شرکت رنو آفریقای جنوبی، سومین نسخه از مشتقات رنو کوئید را به بازار محلی عرضه نمود. هرچند این پرچمدار جدید که XTREME نام دارد فاقد سامانه ترمز ABS است.
طبق گفته سازنده، این نسخه تازهوارد در تعداد محدودی در دسترس خریداران خواهد بود. محض اطلاع باید گفت که بازوی محلی خودروساز فرانسوی، از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون، بیش از ۶,۰۰۰ دستگاه از خودروی اقتصادی رنو کوئید را در آفریقای جنوبی به فروش رسانده است.
کوئید XTREME بر مبنای نسخه DYNAMIQUE تکوین و توسعه یافته است و تفاوتی که با آن دارد در نوع پکیجی است که برای استایل ظاهری آن عرضه میشود و از همین رو، بهای آن به میزان ۱۵,۰۰۰ رند گرانتر است. این پکیج شامل مواردی چون جزییات کرومی برای جلوپنجره، پیرامون مه شکنهای جلو، سپر جلو، کنارههای سپر عقب و چراغ عقب میگردد. همچنین، ریل سقفی به رنگ مشکی، پلاستیکهای مشکی دور دهانه گلگیرها، رینگهای ۱۴ اینچی هم بخشی از این پکیج هستند. علاوه بر این، این نسخه از کوئید از سنسورهای پارک عقب و قفل خودکار دربها نیز بهره میبرد. (در سرعت بالای ۲۰ کیلومتر بر ساعت فعال میشود).
پیشرانه به کار رفته در رنو کوئید XTREME همان نسخه معمول ۳ سیلندر یک لیتری است که به یک گیربکس ۵ سرعته دستی لینک شده است. ماکزیمم توان این پیشرانه معادل ۶۷ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۹۱ نیوتنمتر است.
مجدداً یادآور میشویم که از نبود سامانه ترمز ABS در این خودرو نگرانیم، بعلاوه این خودرو تنها به یک کیسه هوا مجهز است. این نسخه از کوئید از یک وارانتی ۵ ساله و یا ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر سود میبرد، البته طرح سرویس هم بهعنوان گزینه انتخابی برای آن ارائه میشود.
قیمت انواع گونههای متفاوت رنو کوئید در آفریقای جنوبی به شرح ذیل است:
کوئید EXPRESSION یک لیتری: ۱۲۴,۹۰۰ رند یا حدود ۹,۱۰۰ دلار
کوئید DYNAMIQE یک لیتری: ۱۳۴,۹۰۰ رند یا حدود ۹,۸۰۰ دلار
کوئید XTREME یک لیتری: ۱۴۹,۹۰۰ رند یا حدود ۱۰,۹۰۰ دلار
منبع: CARMAG.CO.ZA
ارش
۹ آبان ۱۳۹۶پس رنو با عرضه امثال این آشغالها داره تبدیل به پر فروش ترین خودروساز میشه فقط محصولات رنو رو مقایسه کنید با تویوتا و فولکس واگن خنده دار نیست؟
حسین
۹ آبان ۱۳۹۶محصولات تویوتا و سوزوکی و نیسان رو در هند و پاکستان و … رو ببین !
Hosein
۹ آبان ۱۳۹۶بنظرم کویید میتونست با یکم تغییرات تبدیل به یه ماشین کم عیب تر و خواستنی بشه.چون طراحیه کلیش خوبه منتهاعرضش انقد کمه مثل اسباب بازی شده.سایز چرخاشم یه سایز بزرگتر بود و یه موتور حداقل ۱.۲ لیتری داشت عالی میشد قیمتشم نهایت هزار دلار بیشتر میشد.
پرهام
۹ آبان ۱۳۹۶واقعا مسخرس خوب به جای این جینگولک بازیا ABS میکردن ترمزشو !!! منم میگم این میتونست ماشین بهتری باشه.
:::فرشاد:::
۹ آبان ۱۳۹۶رنو با این محصول بازارهای رو به رشد با درآمد پایین رو هدف گرفته اما با وجود نقصهای زیاد، فقط به چهره خودش لطمه میزنه. اگر بیاد ایران، میشه هم قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ (۲۰۶ پلاس) که در مقابلشون هیچ حرفی برای گفتن نداره.
Emad
۹ آبان ۱۳۹۶اونا رقیبشونو دارن ساندرو. این ماشین در یک سطح قیمتی پایین تر قرار میگیره
حمیدرضا
۹ آبان ۱۳۹۶جالبه پنج سال گارانتی داره البته ترمز ای بی اس برای افریقا شاید خیلی نیازی نباشه چون اونجا خیلی نباید تند رانندگی کنن
Pooriya_German_BMW
۹ آبان ۱۳۹۶اگر رنو بخواد این مدل تو ایران عرضه کنه باید تغییرات زیادی اعمال کنه تغییر شاسی و سیستم تعلیق ترمز ای بی اس حداقل دو اربگ موتور ۱.۶ لیتری مشترک با ال نود و ساندرو + گیربکس جدید جی اچ کیو که تو ایران تولید میشه براش در نظر بگیره اگر با قیمت زیر ۴۵ میلیون عرضه بشه فکر کنم آینده خوبی داشته باشه
me84
۹ آبان ۱۳۹۶.
مزخرف فرانسوی.
برای قشر کم درآمد هم خوب نیست چون ماشینای فرانسوی پیچیدگی الکی دارن و هزینه تعمیراتشون تو تمام دنیا بالاست و زودتر از بقیه خراب میشن. ماشین اقتصادی رو باید ژاپن و کره و آمریکا درست کنن که خراب بشو نیستن(اروپاییها هزینه هاشون بالاست بخصوص فرانسویها). یه پرس و جو کنید از مکانیک ها و هزینه های ریو و فولکس گل رو با هم مقایسه کنید. ببینید که چقدر تفاوت وجود داره هم تو میزان خرابی و هم هزینه های تعمیرات. هر دوشون هم تو یه دوره اومدن به بازار.
کوروش
۱۰ آبان ۱۳۹۶هم گل ارزونه و کم استهلاک هم ریو الان مشکل کدومشانه؟
ali a
۹ آبان ۱۳۹۶مدل به اصطلاح با ایمنی بیشترشو میخواد ایران تولید کنه!.. قیمتش بالای 30 میلیون میشه اونم پایین ترین مدلش… حالا کی شروع به تولید کنه خدا میدونه!! حتما وقتی نسل جدیدش اومد..این مدل قدیمی رو تازه استارت میزنه تو ایران …عملا هر شرکتی هم میخواد تو ایران تولید یا مونتاژ کنه میبینه بازار انحصاریه هر جور شده سود بیشترو به رضایت مشتری ترجیح میده!..اینه خودروسازی دولتی ایران..