اولین خودروی رنو با پلت فرم جدید CMF-CD، جایگزین کراساور کجار میشود. آسترال مجهز به پیشرانهی کم مصرف هیبرید و فناوریهای الکترونیک برای بازار اروپا خواهد بود.
نمای اصلی آسترال، با زبان طراحی مدرن رنو ارائه میشود. این سبک، حالتی بهینه شده از فرم C شکل چراغها که قبلا روی تالیسمان و کولئوس وجود داشت، ارائه میدهد. جلوپنجرهی مشبک، اجزای چهار گوش دارد و هماهنگ با اندازهی چراغها است. حجمدهی سپر و کاپوت جلو با خطوط واضح، حس اسپرت و جوانپسند آسترال را بهبود میدهد.
در نمای جانبی، نیمهی بالای بدنه برای آینه بغل، سقف و قاب پنجرهها، سیاه رنگ است. این خودرو با رینگهای اسپرت ۱۷ تا ۱۹ اینچ تولید میشود و همراه خطوط روی بدنه، اسپرت و تهاجمی جلوه میکند. در نمای پشت، چراغهای باریک و بلند، پیوستگی ناقص دارند و نشان تجاری رنو را احاطه میکنند. حجمدهی این بخش از بدنه، خصوصا برای درپوش صندوق و سپر عقب، چشمنواز و زیبا به نظر میرسد؛ هرچند که قسمتهایی از سپر با ادوات پلاستیکی ارزانقیمت نیز ساخته شده است.
رنو آسترال با طول ۴/۵ متر، عرض ۱/۸۳ متر و ارتفاع سقف ۱/۶۲ متر، فاصله محورهای ۲/۶۷ متر دارد. این خودرو، کمی بزرگتر و جادارتر از کجار است و ۵۰۰ لیتر فضای مفید برای صندوق عقب ارائه میدهد. البته میتوان با جلوکشیدن صندلیهای عقب در مدل سفارشی، ۵۷۵ فضای بار داشت. آسترال هیبریدی به دلیل نصب باتری و تجهیزات مرتبط با آن، ۴۳۰ لیتر فضای صندوق دارد.
در نمای داخلی، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با ابعاد ۹/۳ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم، نمایشگر تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ نصب خواهد شد. برای سیستم سرگرمی و ناوبری، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با ساختار عمودی روی داشبود وجود خواهد داشت. چراغهای ماتریکس LED در نمای اصلی، دوربین ۳۶۰ درجه و نسل جدید فناوریهای ایمنی رنو، برای آسترال ۲۰۲۲ ارائه میشود. خریدار میتواند تزئینات آلومینیوم برای دستگیرهها و چرم ناپا یا آلکانتارا نیز برای صندلیها سفارش دهد.
آسترال با پیشرانهی ۱/۲ لیتر سه سیلندر نیمه هیبریدی، ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد. نسخهی پایه مجهز به گیربکس دستی ۶ سرعته است و میانگین مصرف سوخت ۵/۳ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت. آسترال با پیشرانهی نیمه هیبریدی مجهز به موتور ۱/۳ لیتر چهار سیلندر نیز تولید میشود. سیستم محرک این مدل با همکاری مرسدس بنز ساخته شده است و قدرت ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب بخار ( در حالت شتابگیری موقت) دارد.
خودروهای نیمه هیبرید (Mild Hhybrid) دارای یک موتور برقی با توان پایین هستند که نقش کمککننده برای پیشرانهی بنزینی دارد. این مدلها، نمیتوانند به صورت تمام برقی استفاده شوند.
آسترال ایتک، نسخهی تمام هیبرید رنو با پیشرانهی ۱/۲ لیتری است که در شرایط مختلف، ۱۶۰ تا ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۴/۶ لیتر در صد کیلومتر است و از نظر تولید گازهای آلاینده، یکی از بهترین خودروهای جهان در کلاس کراساورهای کامپکت محسوب میشود.
رنو آسترال اواخر سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد. قیمت نهایی این خودرو هنوز مشخص نیست اما احتمالا با آستانه قیمت در حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار فروخته میشود.
Joker
۱۷ اسفند ۱۴۰۰زیباست،احتمال داره بعد از آزاد شدن واردات پاش به ایران هم باز بشه که با توجه به اقتصادی بودن و طراحی معقولی که داره فروش خوبی رو تجربه کنه…
F
۱۷ اسفند ۱۴۰۰سلام.
به نظر شما واقعا واردات خودرو آزاد میشه؟
مردیم از خوشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰چرا که نه
ولی نه اون طور که فکر میکنی ، باید یکم تغییرات سنگین اعمال بشه در کشور که نیاز به همراهی همه هست
مردیم از خوشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰مخالفید ؟
پس حق هست که میگند خلایق هر چه لایق شما همین براتون کافیه
زیزیگولو
۱۷ اسفند ۱۴۰۰متاسفانه تو ایران بخاطر تولیدای نه چندان متنوع صنعت خودروسازی عموم مردم با محدودیت انتخاب مواجه هستن و نمیتونن همه فاکتورای مد نظر خودشونو موقع خرید مد نظر قرار بدن ولی با این وجود وقتی فراخوان فروش ماشینای ایرانی منتشر میشه بالاجبار ماشینی رو میخرن که خودروسازای داخلی عرضه میکنن چون مجبورن و چاره دیگه ای ندارن!!! حتی اگه از پراید، پژو، سمند و …… خسته شده باشن!!! ولی یه بخشی از جامعه که از تمکن مالی خوبی برخوردارن و توان خرید بالایی دارن دنبال برندای گرون قیمت تری که اکثراً وارداتیَن هستن و تازه اونم برندایی که تو همه کشورای دنیا مدلای اقتصادی و مقرون به صرفه هستن و ارزون قیمت هستن و عموم مردم دنیا خیلی راحت میتونن بخرنشون و استفاده کنن ولی تو ایران لوکس با حساب میان و چندین برابر قیمت به فروش میرسن!!!! ماشینایی مثل سانتافه و سوناتا و تویوتا راو۴ و تویوتا کمری و رنو و ……
زیزیگولو
۱۷ اسفند ۱۴۰۰تصحیح میکنم : “وارداتیَم هستن”
میثم
۱۷ اسفند ۱۴۰۰طراحی داخلی خیلی خوبی داره
AMG GT R
۱۷ اسفند ۱۴۰۰خیلی خوبه انگار از ماه اومده
مردیم از خوشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰دنیا با 22 هزار دلار اینا میخره ما هم باید بریم با 20 هزار تا یه دنا پلاس توربو بخریم
محمد امین
۱۷ اسفند ۱۴۰۰چه قدر زیبا و مدرن طراحی شده در عین اینکه اصالت سازنده رو میشه دید …
قیمتش هم بسیار رقابتی هست
net
۱۷ اسفند ۱۴۰۰خط ال ای دی کج زیر چراغ جلو بد هست و خط ال ای ای دی کج زیر چراغ جلو کولیوس و تالیسمان بد هست اگر خط ال ای دی کج زیر چراغ جلو نداشت بهتر بود.چراغ متصل عقب این ماشین و تالیسمان و کولیوس در وسط نوار که آرم رنو نوار قرمز رو قطع میکنه و چراغ عقب از حالت متصل جدا میشه بد هست اگر نوار قرمز چراغ عقب جدا نبود و متصل بود قشنگتر میشد
مسعود
۱۷ اسفند ۱۴۰۰خیلی ماشین قشنگ و خوبی شده. البته رنو خیلی با تأخیر این ماشین رو داره عرضه میکنه. این ماشین کنار رنو آرکانا میتونه فروش خوبی رو تجربه کنه. البته اسم قبلیش رنو کجار بود که از اسم قاجار الهام گرفته بود. الان اومده اسمشو عوض کرده و آسترال گذاشته.
رنو الان داره کار خوبی میکنه و همه محصولاتش رو یا کراس اور کرده یا شاسی بلند. من که دیگه از ماشین های معمولی خوشم نمیاد و عاشق شاسی بلندم. کلا خیلی با این ماشین های رنو حال میکنم. نسلهای جدیدش همه جوون پسند و شیک و دارای همه نوع تکنولوژی هستش.
مسعود
۱۷ اسفند ۱۴۰۰فوووق العادس 😍😍😍