رنو

رنو R17 معرفی شد؛ کانسپت فرانسوی با 270 اسب بخار قدرت

رنو فرانسه از یک کانسپت کلاسیک با نام R17 رونمایی کرد. این خودرو به یاد R17 تولید انبوه در دهه ۷۰ میلادی ساخته شده و از قوای محرکه برقی استفاده می‌کند.
رنو R17

احیای طراحی کلاسیک خودروهای چند سال قبل و ترکیب آن با عناصر مدرن امروزی کار تازه‌ای نیست. خودروسازان همانند خود ما بازتولید محصولات خاطره‌انگیز با حس و حال نوستالژی را دوست دارند و حاصل تلاش‌های آن‌ها گاهی اوقات به کانسپت های رستوماد جذابی تبدیل می‌شود. رنو R17 یکی از این خودروهاست که معرفی شده و تصویری مدرن از طراحی کلاسیک دهه ۷۰ میلادی را نشان می‌دهد.

رنو در طراحی R17 با اورا ایتو طراح فرانسوی همکاری کرده است. کانسپت موردبحث از بدنه‌ای کربنی با تناسبات باورنکردنی سود می‌برد. طراحی رستوماد مفهومی رنو از هاچبک ۱۷ که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ عرضه شد الهام گرفته است. چراغ‌های LED مستطیلی در جلو هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارند و نوار نورانی ساده در پشت خودرو هم با خطوط ساده‌ای همراه می‌شود. گلگیرهای رنو R17 روی ابهت کلی خودرو تأثیر مثبتی دارند و ظاهری اسپرت تر ایجاد کرده‌اند.

اورا ایتو در کابین رنو R17 از متریال و پارچه‌های بکار رفته در خودروهای دهه ۷۰ میلادی استفاده کرده است. این نوع طراحی کلاسیک با چهار نمایشگر پشت غربیلک فرمان مستطیلی ترکیب شده و نمایشگر مرکزی نیز به‌صورت افقی و زیر داشبورد نصب گردیده تا حس و حالی شبیه رادیوهای قدیمی خودروها داشته باشد. با اینکه تک موتور برقی نصب شده در رنو R17 قدرت ۲۷۰ اسب بخاری تولید کرده و توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند اما فرانسوی‌ها برنامه‌ای برای تولید این کانسپت ندارند. خودروی موردبحث تنها به تعداد یک دستگاه تولید شده و در مراسم‌های گوناگون از جمله نمایشگاه پاریس ۲۰۲۴ به نمایش درخواهد آمد. البته باید گفت اگر هیوندای نظر خود باره کانسپت N ویژن ۷۴ را عوض کرده و آن را تولید می‌کند بنابراین رنو هم می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. jalopy

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    استاد کانسپت سازی
    انقدر ضدحال نباشید دیگه

    موافقم 26
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2352 ديدگاه)

      اون پژو نبود؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. jalopy

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (160 ديدگاه)

        چرا اونم بود😁

        موافقم 7
        مخالفم 3
    2. amirkhanzadeh

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (384 ديدگاه)

      شبیه خودرو های دهه 70 آمریکا شده

      موافقم 14
      مخالفم 2
  2. 90s culture

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    به نظر من رنو با معرفی مدل تالیسمان کلاس کاری خودشو خیلی در بین برند فرانسوی بالا برد(ضد جمله مشهور: فرانسوی ها نمی توانند ماشین بزرگ خوب بسازند!) و نشان داد که پتانسیل بیشتری نسبت به برند آسیایی در طراحی و آپشن در کنار قیمت های رقابتی در سگمنت خودش داشت، ولی الان دوباره داره از کورس رقابت در سطح رقابت جهانی خارج میشه و دوباره دنبال سروکله زدن با برند های هم وطن خودش هست! چرا واقعا…

    موافقم 22
    مخالفم 11
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2352 ديدگاه)

      شرکت های فرانسوی اونقدر فروش خوبی رو توی اروپا و چین تجربه میکنن که دیگه حتی نیاز نیست به بازار دیگه ای فکر کنند

      موافقم 13
      مخالفم 6
    2. آرین

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (242 ديدگاه)

      اگه نیسان نبود بازم تالیسمان بود؟ یا حتی کولیوس

      موافقم 13
      مخالفم 6
      1. datsun

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3843 ديدگاه)

        تالیسمان همون آلتیما بود که رنو به سبک خودش طراحیشو عوض کرده و تمامی موتور و گیربکس های که تو این ماشین ارائه شد ساخت نیسان بودن

        موافقم 14
        مخالفم 7
        1. 90s culture

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (202 ديدگاه)

          در هیچ زمینه با نیسان آلتیما هم دوره خودش اشتراکی نداره… شاید بعضی قطعات مشترک باشه اما کانفینگ موتور و گیربکس و شاسی کامل متفاوت هستند! (کدوم تریم آلتیما از موتور 1.6 لیتری در کنار گیربکس DCT داره!)
          در هیچ سایتی یکی بودن پلتفرم شون اشاره نشده…
          کولیوس با نیسان روگ از نظر پلتفرم و موتور و گیربکس مشترک هستند

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. datsun

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3843 ديدگاه)

          ولا تو همین ویکی هم سرچ کنی همه موتور های بنزینش سری mr و سری hr نیسانه بعد تو میگی هیچ اشتراکی نداره مهندس

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. JaMsHiD_R1988

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2352 ديدگاه)

        پلتفرم ( نیسان ) نیست
        پلتفرم ( نیسان-رنو-میتسوبیشی ) هست که هر سه توسعه دادن
        هم نیسان استفاده می‌کنه هم رنو هم میتسوبیشی
        توی بخش موتور ها هم نگاه کردم ، موتور H5Ht رو هم به جز نیسان و رنو ، مرسدس هم استفاده میکرد
        دعوا نکنید چون اتحادیه نیسان ، رنو ، میتسوبیشی بیشتر پلتفرم ها و موتور هاشون رو با هم توسعه دادن و به صورت مشترک هم استفاده میکردن

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. datsun

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3843 ديدگاه)

          استفاده میکنن درست ولی موتور نیسانه

          موافقم 1
          مخالفم 3
    3. m

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      اگر خوب بود چرا بعد چهار سال به خاطر فروش پایین تولیدش متوقف شد؟
      گیربکسش دو کلاچه تلیسمان برای گترگ آلمان بود اصلا ربطی به نیسان نداشت

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3843 ديدگاه)

        بله الان نگاه کردم یه نوعش گتراک بود ولی هر چهار موتور بنزینی ارائه شده ساخت نیسان

        موافقم 4
        مخالفم 4
  3. reza342

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    این که کپی ضایع از هیونداس؟؟ رنو چیکار میکنی؟:))))))

    موافقم 3
    مخالفم 20
  4. Amirsh

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    رنو کانسپتای خیلی خیلی خوبی تو کارنامش داره ، که بعضیاشون واقعا ساختار شکنانه ان ،
    یادی بکنیم از کانسپتای ez-ultimo ,morphoz , trezor ,ez-go , symbiosis
    و از اینکه خودرو رو به عنوان یه اثر هنری و یک بوم برای نشون دادن قدرت طراحی مورد استفاده قرار بده ابایی نداره
    به نطر من تیم طراحی رنو خیلی خیلی فعال و واقعا جدا از مسیر بازار ، روی خلاقیت و اونچه که واقعا ” طراحی” میشه گفت مانور میده و با آرتیستا و دیزاینرای مختلف طراحی صنعتی ارتباط خیلی خوبی دارن ، همونطور که رنو کانسپت هایی رو با همکاری هنرمندا و دیزاینرای مطرح بیرون داده،
    ولی بخش تولید رنو اتفاقن خیلی طبق ترند بازار حرکت میکنه و زیاد ریسک نمیکنه ، و یه جورایی انگار تیم دیزاین رنو به بقیه بخشای رنو میچربه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. JaMsHiD_R1988

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    اسطوره ها بر میگردند
    درسته در قالب یه ماشین مینیمال و برقی میان و دیگه حس و حال مدل درون سوز رو ندارن
    ولی بهتر از هیچیه

    ولی وای بر روزی که سیستم خودران اونقدر پیشرفته بشه که برای ارزون سازی فرمون هم توی ماشین نذارن…

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. JaMsHiD_R1988

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    تولید انبوه چنین کانسپت هایی برای شرکت هایی که کمبود بودجه برای توسعه ندارن کار خیلی ساده ای هست
    فقط بحث اصلی این جاست که خریدار این ماشین ها کیه؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. jalopy

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      اسپرت ارزون قیمت برای بازار های آسیا؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. JaMsHiD_R1988

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2352 ديدگاه)

        شاید

  7. HELLO.BROTHERS

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جلوش شبیه اون کانسپت جنسیس نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  8. HELLO.BROTHERS

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    جلوش شبیه کانسپت جنسیس.

    موافقم 1
    مخالفم 4
  9. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    این دیگه زیادی رادیکاله!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. mmd@

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    فقط پژو و بوگاتی و رنو و سیتروئن☠️☠️☠️☠️😈😈😈😈😈❤️‍🔥☣️

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. اسکلاد

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رنو شبیه نیسانه تو مدل های قدیمی نیسان همچین طرحی تو بازار آمریکا تو دوره که خیلی قیمت بترول گرون شد تو آمریکا داستون۳۰ درصدش حدودن مال نیسان بود اون موقه تو ژاپن تولید مونتاژ می شد بعد با لنج می فرستادن بازار آمریکا چون قیمت سوخت بالا بود داستون -نیسان تونست جایگاه خوبی کسب کنه این مدل دقیقا شبیه داستونه قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا