رنو فرانسه از یک کانسپت کلاسیک با نام R17 رونمایی کرد. این خودرو به یاد R17 تولید انبوه در دهه ۷۰ میلادی ساخته شده و از قوای محرکه برقی استفاده میکند.
احیای طراحی کلاسیک خودروهای چند سال قبل و ترکیب آن با عناصر مدرن امروزی کار تازهای نیست. خودروسازان همانند خود ما بازتولید محصولات خاطرهانگیز با حس و حال نوستالژی را دوست دارند و حاصل تلاشهای آنها گاهی اوقات به کانسپت های رستوماد جذابی تبدیل میشود. رنو R17 یکی از این خودروهاست که معرفی شده و تصویری مدرن از طراحی کلاسیک دهه ۷۰ میلادی را نشان میدهد.
رنو در طراحی R17 با اورا ایتو طراح فرانسوی همکاری کرده است. کانسپت موردبحث از بدنهای کربنی با تناسبات باورنکردنی سود میبرد. طراحی رستوماد مفهومی رنو از هاچبک ۱۷ که بین سالهای ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ عرضه شد الهام گرفته است. چراغهای LED مستطیلی در جلو هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارند و نوار نورانی ساده در پشت خودرو هم با خطوط سادهای همراه میشود. گلگیرهای رنو R17 روی ابهت کلی خودرو تأثیر مثبتی دارند و ظاهری اسپرت تر ایجاد کردهاند.
اورا ایتو در کابین رنو R17 از متریال و پارچههای بکار رفته در خودروهای دهه ۷۰ میلادی استفاده کرده است. این نوع طراحی کلاسیک با چهار نمایشگر پشت غربیلک فرمان مستطیلی ترکیب شده و نمایشگر مرکزی نیز بهصورت افقی و زیر داشبورد نصب گردیده تا حس و حالی شبیه رادیوهای قدیمی خودروها داشته باشد. با اینکه تک موتور برقی نصب شده در رنو R17 قدرت ۲۷۰ اسب بخاری تولید کرده و توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتری را فراهم میکند اما فرانسویها برنامهای برای تولید این کانسپت ندارند. خودروی موردبحث تنها به تعداد یک دستگاه تولید شده و در مراسمهای گوناگون از جمله نمایشگاه پاریس ۲۰۲۴ به نمایش درخواهد آمد. البته باید گفت اگر هیوندای نظر خود باره کانسپت N ویژن ۷۴ را عوض کرده و آن را تولید میکند بنابراین رنو هم میتواند چنین کاری را انجام دهد.
jalopy
۱۶ شهریور ۱۴۰۳استاد کانسپت سازی
انقدر ضدحال نباشید دیگه
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اون پژو نبود؟
jalopy
۱۶ شهریور ۱۴۰۳چرا اونم بود😁
amirkhanzadeh
۱۶ شهریور ۱۴۰۳شبیه خودرو های دهه 70 آمریکا شده
90s culture
۱۶ شهریور ۱۴۰۳به نظر من رنو با معرفی مدل تالیسمان کلاس کاری خودشو خیلی در بین برند فرانسوی بالا برد(ضد جمله مشهور: فرانسوی ها نمی توانند ماشین بزرگ خوب بسازند!) و نشان داد که پتانسیل بیشتری نسبت به برند آسیایی در طراحی و آپشن در کنار قیمت های رقابتی در سگمنت خودش داشت، ولی الان دوباره داره از کورس رقابت در سطح رقابت جهانی خارج میشه و دوباره دنبال سروکله زدن با برند های هم وطن خودش هست! چرا واقعا…
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳شرکت های فرانسوی اونقدر فروش خوبی رو توی اروپا و چین تجربه میکنن که دیگه حتی نیاز نیست به بازار دیگه ای فکر کنند
آرین
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اگه نیسان نبود بازم تالیسمان بود؟ یا حتی کولیوس
datsun
۱۶ شهریور ۱۴۰۳تالیسمان همون آلتیما بود که رنو به سبک خودش طراحیشو عوض کرده و تمامی موتور و گیربکس های که تو این ماشین ارائه شد ساخت نیسان بودن
90s culture
۱۶ شهریور ۱۴۰۳در هیچ زمینه با نیسان آلتیما هم دوره خودش اشتراکی نداره… شاید بعضی قطعات مشترک باشه اما کانفینگ موتور و گیربکس و شاسی کامل متفاوت هستند! (کدوم تریم آلتیما از موتور 1.6 لیتری در کنار گیربکس DCT داره!)
