رنو اطلاعات کاملی از جزئیات و گزینههای پیشرانه سری جدید تالیسمان سدان، در کنار تصاویر و یک ویدئوی جدید از آن منتشر کرده است.
این سدان پرچمدار رنو، با سه گزینه پیشرانه دیزلی و دو گزینه بنزینی همراه خواهد بود که قدرتی بین ۱۰۸ تا ۱۹۷ اسببخار برای آن فراهم میکنند. سری پیشرانههای دیزلی با یک موتور ۱/۵ لیتری dCi 110 شروع میشود که خروجی آن برابر ۱۰۸ اسببخار و ۲۶۰ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه است. این موتور که به همراه یک گیربکس دستی ۶ دنده مورد استفاده قرار میگیرد، بهینهترین نوع پیشرانه تالیسمان از نظر اقتصادی محسوب میشود؛ چرا که در این حالت، مصرف سوخت تنها ۳/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همینطور، تنها ۹۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید میشود. همچنین رنو تالیسمان انرژی dCi 110 میتواند به حداکثر سرعتی برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد. گزینه بعدی، موتور ۱/۶ لیتری انرژی dCi 130 است که خروجی آن به اندازه ۱۲۸ اسببخار و ۳۲۰ نیوتنمتر در دور موتور ۱۷۵۰ تخمین زده شده است. در حال حاضر، در کنار این موتور تنها میتواند از یک گیربکس ۶ دنده استفاده کرد، ولی در آینده قرار است یک گیربکس ۶ سرعته EDC نیز در دسترس قرار گیرد. مصرف سوخت ترکیبی در این حالت، معادل ۳/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همچنین ۱۰۲ گرم آلودگی CO₂ در هر کیلومتر تولید میکند. قدرتمندترین پیشرانه دیزلی برای تالیسمان، یک موتور ۱/۶ لیتری انرژی dCi 160 تووین توربو است که قدرتی برابر ۱۵۸ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۳۸۰ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه تولید میکند. به گفته رنو، اینرسی بسیار اندک در توربو، موجب عکسالعمل سریع آن در دور موتورهای پایین شده و این در حالی است که دومین توربوشارژر، شتاب بسیار خوبی را در دور موتورهای بالا فراهم میکند. تالیسمان انرژی dCi 160 تووین توربو که برای انتقال قدرت از یک گیربکس دوکلاچه ۶ سرعته EDC استفاده میکند، بهطور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۴/۴ لیتر سوخت مصرف میکند؛ مصرفی که معادل تولید ۱۱۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر است. تمام این پیشرانههای دیزلی در تالیسمان مجهز به صافی NOₓ و فیلتر ذرات هستند. در این مدلها، صافی Lean NOx Trap یا تکنولوژی LNT نیازی به سرویس و نگهداری ندارد.۷۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
مکانیک
۲۲ آبان ۱۳۹۵رنو تالیسمان با موتور توربو شارژ نخرید چون قطعا وحتما زود تر به تعمیر گاه خواهید رفت چون موتور توربو از انرژی دود اگزوز استفاده می کنه وشما در دور های پایین دود اگزوز چندانی ندارید . بین تعمیر کار ها این به لگ توربو معروفه
علی
۲ آذر ۱۳۹۵در دور های پایین نیازی به کارکردن توربو نیست و خود موتور به اندازه کافی نیرو تولید میکنه, و تو ربو شارژ نیاز ضروری به اون گاز نداره بلکه با توجه به اون ورودی هوارو که کمپرسور میکنه تنظیم میکنه
Amir
۲۱ دی ۱۳۹۵دوستان عزیز من اوایل سال ۲۰۱۶ ی کمری هیبرید امریکا داشتم اونایی که نشستن میدونن کمری هیبرید چه غولیه واسه خودش الان چند ماهه که رنو گرفتم اولش بسیار با اکراه اینکارو کردم ولی اینو بدونین تو رنج خودش بینظیره واقعا از هیبرید سرتره من داشتم که دارم میگم اپشن های فوق العاده وموتور بسیارقوی داره کیفیت قطعات داخلیش خیلی از رقبا سرتره جادارتره و واقعا قوی تره برای خریدش ی لحظه شک نکنین راحتی درعین وقار وچالاکی والبته کم مصرف
معین
۳ بهمن ۱۳۹۵سلام خسته نباشید به همه دوستایی ک نظر دادن من ب تازگی این ماشینو خریدم و ازش استفاده میکنم این ماشین از نظر توربو مشکلات خاصی نداره اگر بیشتر بهش بنزین سوپر بزنید توربوها براش مشکلی پیشنمیاد.من ماشین قبلیم اپتیما بود اپتیما چنتا مشکل داشت اینکه صدای بیرون توی سرعتای بالا داخل ماشین میومد دوما هندلینگ بود ک توی سرعت بالا نمیشد زیاد بهش اعتماد کرد سوما من من با ترمزای اپتیما زیاد نمیتونستم ارتباط برقرار کنم اعتماد کنم بهش .و مصرف سوختشم از ۷.۸ پایین تر نمیومد و قبل اپتیماهم یک کادنزا داشتم ک مصرف سوختش با اینکه وی۶ بود ۷ بود.درکل از اپتیما زیاد راضی نبودم و ب نظرم اصلا ماشین مطمئنی نبود و ی مشکل دیگه خشکی اپتیما بود.
