رنو

معرفی گیربکس اتوماتیک جدید رنو با 15 دنده و بدون واحد کلاچ

گیربکس اتوماتیک جدید رنو با نام DB49 بجای واحد کلاچ، برای مدیریت دنده‌ها به دو موتور الکتریکی مجهز است و ۱۵ ضریب دندهٔ مختلف را ایجاد می‌کند.

شرکت بریتانیایی هورس پاورترین که متعلق به رنو و جیلی است، تولید گیربکس جدیدی را با نام DB49 آغاز کرده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیربکس، فقدان واحد کلاچ است زیرا این سیستم با دو موتور برقی جایگزین شده است که هم وظیفهٔ حرکت دادن خودرو را بر عهده دارند و هم مدیریت دنده‌ها را انجام می‌دهند. این اولین گیربکسی است که توسط خود شرکت هورس پاورترین طراحی شده و می‌تواند در خودروهای الکتریکی، هیبریدی و تمام بنزینی مورداستفاده قرار گیرد. این گیربکس جدید اولین بار روی رنو رافال پلاگین‌هیبریدی نصب خواهد شد.

گیربکس DB49 به لطف ضرایب مختلف دنده و دو موتور الکتریکی در داخل خود، می‌تواند تا ۱۵ ضریب دندهٔ مختلف تولید کنده و بنابراین، اساساً گیربکسی ۱۵ سرعته خواهد بود. این گیربکس که ۹۹ کیلوگرم وزن دارد، توان تحمل حداکثر ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. این گیربکس توسط یک واحد الکترونیکی یکپارچهٔ پیشرفته کنترل می‌شود که در کارخانهٔ Aveiro در اسپانیا به تولید می‌رسد. این سیستم شامل سخت‌افزار و نرم‌افزارهایی بهینه‌سازی شده برای کاهش مصرف شارژ باطری و درنتیجه افزایش قابلیت پیمایش الکتریکی است.

مدیرعامل هورس پاورترین در مورد این گیربکس جدید گفته است:

آغاز تولید DB49 چیزی بیش از یک نقطهٔ عطف تکنولوژیک است. این گیربکس نقش استراتژیک هورس پاورترین را در اکوسیستم جهانی حمل‌ونقل بازی می‌کند. DB49 یک گیربکس هیبریدی است که تکاملی از DB35 برای استفاده در رنو رافال محسوب می‌شود. این نتیجهٔ نوآوری بی‌وقفه با هدف توسعهٔ راه‌حل‌های نوآورانه برای آیندهٔ پایدارتر و درعین‌حال برآورده کردن نیازهای بازار جهانی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Kiarash

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    چه گیربکس خوب و جالبی 👏

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. ehsan.fa

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1950 ديدگاه)

      احتمالا همون cvt با تنطیمات جدید هست ، ۱۵ تا دنده و دوتا موتور تو این اندازه ،تازه تحمل گشتاورش کمه به کار آفرود و کار سخت نمیخوره یعنی همون cvt , برای رانندگانی مثل من که رانندگی هیجانی نمیکنیم و خودرو برامون ابزار جابجایی هست عالی ه

  2. احسان سعیدی

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    شایان توجه است که کارخانه Aveiro در پرتقال قرار دارد.
    در اسپانیا نیست.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (355 ديدگاه)

    شرط می‌بندم اینم یه بازی با کلماته مثل کونیخزگ.همون گیربکس cvt هستش با کمی تغییرات.وگرنه ۱۵ دنده تو همچین پوسته ای جا نمیشه

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. خدمات فنی جلال

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سی سال پیش کی باورش میشد که رادیو ضبط تلویزیون ماشین حساب و هزاران چیز دیگر رو تو یه دونه موبایل بشه جا داد ولی الان محقق شده ۱۵ دنده هم تو همچین پوسته ای میشه بلکه بیشتر هم

  4. همایون

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (828 ديدگاه)

    تحمل گشناورش خیلی کمه و اصلا مناسب خودروهای برقی و پلاگین نیست

    موافقم 2
    مخالفم 4
  5. مه ان

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم نوعی گیربکس cvt پیشرفته هست که شبیه سازی دنده نمیکنه ولی قطعا با گیربکس at تفاوت داره چون کلاچ نداره به هر شکل باید دید عملکردش چطوره و اون لذت تعویض دنده at رو داره یا نه همین که طرحی جدید داره و از تکنولوژی روز بهره میبره خیلی عالیه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. مجيد

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اولین گیربکس امروزی را هم شرکت رنو اختراع کرد .

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. یوسف

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    شرکت بریتانیایی با مالکیت رنو و جیلی و ساخت گیربکس در اسپانیا یا شایدم پرتغال اگر گیربکس بسازه واسه رنو باید مواظب باشه که روی پژو نصب نشه…….

  8. هعی

    ۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    حالا که نیسان داره به فنا میره رنو یادش افتاد گیربکس بزنه . اونم یچیز پیشرفته تر از CVT که نیسان گندشو دراورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا