گروه رنو اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ به سوددهی بازگشته است و به این ترتیب توانسته است دو سال ضرر انباشته ناشی از همهگیری کرونا و کمبود نیمهرساناها را جبران کند. این خودروساز میگوید سود خالص ۸۸۸ میلیون یورویی (۱ میلیارد دلار) را در سال پیش کسب و بالاتر از انتظارات کارشناسان عمل کرده است. این عملکرد در حالی رقم میخورد که فرانسویها استراتژی جامعی را به منظور کاهش هزینههای ثابت و تمرکز دوباره روی سودده ترین خودروها و بازارها اعلام کردند. لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو با انتشار بیانیهای گفته است:
گروه رنو در سال ۲۰۲۱ بهطور گستردهای فراتر از اهداف مالی خود عمل کرد و این در حالی بود که تأثیرات شدید کمبود نیمهرساناها و افزایش قیمت مواد خام را شاهد بودیم
دِ مئو اظهار داشت این عملکرد به مدد استراتژی ترجیح دادن ارزش بر حجم تولید و نظم مالی رقم خورده است. سود خالص رنو در حالی رقم میخورد که فرانسویها یک سال قبل از آن ضرر سنگین ۸.۱ میلیارد یورویی را ثبت کرده بودند. این گروه خودروسازی همچنین در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۴۱ میلیون یورو را از دست داد که اولین بار در طول ۱۰ گذشته رقم خورده بود. حاشیه سود عملیاتی ۳.۶ درصدی نیز بالاتر از انتظارات خود رنو بوده است. این شرکت در ابتدا حاشیه سود ۲.۸ درصدی به دست آمده در نیمه اول سال قبل را به عنوان هدف پایانی خود انتخاب کرده بود. این در حالی است که حاشیه سود عملیاتی رنو در سال ۲۰۲۰ برابر با منفی ۰.۸ درصد گزارش شده است. مدیر مالی ارشد رنو نیز در خلال ارائه نتایج مالی شرکت اظهار داشت پس از ۶ سال حضور در سمت خود استعفا خواهد داد تا روی سرویسهای حملونقل رنو تمرکز کند.
او همچنین گفت همچنان به همکاری نزدیک با دِ مئو ادامه خواهد داد. رنو که تحت تأثیر افت فروش، حاشیه سود و حاشیههای شریک خود یعنی نیسان قرار گرفته بود پیشبینی جریان سرمایه مثبت برای سال ۲۰۲۱ را داشت. این شرکت توانسته است جریان سرمایه مثبت ۱.۶ میلیارد یورویی را ثبت کند و یک سال زودتر از زمان پیشبینی شده به اهداف برنامه کاهش هزینههای خود برسد. این خودروساز برای سال ۲۰۲۲ هدفگذاری حاشیه سود عملیاتی ۴ درصدی و جریان سرمایه آزاد حداقل ۱ میلیارد یورویی را اعلام کرده است. دِ مئو گفته است کمبود نیمهرساناها باعث کاهش تولید حدود ۳۰۰ هزار دستگاهی خواهد شد که بخش اعظم آن در نیمه اول سال رقم خواهد خورد. رنو گفته است در سال ۲۰۲۲ حدود ۱ میلیارد یوروی دیگر از وام ۵ میلیارد یورویی سال ۲۰۲۰ را تسویه خواهد کرد. این وام قرار است تا پایان سال ۲۰۳۰ بهصورت کامل تسویه شود.
slatanat JDM
۳۰ بهمن ۱۴۰۰الحمدالله
مزدا
۳۰ بهمن ۱۴۰۰اگه برجام بشه فک کنم سودهیشون بیشتر هم بشه!!!
آرش+وان
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ایران در بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ طبق آمار گروه رنو ، دهمین بازار پرفروش رنو در جهان بود.
کوبیده
۳۰ بهمن ۱۴۰۰برام سواله چرا وارد کننده ها انقدر ب فرانسوی ها روی خوش نشان میدن مگه برندای با کیفیت چشونه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ بهمن ۱۴۰۰برندای با کیفیت فقط برای بالا بالایی ها حروم نیست بقیه مجاز نیستن احکام شرعی زیر سوال میره…
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۴۰۰کلاً فرانسویا در تاریخ صنعت خودرو در حال نگهداری خودشون بودهاند با هر سیاستی که بوده یه چیزی تو مایههای ایرانخودرو و سایپا که برای ماندن دست به هر اِقدامی میزنند !
در مقاله آمده سال قبل ۸ میلیارد دلار ضرر و اِمسال سود ۱ میلیارد دلاری و تسویهی وام تا سال ۲۰۳۰ !!!!
این سوددِهی نیست و فقط جبرانی از ضرر هست !
تا زمانی که به اصل سرمایه نرسند ، سود جایگاهی ندارد !
خوشحالم که نیسان از فرانسویهای شوم جدا شد و امیدوارم دوباره برگردد به روزهای روشن اما فرانسویها فقط در بحث طراحی شیک عمل میکنند و اصلاً ریسکی برای بهبود تولید موتور گیربکس برای بازارهای خاص نمیکنند مثل محصولات DS که همه چیز تمام است به جز مشخصات فنی یکنواخت که به مانند چینیها عمل کردهاند و یک موتور را از خودرو گرفته تا کشتی هواپیما تانک کار میگذارند !
صنعت خودروی جهانی به مانند صنعت خودروی منطقهای نیست که مثل ایران یه موتور TU5 گرفته دستش و روی هر چی میرسه میچپونه و قیمت گذاری هم میکنه ، این مسخرست اما فقط در بازار ما جواب میده و نه خارج از این بازار !
پژو رنو سیتروئن باید به فکر طراحی و تولید موتورهای قدرتمندتر باشند تا مورد توجه قرار گیرند !
datsun
۳۰ بهمن ۱۴۰۰شاید به خاطر اینه که خودروسازی فرانسه هم مثل ایران تحت مالکیت دولته ، دولت فرانسه هم در رنو و هم پژو سهام داره سیاست هم که …….
Pooriya.BMW_Germany
۳۰ بهمن ۱۴۰۰کثیف تر و وقیح تر از فرانسوی ها کسی نیست انشالله به حول قوه الهی خودروسازیش نابود بشه
datsun
۳۰ بهمن ۱۴۰۰بعیده چون مثل خودروسازی خودمون تحت حمایت دولتن
یه زمان پژو خیلی ضعیف عمل میکرد بزرگترین کمک رو بازارهای مثل ایران و مثل ایران بهش کردن و الان واقعا پیشرفت بزرگی کرده
Pooriya.BMW_Germany
۳۰ بهمن ۱۴۰۰بله اگر دولت فرانسه نبود چندین بار ورشکسته میشدن و نمیتونستن ماشین فرو کنن به پاچه مردم از خدا بی خبر
Vandel
۳۰ بهمن ۱۴۰۰کثیف تر از ژاپن هیچ کشوری نیست که مدیر عامل یه شرکت گروگان میگیرن از تکنولوژی اون شرکت برای پیشرفت و درامدن از ورشکستی سود میبرن ماشیناشون فراخوان میلیونی میده و تو اتش سوزی خود به خود حرف اول تو دنیا میزنن به لحاظ سیاسی هم همه میدونن انگلیس حرف اول تو دنیا میزنه حالا کینه بعضی نسبت به فرانسه چیه خدا میدونه در حالی انگلیس کثیفترین سیاست نه تنها درباره ایران بلکه درباره کل دنیا داشته و داره و خواهد داشت
Pooriya.BMW_Germany
۳۰ بهمن ۱۴۰۰سیتروئن مهاری
قورقورک ۶۰۰ سی سی
بزرگترین افتخار فرانسه آشغال ساز
به جرأت میشه گفت چین و کره از صنعت فرانسه جلو زدن کره با الهام از آلمانی ها و آمریکایی ها و استفاده از طراح و مهندسین آلمانی و چین با همکاری با اون ها تونستن صنعت ۱.۶ لیتر ساز فرانسه جلو بزنن و به بازار های بزرگ جهانی اللخصوص آمریکا راه پیدا کنند و ماشین بفروشن بر خلاف خودروسازی دولتی فغانسه که اجازه ورود به آمریکا نداره یا به عبارتی راهش نمیدن .