ولی تالیسمان نرمیه ب خصوصی داره استحکام خوبی داره راحتیه توش دید کامل ب ماشین کیفیت ساختش قدرت موتورش درسته ۱۶۰۰ولی واقعا قدرتو توی توربوهاش میشه احساس کرد.از همه نظر خدایی بصرفس.۲۰۸ من خریدم و کاملا از انتخابم راضیم.امکاناتشم بیشتر از اپتیما و سوناتا نباشه کمترم نیست.شرمنده سرتونو درد اوردم.باتشکر
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۶دوستان من دو هفته هست که سوناتا را فروختم و این ماشین رو ریدم که واقعا لذت بخش هست و قاب مقایسه نیست فقط من داخل شهر دویست کیلومتر رانندگی کردم مصرف سوخت داخ شهر 13 لیتر هست نمی دانم رفته رفته کم خواد شد یا کاتالوگ دروغ می نویسد
جمال
۲۹ مهر ۱۳۹۶با سلام خدمت دوستان عزیز ، من هم همین مشکل رو دارم . تلیسمان رو دو هفته هستش خریدم و مسافت زیادی باهاش نرفتم از همه چیزش واقعا راضی هستم ولی نمیدونم دلیلش چیه که مصرف سوختش بالای 10 لیتر در 100 کیلومتره !!!!!!!!!!!!!!!!
Abbas
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام و احترام به همه عزیزان
من در تاریخ 95/7/14 تلیسمان با شرایط 120 روزه کاری ثبت نام کردم و در همان ابتدا 150000000 میلیون تومان یعنی تقریباً 80 درصد پول رو پرداخت کردم و قرار بود در پایان اسفند تحویل خودرو انجام بشه ولی دعوت نامه در تاریخ 96/1/14 جهت تکمیل مابقی پول ارسال شد که در همان روز پرداخت گردید و قرار شد طی 15 روز کاری تحویل بدن ولی الان 96/2/11 هستش هیچ خبری نیست و تنها جوابشون اینه که خودروی شما رسیده و موقع تحویل شد بهتون زنگ میزنیم این بد عهدی شرکت نگین خودرو در تحویل خودرو به مشتری رو میرسونه و در حال حاضر بعد از گذشت 208 روز از تاریخ ثبت نام هیچکس جوابگو نیست و این بهترین نوع تکریم مشتری هستش !!!!!!! وای به حال خدمات پس از فروش و تامین قطعات و غیره …….
شهریار
۲۲ مرداد ۱۳۹۶دوستان منم ثبت نام کردم ۹۰ روز کار قرار تحویل بود که ظاهرا ۴۵ روز تاخیر دارد و رنگ انتخابی شما هم قطعی نیست فکر کنم خریدن صفر از درب بنگاه و انتخاب رنگ و…. منطقی تر به نظر میرسه
جمال
۲۹ مهر ۱۳۹۶با سلام خدمت دوستان عزیز ، من یک مشکل اساسی با این خودرو دارم . تلیسمان رو دو هفته هستش خریدم و مسافت زیادی باهاش نرفتم از همه چیزش واقعا راضی هستم ولی نمیدونم دلیلش چیه که مصرف سوختش بالای 10 لیتر در 100 کیلومتره !!!!!!!!!!!!!!!!
کاتالوگ و مشخصات اعلامیشون 5/6 هستش !!!
لطفا اگر کسی اطلاع داره دلیلش رو بمن هم بگین . ممنونم
راضیه عسلی نژاد
۷ آبان ۱۳۹۶بو می کنه بنزین و یعنی فقط
محمد
۳ فروردین ۱۳۹۷سلام دوستان من امروز تصمیم گرفتم به جای کمری هیبرید ۲۰۱۸ تالیسمان ۲۰۱۸ بخرم. لطفا راهنماییم کنید بهترین ماشین تو رنج قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ چیه؟
سید محسن حسینی
۲۴ شهریور ۱۳۹۷سلام من یکماه است این خودرو رو گرفتم. خیلی راضی ام بی صدا کم مصرف فقط شنیدم میگن بنزین یورو ۴ میخواد و اگه یورو ۴ نریزیم توربو شارژرهاش خراب میشن این صحت داره؟؟؟؟
شهروز
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام دوستان میشه بفرمایید روغن موتور مناسب تالیسمان موتور 2000مربوط به سال 2017چیه؟