رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۴ یک سدان متوسط با قیمت مناسب است که ترکیبی از ویژگیهای استاندارد و مصرف سوخت خوب را ارائه میدهد. فلوئنس در بازار ایران، قیمت بهتری نسبت به رقبا دارد. بیایید ببینیم که با این قیمت معقول، ارزش خرید دارد یا خیر.
نام فلوئنس اولینبار در سال ۲۰۰۴ برای یک کوپه ۲+۲ کانسپت رنو استفاده شد. اما زمانی که در سال ۲۰۰۹ این خودرو روانه خط تولید شد، یک سدان با سایزی کامپکت و میانسایز بود که روی پلتفرم مشترک C رنو/نیسان قرار گرفته بود. این خودرو در کره جنوبی با نام سامسونگ SM3 روی خط مونتاژ قرار گرفت و در کشورهایی چون ترکیه، مالزی، آرژانتین، هند و روسیه هم تولید میشد.
در سال ۲۰۱۲، رنو فلوئنس فیس لیفت شد تا قسمت جلوی آن با زبان طراحی آن زمان رنو هماهنگی بیشتری پیدا کند. فلوئنس همچنین یک مدل الکتریکی به نام Z.E. و یک مدل اسپرت به نام GT نیز دارد.
طراحی فلوئنس در مدل فیس لیفت که وارد بازار ایران شده، بهواسطه جلوپنجره باریک با مرکزیت آرم بزرگ رنو هنوز خاص و متمایز است. عدم استفاده از خطوط برجسته و عمیق روی بدنه، نشانه محافظهکاری متداول و پرهیز رنو از هرگونه ماجراجویی در طراحی مدلهای اکونومی است. این طراحی بهمراتب بهتر از سافران و بسیار مشابه رنو اسکالای هاچبک بوده؛ اما از مدلهای بعدی چون تالیسمان ضعیفتر به نظر میرسد؛ بنابراین میتوان دید که اقبال به فلوئنس عموماً از سوی مشتریان میانسال صورت گرفته است.
مدلهای وارداتی رنو فلوئنس به ایران
فلوئنس در سه سطح تریم در ایران ارائه شد. نسخه دندهای، نسخه اتوماتیک E2 و مدل اتوماتیک فول آپشن E4. مدلهای وارداتی به ایران در کره جنوبی تولید شدهاند. تمام این تریم ها را در مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میتوان یافت. مدل دندهای با گیربکس شش سرعته دستی و شتاب خوب ۹.۹ ثانیهای یک گزینه مقرونبهصرفه محسوب میشود. این مدل از ضعف شدید آپشن رنج میبرد. در یک رده بالاتر، مدل اتوماتیک E2 قرار میگیرد که به یک گیربکس CVT و امکاناتی چون کروز کنترل، سیستمهای کنترل کشش و پایداری و دی لایت مجهز شده بود. البته مدل دندهای هم سنسورهای عقب و باران، ترمز پارک برقی و گرمکن صندلیهای جلو دارد که در مدل E2 دیده نمیشود. سرانجام مدل E4 با تجهیزات نسبتاً کاملی که در زمان تولید، چشمگیر هم بودند، بالاردهترین نسخه فلوئنس در بازار ایران است. این نسخهای است که ما برای بررسی خود، انتخاب کردهایم.
ایمنی فلوئنس
رنو فلوئنس در تست تصادف Euro NCAP در سال ۲۰۱۱ با کسب ۴ ستاره ایمنی، عملکرد خوبی داشت. این خودرو در تست تصادف از جلو و جانبی امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را کسب کرد و در تست محافظت از سروگردن سرنشینان کودک نیز امتیاز بالایی کسب کرد. بااینحال، این خودرو در تست محافظت از پاهای سرنشینان کودک امتیاز متوسطی کسب کرد.
