روند الکتریکیسازی در بخش خودروهای تجاری سبک بهسرعت در حال گسترش است و همواره خودروسازان بیشتری اقدام به معرفی ونهای تمام الکتریکی میکنند. جدیدترین نمونه، رنو است که با معرفی ون ترافیک E-Tech عضو دیگری را به خانوادهٔ محصولات الکتریکی E-Tech خود اضافه کرده است. این خودرو بر اساس نسل چهارم ون ترافیک ساخته شده که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. ترافیک برقی در بیرون بهجز نشان E-Tech روی درب پشتی، با برادر درونسوز خود یکسان است.
بنابراین، این نسخهٔ برقی هم در دو طول مختلف ۵,۰۸۰ و ۵,۴۸۰ میلیمتر و دو ارتفاع مختلف ۱,۹۶۷ میلیمتر ۲,۴۹۸ میلیمتر عرضه میشود. بسته به این ترکیب، ظرفیت بار ترافیک بین ۵۸۰۰ تا ۸۹۰۰ لیتر خواهد بود. حداکثر ظرفیت بار این ون نیز ۱۱۰۰ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی آن ۷۵۰ کیلوگرم است. همچنین نسخهٔ شاسی بدون کابین ترافیک برقی هم برای کاربریهای مختلف مثل یخچال ارائه میشود. قوای محرکهٔ الکتریکی این خودرو از یک موتور تشکیل که با ۱۲۱ اسب بخار قدرت، کمی از موتور دیزلی پایهٔ ترافیک قویتر است. ترافیک E-Tech از همان باطریهای ون الکتریکی بزرگتر مستر E-Tech استفاده میکند که اخیراً بروز شده است.
این یعنی در اینجا هم شاهد یک پکیج باطری ۵۲ کیلووات ساعتی هستیم که برد ۲۴۰ کیلومتری را فراهم میکند. امکان شارژ این باطریها هم از طریق شارژرهای ۸ یا ۲۲ کیلووات ساعتی معمولی و یا شارژرهای سریع ۵۰ کیلووات ساعتی وجود خواهد داشت. انتظار میرود رنو بهزودی نسخهٔ مسافری ترافیک E-Tech را هم معرفی کند زیرا سال گذشته پیشنمایش این نسخه را با معرفی کانسپتی بنام Hippie Caviar Hotel ارائه کرد. رنو همچنین امسال نیز کانسپت کوچکتر Hippie Caviar Hotel را بر اساس ون کانگو E-Tech در نمایشگاه هانوفر رونمایی کرد.
۹۱۱
۲۹ شهریور ۱۴۰۱مثلا رقیبش فورد ترانزیت الکتریکی؟ اگر رقیبش ترانزیت، ترانزیت رو بهش ترجیح میدم.
Radmehr
۲۹ شهریور ۱۴۰۱خیلی ایرانی ها استقبال میکنن
ولی قیمتش باید بالای 25 هزارتا باشه نه؟
Hamilton1970
۲۹ شهریور ۱۴۰۱مبارکه🗿