لوکا دِ مئو مدیر اجرایی رنو درباره تعجیل صنعت خودرو برای تولید مدلهای تمام الکتریکی و عدم در نظر گرفتن عواقب محیطزیستی هشدار داد. این مدیر ارشد در اجلاس خودرو آینده در لندن اظهار داشته است فرانسویها به خودروهای الکتریکی متعهد هستند. البته دِ مئو خاطرنشان میکند خودروهای الکتریکی از نظر قیمتی هنوز با نمونههای درونسوز قابلمقایسه نیستند و با توجه به افزایش قیمت مواد خام شاید کاهش قیمت آنها در آینده نزدیک محقق نشود. مدیر ارشد رنو میگوید:
اولین چیزی که باید بگویم این است که رنو به وضوح تعهد بالایی به خودروهای الکتریکی دارد. ما کار را بسیار زود شروع کردیم و همچنان باور داریم خودروی الکتریکی و شاید هیدروژنی میتواند یک راهحل خوب برای برخی کاربریها باشد؛ اما اگر به دادهها نگاه کنید خواهید فهمید فروش خودروهای درونسوز و هیبریدی هنوز به بالاترین سطح خود نرسیده است. فاکتورها و چالشهای زیادی از نظر مالی و اکولوژیکی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند
لوکا دِ مئو معتقد است خودروهای الکتریکی برای ۸۵ درصد استفاده عادی یک خریدار مناسب هستند اما برای افرادی که در سال دو یا سه سفر طولانی دارند چندان مفید نخواهند بود. مدیر رنو میافزاید طول عمر آلایندگی دیاکسید کربن خودروهای الکتریکی را نیز باید به دقت در نظر گرفت. او خاطرنشان کرد:
مورد بعدی طول عمر دیاکسید کربن برای یک خودرو است ولی پاسخ به این سؤال خیلی واضح نخواهد بود. برخی سوختهای جایگزین یا محصولات هیبریدی میتوانند پاکتر از خودروهای الکتریکی باشند؛ و سپس به قابلابتیاع بودن خودروهای الکتریکی از نظر مالی میرسیم. ما قبلاً فکر میکردیم قیمت این خودروها با مدلهای درونسوز در سال ۲۰۲۵ قابلمقایسه باشند اما حالا به خاطر افزایش قیمت مواد خام و تورم این تاریخ شاید جابجا شود
دِ مئو همچنین معتقد است وضع قوانین اجباری برای استفاده از خودروهای الکتریکی در برخی کشورها میتواند به محیطزیست آسیب برساند. این موضوع با کاهش سرمایهگذاریها در زمینه خودروهای درونسوز و سوختهای کنونی رخ خواهد داد. اگرچه رنو همچنان روی پیشرانههای درونسوز برای چند سال آینده حساب باز میکند اما سرمایهگذاری سنگینی روی خودروهای الکتریکی انجام خواهد داد. این برند فرانسوی سال پیش از مگان E-Tech رونمایی کرده است، کراس اووری تمام الکتریکی که بر اساس پلتفرم نیسان آریا شکل میگیرد. این خودرو با باتریهای ۴۰ و ۶۰ کیلوواتی عرضه میشود و شعاع حرکتی ۳۹۹ کیلومتری آن را میتوان با استفاده از شارژر سریع در نیم ساعت به دست آورد.
کامران
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بعد جنگ اکراین اوضاع رنو خراب شده و مدیر عاملش به تته پته و هذیان گویی افتاده
ممد ژانگولر
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش رنو بخاطر تولید ماشینهای خوب و ارزان بعید بدونم به روغن سوزی بیوفته
تنها کشور برند اروپایی که میتونه جلوی ماشینای ارزون بی نام و نشان چینی قد علم کنه همین رنو ، فیات ، پژو هستش
Alan.r
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱الکتریکی شدن ماشینا زمانی به کاهش آلودگی کمک میکنه که درصد زیادی از برق از طریق انرژی های تجدیدپذیر تولید بشه نه مثل الان که درصد زیادیش از سوخت های فسیلی تولید میشه این کار نه تنها به کاهش آلودگی کمک نمیکنه بلکه بیشترشم میکنه
Behnam1012
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا
شاید آلایندگی خودروهای الکتریکی کم تر باشه ولی اینطوری که تو جامعه به عنوان خودروی کاملا پاک جا افتاده نیست
چون درصد زیادی از صانرژی الکتریکی مورد نیاز این خودروها بیشتر از طریق سوخت های فسیلی تامین میشه
meysam
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا تولید برقش به کنار
باتریهای از کار افتاده اگه بازیافت نشن، از خودشون گازهای سمی بسیار خطرناک منتشر میکنن که خطرش برای سلامتی انسانها و محیط زیست بسیار بیشتر از دی اکسید کربن است
یه سرچی در مورد انبار باتریهای مستعمل تسلا بکنین یه تصاویر هوایی ماهواره ای از این انبار گرفتن که باتریها رو بصورت قفسه بندی شده انبار کردن و تسلا با اون سطح تکنولوژی هنوز راهی برای بازیافتشون پیدا نکرده
البته همون سیاستی که قوانین اجباری برای الکتریکیها داره میزاره، اصلا اجازه رسانه ای شدن این موارد بصورت گسترده رو نمیده.
بحث الکتریکی شدن خودروها یه جریان صرفا زیست محیطی نیست. سیاست نقش کاملا مستقیمی در این باره داره.
همون سیاست کمک زیادی کرده که تسلا به اینجا برسه و ایلان ماسک شده اینی که میبینیم.
کمکهای چندین میلیارد دلاری بلاعوض به تسلا و اسپیس ایکس و مجوزاتی که براحتی بهش میدن درصورتی که برای بقیه انقدر راحت نیست، حضور ایلان ماسک در کودتای لیتیوم بولیوی و غیره… حاکی از سیاسی بودن ماجرا داره
ممد میر
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱نصف سهام نیسان و میتسوبیشی رو خریده
ژاپنی هارو به خاک سیاه نشونده بعد میگی به تنه پته افتاده؟
محسن
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بزرگترین مشکل ساخت ماشین های الکتریکی باتری شون هست که پر از مواد کمیاب و البته سنگین هست.پیشرانه های هیدروژنی گزینه بهتری اند البته اگه خوب تنظیم شده باشند.
زیزیگولو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱دیگه خیلی دیر شده چون الکتریکی شدن مثل ویروس به همه کمپانیا سرایت کرده و تبدیل پاندمی جهانی شده
Jdm باز
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی انرژی الکتریکی بیشترش با سوخت های فسیلی بدست میاد چه فایده ای داره؟؟؟؟؟
اگه از طریق نور خورشید و نیروگاه بادی و….. بدست میومد خیلی خوب میشد ولی فعلا بیشترش با سوخت های فسیلی هست
خودرو های هیدروژنی راه حل این مسئله است
kastech
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بهترین راه حل برای معضل سوختهای فسیلی استراتژی تویوتاست تبدیل صنعت حمل ونقل عمومی وتجاری که باعث هشتاددرصد آلودگی و مصرف سوختهای فسیلی هستند به هیدروژن و استفاده از سوختهای فسیلی پاک تر برای خودروها