در اینجا نتایج تست تصادف رنو فلوئنس در Euro NCAP آمده است:
- محافظت از سرنشینان بزرگسال: ۹۰%
- محافظت از سرنشینان کودک: ۸۴%
- محافظت از عابر پیاده: ۶۴%
- تجهیزات ایمنی: ۷۱%
هزینه خرید برخی قطعات یدکی رنو فلوئنس
فلوئنس، خودروی بی آزاری محسوب میشود. البته باید توجه داشته باشید که روغن گیربکس آن را در هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض نمایید. در جدول زیر، قیمت برخی از قطعات رنو فلوئنس را در تابستان ۱۴۰۲ آوردهایم. همان گونه که مشاهده میکنید، هزینه نگهداری این ماشین با توجه به این قیمتها، نسبتاً گرانتر از رقبا است.
قطعه | قیمت (تومان) |
فیلتر کابین | ۲۵۰,۰۰۰ |
سینی زیر موتور | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
فیلتر روعن | ۴۰۰,۰۰۰ |
کمکفنر عقب | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
کمکفنر جلو | ۴,۷۰۰,۰۰۰ |
طبق | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
آینه بغل برقی | ۴,۹۰۰,۰۰۰ |
چراغ جلو | ۷,۰۰۰,۰۰۰ |
مشخصات فنی رنو فلوئنس
این خودرو با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ارائه میشود که ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک CVT جفت میشود که مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷ لیتر در صد کیلومتر را ارائه میدهد. نیروی موتور به دیفرانسیل جلو منتقل میشود. شتاب صفر تا صد مدل E4 با بنزین معمولی ۱۰.۱ ثانیه و بیشینه سرعت آن هم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.
مدل | ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ |
ویژگی | خودروی وارداتی |
مشخصات پیشرانه | |
موتور | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور | ۲۰۰۰ سی سی |
قدرت | ۱۴۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۵ نیوتن متر |
گیربکس | اتوماتیک CVT |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
ابعاد و وزن | |
طول | ۴۶۲۳ میلی متر |
عرض | ۱۸۰۹ میلی متر |
ارتفاع | ۱۴۷۸ میلی متر |
فاصله بین دو محور | ۲۸۵۰ میلی متر |
حجم صندوق بار | ۵۳۰ لیتر (حداکثر) |
وزن خالص | ۱۴۰۶ کیلوگرم |
ابعاد چرخ ها | ۲۰۵/55R 17 |
سرعت و شتاب | |
شتاب صفر تا صد | ۱۰.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت |
سوخت و آلایندگی | |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۷ لیتر |
استاندارد الایندگی | یورو ۵ |
حجم باک بنزین | ۶۰ لیتر |
امکانات | |
امکانات ایمنی | ترمز ABS- کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پردهای-سنسور باران-پایشس فشار باد لاستیکها- ترمز پارک برقی-ترمز کمکی-ایزوفیکس-کنترل خودکار روشنایی-کروز کنترل-قفل مرکزی-دوربین عقب-سیستم پایداری-سیستم کنترل کشش-سیستم کمکی حرکت در سربالایی و... |
امکانات رفاهی | روکش چرم-ورود بدون کلید-سیستم صوتی با ۹ بلندگو Bose-سانروف-دکمههای کنترلی روی فرمان-صندوق برقی-آینه گرمکندار برقی و تاشو-تهویه اتومات دوگانه با دریچههای ردیف عقب-چراغ های جلو خودکار... |
تجربه رانندگی با فلوئنس
رنو فلوئنس از یک شاسی خوب بهره میبرد که تعادل فوقالعادهای را به همراه هندلینگ قابل تحسین برای آن به ارمغان میآورد. موتور با گیربکس اتومات CVT آن هم کاملاً هماهنگ است. فرمان عملکرد دقیق و درعینحال نرمی دارد. صدای ورودی به کابین هم زیاد نیست. رانندگی در مسیرهای کوهستانی به دلیل کشش مناسب موتور و فرمانپذیری خوب ماشین، لذتبخش است. ترمزها عملکردی معمولی داشتند و کمتر از انتظار بودند. با وجود کارکرد حدود ۹۰ هزار کیلومتری نمونه تست شده، قسمتهایی از تعلیق به صدا افتاده بود. رنگ و روی روکشهای چرمی هم رفته بود و قسمت پلاستیکی فرمان در محل بوق هم پاره شده بود و سروصدای اضافه ادوات پلاستیکی به گوش میرسید. در مجموع سروصدای زیربندی و اتاق زیادی شنیده میشد.