علی
۱ اسفند ۱۴۰۰لیست افتخارات ژاپن : مزدا 1000 با موتور 999 سی سی _ سوزوکی کری با موتور 500 سی سی _ هوندا 600 با موتور 600 سی سی _ هوندا 360 با موتور 360 سی سی _ میتسوبشی لئو با موتور 400 سی سی _ و گل سر سبد و بزرگترین افتخار جاپن موتور سه چرخهای مزدا کا 360 معروف به قوقورک لیست افتخارات فرانسه : هواپیمای مافوق صوت کنکورد _ هواپیمای ایرباس _ جت جنگنده مافوق صوت رافائل _ بوگاتی تایت 32 ، تایپ 35 تایپ 57 ، بوگاتی آتلانتیک ، تایپ 41 رویال 8 سیلندر 12700 سی سی _ تایپ 50 و 55 با 2255 اسب بخار ( اون زمان صفر تا صد بوگاتی توسط فرانسویا تولید میشده ) سیتروئن دی اس _ اس ام _ رنو کلیو ار اس وی 6 _ رنو آلپاین 110 _ پژو 205 توربو دو دف رالی _ رنو 5 آلپاین توربو 2 300 اسبی
لیست اختراعات ژاپن : جودو _ کاراته _ سرامیک و ظروف چینی ایماری _ تاهوتو نوعی بتکده ژاپنی _ پلی استیشن _ بیتم آپ و شوتم آپ نوعی بازی مشت زنی _ صندلی کودک در دستشویی _ کلاه کاسکت برای موهای بلند _ دستشویی با مخزن ذخیره آب _ خط عابر پیاده مورب
اختراعات فرانسویا : موتور 8 سیلندر که اولین نمونه ۸ سیلندر وی شکل سال ۱۹۰۲ میلادی توسط یک مهندس و مخترع فرانسوی به نام «لئون لوواواسور» ساخته شد و اختراع خود را ثبت نمود و این موتور بنزینی را به اسم Antoinette نامگذاری کرد که در هواپیماها و قایقهای موتوری آن دوران استفاده میشد _
بلبرینگ _ چرخ خیاطی _ بیلیارد _ چتر نجات _ سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک _ عدسی فرنل _ واکسن هاری _ ماشین حساب پاسکال _ سشوار _ کدئین _ واحدهای اندازهگیری متریک _ رادیوسوند _ گوشی پزشکی _ ماسک گازی ام تو _ آچار فرانسه _ سیستم تعلیق پانهارد _ اولین خودرو با پیشرانهی احتراق داخلی _ اولین وسیلهی خودرو تاریخ _ موتوراسپرت _ مبدل کاتالیست _ جعبهدنده دوکلاچ _
(پدال اینقدر تبعیض غائل نشو و کامنتا حذف نکن)
(Saeed(peugeot
۳۰ بهمن ۱۴۰۰بعضی دوستان نشستن تو سایه درخت و تز روشن فکری میدن …..
من طرفدار سینه چاک فرنسوای نیستم ؛ ولی به غیر از اینا هم کسی دیگه بود با ما بهتر از اینا رفتار نمیکرد ....
مزدا چند دهه است با گروه بهمن همکاری کرد از وانت مزدا بگیر تا مزدا ۳۲۳ و ۳ و نیو که حدود ۲۰ سال تو ایران تولید شدند ، دریغ از انتقال یک ذره تکنولوژی ، پلتفرم ، موتور ، …..هیچی ….
همین تارا که اینقدر پزشو میده ایران خودرو و کراس اوور به اصطلاح ملی هم میخواد رونمایی کنه همه و همه از پلتفرم پژو و تکنولوژی پژو تو ایکاپه با اون خط مونتاژ ….
کیا تو سایپا / هیوندایی تو کرمان موتور / مزدا تو بهمن …..فقط و فقط مونتاژ کردن و نم پس ندادن ……
پژو یک دهه است بهترین طراحی ها و مدرنترین و ایمن ترن خودروها رو با بهترین کیفیت داره میسازه و بعد فولکس خودروساز دوم اروپاست ؛ بعد یه سریا میان از یه برند ۱۰۰ ساله ایراد میگیرن ……
ماشینای روز پژو تو این مملکت ، حتی تو یه بازار رقباتی با برندهای دیگه اروپایی هم عرضه بشه ….
رکورد دار فروش میشه ….انشاله این برجام اوکی شه ، مشخص میشه
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۴۰۰آقا سعید
لطفاً همه چیز را با هم قاطی نکنید !
