پس از امضای توافق اولیه، گروه رنو و جیلی بهصورت رسمی همکاری با یکدیگر را برای توسعه قوای محرکه درونسوز و هیبریدی جدید اعلام کردند. این دو خودروساز فرانسوی و چینی سهم مساوی ۵۰ درصدی از یک شرکت تازه تأسیس را خواهند داشت. این شرکت جدید به عنوان تأمینکننده مستقل قوای محرکه و قطعات آنها انجاموظیفه خواهد کرد.
کمپانی موردبحث در ابتدا تولید و تأمین نسل بعدی قوای محرکه هیبریدی برندهای رنو، داچیا، جیلی، ولوو، لینک اند کو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی را بر عهده خواهد داشت اما در آینده شاهد گسترش فعالیتهای آن و ارائه خدمات به سایر شرکتها نیز خواهیم بود. شرکت جدید رنو و جیلی تکنولوژیهای بدون آلایندگی را نیز در ۵ مرکز تحقیق و توسعه جهانی ارائه خواهد کرد.
بر اساس توافق بین دو شرکت یاد شده، کمپانی تازه تأسیس حدود ۱۹ هزار نفر را استخدام خواهد کرد و در کل ۱۷ کارخانه تولید قوای محرکه در ۳ کشور خواهد داشت. این برنامههای اولیه نشان دهنده تولید بیش از ۵ میلیون پیشرانه درونسوز، هیبریدی و پلاگین هیبریدی و همچنین گیربکس است. این پیشرانهها به بیش از ۱۳۰ کشور جهان صادر خواهند شد. نهایتاً گفته میشود شرکت مشترک رنو و جیلی میتواند تا ۸۰ درصد بازار پیشرانههای درونسوز جهانی را در اختیار گیرد. لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو میگوید:
از آنجایی که گروه رنو به دنبال تسریع در کسب سهم بیشتر از زنجیره تأمین خودرویی جدید در دنیاست بنابراین از توافق با جیلی برای ادامه توسعه قوای محرکه درونسوز و هیبریدی خرسندیم. این تکنولوژیها همچنان سهم مهمی از زنجیره تأمین صنعت خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.
جیلی در حال حاضر یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است و سهام کنترل کننده خودروسازان متنوعی از جمله ولوو، لوتوس، پولستار، پروتون، لینک اند کو، زیکر و ژئومتری را در اختیار دارد. اخیراً این شرکت در استون مارتین لاگوندا نیز سرمایهگذاری کرده است. توافق جدید رنو و جیلی در سال ۲۰۲۳ کاملاً نهایی خواهد شد و انتظار میرود جزئیات بیشتری از آن نیز در ماههای آتی منتشر شود.
ali(chevynova)
۱۸ آبان ۱۴۰۱((جیلی در حال حاضر یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است و سهام کنترل کننده خودروسازان متنوعی از جمله ولوو، لوتوس، پولستار، پروتون، لینک اند کو، زیکر و ژئومتری را در اختیار دارد. اخیراً این شرکت در استون مارتین لاگوندا نیز سرمایهگذاری کرده است. ))
البته بنز هم باید به این متن اضافه میشد
ali(chevynova)
۱۸ آبان ۱۴۰۱جالبه جیلی چین سهام خیلی از خودروسازان اروپایی رو بدست آورده ولی بعضی ها میگن آمریکاییها رو به افولن😂
پدرام
۱۸ آبان ۱۴۰۱یعنی الان فکر می کنید با این کار اروپایی ها رو به افول هستند؟
همون جنرال موتورز هم برند بائوجون یکی از شرکای تجاری هست که واسط بین جنرال موتورز و سایک موتور چین هست تازه یک ماشین داره که آرم شورولت روشه به نام شورولت کاپتیوا که در برخی بازارها اسمش ام جی هکتور هست و حتی با برند وولینگ و بائوجون هم بفروش می ره
ali(chevynova)
۱۸ آبان ۱۴۰۱همنجور که اروپایی فن ها میگفتن چون فروش آمریکاییها در آفریقا و اروپا کمه پس رو به افولن
از دیدگاه منم فروش سهام خودروسازان اروپایی به جیلی نشونه افول هست
همه اینها یه طرف
اگه امریکا در افریقا و اروپا فروشش کمه ولی از اونور فروش بالاش در خوده آمریکا و کانادا جبران کننده هست اما چه چیزی فروش سهام خودروسازی اروپا به چین رو جبران میکنه؟؟؟
حسن
۱۸ آبان ۱۴۰۱کمتر از ده درصد از سهام شرکت دایملر در اختیار جیلی هست. اینکه شما بهش میگی سهام کنترل کننده نیاز به بررسی بیشتر داره. در خیلی از شرکت ها داشتن سهامشون دلیلی بر داشتن قدرت در تصمیم گیری نیست. در مورد شرکت دایملر من اطلاع ندارم به چه صورت هست.
ali(chevynova)
۱۸ آبان ۱۴۰۱موضوع اونکه علاوه به جیلی که بخشی از سهام بنز رو خریده ، بایک چین هم مقداری از سهام بنز رو 2 سال پیش خرید
Alan.r
۱۸ آبان ۱۴۰۱جناب علی آنقدر از پیشرفت آلمانی ها فشار نخورید ضررش فقط به خودتون میخوره
حالا گیرم که جیلی سهامدار مرسدس باشه چه ربطی به خوبی یا بدیش داره؟
#متعصب نباشیم
ali(chevynova)
۱۸ آبان ۱۴۰۱فشار نمیخورم
فندق میخورم و نظاره گرم
Just toyota
۱۸ آبان ۱۴۰۱اگه قراره باشه واردات خودرو آزاد بشه ( که البته گفتم احتمالش خیلی پایین هست ) فقط و فقط چینی هایی امثال همین : جیلی یا نمیدونم چری یا هزاران جور اسم مزخرف و گمنام دیگه به اسم خودرو خارجی وارد بازار میشن ، بعد بهشون هم اگه بگی مگه شما قبل از این ماشین های چینی جدید رو نمیآوردید ، بعد میگن اونا مونتاژ داخل بودن ولی اینا مستقیم از چین فرستاده شدن 🤣🤦♂️🤮🤮
پدرام
۱۸ آبان ۱۴۰۱البته جیلی برند با کیفیتی هست کاملا می تونه با برخی اروپایی ها رقابت کنه