نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: اگر ون های استاندارد Scenic چندان شما را راضی نمی کنند پس بهترست به فکر مدل های جدید XMOD آن باشید؛ خودرویی که کلاس طراحی آنرا به نوعی می توان مابین ون و کراس اور دانست . . .
طراحان رنو با تغییر سپرهای جلو و عقب و استفاده از گارد، زه های آلومینیومی، رینگ های بزرگتر، باربندهای جدید، LEDهای مخصوص روز و نهایتا افزایش ارتفاع تعلیق توانسته اند اندکی ظاهر آنرا از مدل های استاندارد Scenic که اولین نسل آنها از سال ۱۹۹۶ میلادی در بازارهای اروپایی موجود بوده را متمایز کنند؛ درون کابین نیز موارد جدیدی مانند سیستم چندرسانه ای R-Link با نمایشگر لمسی، فرمانی که قسمت زیرین آن مسطح شده و پدال های آلومینیومی به چشم می خورند. سیستم محرکه این خودرو همچنان 4WD باقی مانده البته با این تفاوت که از سیستم کنترل کشش اختصاصی رنو با نام Grip Xtend در آن استفاده شده که با استفاده از اهرم دایره ای شکلی که در کنسول جاسازی شده فعال می شود.
برای رانندگی با سنیک XMOD سه حالت مختلف وجود دارد؛ اولی Road یا رانندگی با تنظیمات استاندارد، دومی Loose Ground یا رانندگی در شرایطی که مقدار گشتاور تولیدی موتور تماما تحت نظارت سیستم کنترل کشش بوده و سومی Expert یا رانندگی در حالتیکه سیستم کنترل کشش فقط بر نحوه عملکرد ترمزها نظارت دارد. محفظه بار عقب این خودرو حدود ۵۵۵ لیتر گنجایش داشته (۳۵ لیتر بیشتر از مدل های استاندارد سنیک) که البته برای جاگیری اشیا بیشتر می توان هر کدام از صندلی ها را خواباند یا اینکه از درون کابین جدا کرد. گفتنی است خط تولید این خودرو در Douai فرانسه خواهد بود.