رنو

معرفی رنو گرند کولئوس، شاسی‌بلند ساخت کره بر اساس جیلی زینگیوئه!

رنو گرند کولئوس کراس‌اوور جدیدی برای بازار کره جنوبی است که بر اساس پلت‌فرم جیلی ساخته شده و با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی این شرکت چینی عرضه می‌شود.
رنو گرند کولئوس

بخش کره‌ای رنو در نمایشگاه خودروی بوسان ۲۰۲۴ از کراس‌اوور جدیدی با نام گرند کولئوس پرده‌برداری کرده است. این اولین محصول جدید رنو کره طی چهار سال گذشته محسوب می‌شود و زیرمجموعهٔ کره‌ای شرکت فرانسوی قصد دارد با وجود حضور قدرتمند رقبای داخلی یعنی کیا و هیوندای، سهم خود از بازار کره جنوبی را افزایش دهد. گرند کولئوس اما در اصل بر اساس کراس‌اوور جیلی زینگیوئه L ساخته شده است. همکاری بین رنو و جیلی در سال ۲۰۲۲ آغاز شد یعنی زمانی که شرکت چینی یک‌سوم سهام رنو کره را خرید و سپس دو شرکت جوینت ونچری را با هدف توسعه و تولید سیستم‌های قوای محرکه ایجاد کردند.

جیلی زینگیوئه L

رنو قصد دارد مجموعه‌ای از خودروها که تحت عنوان پروژهٔ آرورا شناخته می‌شوند را بر اساس پلت‌فرم‌های جیلی برای بازار کره جنوبی تولید کند. فعلاً مشخص نیست که این خودروها در خارج از کره هم عرضه خواهند شد یا نه. اولین محصول این پروژه، گرند کولئوس است که بر اساس پلت‌فرم CMA ساخته شده است. این پلت‌فرم به‌طور مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرده و هم‌اکنون در خودروهای مختلفی مثل ولوو XC40، جیلی اطلس، جیلی زینگیوئه L، لینک‌ اند کو ۰۱، لینک‌ اند کو ۰۳ و… مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رنو گرند کولئوس

گرند کولئوس با ۴,۷۸۰ میلی‌متر طول و فاصلهٔ محوری ۲,۸۲۰ میلی‌متر، بزرگ‌تر از کولئوس قبلی است و از لحاظ ابعاد به کیا سورنتو نزدیک خواهد بود؛ اما با وجود این اندازهٔ بزرگ، کراس‌اوور جدید رنو در داخل فقط دو ردیف صندلی دارد هرچند که به گفتهٔ رنو، فضای پای عقب آن در کلاس خود بهترین خواهد بود. گرند کولئوس در بیرون شباهت زیادی به جیلی زینگیوئه دارد و تناسبات و طراحی کلی چراغ‌های جلو و عقب دو خودرو شبیه به هم به نظر می‌رسد اما گفته شده تمام پانل‌های بیرونی کراس‌اوور رنو با همتای چینی متفاوت هستند.

رنو گرند کولئوس

گرند کولئوس در داخل اما کاملاً با زینگیوئه یکسان است و از همان داشبورد کراس‌اوور چینی با سه صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی شامل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر مرکزی اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر سرنشین جلو استفاده می‌کند. در اینجا حتی غربیلک فرمان هم یکسان است و فقط لوگوی رنو جایگزین جیلی شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی گرند کولئوس می‌توان به سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو، نمایشگر هدآپ ۲۵.۶ اینچی واقعیت افزوده، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، اینترنت ۵G و دستیار صوتی اشاره کرد.

رنو گرند کولئوس

رنو همچنین نسخهٔ اسپریت آلپین را هم برای این کراس‌اوور ارائه می‌کند که از رینگ‌های ۲۰ اینچی منحصربه‌فرد، جلوپنجرهٔ متفاوت، سقف مشکی‌رنگ و تودوزی آلکانترا بهره می‌برد. در این کراس‌اوور جدید مجموعهٔ کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تغییر خط خودکار، دستیار پارک هندزفری و… هم وجود خواهد داشت.