معایب و مزایای رنو فلوئنس
نکات مثبت:
- قیمت مناسب
- لیست طولانی از ویژگیهای استاندارد
- کیفیت ساخت خوب
- سواری نرم و راحت
- امکانات مناسب در مدل اتومات نسبت به زمان تولید
نکات منفی:
- شتاب آهسته
- فضای داخلی نسبتاً کوچک مخصوصاً در عقب
- طراحی داخلی ساده و قدیمی
- طراحی کسلکننده و بیروح
- بازار فروش بسیار سخت
- کمبود و گرانی قطعات یدکی
در کل، رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۴ یک سدان متوسط مقرونبهصرفه است که ترکیبی از ویژگیهای خوب و متوسط را ارائه میدهد. اگر به دنبال یک سدان میان سایز با قیمت مناسب هستید، فلوئنس یکی از گزینههایی است که میتوانید به آن هم فکر کنید.
قیمت رنو فلوئنس و رقبا در بازار ایران
رنو فلوئنس در بازار ایران در برابر رقبایی چون کیا سراتو، ام جی ۶، هیوندای النترا و از همه مهمتر مزدا ۳ قرار میگیرد. مزیت فلوئنس در برابر این رقبا، قیمت پایینتر آن است. هرچند در طراحی، آپشنها، ویژگیهای اسپرت و بازار دست دوم، هر کدام از این رقبا ممکن است فلوئنس را مغلوب کنند. فلوئنس قطعاً مانند این رقبا جوانپسند نیست. اما هنوز چهرهای قابلاحترام، کیفیت سواری و قابلیت اعتمادی در حد سایر رقبا را با قیمت مناسبتری ارائه میکند.
ارزش خرید و جمعبندی
فلوئنس یک گزینه خوب برای رانندگانی است که به دنبال سدان متوسط با قیمت مناسب و لیست خوبی از ویژگیهای استاندارد هستند. این خودرو باکیفیت ساخت خوب و سواری راحت ارائه میشود. هزینه نگهداری پایینتر از رقبا، کیفیت ساخت خوب، لذت رانندگی، قیمت مقرونبهصرفه، قابلیت اعتماد بالا و ویژگیهای فنی خوب باعث میشود فلوئنس را جدیتر بگیریم. بااینوجود شاید بسیاری ترجیح دهند با همین قیمت به سراغ خودروهای چینی صفر کیلومتری چون کی ام سی J7 کرمان موتور یا فونیکس آریزو ۶ پرو بروند که آپشنهای فراوان، طراحی بهروز و خدمات پس از فروش در دسترس تری دارند.
بررسی ویدئویی رنو فلوئنس
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
R
۳۰ مرداد ۱۴۰۲متاسفانه با عدم مجوز برای واردات باید خودرو های ۶-۷ پیش را برای بررسی ببینیم
که تازه همینا از چینی های صفر به مراتب بهترن
خوب
۳۰ مرداد ۱۴۰۲حرفت معالاسف منطقیه
NAVID۰۰۹۸
۳۱ مرداد ۱۴۰۲فلوئنس و سفران :
دو خودرویی هستند به شدت خوب در بحث رانندگی !
دو خودرویی هستند به شدت بد بازار در بحث فروش !
دو خودرویی هستند به شدت بد در بحث قطعات و خدمات برقی !
هندلینگ و کشش نمونهی دنده دستی فلوئنس هیچ آپشنی در عمل ندارد ولی به شدت رانندگی اروپاییپسندی دارد که شیفتهی آن میشوید تا وقتی که با اون تصادف نکنید خوبه ولی بعد از اون باید مِنَتِ تمام دنیا را بکشید تا بلکه بعد از چند ماه ماشینتون درست بشه !
فنی این دو خودرو نیسان و به شدت با کیفیت هست اما در بحث برقی و قطعات تعطیلِ تعطیله !
و در ضمن تحت هیچ شرایطی داغونِ این دو خودرو در بحث کیفیت سواری با هیچ چینیای قابل مقایسه نیستند و حتی قیمت قطعات نایابشان هم با تمام مکافاتی که دارند ، باز از خیلی از چینیها کمتر هست !
آرش وان
۱ شهریور ۱۴۰۲نوید جان
من فلوئنس فول اتوماتE4 مدل 2012 دارم که ۹۹۵۰۰ تا الان کار کرده
خداییش اصلاً قطعه ی خاصیش خراب نشده که بخواد گیر بیاد یا نیاد.
حداکثر چیزیش که خراب شده طبق یا تبق سمت راننده بوده که یکبار عوض شده که اونم نمایندگی با قیمت منصفانه داشت. کلاً قطعات نایابی نداره و استهلاک خیلی پایینی داره.
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۴۰۲بله ، با شما موافقم ، اما !
منظور من فنی و موارد سرویسی خودرو نیست !
خدا نکنه یه تصادف با این خودرو بکنید و اگر نه عاقبت فیات سیینا دچارش میشه !
با چشم دیدم مالکان فلوئنس و سفران که با هر تصادف دو سه تیکه تعویضی در اون زمانی که واردات آزاد بود حداقل دو سه ماهی در نمایندگیها ماشینشون منتظر قطعه میماند !
تا جایی که میدانم ، مرجع خرید قطعات این دست خودروها ترکیه هست نه دوبی و همین کار را سختتر میکنه ، چرا که دوبی از هر نظر منبع بهتری برای پیدا کردن و فرستادن به ایران هست و مکافات کمتری داره چون بازار بزرگتری داره !
هرچه هم که باشد یه خودرو با طراحی و هندلینگ اروپایی میباشد که بسیار ارزشمنده و چینیها در مقابلش عددی به حساب نمیآیند ولی به درد کسی میخورد که نخواهد بفروشدش و حداقل تا ۱۰ سالی سوارش شود و دستفرمان خوبی داشته باشد !
نرمی سواری و هندلینگ فلوئنس و سفران حتی از کرهایها و ژاپنیها هم بالاتره اما واقعاً متریال چیپی استفاده کرده که چنگی به دل نمیزنه و یه جورایی میشه گفت از L90 و ساندرو کمی بهتره نه بیشتر !
حاتم
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ذرهای اهمیت نداره، چون ماجرای واردات خودرو بیشتر مربوط میشه به یه قشر پرسروصدا تو شمال تهران که بنز و بیامو هاشونو بهروز کنن. وقتی عمده مردم سمند و پژو و تیبا و… سوار میشن، واردات دقیقا «هیچ» تأثیری تو زندگیشون نداره…. پس عزیز، رفیق، برادر، بهتره برای همچین چیزی حرص نخوریم.
Foxqiu
۵ شهریور ۱۴۰۲اگه واردات خودرو آزاد بشه میشه ماشین هایی خیلی بهتر از پراید و تیبا با قیمت پایینتر خرید
kristensen
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ببخشید بابت ریپلای
یه نقدی نسبت به بررسی ویدئویی داشتم
به نظر من جا داره که با یه تیم کارگردانی کاربلد کار کنید
وقتی به بررسی ویدئویی نگاه میکردم (مخصوصا موزیکش) منو یاد چند سال پیش مینداخت و بنظرم untime بود .
من از مخاطبین خیلی قدیمی پدال هستم و امیدوارم این کامنت بی احترامی تلقی نشه
فقط چین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲با تشکر از جناب اشتری بابت نگارش و ضبط ویدئو .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲من دستی در ویدئو نداشتم و زحمت دیگر دوستان هست
کیان
۳۰ مرداد ۱۴۰۲بسیار ماشین ارزنده ای هست، به غیر از بحث قطعاتش ک کمی سخت گیر میاد و یا گرونتر هستن. اما حتی قیمت نمونه دنده ای این ماشین بسیار مقرون به صرفه هست با توجه به چیزی ک گیر میارید.
ماشین در کلاس خودش بسیار جادارتر هست، کشش موتوری خوب، موتور ماشین نفس داره و با گاز دادن اشکش در نمیاد !!!
متاسفانه اگر بازار و معایب قطعات نبود نسبت به سراتو سایپا حداقل خیلی بهتر میبود
خوب
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ای کاش سایپا ورشکست بشه
بلند بگو آمین
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ورشکسته بشه فکر میکنی چی میشه؟ بجز ملت بدبخت کسی تاوانشو میده؟
خوب
۳۰ مرداد ۱۴۰۲دا همین الانم خیلامون خودرو نداریم
اینا ورشکست بشن چیزی تغییر نمیکنه
اصلا خریدشون منطقی نیست
آقا سید موسوی اردبیلی(حفظه الله)
تو یک سخنرانی فرمودن
اگه ناچار بودین بخرین وگرنه کسی سراغشون نره( خریدشون مکروهه🗿)
واقعا دلیلی نیست برای خرید خودرو ایرانی
الکی هزینه میره براشون
خودشونم که میگن ما با اینا ضرر میکنیم
چه بهتر نباشن
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۲منظورم به محروم شدن از خودرو نبود که اون تاوان نیست سعادته
Behrouz
۳۰ مرداد ۱۴۰۲آمین🤣🤣
n
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سراتو سایپا رند بازاره ولی این یکی صاحب اول و آخرش خودتی من فکر کنم اون گاو پشت عکس اول رو راحت تر از این ماشین میشه فروخت
99 درصد مردم ماشین میخرن از A برن B بعد ی مدتی هم عوض میکنن واقعا زیاد مهم نیست هندلینگ چه جوریه مهم امکانات رفاهی و جاداری و راحتی سواری و … هست و تو خارج از کشور هم همینطوره مگر اینکه ماشین باز باشه طرف
شما برند هایی که فروشش خوبی دارن رو نگاه کن مثل تویوتا و هیوندایی و غیره . ماشین معمولی دارن و ی sub division مثل گازوریسینگ و N performance که ماشین اسپرت میزنه
از اون طرف مزدا رو شما نگاه کن ماشین هاش اسپرت هستن حتی ماشین های لوکسش مثل CX-90 و شاید باب میل خریدار نباشه و طرف میره تست میکنه و نمیخره
شما ی تست و ی نقد و بررسی نمیتونید پیدا کنید رادار مزدا درست کار کنه!
من هر رو ماشین رو سوار شدم هندلینگ رنو بهتر بود حالا نمیدونم به خاطر لاستیکش بوده چون میشلن بود و سراتو بارز
ولی کوپل موتور و گیربکس و کشش سراتو از این بهتر بود
ضما بعید میدونم این ماشین نقطه کور داشته باشه که تو لیست آپشن اومده!
خوب
۳۰ مرداد ۱۴۰۲“اینوجود شاید بسیاری ترجیح دهند با همین قیمت به سراغ خودروهای چینی صفر کیلومتری چون کی ام سی J7 کرمان موتور یا فونیکس آریزو ۶ پرو بروند که آپشنهای فراوان، طراحی بهروز و خدمات پس از فروش در دسترس تری دارند.”
