رنو

رنو سنیک خودروی سال 2024 اروپا شد

کراس‌اوور الکتریکی رنو سنیک با مغلوب کردن ب‌ام‌و سری ۵ و پژو ۳۰۰۸، موفق به کسب عنوان خودروی سال ۲۰۲۴ اروپا شده است.

طی مراسمی در نمایشگاه ژنو، کراس‌اوور تمام الکتریکی رنو سنیک به‌عنوان خودروی سال ۲۰۲۴ اروپا اعلام شده است. کراس‌اوور فرانسوی برای رسیدن به این جایزه، رقابت سختی با ب‌ام‌و سری ۵ داشته است. هیئت‌داوران رقابت خودروی سال اروپا که از ۵۸ عضو از ۲۲ کشور مختلف تشکیل شده است، به سنیک بیشترین امتیازات را داه‌اند. این رقابت با حضور بیش از ۵۰ خودروی جدید بازار اروپا آغاز شد که از بین آن‌ها هفت مدل به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند. سنیک با کسب ۳۲۹ رأی برنده شد درحالی‌که سری ۵ با ۳۰۸ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

رتبه‌های سوم و چهارم هم با اختلاف امتیاز زیادی نسبت به دو خودروی صدرنشین نصیب پژو ۳۰۰۸ با ۱۹۷ امتیاز و کیا EV9 با ۱۹۰ امتیاز شده است. در طول تاریخ ۶۱ سالهٔ برگزاری رقابت خودروی سال اروپا، این هفتمین بار است که رنو موفق به کسب این جایزه می‌شود. ولوو EX30 با ۱۶۸ امتیاز، بی‌وای‌دی سیل با ۱۳۱ امتیاز و تویوتا C-HR با ۱۲۷ امتیاز هم دیگر فینالیست‌های رقابت امسال بودند. مدیر ارشد تکنولوژی گروه رنو با دریافت این جایزه گفت:

در سال ۲۰۲۰ ما عمیقاً در وضعیت قرمز بودیم و حالا چند هفته پیش بهترین عملکرد مالی رنو را گزارش کردیم. این موفقیت مرهون تلاش و پشتکار تیم در چند سال اخیر است در آینده موفقیت‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

هیئت‌داوران پس از انجام آزمون‌های مختلفی، جایزهٔ خودروی سال ۲۰۲۴ اروپا را به رنو سنیک داده‌اند. طی رویدادی یک‌هفته‌ای، بیش از ۵۰ خودروی جدید در سپتامبر گذشته در شمال دانمارک آزمایش شدند. این آزمایش شامل بررسی رانندگی در جاده‌های عمومی به‌علاوهٔ آزمایش‌های مختلف در یک فرودگاه می‌شد. یکی از آزمون‌های فرودگاه، آزمایش مشهور گوزن است جایی که خودروها باید یک تست اسلالوم را انجام دهند به‌گونه‌ای که گویی یک گوزن ناگهان در جاده ظاهر می‌شوند و باید از برخورد با آن جلوگیری کنند. در این بررسی‌ها همچنین سیستم‌های پیشگیری از برخورد که در خودروهای مدرن وجود دارد هم آزمایش می‌شود.

پس‌ازاین، نوبت به آزمایشی دوروزه در فوریه برای هفت فینالیست در پیستی در فرانسه می‌رسد. در اینجا هفت خودرو در شرایط جاده‌ای مختلفی مورد آزمایش قرار می‌گیرند و مهندسان خودروسازان هم حضور دارند تا ویژگی‌های کلیدی خودروها را توضیح دهند و پاسخگوی سؤالات داوران باشند. یکی از داوران در مورد سنیک می‌گوید:

کراس‌اوورهای الکتریکی میان سایز زیادی در بازار وجود دارد اما سنیک با قیمت ارزان‌تر از رقبا، یکی از بهترین‌ها است.

داور دیگری از بریتانیا هم گفته است:

این بهترین خودروی خانوادگی با قیمت مناسب در بازار است و بنابراین امتیاز زیادی از من می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. 🇫🇷 رنو 🇫🇷

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه تولیدات رنوی فرانسه رو قبول دارم

    موافقم 37
    مخالفم 9
    1. net

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      چرا حاشیه صفحه نمایش عمودش کجه

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. همایون

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (780 ديدگاه)

        کج نیست صفحه نمایش مستطیل کامل اون زاویه محل قرارگیری یه چیزیه حالا یا دوربینه یا دکمه تاچ

        موافقم 6
        مخالفم 1
  2. مجتبی .

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اما سری ۵ یه چیز دیگست. هرچند داورا خانوادگی بودن هم ملاک مهمی براشون بوده که خب کراس فضای بیشتری داره

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4323 ديدگاه)

      سری پنج یعنی همون مثلا 530 خودمون دیگه؟
      اون خیلی ماشین خوشگل و خوبیه ولی اینجا لابه‌لای کراس اوور ها به نظرم جاش نبود

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. مجتبی .

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        ۵۲۸ هم هست وچند سطح دیگه. این رقابت بین همه ماشینای تولیدی بوده.

