رنو اقدام به ارتقای ون مستر E-Tech و جایگزینی باتری قدیمی ۳۳ کیلووات ساعتی با نمونه جدید ۵۲ کیلووات ساعتی کرد. به همین خاطر ون کوچک و تجاری رنو هماکنون میتواند حداکثر شعاع حرکتی ۲۰۳ کیلومتری داشته باشد که نسبت به برد ۱۲۰ کیلومتری مدل قبلی بهبود ۶۸ درصدی را نشان میدهد. مستر E-Tech علیرغم ابعاد بزرگ خود از باتری کوچک ۳۳ کیلووات ساعتی نسل اول Zoe استفاده میکرد. خانواده مستر در سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شد اما این خودروساز فرانسوی باتری ۵۲ کیلووات ساعتی Zoe بهروز را در این خودرو نصب نکرد. سرانجام اواخر سال ۲۰۲۱ اعلام شد این باتری در دسترس خریداران مستر E-Tech خواهد بود و حالا این اتفاق رخ داده است.
باتری لیتیوم-نیکل-منگنز-کبالت رنو وزن ۳۵۰ کیلوگرمی دارد و ابعاد آن با باتری قبلی فرقی نمیکند به همین خاطر استفاده از باتری جدید تأثیر منفی روی فضای بارگیری نداشته است. از دیگر فاکتورهایی که روی بهبود شعاع حرکتی مؤثر بودهاند میتوان به ترمز احیا شونده، لاستیکهایی با مقاومت چرخشی پایین و حالت رانندگی اکو اشاره کرد. شعاع حرکتی ۲۰۳ کیلومتری مناسب کسبوکارهای شهری خواهد بود هرچند این میزان شعاع حرکتی هنوز هم کمتر از خودرویی دیزلی با باک پر است.
این باتری جدید زمان شارژ کمتری هم دارد و ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری را میتوان در عرض ۹۰ دقیقه با شارژ ۲۲ کیلوواتی، در عرض ۵ ساعت با شارژر ۷ کیلوواتی یا در عرض ۱۰ ساعت با سوکت استاندارد خانگی شارژ کرد. مستر E-Tech الکتریکی همچنان از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر استفاده میکند که این پیشرانه کمتوانتر از نمونه بکار رفته در خودروی کوچکتر کانگو E-Tech است.
رنو مستر E-Tech بهصورت ون پانل، شاسی خالی و پلتفرم کابین عرضه میگردد و وزن خالی آن به ۳۵۰۰ کیلوگرم میرسد. در نسخه ون پانل این خودرو میتوان اشیایی با حجم ۱۳ مترمکعب را قرار دارد درحالیکه مدل پلتفرم کابین نیز بیشترین ظرفیت بار یعنی ۱۶۶۴ کیلوگرم را دارد. از جمله تجهیزات مدل پایه ادونس میتوان به سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای پارک عقب، دستیار حرکت در سربالایی، چراغهای جلوی و برفپاککنهای خودکار و… اشاره کرد. در تریم فول تر نیز صندلیهای راحتتر و برخی تجهیزات دیگر اضافه میشوند. رنو مستر E-Tech بهروز شده از چند هفته دیگر در دسترس خواهد بود. قیمت این خودرو از ۴۵۱۶۰ پوند معادل ۵۴۱۶۰ دلار شروع میشود. در نظر داشته باشید که در آینده نسخه هیدروژنی سلول سوختی HYVIA H2-Tech از این خودرو نیز تولید خواهد شد.
Nima
۲۹ تیر ۱۴۰۱ممنون از شاهین جان.
فکر میکنم حداکثر وزن که نوشتین ۳.۵ تن . درست نباشه.
این یه استاندارد براى وزن ماشیناى بارى هست که با بار به حداکثر ۳.۵ تن میرسن.
وزن این ون ها عموما ۲ الى ۲.۳ تن هست(بدون بار)
توى گواهینامه ها هم ذکر شده حداکثر ۳.۵ تن براى پایه ۳.
فورد ترانزیت و بنز اسپرینتر هم از این سیستم پیروى میکنن. فورد ها از اتاق ۲۲۰ دارن تا ۴۶۰ که جفت چرخ هست.
(۳۵۰ که نشون دهنده همون ۳.۵ تن هست بزرگترین مدل ۲ چرخ در عقب هست)
Nima
۲۹ تیر ۱۴۰۱این جمله که نوشتین:
وزن خالى آن به ۳۵۰۰ کیلوگرم میرسد.
وزن خالى ۳۵۰۰ کیلوگرم نیست. با حداکثر بار و وزن خود ماشین میشه ۳۵۰۰ کیلوگرم.
قاطر فروش
۲۹ تیر ۱۴۰۱شاید بخاطر باتریه
شاهین
۲۹ تیر ۱۴۰۱سلام از دقت نظر دوستان ممنونم 🌷♥️
رامتین
۴ مرداد ۱۴۰۱برای مسافرت عالیه!