رنو آوانتایم یک مینی ون عجیب و شگفتانگیز بوده هرچند که بخش بازاریابی فرانسویها این خودرو را یک گرندتورر مینامد. آوانتایم از شکلی آیندهنگرانه و پیشرانههای ۶ سیلندر استفاده کرده است. رنو محصولی واقعاً منحصربهفرد طراحی کرده چراکه شکل کلی خودرو عناصری از مینی ونها، استیشنها، کوپههای ۲+۲ و حتی کانورتیبل ها را در خود جای داده است؛ اما عملکرد آوانتایم در جاده چگونه است؟
خبرنگاران خودرویی در ۲۰ سال پیش خیلی طرفدار سواری این خودرو نبودهاند. اتوکار گفته آوانتایم احتمالاً باشکوهترین حماقت خودرویی قرن بوده اما این خودرو در حال حاضر وضعیتی کلاسیک پیدا کرده است. کانال یوتیوب Km77 تصمیم گرفته عملکرد محصول خبرساز رنو را در تست مشهور گوزن بررسی کند و نتایج به دست آمده نیز سورپرایز کننده بودهاند.
آوانتایم حاضر در این ویدئو کارکرد حدود ۲۵۰ هزار کیلومتری داشته و از لاستیکهای قدیمی استفاده میکند. سیستم تعلیق این خودرو آخرین بار طی ۴۰ هزار کیلومتر گذشته بررسی شده و به جرات میتوان گفت این خودرو روزهای بهتری را نیز قبلاً داشته است. تست گوزن این خودرو عمدتاً به خاطر اهداف آموزشی صورت گرفته است.
ما در ویدئوی تست گوزن آوانتایم از مشاهده عملکرد این خودرو سورپرایز شدیم. در نظر داشته باشید که با خودرویی حدود ۲۰ ساله طرف هستیم که درعینحال توانسته تست را با سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت پشت سر بگذارد. چنین نتیجهای را میتوان با خودروهای مدرنی همچون فولکسواگن گلف نسل هشتم مقایسه کرد و حتی آن را بهتر از مرسدس بنز CLA دانست. قطعاً نتیجه آوانتایم قابلتحسین است زیرا شرایط خودرو و زمان تولید آن کاملاً با استانداردهای کنونی فاصله دارد.
این تست ما را به فکر تکامل صنعت خودرو میاندازد. با وجود سیستمهای دستیار راننده متعدد و روشهای کاهش وزن زیاد، جدیدترین نسل خودروها حتی بدتر از خودروهای ۲۰ سال پیش عمل میکنند. پس نتیجه اینهمه تکامل چیست؟!
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۹ آبان ۱۴۰۰رنو در قدیم بهتر بود
چیز های محکم و شاخی میساخت
ولی الآن ……..
دلیل موضوع مقاله اینکه الآن می خوان پول دار شن محکم یا (فرمون پیچی😂😂😂) نمیسازن که یارو بعد ۵ سال ماشینش خراب شه بیاد پول دوباره بده 😂😂
ولی از شوخی بگذریم الآن روی سرعت و راحتی تمرکز هست
ولی قبلا این طور نبود
Sina10
۲۹ آبان ۱۴۰۰نتیجه اون همه فناوری میشه شکست😂
اونم از یه رنوی پیر و قدیمی ولی عجیب ، حتی طراحیشم از زمان خودش جلوتر بوده
یه بار اینو تو تاپ گیر بردن جرمی کلارکسون و رفقا تقویتش کردن تا بیاد رکورد میتسوبیشی اوو رو بزنه تو پیستشون
Hosein
۲۹ آبان ۱۴۰۰واقعا که سیستم تعلیق این رنو و زانتیا هرچند از گذشته باشند ولی انگار از آینده اومدن بعد بی ام و جلو پنجره میذاره اندازه دماغ اسب آبی بهش میگه آینده نگرانه :-|
AMG GT R
۲۹ آبان ۱۴۰۰خیلی سعی کرده خودشو مدرن نشون بده
ارش
۲۹ آبان ۱۴۰۰دیگه دارم به نتایج این تست بدبین میشم یه موقعی میاد و با زانتیا رکورد ۸۵ کیلومتر رو میزنه بعد چند سال بعد دوباره تست میکنه میشه ۷۵ کیلومتر بعضی ویدئو ها با سرعت کمتری از عدد اعلامی وارد محدود تست میشه .به هر حال محل تست اسپانیاست دیگه اعتبار علمی چندانی نداره که
احمدرضا
۲۹ آبان ۱۴۰۰اگه منظورت اینه که چرا سرعت کمتری نسبت به بقیه داره باید بگم که ماشین رو توی یه سرعت میفرستن
بعد عدد رو میبرن بالا تا اون سرعت که منحرف شه
بعضی ها خب سرعت بالاتری منحرف میشن
بعضی ها چپ میکنن اصلن
امیر
۲۹ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز اون زانتیایی ک شما دیدید(۸۵ کیلومتر) با زانتیایی ک داخل ایرانه، خیلی تفاوت داره و اصلا قابل قباس نیس
اگه درس یادم باشه مدلش اکتیو بود و ۶سیلندر و حتی طراحی بدنش هم کمی فرق داره
البته ک همین زانتیای خودمون هم هندلینگ بسیار خوبی داره اما ن در اون حدی ک بعضی دوستان میگن!
میثم
۲۹ آبان ۱۴۰۰واقعا جالب بود
سیتروئن یکی از بهترینهای هندلینگ و تعلیقه
عاشق پدال
۳۰ آبان ۱۴۰۰زمان کودکی یه ون کیا وارد شد تبلیغاتش سر کوچمون بود. یه نمایشگاه یا گالری تو محل زده بود تبلیغاتو. یکی از دایی هام خرید سوارشم شدیم. اتفاقا خیلی خوب بود. چندبار قرض کرد پدرم و باهاش رفتیم مسافرت. اخرشم با یه مگان طاق زد.
اسمشو الان خاطرم نیست چی بود. اما حدود ۱۷سال پیشا وارد کرده بودن. مملکت ما ون کم داره. مخصوصا از این ونای کاری که توش بار جابجا میکنن.