رقابت برای کسب سریعترین خودروی هاچبک در سگمنت B در پیست معروف نوربرگرینگ به اوج رسیده است. اکنون رنو بار دیگر رکورد جدیدی بنا نهاده و عنوان سریعترین خودروی این کلاس را تجدید نموده است.
رنو کلیو RS 220 تروفی، توانست در زمان ۸ دقیقه و ۳۲ ثانیه مسیر پر پیچ و خم نوربرگ رینگ را طی کند. این زمان ۳۶ ثانیه از برادر ضعیفتر آن یعنی RS 200 EDC کمتر است و سه ثانیه نیز سریعتر از رقیب بعدی یعنی مینی جان کوپر JCW است. برای مقایسه، اوپل کورسای OPC زمانی معادل ۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه و آئودی S1 هم زمانی به اندازه ۸ دقیقه و ۴۱ ثانیه در این پیست ثبت نمودهاند. از سویی رکورد هوندا سیویک تایپ R جدید بهعنوان سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو همچنان برقرار است. همان گونه که از نام این مدل کلیو پیداست، پیشرانه آن مشتق از موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوی نیسان است که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ارقام ۲۰ اسب بخار و ۴۰ نیوتن متر بیشتر از مدل EDC میباشند. چنین ارتقایی در مدل تروفی به لطف تجدیدنظر در برنامهریزی موتور، توربوی بزرگتر و طراحی ورودیهای هوا و خروجیهای اگزوز جدید حاصل آمده است. بعلاوه در مدل تروفی، تعویض سریعتر دنده گیربکس شش سرعته EDC با کلاچ دوگانه با ۵۰ درصد افزایش سرعت شیفت، فرمان دقیقتر، سیستم تعلیق سختتر و تایرهای چسبندهتر میشلن پایلوت سوپر اسپرت همراه با رینگهای ۱۸ اینچی مدنظر قرار گرفتهاند. در این نسخه، صندلیهای سطلی شکل مسابقهای و قطعات فیبر کربنی نیز به چشم میخورند.۱۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
بنتلی
۲۴ آذر ۱۳۹۴میزخبر:1)فراری290مدل1956به قیمت28میلیون دلار فروخته شد.2)احداث کارخانه تولیدی فارادی درنوادا جهت رقابت با تسلا.3)تصاویری از جیپc-suvکه جایگزین کامپس و پاتریوت خواهد شد و احتمالا پلتفرم مشابه رنگید خواهد داشت در آمریکای جنوبی درز کرد.4)مدل جدید فیسکرthe force 1با بدنه فیبر کربن و موتوروسط و یکی ازقویترین پیشرانه های دمش طبیعی همراه با رینگ21اینچی در راه است
رسول
۲۴ آذر ۱۳۹۴اینم یه غول کش دیگه
نوید جهرمی
۲۴ آذر ۱۳۹۴فک کن سایپا یا ایرانخوردرو بخوان اینو مونتاژ کنن. ی لگن از توش در میارن طوری که خود رنوی فرانسه هم توش میمونه ک چ بلایی سرش دراومده. بعد با قیمت سه برابرخارجیش میندازن ب ملت. همه مدلاش هم پیش فروش میشه.
اون موقس که خارجیا میگن هنر نزد ایرانیان است و بس. میگن ما اینهمه کار میکنیم تا ماشینامون رو بفروشیم و اینا اینهمه کار نمیکنن و ….
shahab
۲۶ آذر ۱۳۹۴یه کاری میکنن که رنو اگه بخواد هم نمیتونه انجامش بده
رضا
۲۴ آذر ۱۳۹۴خداییش طراحی فرانسوی ها به خصوص رنو آدمو نا امید میکنه! اصلا دلنشین نیست
امیرحسین
۲۴ آذر ۱۳۹۴به این علت بعضی دوستان فکر میکنن طراحی اروپایی ها و از جمله رنو زیبا نیست چون چشم آنها به طراحی اغراق آمیز و شلوغکاری کره ای ها عادت کرده و معیار مقایسه شان کره ای شده وگرنه عقب این ماشین زیبا نیست؟؟مگر اینکه زیبا از نظر شما ولستر باشه
مطمئناً این ماشین تو ایران مونتاژ نمیشه ولی امیدوارم مدیران خودرویی جوانمردی بخرج بدن و مدل 1.2 لیتری توربو رو مونتاژ کنن و لااقل از سیستم های کمکی و الکترونیکی اش نزنند
germany
۲۴ آذر ۱۳۹۴طراحی اروپایی ها!!؟؟؟ یعنی شما رنو رو با بی ام و و بنز و آئودی یکی کردی!!؟؟ نه دوست عزیز رنو رو با غول های خودروسازی اروپا یکی نمیکنن!
Nima4Game
۱ خرداد ۱۳۹۵امیرحسین من خودم طراحی ولستر رو قبول دارم
اما لاستیک کهنه کلیو نمیشه
باهات موافقم امیرحسین جان اما اینکه بخوای زیبایی ولستر رو نادیده بگیری باهات مخالفم
KING 918
۲۴ آذر ۱۳۹۴نمای عقبش خیلی جذابه ………………خیلی…….
در کل فوق العادس ولی میتونست از موتور بهتری استفاده کنه یه 6 سیلندر توربو ……….عالی میشد
علی
۲۴ آذر ۱۳۹۴ماشین واقعا زیباست ولی گمون نمیکنم داخلیش کمتر 100 تومن در بیاد که طبق معمول ارزش خریدن نداره.
البته بدون توربو شارژ و ….
احمد باقری
۲۴ آذر ۱۳۹۴در نوع و سبک خودش، ماشین قابل قبولی هست.
genius
۲۵ آذر ۱۳۹۴تیفوسیهای پژو کجان؟!؟!
به امید جایگزینی کامل رنو در بازار ایران بجای پژوی کلاش!