تمام مدت به ادغام دو کمپانی رنو و نیسان فکر میکردید؟ حالا کارلوس گوسن میگوید درباره تفکرات خود تجدیدنظر کنید.
مدیرعامل رنو و نفر شماره یک این اتحاد موفق به سهامداران میتسوبیشی گفته است:
هر فردی که از نیسان و میتسوبیشی بخواهد که یک زیرمجموعه کامل از رنو باشند هیچ شانسی برای گرفتن نتیجه نخواهد داشت.
اگرچه این بیانیه ظاهراً تنها مانع تسلط رنو بر دو برند ژاپنی یاد شده میشود اما مدیرعامل نیسان آقای هیروتو سایکاوا نیز گفته است که ادغام کامل نیز در دستور کار هیچیک از اعضای این اتحاد قرار ندارد.
گوسن نیز در ادامه صحبتهای خود گفته است:
ما باید با یکدیگر کار کنیم تا ببینیم کدام سیستم کارکرد بسیار خوبی داشته و صرفنظر از اینکه چه برندی در این اتحاد پیشرو است بتوانیم آن را در آینده ادامه دهیم.
اگرچه این سه خودروساز هویت جداگانهای دارند اما مالکیت و مدیریت مشترک و میلیاردها دلار همکاری مشترک دارند. این اتحاد خودرویی دارای آرایش منحصربهفردی است که در مقایسه با رقبایی همچون فولکسواگن، جنرال موتورز و یا حتی فیات-کرایسلر کاملاً متفاوت جلوه میکند.
ساختار مالکیت این اتحاد به گونهای است که رنو ۴۳.۴ درصد سهام نیسان را در اختیار داشته و نیسان نیز ۱۵ درصد سهام رنو را از آنِ خود کرده است. نیسان همچنین در سال ۲۰۱۶ توانسته ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی را نیز بخرد.
مجموع فروش رنو، نیسان و میتسوبیشی باعث میشود این اتحاد خودرویی بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان باشد و بالاتر از تویوتا و فولکسواگن قرار بگیرد؛ اما اگر جداگانه حساب کنیم، نیسان ششمین خودروساز بزرگ دنیا پس از تویوتا، فولکسواگن، هیوندای، جنرال موتورز و فورد بوده و رنو نیز پشت سر هوندا و فیات-کرایسلر در رده نهم قرار گرفته است.
PARTHIAN
۵ تیر ۱۳۹۷رنو و نیسان هرکدوم هویت برند خاص خودشونو دارن ادغام تحت یه برند جدید اصلا ایده جالبی نیس
Mohamad
۵ تیر ۱۳۹۷حتی مطرح کردنشم درست نبود چه برسه فکر کردن بهش
datsun
۵ تیر ۱۳۹۷تلاش دولت فرانسه بر باد رفت زنده باد نیسان❤
سام
۵ تیر ۱۳۹۷این سه برند تاریخ بسیار غنی دارند و هویت یگانه ای را دارا هستند.همان بهتر که این سه غول خودروسازی با هم ادغام نشدند.
ahmad
۵ تیر ۱۳۹۷رنو برند محبوب ، معتبر و پر فروشی در اروپا و اسیا هست ، واقعا حیف بود نام این برند حذف بشه ، واقعا خوشحالم از اینکه این اتفاق نیافتاد .