رنو

معرفی نسل جدید رنو سنیک؛ شاسی‌بلند برقی با طراحی اسپرت

نسل جدید رنو سنیک در قالب یک کراس‌اور الکتریکی روی پلت‌فرم مشترک با نیسان آریا در نسخه‌های ۱۷۰ و ۲۱۸ اسب بخاری به بازار عرضه می‌شود.

رنو در نمایشگاه مونیخ نسل پنجم سنیک را با پسوند E-Tech معرفی کرده است. این خودرو که یکی از پیشگامان مینی‌ون‌های جمع‌وجور بود، حالا به یک کراس‌اور تمام الکتریکی تبدیل شده است. چهرهٔ این خودرو شبیه کانسپت ویژن سنیک سال گذشته به نظر می‌رسد که البته حالا تعدیل شده است. در جلوی خودرو شاهد نمایی تهاجمی با چراغ‌های دوقسمتی مشابه کراس‌اوور جدید رافال هستیم که با جلوپنجرهٔ مسدود با الگویی خاص همراه است.

رینگ‌های آلیاژی با طراحی آینده‌نگر، دستگیره‌های در مخفی، تریم آلومینیومی و چراغ‌های Y شکل دودی عقب هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند. سنیک جدید ۴,۴۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۴ میلی‌متر عرض و ۱,۵۷۱ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۸۵ میلی‌متر است. این یعنی کراس‌اوور جدید رنو ۶۴ میلی‌متر از مینی‌ون نسل قبلی کشیده‌تر شده و نسبت به مگان E-Tech هم ۲۷۱ میلی‌متر طول بیشتری دارد.

نسل جدید سنیک در داخل از همان داشبورد مگان E-Tech استفاده می‌کند که صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی را روی آن می‌بینیم. بااین‌حال، سنیک با صندوق بار ۵۴۵ لیتری که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۶۷۰ لیتر می‌رسد، خودرویی جادارتر و کاربردی‌تر است. همچنین به گفتهٔ رنو، فضای زانو و سر در داخل این کراس‌اوور معادل خودروهای خانوادگی کلاس C خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های داخلی جالب سنیک زیر آرنجی عقب است که جا لیوانی، دو پورت USB، محفظهٔ اشیاء و شارژر بی‌سیم در آن تعبیه شده است. یکی دیگر از عناصر مهم این خودرو نیز سازگاری با محیط‌زیست است زیرا رنو قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ در اروپا و تا سال ۲۰۵۰ در سراسر جهان به برندی بدون کربن تبدیل شود. ازاین‌رو، به گفتهٔ رنو ۲۴ درصد از مواد مورداستفاده در سنیک E-Tech و ۹۰ درصد از وزن آن قابل بازیافت هستند. همچنین در داخل خودرو بجای چرم از متریال بیولوژیکی استفاده شده است.

نسل جدید سنیک E-Tech روی پلت‌فرم CMF-EV ساخته شده که با مگان E-Tech و نیسان آریا مشترک است. این خودرو ابتدا در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود. نسخه پایه از یک موتور الکتریکی با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و به باطری ۶۰ کیلووات ساعتی با برد ۴۲۰ کیلومتر مجهز است. نسخهٔ پرچم‌دار اما از یک موتور قوی‌تر با ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و با باطری ۸۷ کیلووات ساعتی می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۱۰ کیلومتر را طی کند.

این کراس‌اوور الکتریکی در سه تیپ مختلف شامل تیپ پایهٔ تکنو، تیپ اسپرت اسپریت آلپین و تیپ پرچم‌دار آیکونیک به بازار عرضه می‌شود. سنیک E-Tech در تأسیسات الکتریکی رنو در فرانسه تولید می‌شود و قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ راهی بازار اروپا شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. X

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    رنو 5 کراس الکتریکی خیلی جالب از آب درمیاد اگر رنو روش کار کنه روی پلتفرم داچیا اسپرینگ هم سوار میشه

    موافقم 22
    مخالفم 1
  2. F22RAPTOR

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    نمیدونم چرا من همش پژو میبینم

    موافقم 43
    مخالفم 4
    1. مسعود

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      یه چیزی بین پژو و چانگان

      مخالفم 10
  3. amin

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی جلو خیلی شبیه به پژو هست

    موافقم 18
    مخالفم 3
  4. 2jz

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    با وجوده اینکه رنو و کلا اکثره فرانسوی ها طراحی های زشت و ساده ای دارن این خوشگل شده

    موافقم 3
    مخالفم 19
  5. Amirreza.M

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    بالاخره رنو اون طراحی قبلی رو گذاشته کنار البته اولین ماشینش با زبان طراحی جدید نیست ولی خواستم بازم ابراز خرسندی کنم.
    پ.ن: فقط یکم زبان طراحیش پژویی شده

  6. Enzo Ferrari 2008

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    شبیه پژو شده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. Absurd Hero

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    نیسان اگه نبود…

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. سعید ماشین

      ۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نیسان نهایت پلتفرم تامین می‌کنه ، ولی تکنولوژی موتور و فنی همش رنو هست. تعجب میکنم که تو ایران حتی تکنولوژی آسیا رو خیلی بالاتر از اروپا میدونن. درسته حتی بحث ژاپن و فرانسه هم باشه به هر حال اروپاس و اینکه یکی از بهترین موتور سازهای جهانه رنو، همون‌طور که تو فرمول یک چندین سال موتور برندهای دیگه رو تامین میکرد الانم که حضور داره. البته که ژاپن و مخصوصن نیسان هم عالی هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا