مگان RS اولتیمه بهعنوان آخرین محصول رنو اسپرت با پیشرانهٔ ۳۰۰ اسب بخاری و ویژگیهای خاص معرفی شده و تنها ۱۹۷۶ دستگاه از آن ساخته میشود.
این آخرین محصول رنو اسپرت است. مگان RS اولتیمه (Ultime) که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۳ رونمایی شده، خودرویی برای خداحافظی با مدلهای RS رنو خواهد بود زیرا محصولات اسپرت آیندهٔ این برند فرانسوی با برند آلپین عرضه خواهند شد. مگان RS اولتیمه که بر اساس مدل تروفی شکل گرفته و تغییراتی ظاهری را تجربه کرده است، در تنها ۱۹۷۶ دستگاه ساخته خواهد شد که ادای احترامی به سال تأسیس رنو اسپرت است.
این هاچبک داغ تولید محدود که در رنگهای مشکی، سفید، زرد و نارنجی ارائه میشود، از گرافیک مشکی مات روی درهای جلو، کاپوت، سقف و سپر عقب بهره میبرد. علاوه بر این، روی سپر جلو نوشتهٔ ULTIME نقش بسته و دستگیرهٔ درها، آینههای جانبی، قاب پنجرهها، دیفیوزر، رینگها و لوگوها نیز به رنگ مشکی درآمدهاند. دیگر ویژگیهای مگان RS شامل گلگیرهای پهنتر و سر اگزوز مرکزی هم در این نسخهٔ ویژه دیده میشوند.
در داخل مگان RS اولتیمه شاهد صندلیهای اسپرت ریکارو با روکش آلکانترای مشکی تیتانیوم و لوگوی RS هستیم؛ اما برای اینکه خاص بودن این خودرو بیشتر نشان داده شود، رنو یک پلاک فلزی حاوی شمارهٔ ساخت را هم برای آن در نظر گرفته است. این پلاک که جلوی دستهدنده نصب شده است، توسط رانندهٔ توسعهٔ رنو «لورن هورگون» امضا شده است. وی با مگان RS رکورد خودروهای محرک جلو را در پیستهای نوربرگرینگ، سوزوکا و اسپا شکسته است.
مگان RS اولتیمه خودرویی تقریباً فول آپشن است زیرا تنها آپشنهای قابل سفارش برای آن سانروف و هدآپ دیسپلی هستند. علاوه بر این، خریداران میتوانند برای محافظت از این خودرو که پس از برقی شدن همهچیز در دهههای آینده باارزش خواهد شد، یک چادر اختصاصی را سفارش دهند. زیر کاپوت این هاچبک داغ فرانسوی همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توبوشارژ آشنا قرار گرفته که با آلپین A110 مشترک بوده و ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی موتور به چرخهای جلو هم از طریق گیربکسهای دستی و اتوماتیک صورت میگیرد.
رنو اسپرت این هاچبک تولید محدود را به لاستیکهای نیمه اسلیک بریجستون پوتنزا S007 مجهز کرده که در اصل برای مدل وحشی تروفی R در نظر گرفته شده بودند. این لاستیکها روی رینگهای ۱۹ اینچی فوجی لایت قرار گرفتهاند که کالیپرهای ترمز قرمزرنگی را پشت خود پنهان کردهاند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلذکر مگان RS اولتیمه هم میتوان به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و دیفرانسیل تورسن به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۹.۳ اینچی با سیستم تلهمتری اختصاصی و بلندگوهای Bose در داخل اشاره کرد.
رنو مگان RS اولتیمه که در آینده به خودرویی کلکسیونی تبدیل خواهد شد، در بهار پیش رو برای فروش به بازار عرضه و جایگزین مدلهای RS و RS تروفی خواهد شد.
همایون
۲۳ دی ۱۴۰۱رکورد ماله اینه یا تروفی آر
net
۲۳ دی ۱۴۰۱خط نازک کج زیر چراغ جلو که مثل زیر چراغ جلو تالیسمان و کولئوس هست بد هست.چراغ عقب متصل برای این ماشین و کولئوس بد هست و برای تالیسمان که سدان هست خوبه برای تالیسمان هم وسط چراغ نوار متصل که آرم رنو هست و متصل نشده بد هست ،چراغ عقب این ماشین و کولئوس اگر قسمت نازک نزدیک به آرم رنو نداشت و شبیه چراغ متصل نبود خیلی قشنگتر میشد
Reza-a
۲۳ دی ۱۴۰۱اسم هیجان انگیزی بود راحتتر هم پشت اسم مدلها میومد یه مگان آر اس هم تو کیش هست البته آلپاین هم اسم بزرگیه با تاریخچه غنی و میتونست ردههای یه پله بالاتر از آر اس باشه به هرحال تیم اسپرت رنو بخش کار درستیه
RENAULT5
۲۳ دی ۱۴۰۱طراحی به این میگن
محمدهادی
۲۳ دی ۱۴۰۱به به
حرررررف نداره
رنو اسپرت زیباترین بخش رنو
اصن فراریه برای خودش
قطعا بعدها این مدل،محبوبی پر زرق و برق در بین سلاطین هاچ بک ها خواهد شد
ازش خوب محافظت کنید
سیستم صوتی تونم بوز قرار دادیم تا داخل کابین احساس در بهشت بودن کنید!
خوشابحالتون…
زیزیگولو
۲۳ دی ۱۴۰۱میتونست گزینه خیلی خوبی واسه واردات باشه ولی وزارت صمت اعلام کرده که از فرانسه خودرو وارد نمیکنیم
Amiro
۲۳ دی ۱۴۰۱رنو مانیتور تسلایی میزد وقتی تسلا وجود نداشت
phonix
۲۳ دی ۱۴۰۱خدافظ استوره امید وارم هیچ وقت برقی نشی اسم بزرگی داشت
امیدوارم الپاین ماشینی در این ابعاد و حالت تولید کنه چون مگان واقعا در سگمنت هات بک ها صاحب سبک و اسم بود
alireza206
۲۳ دی ۱۴۰۱ناراحت شدم
Bmwgg6
۲۳ دی ۱۴۰۱دلم برای خودروهای اسپرت رنو تنگ میشه🥺
مخصوصا هاچبک ها
بخاطر طراحی های خشن و جمع و جوری و مخصوصا قیمت مناسبشون
عاشق هاچبک های رنو هستم و خواهم ماند
هعی😞
pouya98645
۲۴ دی ۱۴۰۱فوقالعاده جذاب