کراساوور کوپهٔ رنو آرکانا در جولای سال گذشته در بازار روسیه عرضه شد و حالا نسخهٔ ریبج شدهٔ آن با نام سامسونگ XM3 نیز برای بازار کرهٔ جنوبی معرفی شده است. سامسونگ در مارس ۲۰۱۹ با معرفی کانسپت XM3 Inspire پیشنمایشی از این خودرو را ارائه کرد و تعجبی ندارد که نسخهٔ تولیدی آن تقریباً بهطور کامل با کانسپت مذکور یکسان است. سامسونگ XM3 در کارخانهٔ بوسان در جنوب سئول تولید میشود و فروش آن از ۲۱ فوریه در کرهٔ جنوبی آغاز شده است.
از آن زمان تاکنون، ۲۲ هزار سفارش خرید برای این کراساوور کوپه ثبت شده که رکوردی در تاریخ سامسونگ محسوب میشود. XM3 در ظاهر تقریباً بهطور کامل با آرکانا یکسان است و صرفاً تفاوتهایی جزئی در بیرون آن به چشم میخورد اما در داخل داشبورد اصلاح شده و رابط کاربری چندرسانهای آن بهطورجدی ارتقاء یافته است. در XM3 یک تبلت چندرسانهای عمودی بالای کنسول مرکزی قرار گرفته درحالیکه در آرکانا یک نمایشگر هشت اینچی بهصورت سفارشی ارائه میشود. علاوه بر این، نسخهٔ کرهای این ماشین بهصورت استاندارد به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی مجهز است که با رنو کپچر یکسان است. این در حالی است که آرکانا از صفحه آمپر تمام دیجیتالی بیبهره است.
همچنین نگاه دقیقتر به کابین XM3 نشان میدهد که دریچههای تهویه شکل دیگری یافتهاند و تریمی هم روی داشبورد اضافه شده است. برای این کراساوور کوپه ویژگیهای ایمنی مثل دستیار پارک با دوربین دید ۳۶۰ درجه، ترمز پارک اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره و دستیار حفظ حرکت میان خطوط هم قابل سفارش است. هرچند XM3 یک کراساوور کوپه است اما مثل آرکانا، از بزرگترین صندوق بار در بخش خود برخوردار است که ۵۱۳ لیتر ظرفیت دارد.
XM3 در کرهٔ جنوبی با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی بنزینی با ۱۲۳ اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط گیربکس CVT انتقال پیدا میکند. پیشرانهٔ دوم اما از نوع ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی است که ۱۵۲ اسب بخار قدرت تولید میکند. این موتور که بهطور مشترک توسط رنو و دایملر توسعه یافته است، محبوبترین پیشرانهٔ XM3 در کرهٔ جنوبی بوده و تقریباً ۹۰ درصد از خریداران آنرا انتخاب کردهاند. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا میکند که این هم یکی دیگر از تفاوتهای XM3 با آرکانا است که از گیربکس CVT استفاده میکند.
قیمت سامسونگ XM3 در کرهٔ جنوبی از ۱۷,۹۵۰,۰۰۰ وون معادل ۱۴,۷۰۰ دلار برای تیپ پایهٔ SE با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری آغاز میشود و به ۲۶,۴۵۰,۰۰۰ وون معادل ۲۱,۶۳۰ دلار برای تیپ بالا ردهٔ RE با موتور ۱.۳ لیتری توربو میرسد. به گفتهٔ رنو سامسونگ، موفقیت XM3 در کرهٔ جنوبی بدان معنا است که این کراساوور کوپه در آینده نزدیک مطمئناً در سایر بازارها هم عرضه خواهد شد.
