برند جدید گروه خودروسازی رنو با نام موبیلایز ، از خودروی برقی لیمو در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد که به طور اختصاصی برای سرویسهای اشتراکی و تاکسی طراحی شده است.
موبیلایز (Mobilize)، برند جدید گروه رنو از یک سدان برقی که برای استفاده به عنوان تاکسی، خودرو اجارهای شخصی یا خودروی ناوگانی طراحی شده است، رونمایی کرد.
به گزارش اتوکار، موبیلایز لیمو (Limo) از طریق سرمایهگذاری مشترک گروه رنو با شرکت چینی جیانگلینگ موتورز (Jiangling Motors) توسعه یافته است. این خودرو سال گذشته در نمایشگاه خودرو مونیخ به صورت عمومی معرفی شد، اما در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۲ نیز به نمایش درآمد تا در دسترس بودن آن را فقط به صورت اشتراک تبلیغ کند.
سدان چهاردر برقی لیمو که در رده خودروهای بزرگ (کلاس D) جای میگیرد، ۴،۶۷۰ میلیمتر طول دارد. این خودروی برقی از یک موتور الکتریکی ۱۴۷ اسب بخاری و ۲۲۰ نیوتنمتری بهره میبرد که در ۹/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و بیشینه سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتربرساعت محدود میشود.
انرژی موبیلایز لیمو توسط یک باتری لیتیوم یونی ۶۰ کیلووات ساعتی تامین میشود که مسافت ادعایی ۴۵۰ کیلومتری (۲۸۰ مایلی) را ارائه میدهد و میتواند با هر دو سیستم AC و DC شارژ شود.
مسئولان موبیلایز میگویند که لیمو برای استفاده در مناطق شهری در نظر گرفته شده است؛ جایی که رانندگان سرویسهای خصوصی کرایه خودرو معمولاً حدود ۲۴۰ کیلومتر (۱۵۰ مایل) در روز را طی میکنند.
سه مدل رانندگی و سه سطح ترمز احیاکننده برای خودروی برقی لیمو ارائه خواهد شد، در حالی که دایره چرخشی ۱۱/۲ متری برای کمک به مانور شهری طراحی شده است.
نمای بیرونی با پروفیل ظاهری شیک و کوپه مانند، دارای قسمت جلوی متمایزی است تا موبیلایز را از رنو جدا کند. همچنین دستگیرههای درها، چراغهای جلو LED و رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی نیز وجود دارد.
موبیلایز لیمو را به طور خاص برای استفاده در ناوگان اجاره خصوصی و سایر ناوگان حملونقل با تمرکز بر دوام، سهولت استفاده و فضای سرنشینان عقب طراحی کرد. فاصله بین دو محور ۲،۷۵۰ میلیمتری برای به حداکثر رساندن فضای پای سرنشینان عقب با ۲۸۸ میلیمتر فضای زانو طراحی شده است. فضای داخلی برای دوام با روکش چرمی TEP تکمیل شده است، در حالی که محفظه عقب از دو پورت USB و کنترل صدا بهره میبرد. همچنین فضای ۴۱۱ لیتری نیز برای صندوق عقب وجود دارد.
در جلو، نمایشگر دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچی و صفحه نمایش لمسی ۱۲/۳ اینچی وجود دارد. سیستم سرگرمی به رانندگانی که برای شرکتهایی مانند اوبر کار میکنند، اجازه میدهد تا به اپلیکیشنهای مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. صندلی راننده برای راحتی در هنگام استفاده طولانیمدت، کشیدهتر شده است و فضای ذخیرهسازی یخچال بین صندلیهای جلو قرار دارد.
لیمو با بستهی اشتراک ارائه خواهد شد که شامل وسایل نقلیه و خدمات تاکسی، وسایل نقلیه کرایه خصوصی و سایر کاربردهای مشترک حملونقل میشود. این خدمات توسط موبیلایز برای سایر خودروهای گروه رنو نیز ارائه خواهد شد. همچنین برای رانندگان معمولیتر، سرویس پرداخت هزینه به اندازه میزان رانندگی (بسته به کیلومتر طی شده) وجود خواهد داشت.
هیچ برنامهای جهت عرضه نسخه راستدست لیمو برای بازار بریتانیا وجود ندارد، اگرچه موبیلایز در حال برنامهریزی برای ارائه خدمات در بریتانیا با استفاده از خودروهای گروه رنو است.
موبیلایز اوایل سال جاری از خودروی جدید EZ-۱ رونمایی کرد که طراحی دوسرنشینهی رنو توئیزی را ارتقا میداد. لیمو یکی از سه خودروی برقی جدیدی است که این برند برای استفاده در طرحهای اشتراک خودرو و تحویل راهاندازی میکند.
فريد
۲۷ مهر ۱۴۰۱طراحی داخلو باید داد به فرانسویا 👍🏻
NAVID۰۰۹۸
۲۷ مهر ۱۴۰۱بله ، طراحی داخلی را باید داد به فرانسویها ، اما به نظر من طراحی داخلی این خودرو اصلاً به پای DS و سیتروئن پژو نمیرسه !
رنو خیلی اکونومی طراحی و متریال استفاده میکنه که شما میتونید این رو از فرمان و طراحی و چیدمان دکمهها متوجه بشید !
شامپو
۲۷ مهر ۱۴۰۱متریال مهم نیست این ماشین کارراه اندازه اجارش میکنی سلامت باتری هم که اومد پایین پس میدی
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مهر ۱۴۰۱مگه میشه متریال برای یه خودروی اروپایی مهم نباشه ، مگه ایرانخودرو سایپا هستش !
بچه مشهد
۲۷ مهر ۱۴۰۱یهویی میگفتن آبلیمو !!!
شامپو
۲۷ مهر ۱۴۰۱اگر کسی بخواد الکتریکی بخره خرید یا اجاره همچین چیز هایی منطقی تر از دادن پول یک ماشین لوکس بجای تسلا هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ مهر ۱۴۰۱به سلامتی مشخص شد خودروهای برند موبیلایز، ساخت چین هستند. لیمو هم در تست های ایمنی اروپا 4 ستاره گرفته
The Chinese-made Mobilize Limo, created by the Renault-Jiangling joint-venture, noted a solid 4-star safety rating from Euro NCAP. The first 40 cars are expected to enter service in select European cities by the end of this year, which only adds to the already rising tide of Chinese EVs in Europe.
https://insideevs.com/news/616198/mobilize-limo-4stars-safety-euro-ncap/
(Saeed (peugeot
۲۷ مهر ۱۴۰۱دسته دنده ماله ۵ سال پیش پژو هستش
pouya98645
۲۷ مهر ۱۴۰۱هیچ وقت رنو از پژو کپی نکرده
البته برعکسش بوده
meysam
۲۷ مهر ۱۴۰۱خیلی خوبه
من اگه اونجا بودم بجای صرف هزینه برای خرید ماشین، یدونه از اینا بصورت اجاره کیلومتری رزرو میکردم
کیانوش
۲۸ مهر ۱۴۰۱البته که همین مدل بیشتر روی راحتی سرنشین عقب تمرکز کرده پس خیلی مناسب استفاده شخصی نیست مدل هایی دیگه هم همین چند وقته معرفی میشن واسه اجاره از شرکت های مختلف خصوصا تو بازار اروپا
بهمن
۲۸ مهر ۱۴۰۱خیلی زیباست
پدرام
۲۸ مهر ۱۴۰۱طراحی اش قشنگه