چشم اندازرنو

سامسونگ QM6 یا رنو کولئوس؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی کره‌ای

شرکت رنو سامسونگ کره‌ جنوبی، نسخه‌ی جدید از کولئوس را با پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ تولید می‌کند. این محصول به تازگی وارد ایران شده است.

تاریخچه‌ی حضور رنو در ایران، کل تاریخ واردات خودروی کشورمان را شامل می‌شود. اولین مدل بنزینی، توسط مظفرالدین شاه از بلژیک به ایران رسید و همین موضوع باعث شد، کراس‌اور کجار (قاجار) حدود صد سال بعد توسط رنو تولید شود. سال‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب هم رنو ۵ در کنار پیکان، تنها گزینه‌‌ی قابل انتخاب برای مردم بود و طبیعتا به یک نوستالژی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

بایک BJ40 مونتاژ ایران؛ شاسی بلند دو دیفرانسیل دیار خودرو برای آفرود
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

پس از حضور بیست‌ساله‌ی رنو ۵ به عنوان یک خودروی ارزان‌قیمت و کامپکت در بازار ایران، فصل جدید همکاری این شرکت با خودروسازان ایرانی، با مدل‌های مگان و لوگان شروع شد. این خودروها از اواخر دهه‌ی هشتاد خورشیدی به ایران وارد و در خط تولید پارس‌خودرو، مونتاژ شدند. طبیعتا، مگان مونتاژ ایران با بدنه‌ی بزرگ‌تر و پیشرانه‌‌های متنوع در مقایسه با لوگان (L90) جذابیت زیادی برای مردم کشورمان داشت و باتوجه به بازار انحصاری و کاملا بسته‌ی خودروهای وارداتی، با استقبال هموطنان مواجه بود.

کولئوس و تالیسمان، از اواسط دهه‌ی ۹۰ خورشیدی به ایران وارد شدند و خیلی زود، مشتری جذب کردند. برخلاف تالیسمان با پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتر توربو که هماهنگی فنی با بنزین بی‌کیفیت ایرانی نداشت، کولئوس مجهز به موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی، هنوز هم پرمشتری است.

رنو سامسونگ QM6 نمای اصلی

برخلاف تصور عموم مردم ایران، رنو کولئوس هرگز در فرانسه ساخته نشد. نسخه‌های وارداتی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با برند رنو، همگی مونتاژ کره‌جنوبی و کارخانه‌ی رنو –سامسونگ هستند. این محصول، از سال ۲۰۱۶ تا کنون، هم‌زمان در کره جنوبی و چین تولید می‌شود.

samsung qm6

کولیوس QM6 با برند رنو-سامسونگ، در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ رونمایی شد تا متفاوت از محصول اصلی که ۵ سال پیش به بازار ایران رسیده بود، جلب توجه کند. این مدل، احتمالا به دلیل مشکلات برند فرانسوی برای فعالیت تجاری در کشور ما و تحریم‌های بین‌المللی، نشان تجاری مخصوص خودروسازی سامسونگ را به جای رنو ارایه خواهد کرد.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی رنو سامسونگ کولیوس QM6

در نگاه اول، به جز فرم صندوق عقب، تفاوت خاصی بین کولیوس کوپه و نسخه‌ی اصلی دیده نمی‎شود؛ اما ساختار جلوپنجره و سپر این خودروها یکسان نیست.

رنو سامسونگ QM6 نمای جلو

نشان تجاری رنو –سامسونگ با دونیم دایره، بسیار متفاوت از برند فرانسوی، جلب نظر می‌کند. جلوپنجره‌ی مدل جدید، بزرگ‌تر است و صرفا متشکل از خطوط ساده‌ی افقی نیست. همچنین کولیوس قدیمی از دو مه‌شکن سنتی و مدور کوچک در طرفین سپر استفاده می‌کرد اما کولیوس کوپه، طرح مدرن مشابه هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ دارد. طبیعتا، چراغ‌ این خودروها و  حجم‌دهی کاپوت جلو، تفاوتی ندارند.

رنو سامسونگ QM6 نمای پشت

از پشت، چراغ‌های LED با طرح تمام قرمز، ابعاد مشابه کلیوس اصلی دارند اما به دلیل حذف بخش سفید رنگ، متفاوت و مدرن جلوه می‌کنند. دیگر اجزای بدنه، شامل سپر و گلگیرها در کولیوس جدید، تغییر نکرده است.

