نشانهای از جایگزینی رنو کولئوس با یک شاسیبلند جدید تا پیش از سال ۲۰۲۵ وجود ندارد و این خودرو حداقل تا سال ۲۰۲۵ در بازار استرالیا حضور خواهد داشت. نیسان در سال جاری نسل جدید ایکس تریل را در این کشور معرفی کرد و با اینکه شاسیبلند ژاپنی یاد شده در دو نسل قبلی به عنوان زیرساخت کولئوس ایفای نقش کرده اما برنامهای برای جایگزینی محصول رنو با یک خودروی جدید وجود ندارد.
رنو استرالیا انتظار دارد تولید کولئوس در کره جنوبی حداقل دو سال دیگر ادامه یابد تا به این ترتیب نسل جدید شاسی بلندهای این خودروساز یعنی آسترال هیبریدی، سنیک و مگان E-Tech الکتریکی از راه برسند. یکی از مدیران ارشد این برند فرانسوی میگوید:
کولئوس همچنان تولید خواهد شد. قطعاً ما شاهد عرضه این خودرو تا سال ۲۰۲۴ خواهیم بود؛ اما بعد از این تاریخ را مطمئن نیستم.
علیرغم اینکه کولئوس خودرویی سالخورده است اما مدیر رنو باور دارد تقاضا برای این خودرو در سال آینده افزایش خواهد یافت زیرا خریداران به دنبال حداکثر ارزش یک خودرو هستند و میخواهند در صف انتظار بسیاری از شاسی بلندهای بزرگ نایستند. او اظهار میدارد:
رنو کولئوس ارزش خوبی در برابر مبلغ پرداختی دارد. فضا برای چنین خودرویی در بازار وجود دارد و این موضوع در سال ۲۰۲۳ بیشتر به چشم خواهد آمد زیرا تقاضا میتواند افزایش یابد. همه حس میکنند هزینههای زیادی را متحمل میشوند و این امر باعث شده تمرکز روی خودروهایی با ارزش خوب معطوف شود.
مدیر رنو خاطرنشان میسازد:
کولئوس در طول چند ماه گذشته عملکرد خوبی از نظر فروش نداشته اما در ادامه وضعیت بهتر خواهد شد.
به گزارش پدال و به نقل از درایو، رنو در اروپا برنامههای خود برای تولید یک شاسیبلند هفتنفره جدید را بر پایه خودروی آسترال و نیسان ایکس تریل اعلام کرده است. این خودرو میتواند ابعادی مشابه کولئوس کنونی داشته باشد و جانشین غیرمستقیم آن محسوب شود. البته از آنجایی که رنو استرالیا روی محصولات جدید کار میکند، مدیر رنو در این کشور میگوید رنو فعلاً این شاسیبلند هفتنفره را برای استرالیا تدارک نمیبیند. او میگوید:
ما امروز تولید چنین خودرویی را در دستور کار نداریم و احتمالاً در آینده نزدیک نیز خبری از آن خواهد بود. با توجه به جزئیات موجود، این شاسیبلند هفتنفره راهی به بازار استرالیا نخواهد یافت.
AMANTE
۱۶ مهر ۱۴۰۱سوال اینکه چرا فروش اش کمه رو خود رنو به خودش جواب داد.
سالخورده و قدیمی هست و تنها دلیلی که مردم بیان سراغ اش اینه که فروش اش کمه و احتیاج نیست زیاد منتظر بمونن تا تحویل اش بگیرن.
به شخصه اشکودا کودیاک رو به این ترجیح میدم. هم موتوری و هم ظاهری خیلی خوبه و سواری اش و کاربردی بودن هم طبق بررسی ها خوب بوده.
Reza Waffen SS
۱۶ مهر ۱۴۰۱کولئوس حالا بکنار کاش تالسیمان تولیدش متوقف نمیشد یعنی عاشق سیستم تغییر زاویه چرخ های عقب تالیسمانم
Erfan
۱۶ مهر ۱۴۰۱متاسفانه داخل ایران خیلی تو سر تالیسمان زدن.
هم کمک فنر های برقی رو برداشتند هم سیستم چرخش چرخ های عقب.
اگر این دو آپشن بودند اپتیما و سوناتا حرفی در برابر تالیسمان نداشتند
viper2
۱۶ مهر ۱۴۰۱سوناتا و اپتیما عشق خلیجی هاست با تالیسمان مقایسه نکنید . در ضمن تالیسمان موتور گرم هست برای ایران خوب نیست برای المان اروپا و مناطق سردسیر خوبه . برای ایران باید یه چیزی مثل سوناتا باشه که موتورش از نوع موتور سرده .
