رنو

رنو 4ever تروفی کانسپت جدید، پیش‌نمایشی از یک کراس اوور الکتریکی و خشن

رنو از کانسپت جدید 4ever تروفی رونمایی کرد. این خودروساز در دی ماه ۱۴۰۰ بود که با معرفی کانسپت الکتریکی رنو ۵ باعث تعجب همگان شد، خودرویی که قرار است در آینده نزدیک به خط تولید راه پیدا کند. حالا اما فرانسوی‌ها یک کانسپت دیگر را در نظر گرفته‌اند که نسخه تولیدی آن سال ۲۰۲۵ پدیدار خواهد شد. 4ever تروفی که در واقع بازگشت رنو ۴ نمادین محسوب می‌شود در نمایشگاه پاریس به عنوان یک کراس اوور خشن حضور خواهد یافت. همانند دیگر کانسپت های این برند، 4ever تروفی نیز فاقد پیشرانه درون‌سوز خواهد بود و فقط از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.

این کانسپت در کلاس B خودروهای الکتریکی حضور دارد و نام خود را از مسابقات رالی 4L تروفی گرفته است. این مسابقه فقط مختص خودروهای رنو ۴ بوده و در سال آینده نیز بیست و پنجمین سالگرد برگزاری خود را جشن خواهد گرفت. رنو نیز با نصب لوگوس الماسی خود بر پیشانی این کانسپت چنین اتفاقی را گرامی داشته است. رنو 4ever تروفی کانسپت از رنگ بدنه خاکستری گان متال سود برده و رینگ‌های ۱۹ اینچی دارد. در قلب این خودروی مفهومی پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار قرار دارد. طول / پهنای کانسپت رنو به ترتیب به ۴۱۶۰ و ۱۹۵۰ میلی‌متر می‌رسد. فرانسوی‌ها می‌گویند 4ever تروفی در بازار همان جایگاه کراس اوور کپچر ساب کامپکت را خواهد داشت. همچنین رنو ۵ احیا شده نیز به عنوان معادل الکتریکی سوپر مینی کلیو انجام‌وظیفه خواهد کرد.

رنو 4ever تروفی با ارتفاع ۱۹۰۰ میلی‌متری ارتفاع قابل‌توجهی از سطح زمین دارد و قوس‌های چرخ جعبه‌ای آن کاملاً جلب‌توجه می‌کنند. تصاویر کابین این خودرو فعلاً منتشر نشده اما بدنه آن در مقایسه با رنو ۴ کلاسیک کاملاً طویل‌تر بوده و بنابراین فضای پای بیشتری در بخش عقب وجود خواهد داشت. استفاده از پلتفرم DMF-BEV به معنی حداکثر شدن فاصله بین محوری است چراکه اورهنگ های جلو و عقب کوتاه‌تر شده‌اند. خودروی رنو R4 اولیه از درب‌های عقب کوتاه‌تری استفاده می‌کرد درحالی‌که برادر مدرن آن کاربردی‌تر طراحی شده است.

این کانسپت می‌تواند از باتری ۴۲ کیلووات ساعتی بین اکسل‌ها استفاده کرده و شعاع حرکتی حدود ۴۰۲ کیلومتری داشته باشد. پیشرانه الکتریکی نیز باعث می‌شود 4ever تروفی در زیر ۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. البته انتظار می‌رود برخی ویژگی‌های جالب این کانسپت در مدل تولیدی حذف شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کمپرسورهای هوای موجود در چرخ ها، روف راک فیبر کربنی، حفاظ زیر بدنه و پوشش‌های اطراف آن اشاره کرد. این کانسپت به همراه رنو ۵ الکتریکی در نمایشگاه پاریس حضور خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Afg

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    خیلی خوب شده واقعا خفنه

    موافقم 21
  2. مهران

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (601 ديدگاه)

    ۱۳۴!

  3. شامپو

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    پلتفرم رنو 5 قابلیت گسترش داشت؟
    من اگه جای پارس خودرو بودم راحت ازش کراس اوور اقتصادی در میوردم مثل فیات پاندا از محصولات سایپا هم بهتر میشد

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. ۹۱۱

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    عالللللی شده 💖

    موافقم 10
  5. پدرام

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    خشن کی بودی تو؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. کریم

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    فعلا خودروهای الکتریکی رو نباید جدی گرفت. حتی در کشورهای خیلی پیشرفته مشکل شارژ برطرف نشده.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا