خرید اوپل و واکسهال توسط گروه پژو-سیتروئن شاید تنها معامله بزرگ صنعت خودرو در دهه میلادی جاری نباشد. بنا به گزارش بلومبرگ و به نقل از منابع مطلع، در حال حاضر نیسان و رنو در حال بررسی امکان ادغام و تشکیل یک خودروساز جدید هستند.
نمیتوانیم بگوییم از شنیدن این خبر سورپرایز شدهایم زیرا هر دو کمپانی قبلاً وجوه اشتراک زیادی داشتهاند. رنو ۴۳ درصد از سهام نیسان را در اختیار داشته درحالیکه نیسان نیز مالک ۱۵ درصد از سهام رنو است. هر دو خودروساز نیز توسط یک مدیر یعنی کارلوس گوسن اداره میشوند.
گفته میشود خود گوسن مسئول برگزاری جلسات و گفتوگوهای دو خودروساز درباره تشکیل یک کمپانی میباشد. باور بر این است کمپانی جدید شاید دو مقر اصلی رنو و نیسان را حفظ کند اما احتمال ایجاد یک مرکز واحد در لندن یا در هلند وجود دارد.
اما ادغام رنو و نیسان میتواند بسیار سخت باشد زیرا دولتهای ژاپن و فرانسه باید آن را تأیید کنند. همچنین دولت فرانسه هنوز هم مالک ۱۵ درصد از سهم رنو بوده و شاید از کاهش تأثیر خود روی این شرکت خشنود نباشد. بنا به گفته منابع مطلع، گفتوگوها بین این دو خودروساز چندین ماه است که ادامه داشته و هنوز تصمیمی نهایی دراینباره گرفته نشده است.
اوایل سال جاری گوسن اعلام کرد رنو و نیسان در حال کار روی برنامهای به منظور ایجاد اتحادی برگشتناپذیر هستند. هر دو خودروساز تلاش دارند سطح همکاری حدود ۱۲.۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۶ را تا پایان دهه میلادی جاری دو برابر کنند.
سال پیش مجموع فروش اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی با رشد ۶.۵ درصدی به ۱۰۶۰۸۳۶۶ دستگاه رسید.
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۱۱ فروردین ۱۳۹۷پدال چرا مطلبی در مورد رنو تلیسمان جدید با موتور ۱.۸ لیتری نمیزاری؟؟
رامتین
۱۱ فروردین ۱۳۹۷فعلا نسخه s-edition برای تالیسمان ارائه شده که موتور 1.8 توربو مگان rs و یا آلپاین A110 را در اختیار داره. اما با توجه به وزن و مسائل فنی توان 250 تا 270 اسب آنها تغییراتی روی تالیسمان داشته و به 221 اسب (225PS) رسیده. بحث اینه مدل مذکور مدل استیشن تالیسمان هست و بنظر طی 1 سال آتی روی مدل سدان هم قرار میگیره. از طرفی ممکنه صرفا برای بازار کشور فرانسه عرضه بشه (مثه کپچر s-edition ) ولی احتمالش کمه و بنظرم با توجه به قدرت مشابه پژو508 این مدل هم وارد کشور میشه. سیستم تعلیق هم تغییراتی کرده و شتاب هم 7 خواهد بود.
sina
۱۱ فروردین ۱۳۹۷اسم از میتسو نیاورده بود
تکلیف اون جی میشه یعنی؟
Amir amini
۱۱ فروردین ۱۳۹۷نمیدونم ولی این احتمال هست که بخان باهم ادغام شن تا مثل تویوتا که با یه برند پرفروشترین برند اقتصادی هست اینام با یه برند به سمت رقابت با تویوتا برن
Amir amini
۱۱ فروردین ۱۳۹۷الان چی میشه مثل فیات کرایسلر میشه یا میشن ی شرکت اخه همین الانم با این اتحادی که دارن خودشون مثل فیات کرایسلر هستن دیگه اما حیف اگه بخاد اسم یکیشون حذف شه
me84
۱۱ فروردین ۱۳۹۷.
من متوجه نشدم. اگه بخوان با هم ادغام بشن و فقط یک اسم باشه، اونوقت کل فرایند بازاریابی و فروششون بهم میریزه و باید از اول برنامه ریزی کنن. الان رنو اصلا تو آمریکا بطور مستقیم حضور نداره و این عدم حضور رو با برندهای نیسان و اینفینیتی و میتسو داره جبران میکنه. من نمیدونم بعد از ادغام چه فکری برای این مسائل دارن؟
خیلی کنجکاوم ببینم چکار میخوان بکنن. خیلی جالبه برام.
عجب شخصیت جسوریه این کارلوس گوسن
datsun
۱۱ فروردین ۱۳۹۷عزیزم اسمها که تغییر نمیکنه غصن چندساله داره تلاش میکنه اینا رو ادغام کنه و هر بار از طرفین رنو نیسان وتو شده
وزیر اقتصاد فرانسه قصن رو برای ادغام کامل با نیسان با شرایطی که به نفع دولت این کشور تمام بشه ، تحت فشار قرار داده .
قصن به این درخواستها اعتنایی نکرده و میخواد طوری ادغام بشن که دولت دخالت کمتری داشته باشه .
نیسان هم در مقابل این خاسته خواهان خرید سهم بزرگتر در رنو به منظور توازن بهتر سهام متقابل شد
نیما
۱۱ فروردین ۱۳۹۷نکن برادر نکن. اینطوری هر دوتا رو خراب میکنی. نکنید این کارارو بجاش لوازم و خدمات پس از فروش مشترک بذارین هزینه هاتونم کم میشه.
آقا نکنید این کارو. هر دوی این برند تو ذهن نسل ها حک شده
شاهین
۱۱ فروردین ۱۳۹۷از نیسان توقع نداشتم. …حتما پس فردا میکن مرسدس و ب ام و هم ادغام میشن
Hamid.Hellcat
۱۳ فروردین ۱۳۹۷به نظر من احتمال عملی شدنش خیلی ناچیزه. با توجه به ملیت متفاوت شرکت ها کار بسیار پیچیده ای هست و تضاد منافع پیش میاد و موانع زیادی سر راه این کار وجود داره.