رنو گرند کولئوس

گرند کولئوس با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود که هردو متعلق به جیلی هستند. نسخه بنزینی از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل خریداری است. انتقال نیروی در نسخهٔ محرک جلو توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد درحالی‌که در نسخهٔ چهارچرخ محرک این کار توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

رنو گرند کولئوس

نسخه پلاگین‌هیبریدی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی و گیربکس سه سرعته اتوماتیک DHT مجهز است که مجموعاً ۲۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. رنو گرند کولئوس پاییز پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش در کره جنوبی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (299 ديدگاه)

    یادش بخیر کلئوس ۲۰۱۸
    عالی بود اون زمان

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. گاس فرینگ

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (144 ديدگاه)

      اون موقع ها که تازه اومده بود سوارش شدم برام خیلی جالب بود که صفحه کیلومترش حالت های مخلتف داشت

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. net

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3179 ديدگاه)

        آفرین پدال که نظر من رو انجام داد، پست ها رو شماره گذاشت تا راحت به پست های قبلی دسترسی داشته باشیم👏

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رضا

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      رنو اون سال انقلاب بزرگی تو محصولاتش کرده بود
      از کولئوس نسل قبل که زشت ترین ماشین بازار بود صد و هشتاد درجه تغییر کرد و نسل جدید رو داد
      که طراحیش واقعا برا اون سال ها مدرن و زیبا بود
      همین طور هم تلیسمان جون دوباره به رنو داد
      از سفران کند و کم بازده و قدیمی و از رده خارج رسید به تلیسمان مدرن با موتور هزار و ششصد سی سی که صد و نود اسب قدرت داشت (چیزی که چینیا الان بهش رسیدن رو رنو هشت سال پیش ساخت)
      نسخه های فول آپشنش (که هیچ وقت وارد ایران نشدن) سیستم تعلیق اکتیو داشتن که سفتی و نرمیش قابل تنظیم بود و برای یه ماشین نسبتا اکونومی فرانسوی جدید بود
      قبلش فقط آلمانیا و آمریکایی ها و ژاپنی های لوکس از این نوع سیستم ها داشتن
      این تغییرات رنو رو سر پا نگه داشت

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. پیام۲

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (212 ديدگاه)

      کلئوس قبلی خیلی قشنگ‌تره

      موافقم 3
      مخالفم 7
    4. ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4570 ديدگاه)

      اره هنوزم عالیه !!
      توروخدا این رنو گرند کولیوس رو بیارید ایران جان بچتون بیاریدش ایران خیلی ماشین خوبیه

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. مانی

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چون شما گفتید چشم

        موافقم 3
        مخالفم 0
    5. froG-driVer

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (426 ديدگاه)

      مطمئن نیستم که فقط بر اساس جیلی زینگیوئه باشه.فقط لوگو رو عوض کردن.حداقل تو جلوپنجره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MehdiTurbo

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    حالت گرافیکی چراغ جلو شکل سورنتو محصولات کیاست
    حقیقتا این کابین مخصوصا اگه نمایشگر تیکه دوم نبود از کابینای جدید بی ام و و تسلا و … برای من جذاب تر
    کابینش یکم شبیه محصولات پورش شده اون جا دسته کنار کنسول و … واقعا اقتصادیا به شدت جذاب شدند جذابتر لوکسا شدن لوکسا فضایی شدن اقتصادیا لوکس و جذاب شدند

    موافقم 9
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    اگر بتونه استاندارد اروپا پاس بکنه بشدت موفق میشه واقعن زیباست ، امیدوارم اگر وارد اروپا بشه با همون پیشرانه ها رنو نیسان به فروش بره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. Hadi

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (342 ديدگاه)

    یکم ظاهر بدنه فرق کرده و بهتر شده از خود جیلی
    وقتی پلتفرم و موتور چینیه چجوریه که مارکش میشه فرانسوی
    کره هم شناگر خوبی بوده

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (134 ديدگاه)

      بحث برندینگ ، برند رنو خیلی معتبر تر نصبت به جیلی به حساب میاد مثلا میتسوبیشی نسخه اونلندر با برند پژو و اسم ۴۰۰۷ در بازار اروپا فروخت

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. محمود

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    این در واقع همون جیلی مانجارو هستش نه زینگیوئه. geely monjaro

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. RezaRs

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (289 ديدگاه)

    اگه به بی دردسری نسل قبلش باشه که فوق العادس البته یک جورایی رنو اسپیس جایزین کولیوس معلمولی شد نمیدونم اخه قبلا اسپیس یه mpv بود و در این نسل جدید شد suv نظر دوستان چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. نیما

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    چقدر رنو بدبخت شده که باید از جیلی اسکی بره

    موافقم 4
    مخالفم 4
  8. شاپور

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    در سرتیتر پدال برای رالی تیگو ۸ چرا نظریه خوانندگان بسته هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hrsjamei

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      وقتیکه پست تبلیغات گذاشته میشه نمی توانید نظر بگذارید نوشته رپورتاژ یعنی تبلیغ

      موافقم 2
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا