رنو

مصرف سوخت 3.6 لیتری رنو تالیسمان

رنو اطلاعات کاملی از جزئیات و گزینه‌های پیشرانه سری جدید تالیسمان سدان، در کنار تصاویر و یک ویدئوی جدید از آن منتشر کرده است.

Renault Talisman
Renault Talisman
این سدان پرچم‌دار رنو، با سه گزینه پیشرانه دیزلی و دو گزینه بنزینی همراه خواهد بود که قدرتی بین ۱۰۸ تا ۱۹۷ اسب‌بخار برای آن فراهم می‌کنند. سری پیشرانه‌های دیزلی با یک موتور ۱/۵ لیتری dCi 110 شروع می‌شود که خروجی آن برابر ۱۰۸ اسب‌بخار و ۲۶۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه است. این موتور که به همراه یک گیربکس دستی ۶ دنده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهینه‌ترین نوع پیشرانه تالیسمان از نظر اقتصادی محسوب می‌شود؛ چرا که در این حالت، مصرف سوخت تنها ۳/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همین‌طور، تنها ۹۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌شود. همچنین رنو تالیسمان انرژی dCi 110 می‌تواند به حداکثر سرعتی برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
Renault Talisman
Renault Talisman
گزینه بعدی، موتور ‍۱/۶ لیتری انرژی dCi 130 است که خروجی آن به اندازه ۱۲۸ اسب‌بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۱۷۵۰ تخمین زده شده است. در حال حاضر، در کنار این موتور تنها می‌تواند از یک گیربکس ۶ دنده استفاده کرد، ولی در آینده قرار است یک گیربکس ۶ سرعته EDC نیز در دسترس قرار گیرد. مصرف سوخت ترکیبی در این حالت، معادل ۳/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همچنین ۱۰۲ گرم آلودگی CO₂ در هر کیلومتر تولید می‌کند.
Renault Talisman
Renault Talisman
قدرتمندترین پیشرانه دیزلی برای تالیسمان، یک موتور ۱/۶ لیتری انرژی dCi 160 تووین توربو است که قدرتی برابر ۱۵۸ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۳۸۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. به گفته رنو، اینرسی بسیار اندک در توربو، موجب عکس‌العمل سریع آن در دور موتورهای پایین شده و این در حالی است که دومین توربوشارژر، شتاب بسیار خوبی را در دور موتورهای بالا فراهم می‌کند.
2016 Renault TALISMAN Interior
۲۰۱۶ Renault TALISMAN Interior
2016 Renault TALISMAN
۲۰۱۶ Renault TALISMAN
تالیسمان انرژی dCi 160 تووین توربو که برای انتقال قدرت از یک گیربکس دوکلاچه ۶ سرعته EDC استفاده می‌کند، به‌طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۴/۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند؛ مصرفی که معادل تولید ۱۱۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است. تمام این پیشرانه‌های دیزلی در تالیسمان مجهز به صافی NOₓ و فیلتر ذرات هستند. در این مدل‌ها، صافی Lean NOx Trap یا تکنولوژی LNT نیازی به سرویس و نگهداری ندارد. اولین پیشرانه بنزینی برای تالیسمان، یک موتور ۱/۶ لیتری در مدل انرژی TCe 150 EDC است که قدرتی برابر ۱۴۸ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۲۲۰ نیوتن‌متر دارد. این گشتاور از دور موتور ۲۵۰۰ در دسترس قرار می‌گیرد. در کنار این موتور، یک گیربکس دو کلاجه ۷ سرعته EDC قرار می‌گیرد و در نتیجه، مصرف سوخت متوسط خودرو به ۵/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد که معادل آلودگی ۱۲۷ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است. در این مدل، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت ۹/۶ ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت نیز برابر ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت است. در نهایت، به قدرتمندترین پیشرانه برای تالیسمان می‌رسیم که در مدل انرژی TCe 200 EDC مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتور ۱/۶ لیتری که بر اساس موتور توربوی انژکتور مستقیم «رنو اسپورت» ساخته شده، دارای خروجی ۱۹۷ اسب‌بخار و ۲۶۰ نیوتن‌متر در ۲۵۰۰ دور بر دقیقه است. در نتیجه رنو تالیسمان با استفاده از این موتور می‌تواند در مدت ۷/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در حالی که از یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته EDC در کنار این موتور استفاده شده است، مصرف سوختی معادل ۵/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و میزان آلودگی آن نیز برابر ۱۲۷ گرم در هر کیلومتر است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (118 ديدگاه)

    میشه گفت زیبا و مدرنه ولی به دل نمیشینه!
    با موتورهاش که اصلا حال نکردم

    1. شاهین

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      فرانسوی ها تو ساخت سدان های لوکس اصلا موفق نبودن تا بحال اما به هر حال تلاششون قابل تحسینه.
      این مدل از رنو هم به همراه مگان جدید نشون دهنده ی خط مشی رنو توی طراحی های اینده اش هستن.
      نکته ی جالب توی طراحی داخلیه که اصلا فرانسوی نشون نمیده و بیشتر شبیه طراحی داخلی خودروهای امریکایی هستش.

      1. کیان

        ۱۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        واقعا از این ریز بینیت خوشم اومد که گفتی شبیه خودروی آمریکایی هست
        کاملا موافقم ،صفحه نمایش کشیده و دراز وسط منو یکم یاد تسلا و یه سری از مدلای ولوو سوئدی انداخت

      2. رضا

        ۱۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (216 ديدگاه)

        خلوتی قسمت عقب با شلوغی قسمت جلو جور نیست ناهماهنگه

      3. ايمان

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داخلش شبیه ولوو xc60 شده،مخصوصا قسمت مانیتور ودریچه های کولر.

  2. كاپيتاليسم

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (194 ديدگاه)

    هرچند وضع فعلی خودروسازی فرانسه در مقابل کشورهایی مثل المان،امریکا ژاپن، انگلیس و حتی کره حرف خاصی نداره(در گذشته قطعا اینطور نبود) با این وجود رنو جرقه هایی از تلاش داره
    نمونه اش همین خودرو یا نواوری های دیگه رنو…
    اما پژو…

    1. lio

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ایتالیا رو فراموش کردی

      1. كاپيتاليسم

        ۱۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (194 ديدگاه)

        صد البته ایتالیا هایپرکار و سوپرکارهای فوق العاده ای میسازه اما خودرو های میان قیمت، فعلا نه ( فیات از نظر کیفیت جایگاه خوبی نداره)البته با ظهور قدرتمند دوباره الفارومئو میخواد به صحنه برگرده

    2. امین

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (77 ديدگاه)

      خسته ترین رنو(ماشین فرانسوی) به سالمترین هیوندا یا کیا(ماشین کره ای) میرزه…. حالا هرچقدر هم فرانسوی ها ضعیف شده باشن…. سیاست های کاریشون در قبال ایرانو کاری ندارم

      1. سامان

        ۱۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (10 ديدگاه)

        ماشین فرانسوی مفت نمی ارزه…من هم ۴۰۵ داشتم هم ال نود….این چینیا خیلی بهتر هستند….تو یه رنج قیمت ۱۰۰% چینی بهتره

  3. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایش طراحیش شاهکاره فوق العادست دیگه مصرف سوختش و حجم موتور با این هیکل ماشین عالی هستش

  4. سعید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    رنو همیشه تو مصرف خیلی خوب بوده والا ماهم که الان ال نود داریم با کولر و تو جاده کوهستانی و با این بنزینای ایران صدی هشت میسوزه

    1. امین

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (384 ديدگاه)

      تو همین شرایط جاده که گفتید آوانته با موتور 2000cc صدی 6.5 میسوزونه پس خیلی ذوق زده نشو

      1. Vahid

        ۱۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        از دوستانی که فکر میکنند L90 خیلی کم مصرفه تعجب میکنم !!!
        حتما خبری از موتورهای روز دنیای ندارند

      2. سعید

        ۱۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (477 ديدگاه)

        امین خان من ذوق زده نشدم والا
        اصن کی با یه ال نود ذوق زده میشه؟
        اصن اوانته صدی 1 بسوزه شما لذتشو ببر ایشالا بنز بخری

      3. ali ayat

        ۱۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (715 ديدگاه)

        منم یه پیکان داشتم صدی۱۹میسوزوند زیاد زوق نکنید خواهشا

    2. Reza S.

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سعید خان اگر موتور L90 را بخوای با موتور پژو 405 مقایسه کنی حرفت کاملا درسته ولی اصلا فکر نکن حتی در سال 2010 هم ماشین کم مصرفی بوده چه برسه به الان !!!

      1. سعید

        ۱۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (477 ديدگاه)

        رضا جان
        ما نه تو بازار جهانی هستیم
        نه قیمت های جهانی رو داریم
        نه ماشین های جهانی رو داریم
        معلومه که با405مقایسه میکنم

    3. حمید

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      راستش کمری 2500 سی سی حتی کمتر هم میسوزونه
      منظورم واقعیه نه تو کاتالوگ
      مصرف کنندگان آمریکایی که به ماشینهای ژاپنی و کره ای و اگه پولشون برسه آلمانی بیشتر از فرانسوی علاقه دارند

  5. king 918

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خیلی کارش درسته دمش گرم ………….
    ولی من دوست دارم ماشینم قدرت بالایی داشته باشه مصرفش چندان برام مهم نیست البته 918 باشه که فقط 3 لیتره …………………….

  6. امین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    ظاهر فریبنده ای داره
    ولی نه طراحی داخلی خیلی بینظیری داره نه موتورهاش پرفورمنس فوق العاده

  7. h112

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    خیلی ماشین ارزنده ای به نظر میرسه….طراحی داخل و بیرونش که خوبه…ولی از تنوع موتور هاش خوشم نیومد…یه 2500 cc بنزینی هم میگذاشتن ….
    یه سوال این گیربکس edc دیگه چیه؟؟
    (تو گوگل سرچ کردم کارناوال های لاس وگاس رو آورد بالا)

    1. ali ayat

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (715 ديدگاه)

      Electronic disk cluch
      فک کنم مخفف همینه زیاد مطمئن نیستم چون از خودم در آوردم گفتم تو فکر نباشی

    2. Farhang

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوب داداش من اگه ۲۵۰۰cc باش دیگه یه ماشین خوب نیست که خوبیش اینکه با ۱/۶ لیتری موتورش ۲۰۰ اسب بخار تولید میکنه که صدی ۵ لیتره درحالی که اگه ۲/۵۰۰ سیسی بود زیاد میسوزوند درضمن توعرض ۷ ثانیه صفرتاصد و میزنه

  8. sunmartin

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    انجین Tce 200 نسبتا خوب و ثابل قبول هست کره ای ها سالهاست بلحاظ طراحی و استهلاک کم از فرانسوی ها پیشی گرفتن و حتی نمونه های ژاپنی به چالش کشیدن طراحی تالیسمان زیاست اما در کل به دل نمیشینه گویی رگه هایی از چراغ عقب سری جدید سوناتا در عقب خودرو نمایان شده طراحی رینگ ها بسیار شبیه رینگ های اپتیماست نمای روبروی کپی سری جدید نیسان ماکسیما 2015 است
    تریم داخلی هم انچنان مجلل نیست و محل قرار گیری ال سی دی نمایشگر و دریچه های پرتاب باد و سیستم ایروکندیشن چنگی به دل نزده و بسیار کلاسیک طراحی شده و حتی شبیه کرایسلر است
    روی هم رفته رنو تالیسمان فعلا بهترین خودروی رنو است

  9. رامتین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    بنظرم اگه رنو تمام محصولاتشو بتونه در ایران تولید کنه بسیار هم خوب خواهد بود. تابلوست کشورهایی مثه آلمان یا ایتالیا هیچگاه در ایران سرمایه گذاری نمیکنند. کافیه از 5 تا جوان ایرانی وضعیت صنعت، طرز فکر خودروسازان، دیدگاه بالادستیها را بپرسند و همه چی دستشون بیاد. باز هم میگم از 5 تا جوان 30 ساله دانشگاهی بپرسند کاملا اوضاع را درک میکنند و نیاز به بازارسنجی و مطالعه نداره. چرا که اوضاع و تفکر افتضاح کشور را درک میکنند.

  10. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بارکلا رنو..بلخره تو فرانسه یکی یک خودزو مناسب برای رقابت داد به بازار…..از نظر طراحی عالیه…کاری ندارم از بعضی کمپانی ها تقلید کزده…ولی نه امیدوار شدم…..

  11. احمد باقری

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    طراحی قشنگی داره. مصرف سوخت خوبی هم داره. در کل، خوبه.

  12. ارمان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    اکثر دوستان نکات منفی این ماشین رو میبینن
    اخیرا سوار فلوعنس شدم یک ماشین بسیار نرم و ساکت بود با ترمز نرم و گیر بوکس cvt که خیلی خیلی برای داخل شهر مناسب بود و موتوری با شتاب جالب تنها مشکلش طراحی داخلی بهم ریخته بود که همچیش پخش بود منظور اینکه
    رنو (در مگان هم تجربش کردیم) به جای لذت رانندگی راحتی سرنشین رو در نظر میگیره واکنشهای شاسی هاش واقعا عالیه
    باور کنید اگه یه ماشین بی سرو صدا میخاین که روزانه باهاش کاراتونو پیش ببرید این ماشین میتونه ارزون جا دار و کم مصرف باشه ضمن اینکه در توربو شارژ میشه رو این حساب کرد که رنو در فرمول یک موتور تولید میکنه و دیگه زیرو بم توربو شارژ دستشه این ماشین باید ارزششو داشته باشه

    1. amirhosein

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      دمت گرم داداش خدایی اطلاعات خوبی داری تازه اینم ذکر کنم رنو اون موقع ها موتور هواپیما میساخته اره تعجب نکنید اسمش renault 626 قدرتش هم 800 اسب بخار 16سیلندر بوده روی اکثر هواپیما های جنگی بوده

  13. aaa

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    سلام
    ببخشید من یه سوال داشتم هرکی تونست کمک کنه با دلیل لطفا
    تو رنج قیمت 75 تا 90 میلیون بین چنتا ماشین گیر کردم این چنتا به ذهنم رسید
    آزرا 2008 تا 2010 – مزدا 3 – ام جی 6 – جک اس 5-النترا هم گیر میاد بعضی وقتا
    به نظرتون کدوم بهتره یا اگه چیز دیگه ایم به ذهنتو میاد بگید
    من خودم بیشتر بین ام جی 6 و مزدا 3 موندم

    1. سعید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      ام جی6

    2. ali ayat

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (715 ديدگاه)

      ام جی ۶ 2015

    3. ارمان

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      آزرا رو فراموش کن دیگه کارشو کرده و دردسرش میمونه واست ضمن اینکه مشکل ترمز درش حل نشده.
      مزدا 3 نشستم و پیشنهاد میکنم .
      ام جی 6 ننشستم اما ازش خوب میگن با این حال کاملا توسیه میکنم دنبال ماشین صفر یا کار کرد زیر 5.000 کیلومتر باشی

    4. محسن

      ۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من مزدا ۳ گزینه بهتریه چون ام جی خدمات خوبی نداره البته مزدا نیو هم لوازم گرونی داره مخصوصا چراغ هاو خطر هاش اما باز هم از ام جی خیلی بهتره من ۵ سال مزدا نیو دارم خیلی راضیم

    5. میلاد

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ام جی 6 حرف نداره. وای سالمش فک نکنم رو این قیمتا باشه. کره ای با کارکرد بالا نگیر که جز استهلاک چیزی نداره. اما ام جی خرج مصرفیش بالاس. اگه بعدش میخوای کم تر پول خرج کنی همون 3 بخر بهتره. جک اس 5 ما داریم. متور فوق العاده پر شنابی داره اما بسیار اتاق خشک بی کیفیت کاملا بدون آپشن مانیتور چینیا که همش افتضاحه هندلینگ پایین. ترمزشم که نگو دیگه اصلا جای گفتن نداره. کلا جز متور و قیافه هیچی نداره

    6. رضا

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آزرای تمیز پیدا کردنش خیلی سخته و ادم وارد میخواهد ولی در صورتی که تمیزش رو پیدا کنی حرف نداره، مزدا ۳ سواری اسپرتی داره که دائم کفش گیر میکنه و اگر حساس باشی دیوونه میشی، ام جی و جک هم بد نیستن اما النترا خیلی قدیمیه.

  14. Sam

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    زیباست…

  15. real

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    موتور k4m رنو بین این موتورای قدیمی ایران به نسبت خوب جواب داده مصرفش نسبت به بقیه خیلی بهتره البته خودم ef7 دارم
    برای aaa هم بنظرم تو ماشینای صفر به نصبت قیمت جک s5 منطقیتره البته خدمات پس از فروششو نمیدونم چون موتورش توربو خدمات درس حسابی هم میخواد البته دنده دستی ۶سرعته هم هس!

  16. real

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    البته این بسترن faw هم خدایش از نزدیک طراحی اسپرتی داره من که خودم خوشم اومد ولی باز به نصبت s5 که قیمت یکسانی دارن بنظرم گرونتره البته گیربکس ۶سرعته تیپترونیک داره
    متاسفانه تو اون رنج قیمت فقط ماشینای چینی هستن که مثال زدم

  17. Archi KHAN

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    آفرین به رنو
    ماشین با این هیکل خیلی خوب مصرف میکنه ، طراحیش هم خوب شده.
    جلوش خیلی شبیه پاساتِ

    یکی نیس به دوستان معزز ” ایران نخود رو ” بگه اگه شوما دوست دارین با رنو کار کنین ، اشکال نداره ! اما بیاین ماشین های روزشون مثل اینو وارد کنین نه ماشین 40 سال پیشِ رنو و پژو را ….

  18. سعید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    روندی رو که خودرو سازهای مطرح دنیا چند سالی است آغاز کردند ، استفاده از موتورهای کم حجم تر و توربو است ، به این ترتیب وزن خودرو را هم کاهش می دهند ، در ضمن نسل قبلی TALISMAN در واقع مدلی از خودروهای ساخت شرکت سامسونگ ( شریک تجاری کره ای گروه رنو – نیسان ) بود که در کشور فرانسه با برند رنو عرضه می شد . دیگه اینکه علی الرغم سهم بیشتر رنو در این گروه ، شرکت نیسان موفق تر بوده و در انتها اینکه برند نیسان نهمین برند برتر صنعت خودرو سازی دنیا است ولی هیچ شرکت خودرو سازی فرانسوی رتبه ای بهتر از سیزده رو ندارند .

    1. amirhosein

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      داداش رنو برند سامسونگ کره رو خریده

      1. amirhosein

        ۱۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (92 ديدگاه)

        رفقا رنو 80 درصد از سهام کمپانی سامسونگ رو خریده و مالکش شده

        1. مهدی

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (9 ديدگاه)

          و 43 درصد از نیسان رو خریده

  19. Ahmad..F12

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2541 ديدگاه)

    مسعود جان ممنون

    رنج موتورهای استفاده شده خوبه ولی کاش قدرتمند تر هم میداشت

    از نظر طراحی هم عالیه، هم کابین و هم خارجی بسیار پخته هستش

    و البته خیلی شبیه مگان جدیده که نشون دهنده ی زبان طراحی جدیدی هست که رنو در نظر گرفته

    کاش قیمت هم درج میشد

  20. رضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر دوستان.
    رنو نیسان با هم یکی هستند. تیم طراحی و …
    محصولاتشون هم روی پلتفرم های مشترک ساخته می شود.

  21. فرهاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با سلام به همه و روز خوش میخواستم به دوستان بگم که خودروساز اول کشور فرانسه به لحاظ اهمیت و … رنو هستش ( به محصولات نظامی و استراتژیک رنو تو سایتها بگردین ) و اینکه رنو سازنده ی کامیونهای تجاری و سنگین تو دنیا هستش که تو این چند سال جز بهترینها بودن ( کامیون مگنوم -پریمیوم وسری d جدید که به عنوان کامیون برتر سال 2015 انتخاب شدو…) در خصوص فعالیتهای ورزشی رنو اینم بدونید که موتور چند دوره قهرمان تیم فرمول یک مال شرکت رنو اسپورت هستش یعنی تیم ردبو رنو وموتور تیم های ویلیامز – لوتوس و خود رنو در فرمول یک که هرکدوم سابقه قهرمانی رو تو فرمول یک دارن-مسابقات (world by series cup) رو هم رن برگزار میکنه -درخصوص طراحی رنو تالسمان هم که باید گفت زیباست ولی نه خیلی زیاد ولی اگه به سایتهای خارجی نگاهی بندازین این طراحی رو با سری 5 سدان bmw و سری CLA بنز مقایسه کردن که هر سه تا از نظر طراحی از 5 رو 5 گرفتن ولی توبخش موتو ر باید گفت که زیاد چنگی به دل نمی زنه ولی بازم از هم وطن و رقیب اصلیش پژو 508 2015 هم از طراحی و هم تو بخش موتور بهتره ولی به گفته مدیر عامل این شرکت در موقع رونمایی ارALPINE VISION CONCEPT قراره تو آینده برای بازار آمریکا یه موتور قویتر با قدرت 285 اسبخار V6 توربو روی این مدل(تالیسمان) نصب بشه-برای دریافت اطلاعات بیشتر و عکسهای تمام خودروسازان جهان به طور رسمی حتما یه سری به سایتهای http://WWW.NETCARSHOW.NET و سایت http://WWW.F1.COM و http://WWW.RENAULT-SPORT.COM K’نگاهی بندازین که عالی هستن.
    با سپاس فرهاد

  22. امیر

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام،دوستان دقت کنن که قویترین موتور این خودرو از تمام رقبای ایرانیش قویتر هستش،اپتیما،سوناتا و … هیچ کدوم به ۱۹۰ اسب نمیرسن و حدودا ۱۷۰ اسب هستن و مصرف سوخت بالا تر،پس بیخودی طرفداری از کره ای ها نکنید،بیاید این موضوع رو که ماشینمون کجایی هستش و ازش طرفداری کنیم رو بزاریم کنار و واقع بینانه قضاوت کنیم.

    1. علی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      سلام حرفت درسته اما این توان رو از یک موتور توربو میگیره در حالیکه رقیبان هم قیمتش در ایران توان 170 اسبی رو از موتور تنفس طبیعی دارن میگیرن. تا اونجایی که اطلاع دارم هزینه نگهداری توربو بالاست. حالا به لحاظ فنی اما نمیدونم که تا چه حدی بهتر از خودروهای رقیبش هست شاید هم رقیباش بهتر باشن. باید از کسانی که اطلاعات دارن بخواهیم توضیح بدن.

  23. اشکان

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فوق العاده هست…
    از دوستان خواهش میکنم رنو رو اصلا با ماشینهای بی کیفیت کره ای که مثل چینی مینونه قیاس نکنن.خودروی اروپایی اصالت و کیفیت و برندش قابل قیاس نیست…

  24. جليل

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنو با معرفی تالیسمن خیلی از سهم بازار فروش رو در اختیار میگیره و رقبای کره ای وژاپنی کنار میزنه،،،

  25. عليرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان تو عکس و …… خوب به نظر میرسه ولى باید از نزدیک دید وسوارش شد و بعد نظر داد ، باید دید قیمتش چنده ، در بازار ایران چطور عرضه میشه ! تو ایران قیمت تمام شده و سرویس وخدمات بعداز فروش ، وقیمت قطعات یدکى در انتخاب اتو موبیل نقش اساسى داره با تشکر

  26. مرتضی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقایون داداشم دعوا نکنید فقط ی سوال فکر من مشغول کرده این که رنو قدمت120ساله داره با اون ماشین های اسباب بازیش بنز قدمت 90ساله داره با اون ماشین های ابر قدرت مثل sl65 یا s65 تازه اینا تیونیگ میکنن مثل باراباس یا فاب دیزاین سری بلک سری ولی رنو چی موتور ضعیف ظاهری فریب دهنده کم به گوش رسیده مردم و…. اصلا خود آمریکا ماشین رنو قبول نداره نیست