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اگر توجه کنید ، همه جا هی گفتن ارزان ارزان ارزان‌تر ، مِلاک انتخاب خودروها در اروپا همیشه ارزانی به نسبت بهره‌وری هست و بعدش مسائل دیگر که رنو در این کار استاد هست !!!

      موافقم 15
      مخالفم 10
  3. 18:45

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (656 ديدگاه)

    واقعا که!!
    جایی که سری 5 هست کس دیگه ای اول شد؟!!
    سری 5 منعطف ترین سدان جهانه و این طی 50 سال به همه ثابت شده.
    منتها متاسفانه دنیا چون شاسی بلند دوست شده، سدان ها کم رنگ جلوه میکنن…

    موافقم 6
    مخالفم 16
    1. ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      بدبخت سری ۵ سوار من سری ۷ دارم 😏😎

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. امین

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (657 ديدگاه)

        مشکل داری

  4. مهدی

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    شخصا تو خودروهای شهری فرانسوی ها مخصوصا پژو سیتروئن رو بهترین تو دنیا می‌دونم . کیفیت سواریشون معمولا تو یه لول دیگه هست نسبت به بقیه

    موافقم 14
    مخالفم 6
  5. Hadi

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    معمولا رنو و پژو خودروهاش اقتصادی و نیمه اقتصادی محسوب میشه ولی بی ام جز لوکس ها حساب میشه تازه تو یک کلاس هم نیستن یکی سدان و یکی کراس
    اگر اقتصادی بودن و کراس بودن مزیت حساب میشه خب پس تکلیف مشخصه ولی اگه بحث لذت هندلینگ نسبتا عالی مطرح باشه بی ام و استاده تو این کار
    و اینکه بعضیا میگن کراس جادار تر از سدانه این حرف هم درسته هم غلط اگه کراس 7 نفره منظور باشه بله با خابوندن صندلی های ردیف سوم فضای صندوق جاداری بدست میاد ولی اگه هر دو 5 نفره و ابعاد و پلتفرم مشابهی داشته باشن فضای صندوق سدان بیشتره در اکثر مواقع
    چون خودروهای کراس قد بلند و هیکل تر هستن بیشتر مردم احساس میکنن جادار ترن درصورتی که این قضیه بر عکسه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. Arshia m3csl

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    چقدر عقبش شبیه فولکس واگنه البته نصف فولکس واگن اصالت و ابهت نداره

    موافقم 1
    مخالفم 14
  7. یوسف

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (746 ديدگاه)

    رنو خیلی خوب تونسته خودش رو از دل بحران‌های حاد چند سال گذشته بیرون بکشه، بحران‌هایی مانند از دست دادن بازارهای ایران و روسیه و درگیری شدید با نیسان، اگر از من می‌پرسیدین تردید داشتم بتونه از پسش بربیاد و اینجاست که هنر مدیریت این مجموعه خودش رو نشون میده

    موافقم 12
  8. ADAK

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    کراس‌اوور فرانسوی برای رسیدن به این جایزه، رقابت سختی با ب‌ام‌و سری ۵ داشته است.
    سنیک با کسب ۳۲۹ رأی برنده شد درحالی‌که سری ۵ با ۳۰۸ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

    بعد یکی که تا حالا حتی سوار سری 5 نشده چه برسه به روندنش و چه برسه به داشتن اش !!! میاد میگه سری 5 سرطانه و من باهاش جرات نمی کنم برم بیرون شهر :-)

    موافقم 4
    مخالفم 4
  9. رامتین

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    طراحی بسیار خوب. رنو اثبات کرده که تو اروپا بشدت کارش درسته. کلیو سالهاست در بحث فروش عالی کار کرده. هاچبک مگان RS در دنیا همیشه تاپ لول بوده و جزء 3 تای اوله. ساندرو پرفروشترین خودروی امسال کل قاره اروپا شده. رنو رافال را از نزدیک ببینید بسیار هیجان انگیزه طراحیش. گرچه نمای داخلی رنو خیلی جذاب نیست.

    موافقم 10
    1. بابک

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا

  10. مهدی

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من با دیدنش یاد طرح پژو ۳۰۰۸ افتادم که در سال ۲۰۱۷ ماشین سال اروپا شد و بعد نیوفیس شد که این طرح جدید رنو بنظرم خیلی شبیه نیوفیس ۳۰۰۸ میباشد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. مهردادکمال

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    اگر برگردیم نگاهی به تاریخ بندازیم ماشینای سال اروپا رو ببینیم از دیدن نتایج اون ناامید میشیم که واقعا چطور انتخاب شدن! همین بس که محصولات فرانسوی به کرات اول شدن و مرسدس تنها یبار تونسته به این عنوان برسه

    1. بابک

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      درست می‌فرمائید ولی خودرویی میشه خودروی سال که از هر نظر قابل رقابت باشه مخصوصا قیمت که بنز همون اول امتیاز نمیگیره هزینه سرویس‌ها و قطعات وکلی آیتم دیگه

    2. فرزند ایران

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (106 ديدگاه)

      اگه میخوای بیشتر ناامید بشی میتونی نتایج لمانز رو ببینی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا