تیم فرمول یک لوتوس با چنان حجم بدهیهایی دست و پنجه نرم میکرده که هر لحظه منتظر یک خودروساز معتبر بوده که آن را خریداری کند؛ خودروسازی که مشخص شد، «رنو» نام دارد. مطابق گزارش Motorsport، مدارک این کمپانی تأیید میکنند که این کمپانی فرانسوی، این مجموعه گرانقیمت را به ازای تنها یک پوند! تصاحب کرده است.
مطمئناً در خرید مجموعه فرمول یک لوتوس توسط رنو، رقمی بیش از یک پوند در جریان بوده است. «جنی کپیتال» و «گراویتی موتور اسپورتس» که اداره تیم فرمول یک لوتوس را برعهده داشتهاند، ۱۰ درصد سهام تیم فرمول یک را حفظ و در همین حال، از ۹۸/۲ میلیون پوند از وامهای سهامداران برای تیم صرفنظر کردهاند. ۹۰ درصد باقیمانده سهام به «گریجنی» که یکی از زیرشاخههای رنو است، تعلق گرفته است.
رنو به عنوان یک تیم سازنده به رقابتهای فرمول یک باز خواهد گشت و نسبت به قابلیتهای خود برای فصل ۲۰۱۶ خوشبینی زیاد دارد. با این حال، باید تا اولین تستهای رسمی آن صبر کرد.
احسان آرسنالی
۹ دی ۱۳۹۴جدی رنو اومد، رقابت میان جدول هیجانش بیشتر میشه. قضیه یک پوند یه ذره مبهم بود احتمالا به خاطر قضایای پالیاتی باشه
رضا
۹ دی ۱۳۹۴نه دلیل یک پوند اینه که شرکت لوتوس بدهی بسیار بالایی داشته و این یه پوند هم برای این بوده که معامله ای انجام شده باشه.
shahab
۹ دی ۱۳۹۴احتمالا رنو بدهیاشونو میده
اونجا مگه ایرانه که بشه از مالیات فرار کرد
جواد
۹ دی ۱۳۹۴تو متن بوده دیگه حجم بالای بدهی تقریبا ورشکست شده لوتوس پس رنو همه بدهی میده پولی هم به عمو لوتوس نمیرسه این لوتوس یا شرکت اصلی متخصص ورشکست شدن هستن
محسن
۹ دی ۱۳۹۴الانه که کره ای باز ها بیان و شروع به سخنرانی راجع به کیفیت کیا هیوندای ومقایسه با رنو کنن.عمرا کیفیت و دوام وهندلینگ کره ای به پای خودروسازان معتبر ودرجه یک جهانی مثل رنو برسه
مالک 45درصد نیسان.مالک سامسونگ موتورز کره.داچیا رومانی.اتواز روسیه.اوپاک ترکیه.ماک امریکا.دانگ فنگ چین.20 درصد ولووی سوید..
الان هم تمام شاسی وموتورو… ماشین های رنو ونیسان کاملا مشابه هستند
طراحی های کمپانی رنو بیشتر سبک اروپایی و ماندگاری بالا و کلاس بالا از لحاظ دید بصری هنری هست که بعضی ها در واقع بیشتر مردم آسیا از اون محرومند. مخصوصا ایرانهای ظاهر بین
در دنیای امروز فرمول یک که ماشین ها حرف اول رو میزنن بله همیلتون به سادگی با موتور پر قدرت مرسدس توی مستقیمی های پیست از همه جلو میزنه اما رنو و لوتوس در پیچ ها و پیست هایی که پیچ های بیشتری دارن میتونن به همیلتون برسن
امیر چاپار
۱۲ فروردین ۱۳۹۵چهل پنج درصد نه و چهل و سه درصد
دوما
تمام شاسی و موتور ها شبیه نیستن و موتورای سبک و کوچک رو رنو خودش میزنه و بیشتر موتور های ماشینای لوکس و اسپرت رنو با نیسان مشترک هست که اونا هم کاملا تولید نیسان هستن
علي
۹ دی ۱۳۹۴لطفا طرفداران متعصب لوتوس و خودروهای انگلیسی تحویل بگیرن که با تعصب میان به همه توهین میکنن و میرن و باد تو گلوشون میندازن . دنیا در حال چرخه و ثابت یجا نمیمونه . اون از شرکت روور که دادن به هندیا اینم که اینجور بنتلی هم فولکس ، رویزرویز با مینی ماینر هم بی ام وه ، ی جگوار و آستین مارتین مونده که با فروش فوق العاده کمشون باید منتظر هواشیها شون باشیم . پس تعصب کاذب و بی ادبی مممنوع
بنتلی
۹ دی ۱۳۹۴داش علی اول اینکه جگوار هم همراه لندرور تحت مالکیت و حمایت مالی تاتای هند هس،دوم اینکه شما از شرکتای انگلیسی مک لارن رو از قلم انداختی،سوم اینکه شرکت در مسابقات فرمول یک هزینه بالایی داره واگه شرکتی عقب بمونه و نتیجه خوبی نگیره آخرش کلی بدهکاری براش میمونه،چهارم هم اینکه آستین مارتین نداریم و پنجم اینکه شرکتای موفق دیگه ای هم ب جز اینایی ک نام بردی ب فروش رفتن و این دلیل بر بد بودن اون شرکتا نیس،مث فراری و لامبورگینی و پورشه و ولوو و آئودی و…
بنتلی
۹ دی ۱۳۹۴داداش علی ی چیز دیگه،ما رویزرویز هم نداریم رولزرویس درسته و اون هم استون مارتین درسته،از طرفی روور ب چین فروخته شده و اون لندرور هس ک مالکش هند هس،بقیه دوستان بیخودی دیس ندن،وجدانا من چیز بدی نگفتم ک،متعصب هم نیستم، هرجا مخالفین با حرفام بهم بگین خواهشا
یاشار
۱۷ دی ۱۳۹۴سلام دوست عزیز دلیل دیس لایک خوردنتون مربوط به اون لحن متنت مربوط میشه یجور تمسخر تو متنتون موج میزنه این دوست عزیز علی نظر شخصیشون رو نوشتن شاید هم اطلاعاتشون کامل نبوده و کمی غلط املایی داشتن اما اینها دلیلی برای تمسخر نیست
احمد باقری
۹ دی ۱۳۹۴اون چیزی که مسلم هست، شرکت در مسابقات فرمول 1، هزینه بسیار بالایی برای یک شرکت خودروساز در پی داره و این، در طول زمان، ثابت شده است، البته مزایای زیادی داره و باعث پیشرفت و ترقی روز افزون اون شرکت و به کارگیری تکنولوژیهای جدید در نسلهای بعدی ماشینهاشون میشه، اما در هر صورت، هزینه خیلی زیادی داره و به خاطر همین، خیلی از شرکتهای خودروسازی در این مسابقات شرکت نمی کنن. هر شرکتی هم که میخواد وارد این کار بشه، باید حسابی جوانب کار رو بسنجه که آیا میتونه دووم بیاره یا نه و منفعت اون بیشتره یا ضررش.