منطقیه
ولی اگه انسان رانندگی حرفه ای داشته باشه
مهارت داشته باشه
این گزینه بهتریه
قیمتش بهتره ارزش خریده بیشتری داره(ظاهرا)
چون چینیا نزدیک ۱ میلیارد قیمت دارن
ولی ۳ برابر قیمت فروش میرن😑
ولی این مثه اینکه بهتره قیمتش
خرید این منطقی تره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲پارسال دوست من برای پمپ بنزین همین ماشین، ۲ ماه درگیر بود چون قطعهاش پیدا نمیشد
در نهایت حدود ۶ میلیون تومن خرج روی دستش گذاشت تا از خارج براش آوردن
خوب
۳۰ مرداد ۱۴۰۲خدا شانس بده
بد شد
ولی خب از لحاظ استحکام و استهلاک از بقیه بهتره
میشه گفت ارزششو داشته
چون خودروی باکیفیتیه
بدی اینه باید خیلی احتیاط کرد با این ماشین
اگه فروشش خوب باشه فطعاتشم زیاد میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲هر وقت یک ماشین خارجی در بازار آزاد ارزون میشه
معمولا دلیلش کمبود قطعه و هزینه نگهداری هست
خود ماشین میتونه کیفیت رانندگی بالا داشته باشه
دهه ۸۰ برای خودروهای میتسوبیشی (گالانت) وارداتی دهه ۷۰ چنین شرایطی وجود داشت و شدیدا افت قیمت پیدا کردن
خوب
۳۰ مرداد ۱۴۰۲البته به نسبت بقیه خودرو ها
وگرنه این ماشین کال ۲۰۱۴ هست
۹ سال پیش😑
ولی وقتی پرایدی که ۴ سال پیش متوقف شد
هنوز فروش میره
خرید اینم توجیح میشه🗿
datsun
۳۰ مرداد ۱۴۰۲موتورش mr20Dنیسانه گیربکس هم نیسانه به خاطر همین انقدر با کیفیته،
MohammaD
۳۰ مرداد ۱۴۰۲آقای داتسون سوالی که تو ذهنم بود خیلی وقته اینه که فنی تندر ۹۰ تا چه حد و در چه قطعات و اجزایی به نیسان مربوط میشه ؟
datsun
۳۰ مرداد ۱۴۰۲پلتفرم تندر مشترک بود با برخی محصولات ارزان نیسان ولی موتور کی فور ام ساخت خود رنو بود و مربوطه به قبل از اتحاد رنو نیسان
abbas
۳۰ مرداد ۱۴۰۲امکانات نداره قصدم اتفاقا خریدش بود
نمونه دستی ب جز اینکه بازار نداره
هیچ امکانات خاص و حداقلی هم ندارن
فرهاد
۳۰ مرداد ۱۴۰۲بار ها گفتم که به هیچ وجه سمت آشغال های چینی نرید چون واقعا نا امیدتون میکنن !! ولی تو این رده قیمتی انتخاب من سراتو مونتاژی هست چون هم طراحی به نسبت خوبی داره و هم با دوام و کم خرج هست ( قیمت قطعاتش خیلی کمتر از فلوئنس هست ) شتابش هم ۱۰ تا ۱۰/۵ ثانیه که این یعنی بعد از مزدا ۳ نیو تو کلاس خودش سریع ترین هست ، قطعاتش هم تو هر شهر و روستایی راحت میشه پیدا کرد برای کسی که دنبال یه ماشین کارکرده بی دردسر میگرده بهترین انتخاب هست
abbas
۳۰ مرداد ۱۴۰۲تو رنج قیمت سراتو
النترا و اگ یکم پول بیشتر بزاری yf عالیه
اگر بودجه ب تر و تمیز اینا نرسید
آریزو ۶ در حد میتونی بخری یا مزدا ۳ تمیز
lelewed933
۳۰ مرداد ۱۴۰۲بنظر من دست دوم ژاپنی و بعد کره ای بهتره
ماشینی که قطعه نداره دوزار نمی ارزه هرچقدرم سواری خوبی داشته باشه
حتی من چینی صفر هم قیمت رو به این ترجیح میدم.