ولی انصافا قبول دارید ازرا ۲۰۱۸ و سوناتا ۲۰۱۵ خیلی ماشینای قشنگین ؟؟؟
4wheeled
۱۶ مهر ۱۴۰۱اگه این جوکی که گفتی درست بود پس چرا تو بازار جهانی فروشش یک پنجم اپتیما و سوناتا بود و تو هر مقاله ای مقابسه شد با اختلاف نمره پایین تری گرفت؟
احتمالا درک بازار جهانی اندازه تو نبود که اینطور شد
یعنی از رنو هم بالا رفتن دیگه خیلی زشته 🔥
࿗
۱۶ مهر ۱۴۰۱اپتیما و سوناتا رقیبشون میراژ که هیچی نیسان میکرا هم ازشون سرتره انقدر دست و پا نزن کره فن
AUTO DETAILING
۱۶ مهر ۱۴۰۱از سایت پدال ناراحتم
در مقاله کیا اسپورتیج حرف دل مردم زدم
ولی…
به امید آزادی
پدرام
۱۶ مهر ۱۴۰۱خب نسل جدید ایکس تریل اومد اما کولئوس همچنان همونه! خب نسل جدید کولئوس پس چی ؟ یعنی تا سال 2025 می خواهید با همین فیس ادامه بدید؟
Erfan
۱۶ مهر ۱۴۰۱باز خداروشکر این فیس رو دادن نسل قبلی کولئوس که فاجعه به تمام معنا بود توی طراحی یه غورباقه زشت
Erfan
۱۶ مهر ۱۴۰۱ماشین خوبیه منتهی اون مانیتور وسطش رو از نزدیک دیدم خیلی مضخرفه حاشیه های خیلی زیادی داره
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱من مانیتور نسخه های نیم فولش که هفت اینچ افقیه رو بهذاین۸.۷ اینچ عمودی ترجیح میدم حداقل تکلیفت با خودت روشنه 🤌
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱ماشین خوب و خوشکلیه راحت میشه مانیتور داخل جدید بدن و فیس ایفت تمیزی بدن مانیتور بزرگتر شه ( یعنی حاشیه کمتر شه ) بعد سیستم های کمک راننده بهتری باشه در کل از سانتافه و رافور من بیشتر دوسش دارم به خاطر طراحیش
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۶ مهر ۱۴۰۱نمی دونم اما اینو به تمام کره ای ها طراحیش رو ترجیح میدم
net
۱۶ مهر ۱۴۰۱کولئوس و تالیسمان چراغ باریک جلو خوبی دارند ولی چراغ نازک ال ای دی کج زیر چراغ جلو خیلیییییی بد هست و تو چشم میزنه اگر این چراغ نازک ال ای دی کج زیر چراغ نبود قشنگتر میشد.خط استیل زیر چراغ جلو کولئوس و تالیسمان که به زیر جلوپنجره رفته بد هست اگر این خط سفید استیل نداشت قشنگتر میشد.خط سفید اطراف شیشه دربها تالیسمان و کولئوس در قسمت ستون شیشه عقب پهن میشه بد هست اگر سرتا سر نازک بود قشنگتر میشد. رنگ چراغ عقب قرمز زرشکی تالیسمان و کولئوس خوبه اگر خط سفید افقی داخلش نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.اگر صفحه نمایش داشبورد کولئوس و تالیسمان افقی بود و دکمه های با کیفیت تری داشت قشنگتر میشد.اگزوز مصنوعی کولئوس بد هست و طراحی اگزوز تالیسمان بد هست.رینگ کولئوس و تالیسمان بد هست
Royal Driver UK 70
۱۶ مهر ۱۴۰۱ارزش خرید بالایی داره
امین
۱۶ مهر ۱۴۰۱خیلی از سانتافه بهتره.حداقل پلتفرمش نیسانه.نه مثل سانتافه که همش نگران یاتاقان زدنش باشی
net
۱۶ مهر ۱۴۰۱کاری به مسائل فنی ندارم ولی در بین سانتافه و ایکس تریل و کولئوس، سانتافه زیباتر هست
alireza206
۱۹ دی ۱۴۰۱فقط پژو ۵۰۰۸ طراحی زیبا و باکیفیت هست پرفورمنس خوبی داره دو دف و ۳۰۰ اسب قدرت از هر لحاظ نسبت به این سر تره