رنو موبولایز چهارمین برند این گروه خودروسازی فرانسوی محسوب میشود و به دنبال معرفی سرویسهای اشتراک خودرویی است؛ به عبارت دیگر شما نمیتوانید محصولات این برند را بخرید زیرا فقط از طریق برنامه اشتراکی در دسترس خواهند بود. طبیعتاً این کمپانی حملونقل اولویت اصلی خود را خودروهای الکتریکی میداند و در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 حاضر خواهد بود. یکی از محصولات اصلی رنو موبولایز در این رویداد خودرویی سدان لیمو خواهد بود.
جدیدترین کانسپت این شرکت خودرویی الکتریکی و کوچک است که با نام سولو شناخته میشود. سولو تنها ۱.۳۷ متر طول دارد. همانطور که نام کانسپت نشان میدهد، سولو به شکل محصولی تکنفره طراحی شده و تنها سه چرخ دارد که دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب نصب شدهاند و این چرخ فرمان پذیری را نیز بر عهده دارد. سولو کامسپت را میتوان بدون نیاز به گواهینامه راند و حتی نیازی به بستن کمربند ایمنی یا گذاشتن کلاه ایمنی نخواهید داشت. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه کوچک نیز به ۲۵ کیلومتر در ساعت میرسد.
کانسپت رنو موبولایز سولو بدنهای نامتقارن دارد و از کیسه هوا با دکمه پایی اضطراری استفاده میکند. زمانی که این دکمه فشار داده شود سولو سریعاً متوقف خواهد شد. کانسپت موردبحث همچنین به صندلی خم شونده مجهز شده که میتواند با خم شدن به سمت جلو فضای بار بیشتری را فراهم سازد. همچنین کل بدنه و کابین سولو را میتوان شست.
راننده همیشه از سمت چپ وارد سولو کانسپت خواهد شد و مشکلی در مسیرهای شهری نخواهد داشت زیرا پهنای این کانسپت تنها ۰.۹ متر بوده و ارتفاع آن به ۱.۷۵ متر میرسد. به خاطر ابعاد بسیار کوچک، شش دستگاه از رنو موبولایز سولو را میتوان در یک فضای پارک عادی جای داد. باتری سولو را نیز میتوان از طریق ارتباط کابلی یا بیسیم شارژ کرد. راهحل دیگر نیز تعویض باتری با نمونه جدید خواهد بود. این شرکت سولو را با ۵۰ درصد متریال بازیافتی تولید کرده و میگوید ۹۵ درصد قطعات آن را در زمان اوراق کردن میتوان بهصورت بازیافتی دوباره مورد استفاده قرار داد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ مهر ۱۴۰۱خیلی هوشمندانه طراحی شده، هم ایستاده قابل استفاده است و هم نشسته
برای ترافیک شهری عالیه و قطعا گواهینامه رانندگی نمیخواد
با کمی تغییر، افراد معلول با ویلچر می تونن داخلش جا بشن و راحت تردد کنن
عرفان
۱۹ مهر ۱۴۰۱یه سوال اقای اشتری . خب این چه برتری نسبت به موتور سیکلت داره ؟
تازه موتور سیکلت شهری ساده رو در نظر بگیرید
کلی برتری نسبت به این داره مثل سرعت و قدرت مانور و….
از نظر امنیتم هر چی نگاه کردم اینم وسلیه امنی حساب نمیشه که بخوایم به نا امن بودن موتور اشاره کنیم
علی هوشنگ نظری
۲۷ مهر ۱۴۰۱ولی در عکس که منتشر شده که یک نفر داخل این وسیله نشسته است . کاملا مشخص است که امکان ایستادن در این وسیله وجود ندارد. چون فضا داخلی و نوع وسیله کوچک طراحی شده است . ایستاده استفاده کردن از این وسیله را اشتباه گفتید
meysam
۱۹ مهر ۱۴۰۱نمیدونم چرا از اینجور طرحها و ایدهها بشدت خوشم میاد
شخص خود من که تو تهران زندگی میکنم به یه چیزی مثل این یا یه هوا بزرگتر از این بیشتر نیاز ندارم البته بشرط وجود فرهنگ رانندگی و نبود ترس از کمپوت شدن بین دو ماشین
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ مهر ۱۴۰۱خیلی با نمکه
pouya98645
۱۹ مهر ۱۴۰۱یک ایده خوب
GMA
۲۰ مهر ۱۴۰۱انسان ها دارن توانایی راه رفتن را هم به فراموشی میسپرند😂🙃