رنو

رنو موبولایز از کانسپت الکتریکی تک‌نفره و کوچک سولو رونمایی کرد

رنو موبولایز چهارمین برند این گروه خودروسازی فرانسوی محسوب می‌شود و به دنبال معرفی سرویس‌های اشتراک خودرویی است؛ به عبارت دیگر شما نمی‌توانید محصولات این برند را بخرید زیرا فقط از طریق برنامه اشتراکی در دسترس خواهند بود. طبیعتاً این کمپانی حمل‌ونقل اولویت اصلی خود را خودروهای الکتریکی می‌داند و در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 حاضر خواهد بود. یکی از محصولات اصلی رنو موبولایز در این رویداد خودرویی سدان لیمو خواهد بود.

جدیدترین کانسپت این شرکت خودرویی الکتریکی و کوچک است که با نام سولو شناخته می‌شود. سولو تنها ۱.۳۷ متر طول دارد. همان‌طور که نام کانسپت نشان می‌دهد، سولو به شکل محصولی تک‌نفره طراحی شده و تنها سه چرخ دارد که دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب نصب شده‌اند و این چرخ فرمان پذیری را نیز بر عهده دارد. سولو کامسپت را می‌توان بدون نیاز به گواهینامه راند و حتی نیازی به بستن کمربند ایمنی یا گذاشتن کلاه ایمنی نخواهید داشت. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه کوچک نیز به ۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

کانسپت رنو موبولایز سولو بدنه‌ای نامتقارن دارد و از کیسه هوا با دکمه پایی اضطراری استفاده می‌کند. زمانی که این دکمه فشار داده شود سولو سریعاً متوقف خواهد شد. کانسپت موردبحث همچنین به صندلی خم شونده مجهز شده که می‌تواند با خم شدن به سمت جلو فضای بار بیشتری را فراهم سازد. همچنین کل بدنه و کابین سولو را می‌توان شست.

راننده همیشه از سمت چپ وارد سولو کانسپت خواهد شد و مشکلی در مسیرهای شهری نخواهد داشت زیرا پهنای این کانسپت تنها ۰.۹ متر بوده و ارتفاع آن به ۱.۷۵ متر می‌رسد. به خاطر ابعاد بسیار کوچک، شش دستگاه از رنو موبولایز سولو را می‌توان در یک فضای پارک عادی جای داد. باتری سولو را نیز می‌توان از طریق ارتباط کابلی یا بی‌سیم شارژ کرد. راه‌حل دیگر نیز تعویض باتری با نمونه جدید خواهد بود. این شرکت سولو را با ۵۰ درصد متریال بازیافتی تولید کرده و می‌گوید ۹۵ درصد قطعات آن را در زمان اوراق کردن می‌توان به‌صورت بازیافتی دوباره مورد استفاده قرار داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2849 ديدگاه)

    خیلی هوشمندانه طراحی شده، هم ایستاده قابل استفاده است و هم نشسته
    برای ترافیک شهری عالیه و قطعا گواهینامه رانندگی نمی‌خواد
    با کمی تغییر، افراد معلول با ویلچر می تونن داخلش جا بشن و راحت تردد کنن

    موافقم 48
    مخالفم 1
    1. عرفان

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (229 ديدگاه)

      یه سوال اقای اشتری . خب این چه برتری نسبت به موتور سیکلت داره ؟
      تازه موتور سیکلت شهری ساده رو در نظر بگیرید
      کلی برتری نسبت به این داره مثل سرعت و قدرت مانور و….
      از نظر امنیتم هر چی نگاه کردم اینم وسلیه امنی حساب نمیشه که بخوایم به نا امن بودن موتور اشاره کنیم

      موافقم 5
      مخالفم 9
    2. علی هوشنگ نظری

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      ولی در عکس که منتشر شده که یک نفر داخل این وسیله نشسته است . کاملا مشخص است که امکان ایستادن در این وسیله وجود ندارد. چون فضا داخلی و نوع وسیله کوچک طراحی شده است . ایستاده استفاده کردن از این وسیله را اشتباه گفتید

  2. meysam

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از اینجور طرحها و ایده‌ها بشدت خوشم میاد
    شخص خود من که تو تهران زندگی میکنم به یه چیزی مثل این یا یه هوا بزرگتر از این بیشتر نیاز ندارم البته بشرط وجود فرهنگ رانندگی و نبود ترس از کمپوت شدن بین دو ماشین

    موافقم 28
    مخالفم 1
  3. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    خیلی با نمکه

    موافقم 14
  4. pouya98645

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    یک ایده خوب

  5. GMA

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    انسان ها دارن توانایی راه رفتن را هم به فراموشی می‌سپرند😂🙃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا