کراساوور الکتریکی رنو سنیک با مغلوب کردن بامو سری ۵ و پژو ۳۰۰۸، موفق به کسب عنوان خودروی سال ۲۰۲۴ اروپا شده است.
طی مراسمی در نمایشگاه ژنو، کراساوور تمام الکتریکی رنو سنیک بهعنوان خودروی سال ۲۰۲۴ اروپا اعلام شده است. کراساوور فرانسوی برای رسیدن به این جایزه، رقابت سختی با بامو سری ۵ داشته است. هیئتداوران رقابت خودروی سال اروپا که از ۵۸ عضو از ۲۲ کشور مختلف تشکیل شده است، به سنیک بیشترین امتیازات را داهاند. این رقابت با حضور بیش از ۵۰ خودروی جدید بازار اروپا آغاز شد که از بین آنها هفت مدل بهعنوان فینالیست انتخاب شدند. سنیک با کسب ۳۲۹ رأی برنده شد درحالیکه سری ۵ با ۳۰۸ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.
رتبههای سوم و چهارم هم با اختلاف امتیاز زیادی نسبت به دو خودروی صدرنشین نصیب پژو ۳۰۰۸ با ۱۹۷ امتیاز و کیا EV9 با ۱۹۰ امتیاز شده است. در طول تاریخ ۶۱ سالهٔ برگزاری رقابت خودروی سال اروپا، این هفتمین بار است که رنو موفق به کسب این جایزه میشود. ولوو EX30 با ۱۶۸ امتیاز، بیوایدی سیل با ۱۳۱ امتیاز و تویوتا C-HR با ۱۲۷ امتیاز هم دیگر فینالیستهای رقابت امسال بودند. مدیر ارشد تکنولوژی گروه رنو با دریافت این جایزه گفت:
در سال ۲۰۲۰ ما عمیقاً در وضعیت قرمز بودیم و حالا چند هفته پیش بهترین عملکرد مالی رنو را گزارش کردیم. این موفقیت مرهون تلاش و پشتکار تیم در چند سال اخیر است در آینده موفقیتهای بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
هیئتداوران پس از انجام آزمونهای مختلفی، جایزهٔ خودروی سال ۲۰۲۴ اروپا را به رنو سنیک دادهاند. طی رویدادی یکهفتهای، بیش از ۵۰ خودروی جدید در سپتامبر گذشته در شمال دانمارک آزمایش شدند. این آزمایش شامل بررسی رانندگی در جادههای عمومی بهعلاوهٔ آزمایشهای مختلف در یک فرودگاه میشد. یکی از آزمونهای فرودگاه، آزمایش مشهور گوزن است جایی که خودروها باید یک تست اسلالوم را انجام دهند بهگونهای که گویی یک گوزن ناگهان در جاده ظاهر میشوند و باید از برخورد با آن جلوگیری کنند. در این بررسیها همچنین سیستمهای پیشگیری از برخورد که در خودروهای مدرن وجود دارد هم آزمایش میشود.
پسازاین، نوبت به آزمایشی دوروزه در فوریه برای هفت فینالیست در پیستی در فرانسه میرسد. در اینجا هفت خودرو در شرایط جادهای مختلفی مورد آزمایش قرار میگیرند و مهندسان خودروسازان هم حضور دارند تا ویژگیهای کلیدی خودروها را توضیح دهند و پاسخگوی سؤالات داوران باشند. یکی از داوران در مورد سنیک میگوید:
کراساوورهای الکتریکی میان سایز زیادی در بازار وجود دارد اما سنیک با قیمت ارزانتر از رقبا، یکی از بهترینها است.
داور دیگری از بریتانیا هم گفته است:
این بهترین خودروی خانوادگی با قیمت مناسب در بازار است و بنابراین امتیاز زیادی از من میگیرد.
🇫🇷 رنو 🇫🇷
۹ اسفند ۱۴۰۲همه تولیدات رنوی فرانسه رو قبول دارم
net
۹ اسفند ۱۴۰۲چرا حاشیه صفحه نمایش عمودش کجه
همایون
۹ اسفند ۱۴۰۲کج نیست صفحه نمایش مستطیل کامل اون زاویه محل قرارگیری یه چیزیه حالا یا دوربینه یا دکمه تاچ
مجتبی .
۹ اسفند ۱۴۰۲اما سری ۵ یه چیز دیگست. هرچند داورا خانوادگی بودن هم ملاک مهمی براشون بوده که خب کراس فضای بیشتری داره
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲سری پنج یعنی همون مثلا 530 خودمون دیگه؟
اون خیلی ماشین خوشگل و خوبیه ولی اینجا لابهلای کراس اوور ها به نظرم جاش نبود
مجتبی .
۹ اسفند ۱۴۰۲۵۲۸ هم هست وچند سطح دیگه. این رقابت بین همه ماشینای تولیدی بوده.
NAVID۰۰۹۸
۹ اسفند ۱۴۰۲اگر توجه کنید ، همه جا هی گفتن ارزان ارزان ارزانتر ، مِلاک انتخاب خودروها در اروپا همیشه ارزانی به نسبت بهرهوری هست و بعدش مسائل دیگر که رنو در این کار استاد هست !!!
18:45
۹ اسفند ۱۴۰۲واقعا که!!
جایی که سری 5 هست کس دیگه ای اول شد؟!!
سری 5 منعطف ترین سدان جهانه و این طی 50 سال به همه ثابت شده.
منتها متاسفانه دنیا چون شاسی بلند دوست شده، سدان ها کم رنگ جلوه میکنن…
۹ اسفند ۱۴۰۲بدبخت سری ۵ سوار من سری ۷ دارم 😏😎
امین
۹ اسفند ۱۴۰۲مشکل داری
مهدی
۹ اسفند ۱۴۰۲شخصا تو خودروهای شهری فرانسوی ها مخصوصا پژو سیتروئن رو بهترین تو دنیا میدونم . کیفیت سواریشون معمولا تو یه لول دیگه هست نسبت به بقیه
Hadi
۹ اسفند ۱۴۰۲معمولا رنو و پژو خودروهاش اقتصادی و نیمه اقتصادی محسوب میشه ولی بی ام جز لوکس ها حساب میشه تازه تو یک کلاس هم نیستن یکی سدان و یکی کراس
اگر اقتصادی بودن و کراس بودن مزیت حساب میشه خب پس تکلیف مشخصه ولی اگه بحث لذت هندلینگ نسبتا عالی مطرح باشه بی ام و استاده تو این کار
و اینکه بعضیا میگن کراس جادار تر از سدانه این حرف هم درسته هم غلط اگه کراس 7 نفره منظور باشه بله با خابوندن صندلی های ردیف سوم فضای صندوق جاداری بدست میاد ولی اگه هر دو 5 نفره و ابعاد و پلتفرم مشابهی داشته باشن فضای صندوق سدان بیشتره در اکثر مواقع
چون خودروهای کراس قد بلند و هیکل تر هستن بیشتر مردم احساس میکنن جادار ترن درصورتی که این قضیه بر عکسه
Arshia m3csl
۹ اسفند ۱۴۰۲چقدر عقبش شبیه فولکس واگنه البته نصف فولکس واگن اصالت و ابهت نداره
یوسف
۹ اسفند ۱۴۰۲رنو خیلی خوب تونسته خودش رو از دل بحرانهای حاد چند سال گذشته بیرون بکشه، بحرانهایی مانند از دست دادن بازارهای ایران و روسیه و درگیری شدید با نیسان، اگر از من میپرسیدین تردید داشتم بتونه از پسش بربیاد و اینجاست که هنر مدیریت این مجموعه خودش رو نشون میده
ADAK
۹ اسفند ۱۴۰۲کراساوور فرانسوی برای رسیدن به این جایزه، رقابت سختی با بامو سری ۵ داشته است.
سنیک با کسب ۳۲۹ رأی برنده شد درحالیکه سری ۵ با ۳۰۸ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.
بعد یکی که تا حالا حتی سوار سری 5 نشده چه برسه به روندنش و چه برسه به داشتن اش !!! میاد میگه سری 5 سرطانه و من باهاش جرات نمی کنم برم بیرون شهر :-)
رامتین
۹ اسفند ۱۴۰۲طراحی بسیار خوب. رنو اثبات کرده که تو اروپا بشدت کارش درسته. کلیو سالهاست در بحث فروش عالی کار کرده. هاچبک مگان RS در دنیا همیشه تاپ لول بوده و جزء 3 تای اوله. ساندرو پرفروشترین خودروی امسال کل قاره اروپا شده. رنو رافال را از نزدیک ببینید بسیار هیجان انگیزه طراحیش. گرچه نمای داخلی رنو خیلی جذاب نیست.
بابک
۱۲ فروردین ۱۴۰۳دقیقا
مهدی
۱۰ اسفند ۱۴۰۲من با دیدنش یاد طرح پژو ۳۰۰۸ افتادم که در سال ۲۰۱۷ ماشین سال اروپا شد و بعد نیوفیس شد که این طرح جدید رنو بنظرم خیلی شبیه نیوفیس ۳۰۰۸ میباشد
مهردادکمال
۷ فروردین ۱۴۰۳اگر برگردیم نگاهی به تاریخ بندازیم ماشینای سال اروپا رو ببینیم از دیدن نتایج اون ناامید میشیم که واقعا چطور انتخاب شدن! همین بس که محصولات فرانسوی به کرات اول شدن و مرسدس تنها یبار تونسته به این عنوان برسه
بابک
۱۲ فروردین ۱۴۰۳درست میفرمائید ولی خودرویی میشه خودروی سال که از هر نظر قابل رقابت باشه مخصوصا قیمت که بنز همون اول امتیاز نمیگیره هزینه سرویسها و قطعات وکلی آیتم دیگه
فرزند ایران
۱۲ فروردین ۱۴۰۳اگه میخوای بیشتر ناامید بشی میتونی نتایج لمانز رو ببینی.