در تمام سالهایی که کیا هیوندای مزدا در ایران تولید شد ، به هیچ وجه از کیفیتشون کاسته نشد مگر رنگ آنها که در ایران زده میشد و پس از چند سال آفتاب سوخته میشدند اما خرابی به هیچ عنوان مگر اینکه خدماتشون مرتب منظم انجام نشود !
پژو شرف خودش را با این همه بنجل فروخته !
اگر نمیدانید پس تحقیق کنید که همین الان در همین تحریمها هم که هیچ شرکتی با ایران کار نمیکند برای هر خودرویی که با مارک پژو صفر کیلومتر تولید و منتاژ میشود ، مبلغی را به یورو برای پژو لحاظ میکنند و عملاً از آشغالهای تولیدیشون در ایران پول میگیرند حتی با اینکه نیستند !
فرانسه و شرکتهایش برای پول دست به هر بیشرفیای میزنند و بهتره یادتون نره فرانسه همان کشوریه که خونهای آلوده را وارد ایران کرد در حالی که این نهایت بیشرفیه انسانیت در جهان است ، آیا میشود به اینها اعتماد کرد !
مردم ما در دیدگاه فرانسویان به مانند غارنشینان است که هیچگاه فرق خوب و بد را نمیفهمند و اگر نه اینقدر در تجارتشون با ما خیانت نمیکردند و جالبه با هر بار درست شدن روابط دوباره مدیرانمون پشت در شرکتهای فرانسوی جا پهن میکنند با اینکه همه میدانند فرانسویان در صنعت بسیار پیچیده و مستهلک هستند ( به نسبت دیگر رقبا ) !
علی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰محض اطلاع شما خونهای الوده فقط به واسطه فرانسه به ایران اورده شده ولی کشور مبدا خونهای الوده امریکا بود که به واسطه فرانسه اونارو وارد ایران کردن در اصل این امریکا بود که ویروس ساخته شده ایدز از طریق خون های الوده به واسطه فرانسه وارد ایران کرد پس حالا مشخص شد کدام کشور کثیفتره راستی انگلیس ، میدونی انگلیس همون کشوریه که کل جنگلهای ایران نابود کرد باهاش زغال و تنباکو به ایران فروخت میدونی انگلیس بود که رضا شاه با اون خفت و خواری تبعید کرد و حتی اجازه نداد جنازش تو کشور خودش دفن بشه تا اینکه بعدها توسط پسرش به ایران امد میدونی ژاپن همون کشوریه که بخاطر فروش یه دستگاه تویوتا به سفارت ایران از دولت امریکا عذر خواهی کرد ولی به خاطر فروش اون همه ماشین به داعش از هیچکی عذرخواهی نکرد میدونی ژاپن همون کشوریه که اجازه داد برای بیش از ۴۰ سال خودروهای اشغال نیسان جونیور و مزدا وانت تو ایران تولید بشه
Vandel
۳۰ بهمن ۱۴۰۰اگه فک میکنی خودروهای فرانسوی پیچیده هستن بهتره یه خودروی قدیمی امریکایی مثل نوا یا بیوک c6 با لوازم یدکی که از قبل تهیه کردی با یه خودروی فرانسوی پیش ۱۰۰ تا مکانیک ببری بعد خواهی دید از ۱۰۰ تا مکانیک ۹۹ تاشون خودروهای فرانسوی برای تعمیر خیلی راحت قبول میکنن و فقط دو سه تا تعمیرکار حاضر به تعمیر نوا هستن تجربشو داشتم که میگم همه میدونن به لحاظ پیچیدگی اول خودروهای المانی و بعد خودروهای امریکایی حرف اول تو دنیا میزنن
یه بنده خدا
۳۰ بهمن ۱۴۰۰اقا نوید میشه بفرمایید بگید از دید بقیه دنیا ما چه جور انسان هایی هستیم نکنه از دید امریکا انگلیس المان و بقیه دنیا ما ادمهای گل و بلبلی هستیم که خودمون خبر نداریم یه نگاه به مصاحبه حامد حدادی بنداز بعد میفهمی امریکاییها راجع به ما چه فکرمیکنن بعدشم اون خون های الوده که میفرمایید محض اطلاع باید بگم اون خون فقط به واسطه فرانسه وارد ایران شده در اصل اون خون های الوده به ایدز امریکا از طریق فرانسه وارد ایران کرد و فرانسه فقط نقش واسطه این وسط داشت بعدشم مثل اینکه شما جنایات و خیانتهای کشورای دیگه نسبت ایران فراموش کردید همین انگلیس مگه جنگلهای ایران نابود نکرد و با همون جنگلها زغال و تنباکو به ایران فروخت مگه یه بنده خدایی که (اسمشو اگه بیارم پدال سریع حذف میکنه) به یه کشور دیگه تبعید نکرد حتی اجازه نداد جنازشو تو وطن خودش دفن کنن که بعدها توسط پسرش به ایران برگشت مگه المان تو جنگ ایران و عراق به عراق سلاح شیمیایی نداد که مجروحان شیمیایی ما مجبور شدن بعد از جنگ برای درمان به المان برن چون فقط المان میدونست از چه نوع مواد شیمیایی استفاده کرده مگه همین ژاپن به خاطر فروختن یه دستگاه تویوتا به سفارت ایران از دولت امریکا عذر خواهی نکرد در صورتی که اون همه ماشین به داعشی ها فروختن از هیچکس عذر خواهی نکرد مگه همین ژاپن به ایران اجازه نداد برای بیش از ۴۰ سال خودروهای اشغال نیسان گاوی مزدا وانت با کیفیت بسیار پایین تو ایران تولید بشه حالا مشخص شد کدام کشور از همه بیشتر سیاستهای کثیفی داره (پدال جان لطفا حذف نکن)
کوبیده
۳۰ بهمن ۱۴۰۰همین کشور واسطه نمیتونست روی خون ها ازمایش انجام بده ببینه آلوده هستند یا ن ؟
بعید نیست از امریکا هم سالم اومدن اینا الودشون کرده باشن
در مورد بقیه هم باید بگم همه بی شرفو بی پدر مادرن مخخصوصا اینکه خلافش ثابت بشه چیزی ک از قلم جا موند اینه ک هلیکوپترای عراق رو هم ایتالیا میساخته دیگه همچی تکمیل شد
علی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰داداش اشتباه گفتی این ژاپنیا بودن که همیشه اویزونه این و اون بودن و دائما بین مرز ورشکستی سر سامون گرفتن دست و پنجه نرم میکردن این افت و خیز چندساله اخیر شرکتهای فرانسوی به خاطر شرایط اقتصادی و کرونا بوده که کل کشورای دنیا درگیرش بودن و فقط هم مختص فرانسویا نبوده بلکه خیلی از خودروسازای دیگه تا مرز ورشکستگی رفتن فرانسویا در طول تاریخ ۱۲۰ ساله خودروسازیشون همیشه در اوج بودن که مصداق این فروش بالاشون در اروپا بالاترین میزان خودروهای سال اروپا بعد از برندهای المانی و ……
حسین
۱ اسفند ۱۴۰۰غربلیک فرمان را فرانسوی ها اختراع کردند.پوریا بی ام وی آلمان را دلم میخواد همون کاری که بالا نوشتم رو باهاش بکنم.
آیدین
۲ اسفند ۱۴۰۰من در عجبم از کسانی مثل vandel و علی که بدون داشتن هیچ شناختی از کشورها و اختراعات و فنآوریها فقط صفحه رو سیاه میکنن ! یکیشون میگه ژاپن مدیر رنو رو گروگان گرفت و از تکنولوژی اونا استفاده کرد ! در حالی که اصلا از ماجرای کارلوس غصن هیچچی نمیدونه ، اونیکی هم لیست اختراعات دو کشورو مثلا مقایسه کرده ! تازه به جودو و کاراته و خط عابر پیاده میگه اختراع ! نوشته بمب شیمیایی رو آلمان به عراق داد در صورتی که یک تاجر هلندی به عراق فروخته بود ، پشت سه تا اکانت ظاهراً یه نفرن ( vandel ، علی ، یه بنده خدا ) عالیجنابان تا حالا فرانسه یا ژاپن بودین ؟! اصلا میدونین پتنت چیه و صاحب بیشترین پتنت فقط در صنعت خودروسازی کدوم کشوره ؟! خیلیا بجای بحثهای فنی و منطقی فقط دنبال حاشیهن !
Vandel
۴ اسفند ۱۴۰۰میشه بفرمایید اگه به جودو کاراته خط عابر پیاده نمیگن اختراع پس چی میگن لابد میگن اکتشفاف جناب پوریا یا وجدان ژاپن سابق یا ایدین یا سامورایی یا ده بیست اکانات دیگه