حسین
۳۱ مرداد ۱۴۰۲من یه دونه مدل ۲۰۱۵ دنده ای دارم . ماشین بی اذیت و بسیاربا کیفیت و کم هزینه هستش
بعداز۷ سال هیچ گونه عیب موتوری نداشته فقط ۴ حلقه لاستیک بعداز۷ سال تعویض شده و فیلترکابین
اصلا قابل مقایسه با اتومبیل ایرانی و چینی نیست باید باهاش رانندگی کنی تابفهمی چه شاهکاری زده رنو
Khalil
۱ شهریور ۱۴۰۲سلام.من E4 مدل 2012 دارم.یکسالی هست فقط و فقط تو سراشیبی گردنه ها چراغ check auto gearbox روشن میشه و تو کفی که میاد خاموش میشه.هر جا بردم تو مشهد کسی نفهمید ایرادش از کجاست.کسی میتونه راهنماییم کنه؟
حیفم میاد بفروشمش.ماشین خیلی خوبیه
joojoo
۲۴ مهر ۱۴۰۲گیربکس cvt ذاتا توی سربالایی ضعیف عمل میکنه و داغ میشه
فشار زیادی رو تحمل میکنه و ربطی به با کیفیت بودن یا نبودنش نداره
احتمالا به خاطر همینه
مهدی کاظمی
۷ شهریور ۱۴۰۲سلام. موتور فلوئنس تسمه تایم داره یا مثل کولئوس زنجیر داره؟
مسعود
۹ شهریور ۱۴۰۲زنجیر داره
مرتضی هندوئی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲دوستانی که تجربه سیمبل رو دارند بگن چطوره؟!!
ا جمند
۳ بهمن ۱۴۰۲عیب سراتو مونتاژ که خیلی مهم هست ترمز عقبشه.
اگر این عیب را نداشت خیلی خوب بود.
ترمز کاسه ای هم باید مرتب تنظیم وهم تمیز شود.
اگر فراموش کنی تنظیمش کنی عمل کرد ترمز خیلی خطرناک میشه.
محمد
۱۹ مهر ۱۴۰۳سلام . اینو مینویسم واسه کسی که قصد خرید فلوئنس داره ، من مدل دنده ایش گرفتم با کارکرد ۱۸۵ هزارتا و مدل ۲۰۱۵ . چون واسه همسرم گرفتم تقریبا میشه گفت اکثریت قطعه های مصرفی و غیر مصرفیشو تعویض کردم که از نظر هزینه ای مقدار کمی از لوازم ال نود گرون تر بود . ( دلیل این کارم هم این بود که خیلی ترسونده بودنم که لوازمش گیر نمیاد و نیست ولی همه چیش بود و سه روزه از تهران واسم ارسال کردن مشهد ) از نظر امکانات و آپشن حیلی قوی نیست ولی واقعا ضعیف هم نیست که بگیم هیچی نداره . از نظر قیمتی هم افتش کرده و شما اگه همون مدل رو بخوای از رقباش بگیری ( مثل الانترا یا مزدا یا سراتو ) باید نزدیک ۳۰۰ تومنی بیشتر پول بدی . از نظر سواری که واقعا برابری میکنه با کرولا چون خودم دارم و واقعا از سراتو سواری بهتری داره علی الخصوص به طور واضح و چشمگیری در جاده . از نظر طراحی هم به لطف محبوبیت بالای تالیسمان در جامعه و تشابه نسبی فلوئنس به تالیسمان واقعا ارضاتون میکنه ( الان حدود یک میلییارد و صد قیمت میخوره تمیزش که مهر ماه ۱۴۰۳ هستیم ولی واقعا رخ ماشین خیلی بیشتر میخوره و میارزه ، هزینه دنا پلاس میکنین ولی ماشینی به مراتب متفاوت تر دستتون میاد چه از نظر وجهه اجتماعی و کلاسش و چه از نظر کیفیت و سواری ) از نظر بازار فروش هم بده واقعا ولی به لطف بالا رفتن قیمتای ماشینای ایرانی بی کیفیت مثل ۲۰۷ و دنا پلاس و شاهین الان بهتر خرید و فروش میشه و مشتری خودشو داره ولی حدود یکی دو ماهی شاید زمان ببره . و مطمئن باشین اونقدر ماشین خوبی هست که مشتریش از بین دوستان و نزدیکان خودتون خواهد بود
الهه
۷ آبان ۱۴۰۳من تمام اتومات ۲۰۱۷ فول دارم سه ساله دارم واقعا عالی واصلا قابل مقایسه با چینی وغیره نیست به نظرم عاقلانه ترین خرید بود چون قیمت معقولی داره و کیفیت عالی ,قطعات گرونه ولی تا تصادف نداشته باشی قطعه نمیخوای مصرفی ها هم معقوله ویک روزه از تهران میاد