در مجموع، می‌توان ادعا کرد، کولیوس جدید با کد QM6، زیباتر از نسخه‌ی قدیمی به نظر می‌رسد و کمی تفاوت مثبت برای جذب مشتری فراهم می‌کند.

طراحی داخلی و نمای کابین رنو سامسونگ کولیوس QM6

نمای کلی برای ادوات اتاق، مشابه کولیوس اصلی است؛ اما پوشش چرم به قسمت پایین داشبورد اضافه شده است تا حس لوکس داخل خودرو را افزایش دهد. همچنین، کیفیت تصویر نمایشگر لمسی نیز بهبود چشمگیر داشته و رابط کاربری با تنوع اپلیکیشن‌های کاربردی، عمل می‌کنند.

داشبورد سامسونگ qm6

پشت فرمان، تفاوت خاصی بین کولیوس QM6 و نسخه‌ی قدیمی دیده نمی‌شود. حتی پنل اطلاعات فنی، دور موتور و سرعت‌سنج این خودروهای نیز مشابه است. مدل وارداتی در نمایشگاه تهران ۱۴۰۲، امکانات خاص شامل صندلی‌های چرم باکیفیت و امکانات مدرن، شامل دید ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، ترمز پارک دکمه‌ای (برقی)، گرم‌کن و سردکن چهار صندلی، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، ترمز خودرکار  و سیستم صوتی از برند بوز (Boss) داشته است.

پیشرانه و عملکرد فنی رنو سامسونگ کولیوس QM6

مهم‌ترین نکته‌ی منفی در کولیوس جدید، سیستم دیفرانسیل جلو خواهد بود. نسخه‌ی قبلی برای بازار ایران، چهار چرخ محرک داشت. همچنین، برخلاف موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی در کولیوس‌های قدیمی بازار ایران، برای QM6 از پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ استفاده می‌شود. محصول جدید، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد تا از این نظر، مشابه موتور ۱/۵ لیتری موجود در خودروهای چینی باشد. کولیوس ۲۰۱۷ با موتور ۲/۵ لیتر، ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن‌متر داشت.

ظاهرا گیربکس کولیوس جدید با نسخه‌ی قدیمی تفاوتی ندارد و همچنان جعبه‌دنده‌ی CVT برای QM6 استفاده می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت نیز، حدود ۱۰ ثانیه، تقریبا مشابه کولیوس ۲۰۱۷ خواهد بود. در عوض، میانگین مصرف سوخت حدود یک کمتر شده و تقریبا ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر است.

قیمت رنو سامسونگ کولیوس QM6 و هزینه خرید در ایران

در کره جنوبی برای QM6 مشابه نسخه‌ی وارداتی، معادل ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار پرداخت می‌شود. با احتساب دلار ۵۵ هزار تومانی و هزینه‌های جانبی مربوط به عوارض گمرک و مالیات، کولیوس جدید باید برای مشتری ایرانی، حدود ۲/۵ میلیارد تومان هزینه خرید داشته باشد.

شرایطی که در بالا گفته شد، می‌تواند QM6 را به رقیب مهم برای چری تیگو ۸ تبدیل کند؛ اما بعید است دلالان بازار، چنین فرصتی را در اختیار عامه‌ی مردم بگذارند. هم‌اکنون، کولیوس ۲۰۱۸ کم‌کار درحد صفر، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. P

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    قطعا دلالان عزیز نمیزارن خودرو ۲۲ هزازتایی حدود ۴۵ هزار به دست مردم برسه و بدون شک بالای ۷۰هزارتا ف…و خواهد شد

    موافقم 80
    مخالفم 2
    1. ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (5074 ديدگاه)

      https://divar.ir/v/QZBbyDxo?ref=android
      تو کشوری که کفتر رو میدن ۸۰۰ هیچ چیز از هیچکس بعید نیست 😲😔

      موافقم 61
      مخالفم 3
      1. net

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3485 ديدگاه)