    1. رضا

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ببخشید مگه قراره هرچی که تو آمریکا میپسندن و میخرن ما هم بپسندیم، ما تو ایران زندگی میکنیم و شرایط خودمون رو باید در نظر بگیریم. درست یا غلط مافیای صنعت خودرو تو ایران اجازه خیلی فعالیت ها رو نمیده و باید با این شرایط کنار بیاییم

  27. عباس

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مطمعن ام ماندگاری و دیر از هم بدر شدن این ماشین از ماشین هم قیمتی مثل توسان بهتره
    ماشینای رنو ماندگاری خوبی دارن نسبت به هم قیمتای کره ایشان
    اسب بخار با میزان مصرف سوختش عالیه و شاهکار
    از طرفی این ماشین قرار نیس با بنز و فورد مقایسه بشه
    مسلما قیمت این ماشین به مراتب کمتر از اون غولی تو یه پیسته و لوکسهای چند صد ملیونی
    موتور این ماشین برای مصرف مردم عادی شهری و جاده‌ای با نسخه های مختلف واقعا کامله
    سیستمی ایمنی و رانندگیم تکمیله تا 180 ملیون تو ایران باتوجه به هم رده های قیمتی ارزش داره
    کلئوس جدید ام واقعا اگه 150 بدن تو ایران میرزه

  28. حسین داودی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.این ماشین کاملا به روز هست . بنده تجربه رانندگی با بسیاری از ماشین های دنیا رو داشتم .کره ای ها رو که کلا بی خیال البته کیا موهاوی یکم قابل تامل هست.میگم کره ای ها رو بی خیال علتش اینه که هنوز به فهم ارگونومی و شاسی سازی نرسیدند و اکثرا تقلب می کنند و ماشین ها رو با اپشن میفروشند.یعنی اگر شما تمام اپشن ها رو از یه کره ای حذف کنید هیچ حرفی برای گفتن نداره.اما درباره ژاپنی ها اگر شما همه اپشن ها رو حذف کنید میبینید یک مهندسی قوی در ماشین به کار رفته.و البته دوامش.بپردازم به رنو.اولین نکته مهمش ادغام رنو با یکی از برترین شرکت های اسیایی یعنی نیسان.دوم شاسی پیشرفته رنو که باعث لذت رانندگی و هندلینگ خاصش میشه . سوم موتور بهینه و واقعی .گیرباکس به روز که دو کلاچه هست و در بازار امروز ایران شما فقط رو مدل های الفا و پورشه می تونید پیدا کنید . (البته شاید رو شرکت های دیگه هم باشه ولی من این دوتا رو خبر دارم)حتما درباره دو کلاچه تحقیق کنید.این ماشین سیستم فور کنترول داره که چرخ های عقب هم با چرخ های جلو زاویه می گیره.از همه اینها بگذریم در ماشین های اروپایی و امریکایی یه چیز مهم وجود داره و اونم روح هست.یعنی ماشین با راننده ارتباط میگیره . دوستان ماشین باز و ماشین شناس میدونند این ماشین چیه .کسانی هم که تا الان دو تا ماشین بیشتر عوض نکردند بروند هیوندای کیا بخرند

  29. سجاد

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    JUST TOYOTA

    اینا فقط (مخصوصا پژو و رنو ) دوست دارن جیباشونو با طرز تفکر ایران پر کنن

    هر وقت سوار شولت کامارو شدین و بعد اومدین سوار کمری شدین

    اون وقت باید قضاوتو در مورد ماشینای ژاپنی انجام بدین

    حتی نرمیت و سواری و احساس راحتی شولت کامارو به تویوتا کمری 2015 نمیرسه!

  30. h

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تو رنج قیمتی 80 و 90 میلیون رنو فلونس عالیه شتاب -نرمی و قدرت خوبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا