خرید خودروی ساندروی کارکرده ممکن است یکی از گزینههای انتخابی برخی از افراد باشد. اینکه این خودرو میتواند پاسخگوی نیاز و انتخابی معقول باشد را در ویدئوی بررسی پدال ببینید.
رنو ساندرو یا داچیا ساندرو بهعنوان یک خودروی ارزان قیمت در بازارهای اروپایی چندین نسل عوض کرده اما همچنان در همان مدل قدیمی در کشورمان به فروش میرسد. هرچند اگر تحریمهای غرب علیه ایران نبود احتمالاً هنوز هم بدون کوچکترین تغییری و شاید حتی با افت شدید کیفیت در حال تولید بود.
در همین ارتباط بخوانید: آزمایش رانندگی و بررسی عملکرد رنو ساندرو
ساندروی موجود در بازار ایران از نسل اول این خودرو بوده که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. البته بعد از موفقیت تندر ۹۰ یا لوگان و استقبال مصرفکنندگان، ورود ساندرو به بازار کشور از سال ۲۰۱۵ رقم خورد و به مدت ۴ سال هم ادامه داشت. این در حالی بود که در سال ۲۰۱۲ نسل دوم و در سال ۲۰۲۰ نسل سوم این خودروی داچیا رونمایی شدند.
رنو ساندرو از نظر فنی با خانواده لوگان یکسان است. پلتفرم، مجموعه موتور و گیربکس و قسمتهای فنی و ابعاد و داشبورد و لوازم مشابه هستند. تنها در طراحی بدنه و کمی هم در داشبورد و رودریها شاهد تغییراتی خواهید بود. ساندرو خودرویی بسیار ساده و به همین دلیل هم کمخرج است. این سادگی اکنون و در رقابت با خودروهای پرآپشن روز یک نقیصه محسوب میشود. نبود امکاناتی مانند مانیتور و دوربین، فرمان برقی، صندلیهای برقی، تهویه اتومات، استارت دکمهای و ورود بدون کلید، سانروف، دیلایت و کروز و از این قبیل از یکسو و طراحی بدون سلیقه، پراکنده و نامرتب ادوات محدود موجود و نبود ارگونومی در حداقلیترین سطح آزاردهنده است.
در بخش فنی، ساندرو با موتور خوب و بادوام ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتنمتر که به یک گیربکس خودکار AL4 متصل شده و با تعلیق مستقل مک فرسون با بازوی جناقی در جلو و پیچشی با مقطع H و فنر مارپیچ در عقب با رینگهایی ۱۵ اینچی در این ابعاد و کلاس کمبودی ندارد.
ارزش این خودرو بهعنوان یک گزینه دست دوم بر اساس قیمت روز بازار و سایر خودروهای نو و کارکرده در این بازه قیمتی تعیین میشود. ساندرو خودرویی معمولی برای استفادههای معمول و روزمره است و نه بیشتر. اگر به دنبال لذت رانندگی یا امکانات یا راحتی و یا جلب توجه باشید باید به سراغ گزینههای دیگری بروید.
از شما دعوت میکنیم بررسی ویدئویی رنو ساندروی دست دوم را ببینید. لطفاً در کانال یوتیوب ما هم عضو شده و کامنت بگذارید.
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
R/T
۱۴ خرداد ۱۴۰۲موتوری که روش هست واقعا خوبه
Amard
۱۴ خرداد ۱۴۰۲موتورش برای یک خودرو اقتصادی 7 هزار دلاری خوب نه به قیمت بنز و تویوتا با این وضعیت بازار ایران چینی ها ارزش خرید بیشتری دارن حداقل اپشن فضای بیشتری دارن موتوری هم بد نیستن بعضی هاشون
Python
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اریزو 5خیلی بهتره
ساندرو جز کم خرجی اپشن دیگه ای نداره….
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اتفاقاً زیر یک میلیارد در ایران بهترین انتخاب محصولات داچیا هست !
و اگر نه در کشورهای ثروتمند و آزاد کیه که نگاه به این دایناسورها بکنه !
دوستان ، لطفاً به این درک عمیق برسید که در ایران زندگی میکند با اَعمال شاقه !