در هیچ سایتی یکی بودن پلتفرم شون اشاره نشده…
کولیوس با نیسان روگ از نظر پلتفرم و موتور و گیربکس مشترک هستند
datsun
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ولا تو همین ویکی هم سرچ کنی همه موتور های بنزینش سری mr و سری hr نیسانه بعد تو میگی هیچ اشتراکی نداره مهندس
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳پلتفرم ( نیسان ) نیست
پلتفرم ( نیسان-رنو-میتسوبیشی ) هست که هر سه توسعه دادن
هم نیسان استفاده میکنه هم رنو هم میتسوبیشی
توی بخش موتور ها هم نگاه کردم ، موتور H5Ht رو هم به جز نیسان و رنو ، مرسدس هم استفاده میکرد
دعوا نکنید چون اتحادیه نیسان ، رنو ، میتسوبیشی بیشتر پلتفرم ها و موتور هاشون رو با هم توسعه دادن و به صورت مشترک هم استفاده میکردن
datsun
۱۶ شهریور ۱۴۰۳استفاده میکنن درست ولی موتور نیسانه
m
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اگر خوب بود چرا بعد چهار سال به خاطر فروش پایین تولیدش متوقف شد؟
گیربکسش دو کلاچه تلیسمان برای گترگ آلمان بود اصلا ربطی به نیسان نداشت
datsun
۱۶ شهریور ۱۴۰۳بله الان نگاه کردم یه نوعش گتراک بود ولی هر چهار موتور بنزینی ارائه شده ساخت نیسان
reza342
۱۶ شهریور ۱۴۰۳این که کپی ضایع از هیونداس؟؟ رنو چیکار میکنی؟:))))))
Amirsh
۱۶ شهریور ۱۴۰۳رنو کانسپتای خیلی خیلی خوبی تو کارنامش داره ، که بعضیاشون واقعا ساختار شکنانه ان ،
یادی بکنیم از کانسپتای ez-ultimo ,morphoz , trezor ,ez-go , symbiosis
و از اینکه خودرو رو به عنوان یه اثر هنری و یک بوم برای نشون دادن قدرت طراحی مورد استفاده قرار بده ابایی نداره
به نطر من تیم طراحی رنو خیلی خیلی فعال و واقعا جدا از مسیر بازار ، روی خلاقیت و اونچه که واقعا ” طراحی” میشه گفت مانور میده و با آرتیستا و دیزاینرای مختلف طراحی صنعتی ارتباط خیلی خوبی دارن ، همونطور که رنو کانسپت هایی رو با همکاری هنرمندا و دیزاینرای مطرح بیرون داده،
ولی بخش تولید رنو اتفاقن خیلی طبق ترند بازار حرکت میکنه و زیاد ریسک نمیکنه ، و یه جورایی انگار تیم دیزاین رنو به بقیه بخشای رنو میچربه
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اسطوره ها بر میگردند
درسته در قالب یه ماشین مینیمال و برقی میان و دیگه حس و حال مدل درون سوز رو ندارن
ولی بهتر از هیچیه
ولی وای بر روزی که سیستم خودران اونقدر پیشرفته بشه که برای ارزون سازی فرمون هم توی ماشین نذارن…
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳تولید انبوه چنین کانسپت هایی برای شرکت هایی که کمبود بودجه برای توسعه ندارن کار خیلی ساده ای هست
فقط بحث اصلی این جاست که خریدار این ماشین ها کیه؟
jalopy
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اسپرت ارزون قیمت برای بازار های آسیا؟
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳شاید
HELLO.BROTHERS
۱۶ شهریور ۱۴۰۳جلوش شبیه اون کانسپت جنسیس نیست.
HELLO.BROTHERS
۱۶ شهریور ۱۴۰۳جلوش شبیه کانسپت جنسیس.
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۱۶ شهریور ۱۴۰۳این دیگه زیادی رادیکاله!!!!
mmd@
۱۶ شهریور ۱۴۰۳فقط پژو و بوگاتی و رنو و سیتروئن☠️☠️☠️☠️😈😈😈😈😈❤️🔥☣️
اسکلاد
۱۶ شهریور ۱۴۰۳رنو شبیه نیسانه تو مدل های قدیمی نیسان همچین طرحی تو بازار آمریکا تو دوره که خیلی قیمت بترول گرون شد تو آمریکا داستون۳۰ درصدش حدودن مال نیسان بود اون موقه تو ژاپن تولید مونتاژ می شد بعد با لنج می فرستادن بازار آمریکا چون قیمت سوخت بالا بود داستون -نیسان تونست جایگاه خوبی کسب کنه این مدل دقیقا شبیه داستونه قدیمی
Amirr
۱۸ مهر ۱۴۰۳من رو دقیقا یاد ماشینهای بازی cyberpunk 2077 میندازه خیلی رترو طور سبک باحالیه