ایمان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹LCD این ماشین با کیفیت نشون میده مثل گوشی های سری S سامسونگ
Zonda R
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹14700 دلار!!!!!……
دیروز محصولات چری باز هم افزایش قیمت داشتن و حالا با دلار 16000 تومنی 33000 دلار قیمت خورده 520 میلیون تومن
البته تو این شرایط قیمتها افزایش عادی بوده بخاطر وجود بسته بودن تمام درها
اگر ارکانا تو ایران بوده 1/2 میلیارد قیمت میخورد واقعا عجیبه اینجا شرایط
car lover
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹یه بنده خدایی گفت اولین شرط برای زندگی یه ماشین باز رفتن از ایرانه
کسی که چند میلیارد پول یه ماشین 40 عزار دلاری میده میتونه اون چند میلیاردو ب طور مستقیم پاسپورت یه کشور دیگرو بخره (فرانسه فک کنم رو سه میلیارد چهارمیلیاردع)و با بقیه پولش اون ماشین مدنظرشو بگیره تازه از امکانات یه پاسپورت دیگه هم میتونه استفاده کنه
یاحق
عطا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹شاید اینجا جهنم ماشین بازا باشه ولی واسه موتور باز ها ( اونایی واقعا عاشق موتورن نه لات هایی که الان اطرافمون پر هست و چهره واقعی موتور سوار ها رو خراب کردن) جهنم اندر جهنم هست.
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹دقیقا برای ماشین باز بودن باید ماشین داشت و برای داشتن ماشبن خارجی باید رفت اون ور
مهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹lg
مهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ترکیب BMW با Benz
آرش وان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹قیمت رقابتی بسیار خوبی را رنو سامسونگ برای این ماشین XM3 داده است ، در کره جنوبی کولئوس با نام QM6 هنوز فروش خوبی را تجربه میکند، هر چند تلیسمان بر خلاف یکسال اول رونمایی ؛ فعلاً از اپتیما(کیا K5) فروش کمتری دارد ولی همچنان از شورلت مالیبوی خوش ساخت فروش بیشتری دارد
آرش وان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹کاش حداقل شرایط سال ۱۳۹۵ به قبل!!! هنوز فراهم بود و پای این ماشین و خیلی برندای دیگه به ایران باز بود ???
XM3 با قیمت ۲۱۰۰۰ دلار ۱۰ هزار تومنی اون موقع هم + به علاوه ی تعرفه های ظالمانه ی دو برابر هم چیزی بیش از ۴۲۰ میلیون نباید بیشتر میشد ؛ با دلار ۱۶ تومنی هم میشه ۶۷۰ چوق
به جای تحریم های ظالمانه بگوییم تعرفه ها و قوانین داخلی ظالمانه ???
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹آرش عزیز….
اعتقاد همیشگی من بر این بوده….
ما از داخل تحریمیم
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹کراس اوور کوپه…
احتمالا در آینده کراس اوور سدان…. یا بهتر بگم سدانهای قد کشیده هم متولد خواهند شد
چیزی مثل مدل کانسپت مایباخ
احتمالا تنها راه نجات سدانها از خطر انقراض باشه
آرش وان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹اتفاقاً رنو زده ؛ اسمش هم لوگان استپ وی هست و در بازار خصوصاً روسیه از سال ۲۰۱۹ عرضه شده به علاوه ی آمریکای جنوبی
سرچ کنید و عکسهاشو ببینید
حسین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹بنظرم یه مارک رنو و یه مانیتور داشبوردو عوض کردن بقیه ش همون ارکاناست.علی برکت الله مبارک صاحبش باشه.فقط ما عکسارو نگاه میکنیم.
ایران فرانسه
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹از این غصه ام می گیره که اگه برجام را هوا نکرده بودند رنو تو سایت ساوه قرار بود یک محصول برای اولین بار در جهان را بده ما تولید کنیم و از اینجا صادر بشه احتمالآ همین مدل بود منبعش مصاحبه مدیر شرکت رنو پارس
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹اره برجام رو هوا نمی فرستادن اقتصاد کشور یک تکونی میخورد و خیلی از کسب و کارا رونق میگرفت و خیلی شغل ها درست میشد که ماشین خریدن جزو کوچکی از برکاتش بود حیف شد و بعیده تا مدت طولانی اقتصاد ایران از منفی ۹ یک تکونی بخوره
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹اگر واردات اتومبیلها رو آزاد کنن اینقدر تو حق مصرف کننده ایرانی ظلم نمیشه و در ضمن خودروسازای داخلی هم بازارشون رو از دست نمیدن چون قیمتاشون نسبت به خارجیها پایینه