Python
۱۵ خرداد ۱۴۰۲آریزو با اخالاف بهتره
مهندس
۶ تیر ۱۴۰۲ساندرو عالیه یه چرخچ به ایکس ۲۲ و ۲۰۷ میرزه….پیشنهاد من نسخه استپ وی دنده ایش هست
فرزاد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲پنج میلیون تومان تمام
اونم بخاطر اینکه یه خودروی واقعیه و وقتی بهش بنزین و روغن بزنی قابلیت حرکت داره وگرنه ،،،،
محمود
۱۴ خرداد ۱۴۰۲من موندم چه کسی میاد با این قیمت که میشه تارا اتومات شاهین اریزو ۵توربو و h330 دنا پلاس
توربو سوار شد واقعا کی به مغزش خطور میکنه که بخواد این فرغون تاریخ گذشته رومانی رو بخره ماشینی که نه هندلینگ داره نه سواری نه گیربکس و در حد چرخ گوشت هم آپشن نداره
محسن
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ساندرو استپ وی رو حدود 2000 کیلومتر سوار شدم، زمستون بود، این لامصب حتی برف کار کنش هم مثل خودش و صندلی هاش داغونه، برف کار کن دو سرعته داره، باورتون میشه؟ دکمه شیشه بالابرش بی کیفیت و دو هزاری هست، گیربکس با کیفیت اما خنگ و تنبلی داره، صندوقش واسه مسافرت های دور یه خانواده سه تا چهار نفره کوچیکه و…. قص علی هذا
علی
۶ تیر ۱۴۰۲دوست عزیز فرقون تارا هست که سرتاپا ایراده فرقون دناپلاس تنبل سنگین هست باموتور شاتون زنش ومصرف تانک گونش…فرقون اچ سی دراز امبولانس هست که شبیه سوسک سیاهه و چینی بدردنخور….اول خوب تحقیق کن ارزش ماشین به کم استهلاکی و موتورگیربکس فوق العادش هست نه اپشن و…..
Shayan
۲ مرداد ۱۴۰۲حتما ساندرو داری😂
۲۸ مرداد ۱۴۰۲هر وقت تونستی فرغون رو درست بگی بیا صحبت کن
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ خرداد ۱۴۰۲این الان یک میلیارد قیمت داره ؟
تفلیس با یک میلیارد میتونید 2 تا پاسات 2017 تمیز بگیرید
با دلار 50 هزار تومانی
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲خشکش هم اگر پیدا بشه کسی 1 میلیارد بر نمیداره
Erfan
۱۴ خرداد ۱۴۰۲فاقد ارزش.
درسته هیچوقت چینی های موجود داخل ایران نمیتونن با کره ای ها ژاپنی ها و اروپایی ها رقابت بکنن اما واقعا فکر میکنم توی این رنج قیمت چینی کم کار میتونه خیلی بهتر از این ماشین باشه.
واقعا یک میلیارد برای 105اسب بخار😕.
هرچند که به نظرم کسی که ظاهر دوست نداشته باشه آپشن هم نخواد فقط سادگی و کم خرجی بخواد ماشین خوبیه.
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲کاری به قیمت 20 هزار دلاریش ندارم. بازم نمیارزه چون تو بازار ماشین دیگه با کمی اختلاف کیفیت و قیمت خیلی کمتر هست.
Genius
۱۴ خرداد ۱۴۰۲الان وقتشه گروهی آمیب تک سلولی که عشق نوشمک دارن و زندگی دنیا و آخرت رو فقط نوشمک میدونن ورود کنن و ساندرو فاتح ۱۱۰ بسازن نصف این قیمت با دو برابر کیفیت وگرنه حرفاشون همه کشکه
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲تو این بازار کسی برای اینا میلیاردی پول نمیده خیالت راحت
harry.potter
۱۴ خرداد ۱۴۰۲واقعا چی تو مغز یک فرد می گذره که میره ساندرو می خره؟؟
کاری به کیفیت و پلاستیکی بودن و خشک بودن ماشین ندارم (سوار شدم با علم می گم، به مدت یکی دو ماه هر روز صبح یه اژانس که ساندرو بود میومد دنبالم)
من فقط نگران کله ی سرنشین های عقبم
یه تصادف از پشت = مرگ عزیزان(مخصوصا فرزندان که عقب می شینن)
فاصله ی سر نفر عقب با شیشه یه وجب هم نیست
حمید
۶ تیر ۱۴۰۲احتمالا شما ساندرو سوارنشدی فکر کردی ساندرو سوار شدی…متوجهی که……
abbas
۱۵ خرداد ۱۴۰۲تو این رنج قیمت ماشین خیلی بهترش هست
آریزو پنج توربو نیو فیس
دنا پلاس توربو اتومات
تارا اتومات
H320 کراس
مزدا 3 نیو
سراتو مونتاژ و …
Mm
۱۶ خرداد ۱۴۰۲سلام
المان های طراحی اروپایی یعنی چی؟
sama
۳۱ تیر ۱۴۰۲طراحی جذابی نداره