        چراغ باریک جلو کولئوس و تالیسمان خوبه ولی خط نازک ال ای دی زیر چراغ جلو کولئوس و تالیسمان خیلیییی بد هست اگر این ال ای دی نازک کج زیر چراغ جلو نداشت قشنگ میشد. نوار وسط چراغ عقب کولئوس بد هست و چراغ متصل عقب برای اس یو وی و کراس اور بد هست و جایی که آرم رنو هست متصل نشده بد هست اگر نوار متصل وسط چراغ عقب نداشت قشنگتر میشد. زه سفید زیر اینه بغل کولئوس که به چراغ جلو وصل شده خیلی بد و ناشیانه هست و نیاز به این زه سفید در اینجا نبوده و هیچ ماشینی همچین کاری نکرده و تعجبه چرا این زه سفید رو اینجا گذاشته. بالای درب باک بنزین در شیشه مثلثی زه سفید اطراف شیشه دربها کمی پهن شده بد هست اگر زه سرتاسر نازک بود قشنگتر میشد.اگزوز مصنوعی کولئوس و تالیسمان بد هست اگر دو اگزوز دایره ای زیر سپر کولئوس و تالیسمان در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد

        موافقم 13
        مخالفم 48
        1. net

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3485 ديدگاه)

          افرین پدال که از کامنتهای من استفاده میکنه نویسنده نوشته، چراغ عقب تمام قرمز و حذف قسمت سفید چراغ عقب

          موافقم 5
          مخالفم 17
      2. Anti Tesla

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1297 ديدگاه)

        X22pro رو ۷۰۰ تومن میدن

        موافقم 21
        مخالفم 1
        1. ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (5074 ديدگاه)

          درسته x22 پرو ماشین قشنگی هست ولی راستش نه توش جا میشم نه واسه خانواده خوبه موتورش هم ۳ سیلندره
          باز کفتر (شاهین) یه فضای داخل معمولی ای داره
          میشه توش جا شد ولی X22PRO واسه خانواده های بالای ۳ نفره اصلا خوب نیست

          موافقم 8
          مخالفم 30
        2. ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (5074 ديدگاه)

          من باشم با پولش یه ویتارا یا توسان ۲۰۰۸ یا یه همچین چیزی میگیرم 😐

          موافقم 4
          مخالفم 53
        3. Anti Tesla

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (1297 ديدگاه)

          داداش مگه ابعادت چقدر هست که تو x22پرو جا نمیشی؟

          موافقم 9
          مخالفم 1
    2. آرمان

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (123 ديدگاه)

      وقتی بیاد تو بازار قطعا بالای ۶میلیارد قیمت میخوره
      از اونجایی هم که قشر سرمایه دار ایران خیلی راحت و با استفاده از ارتباطات خاص،پول مفت بدست آوردن،برای ماشین ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیونی،۶ یا ۷ میلیارد تومن بصورت نقد پرداخت میکنن

      موافقم 36
      مخالفم 4
    3. Amirhossain Hossainy

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (155 ديدگاه)

      دلال نه…خود دولت باعثشه

      موافقم 26
      مخالفم 0
  2. رامتین

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    امیدوارم تالیسمان هم عرضه کنند. نسخه فیس لیفتش 2020 انجام گرفت.

    موافقم 26
    1. ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (5074 ديدگاه)

      انشالله پژو ۴۰۸ هم بیارن رقیبش کنن😐🔥♥️

      موافقم 16
      مخالفم 5
    2. ARMAN سابق

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (490 ديدگاه)

      داداش تا جایی که یادمه دیگه تولید نمیشه

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (5074 ديدگاه)

        داش تو کره هنوز تولید میشه ولی فرانسه تو سال ۲۰۲۲ توقف تولید شده

        موافقم 6
        مخالفم 1
  3. هلهل

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    چینی ها چه خوب چه بد حداقلش اینه که دو برابر قیمت اصلی فروش میرن نه ۴ برابر

    موافقم 24
    مخالفم 4
  4. علی جردن

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    وارداتی ها یا تک دیفرانسیل هستند یا سقف فلزی تا مبادا بهتر از چینی ها ظاهر شن

    موافقم 39
    مخالفم 3
  5. ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (5074 ديدگاه)

    بچه ها بنظرتون این تو بازار آزاد اندازه کولیوس ۲۰۱۸ قیمت میخوره ؟ یا بیشتر یا کمتر ؟
    از نظر آپشن تفاوت با کولیوس موجود تو ایران نداره؟

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. علی جردن

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      قصد لذت رانندگی داری کلئوس ۲۰۱۸ صفر ترتمیز پیدا کن نیت سود کردن داری و قصد ثبت نام و فروش این کارارو نکن… بجای الافی توی صف خرید خودرو بشین چند صفحه کتاب ورق بزن دانشتو ببر بالا خودتم ناخوداگاه می ری بالا سود هزاروصد برابری می کنی

      موافقم 15
      مخالفم 4
  6. حسن

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2140 ديدگاه)

    این در حد تیولی بتونه تو بازار قد علم کنه اخه اون هیولا(در برابر این ) را با این قوطی مقایسه میکنید.
    قیمتها بالاست اما کلئوس 2018 پتانسیل اون قیمت را داره
    درسته کل مملکت دلال بازیه اما باید یه مزیتی هم داشته باشه که بتونن مانور بدن.
    از نظر من در حد فونیکس تیگو 8 هم نیست و زیر قیمت اون میمونه

    موافقم 3
    مخالفم 22
  7. ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (5074 ديدگاه)

    لطفاً از جرمی کلارکسون بیشتر پست بزارید

    1. جرمی کلارکسون

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1050 ديدگاه)

      سلام
      برنامه گرند تور به احتمال زیاد لغو شده و قسمت آخر آن (قسمت ۳ فصل ۵) هم اکران شده
      برنامه ی کلارکسون فارم هنوز ادامه دارد

  8. EODE

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    بیش از یک و نیم سال از خبر واردات خودرو گذشته و خودرویی که عموم مردم بتونن بخرن هنوز عرضه نشده و حتی در تعداد مناسب هم وارد نمیشه .
    این جور خبرها و این که هر روز وعده واردات یه خودرویی داده میشه دیگه تبدیل به یه ضد حال شده واقعا . بدتر از اون واردات خودروهای برقیه که نه تعداد کافی شارژ سریع دارن ، نه برق خونه هامون خیلی مناسب شارژ کردنشونه و نه حتی احتمالا توان تامین برق کافی براشون فراهمه .
    واردات خودرو به این خاطر مطرح شد که خودروهای داخلی به لحاظ کیفیت و دوام و ایمنی و امکانات و آلایندگی ارزش قیمتشون رو نداشتن ؛ پس قرار شد واردات انجام بشه تا مردم ماشین با کیفیت و ایمن و با آلایندگی پایین رو با قیمت مناسب بتونن بخرن . حالا چی شد ؟ قیمت وارداتی ها با انواع و اقسام مالیات و تعرفه نه تنها از خودروهای داخلی خیلی خیلی بالاتر رفت ، به لحاظ آپشن و قیمت هم شرایطشون طوری شد که مبادا رقابت راحتی با خودرو های چینی داشته باشن .
    طرز وارد کردن خودروها هم که افتصاحه و یه سریشون توسط شرکت های گمنامی که اطلاع خاصی از نحوه پشتیبانیشون از محصولات وجود نداره عرضه میشن و انقدر همه چیز بی برنامه هستش که بعضی برندها و بعضی محصولات چندتا مدعی برای وارداتشون پیدا میشه . این وسط واردات خودروی کارکرده یه کورسوی امیدی بود که اونم از بین رفت .

    موافقم 32
  9. مجتبی .

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    تا انتخابات ازاین خبرا زیاد میشنویم.

    موافقم 18
  10. نیازمند...

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قسم خوردیم که خودرو فقققط چینی!!!
    حالا دیگه حتی ایرانشو لوازم چینی می‌زنیم
    نشد از چین با مارک ژاپن و کره مثلاً کولئوس و تالیسمان، میاریم

  11. Amiiir

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    معلوم نیس این ملت از چی گله میکنن؟ اولا دلالا هم از خود ملتن و از خارج نیومدن، دوما هرکی تو هرجایی هست به نوبه خودش سر اونیکی کلاه میزاره، سوما ملت متحد بشن نخرن ببینیم کی میتونه 4/5 میلیارد بفروشه؟ چهارما از دلالا کثیف تر و بیشرف تر خودشونن اینو خودشون هم میگن

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. علی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    دلال بازار سگ کی باشه که بخواد فرصت رفاه و آسایش رو از عامه مردم بگیره؟! این بی عرضگی و بی کفایتی مسوولین وزارت صمت هست که منجر به چنین وضعیت اسفناکی در بازار خودروی مملکت شده، وگرنه ۴ تا دلال خودرو چکاره هستن که وضعیت خودروی مملکت رو به چنین افتضاحی کشیده باشن که ماشین ۲۰ هزار دلاری رو به قیمت ۸۰ هزار دلار به ملت فرو کنن، کثافتی که هوای تهران رو گرفته و داره ملت رو خفه میکنه از میلیونها خودرو و موتورسیکلت فرسوده و بی کیفیتیه که بخاطر همین قیمتهای ۴ برابری قابل تعویض نیستن و ملت مجبور به استفاده از همین زباله ها هستن و چاره ای هم ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا