مدیر اجرایی ارشد نیسان آقای هیروتو سایکاوا دو هفته پیش گفته بود که ادغام این شرکت با رنو هیچگونه توجیهی ندارد. او گفته بود که این عمل میتواند تأثیرات جانبی به همراه داشته باشد.
البته به نظر میرسد رئیس اتحاد رنو-نیسان آقای کارلوس گوسن عقیده متفاوتی داشته اما تأکید کرده احتمال ادغام این دو شرکت پیش از سال ۲۰۲۰ وجود ندارد.
گوسن در مصاحبه با بلومبرگ گفته که ادغام رنو و نیسان با چالشهای زیادی همراه است.
او گفته است:
بسیاری از ادغامها با شکست مواجه شده و نقطه قوت هر شرکتی توانایی آن برای به کار گرفتن کارمندان و چگونگی کنار آمدن با این حس است که افراد خود را به عنوان کارمند درجهدو در نظر میگیرند.
با این وجود گوسن معتقد است یک موضوع میتواند رابطه عمیقتری بین هر دو شرکت برقرار کند و موفقیتآمیز بودن این روش را تضمین نماید.
گوسن دراینباره خاطرنشان میسازد:
ما باید برای این کار یک راهحل داشته باشیم و این راهحل باید ویژه باشد. بیایید چیزی را بیابیم که باعث اطمینانبخشی به سهامداران شود و در عین حال هویت هر برند را حفظ نماید.
اتحاد یکپارچه رنو و نیسان به گونهای است که نیسان ۱۵ درصد سهام رنو را در اختیار داشته ولی حق رأی ندارد. در مقابل رنو صاحب ۴۳.۴ درصد سهام نیسان بوده و حق رأی برای موضوعات تجاری دارد. دولت فرانسه هم از طرف دیگر مالک ۱۵.۱ درصد سهام رنو است.
F۲۲RAPTOR
۷ خرداد ۱۳۹۷ایده جالبی به نظر نمی رسه به هیچ وجه
Mohamad
۷ خرداد ۱۳۹۷قدرت دولت هارا نباید فراموش کنن
چند وقت پیش بود که شرکت برادکام قصد خرید کوالکام را داشت اما دولت آمریکا مانع شد و اجازه نداد. البته اونجا دلایل امنیتی به واسطه واگذار نکردن تکنولوژی نسل 5 به چینی ها باعث ممنوعیت اون معامله شد.
اما اینجا از بین رفتن استقلال نیسان و ادغام و نفوذ دولت فرانسه در این شرکت که یکی از ستون ها و هویت اصلی خودروسازی ژاپنه میتونه زمینه ساز ورود دولت این کشور باشه.
واقعا این اتحاد گرچه موفق بود اما یه دل منم نمیچسبید.
Amir_Aj
۷ خرداد ۱۳۹۷هر دو برند به طور مجزا طرفدارای پروپاقرص خودشون رو دارند. به خصوص نیسان و این اصلا ایده جالبی نیست که دو شرکت با سابقه طولانی و طرفدار و خریداران بسیار زیاد، ادغام بشن و یه اسم و یه لوگوی جدید معرفی کنن.
لوگوی نیسان رو هر ماشینی خورده باشه یه اعتبار و کلاس خاصی بهش میده، اما حالا بخواد حذف بشه!!!
امیدوارم هرگز این اتفاق نیافته چون به ضرر جفتشونه…
NAVID۰۰۹۸
۷ خرداد ۱۳۹۷نیسان که خیلی موفق داشت پیش میرفت و فروش خوبی هم داشت .
کاری به رنو یا میتسوبیشی ندارم ، چون از شرکتهای اصیل اما ضعیفتر در سطح جهانی هستن ، ولی آخه چرا نیسان .
نیسان یه برند درجه یک خودروییِ .
همیشه نیسانو دوست داشتم و دوست دارم ، اما بعد ادغام دیگه به دل نیست و میشه یه برند ادغام شده تجاری و نه اصیل .
مثلاً دیگه کسی نمیتونه به gtr یا z370 اصیل خودش بعد از ادغام به عنوان یک خودرو دل ببنده ، بخاطر اینکه پلتفرمش روی رنو و میتسوبیشی هم بکار میره و این ارزش بَرَند خودرو را میکشه پایین و دیگه میشه یک محصول تجاری نه اصیل،.
این وسط رنو چه حالی کرده ، کنار نیسان خودشو از این رو به اون رو کرده .
احسان
۷ خرداد ۱۳۹۷اتفاقا واقعیت تاریخ کاملا برعکس پیش رفته! نیسان در حال ورشکستگی بود که رنو مدیریتش رو به دست گرفت و دوباره به اوجبرگشت. تعصب به برند نیسان نمیتونه واقعیت رو عوض کنه.
datsun
۷ خرداد ۱۳۹۷حرف شما درست ولی یه واقعیت رو که نمیشه کتمان کرد اگه رنو با نیسان شراکت نمیکرد همین مدلها رو هم نداشت بیشتر ماشین های که رنو الان تولید میکنه حاصل شراکت با نیسان بوده
میدونم الان یه دوست فرانسوی باز میاد میگه رنو دوران پارینه سنگی و قبل از اون ماشین تولید میکرد نیسان کجا بود خوب عزیزم تاریخچه طولانی داشت ولی قبل همکاری خودروهای اقتصادی که در حد اون کمپانی باشه خوب تولید نمیکرد فقط کافیه به تاریخچه دو کمپانی رجوع کنی
احسان
۷ خرداد ۱۳۹۷دقیقا کدوم مدلهای رنو به خرید نیسان مربوط هست؟ به جز کولئوس که در اون زمان تولید نمیکرد در بقیه سگمنتها حضور داشت! دقیقا مدیریت کارلوس گوسن و طراحی مشترک پلتفرمها و کاهش هزینه ها نیسان رو سرپا کرد. من هر دو برند رو دوست دارم ولی رنو فقط پلتفرم SUV رو احتمالا از نیسان استفاده کرده و بقیه ش رو قبلش هم تولید میکرده.
Ahmad
۷ خرداد ۱۳۹۷با اینکه من خودم مخالف هستم ولی قبلا هم گفتم اگر در سال 1998 رنو دست نیسانو نگرفته بود الان نیسانی وجود نداشت با اون همه بدهی که بالا اورده بود که حتی سفارشاتش در امریکا قطع شد برای یک مدت کوتاهی اگر دقت کنین در مطلب بالا هم اشاره شده که رنو حدودا 44 درصد سهام نیسانو در اختیار داره که به این معنی هست که رنو نیسانو از ورشکستگی نجات داده و در اصل این نیسان بوده که از نردبون رنو بالا رفته
datsun
۷ خرداد ۱۳۹۷عزیزم مگه کارخونه دوغ سازی بود محو میشد نیسان فقط پول رنو رو میخواست نه تکنولوژی رنو
خودتون هم میدونید کمپانی های فرانسوی در سطح جهانی ضعیفتر از خودروسازهای ژاپنی آلمانی و آمریکای اند
احسان
۸ خرداد ۱۳۹۷بابا حداقل قبل اظهار نظر اطلاعاتت رو بالا ببر عزیز :)
مگه کشتی میگیرن که ضعیف و قوی باشن هر کدوم در سگمنت خاص خودشون قوی هستند
الان مرسدس در کلاس A از موتور dci رنو استفاده میکنه، بی ام و از موتور پژو، و خود نیسان هم از موتور dci و tci !! یعنی در حوزه موتورهای حجم پایین رنو و پژو قوی تر هستند.
datsun
۷ خرداد ۱۳۹۷پشت تمام این مسائل دولت فرانسه اس بارها سر این مساله غصن رو تحت فشار قرار داده
فرانسوهای بد عهد ترین شریک های دنیان
شاید خیلی ها این حرف منو قبول نداشته باشن ولی بعدا به حرف من میرسن.
احسان
۸ خرداد ۱۳۹۷کجا به شما بد عهدی کردن فرانسوی ها؟
همین فرانسوی ها نبودن که شما الان هنوز پیکان سوار میشدی
datsun
۸ خرداد ۱۳۹۷چیزی که زیاده ماشین ژاپنی اونی که ژاپنی باز باشه با قیمت مناسب میتونه کارکرده خریداری کنه خدا رو شکر تا حالا که ژاپنی سوار بودم و هستم .
Ahmad
۷ خرداد ۱۳۹۷فعلا که هم از پول رنو استفاده کرده هم از تکنولوژی رنو . همین که نیسان در حال ورشکستکی بود نشانه از عملکرد ضعیفه نیسانه در ضمن انوجایی که گفتی خودروهای فرانسوی در حد خودروهای المانی ژاپنی امریکایی نیستند فعلا که امار فروششون چیزه دیگه ای میگه تو پنچ خودروی پر فروش اروپا همیشه یک خودروی فرانسوی بوده و هست و خواهد بود .
Ahmad
۷ خرداد ۱۳۹۷هیچ کشوری در دنیا نیست که دولت در صنعت خودروسازی هواپیما سازی قطارسازی بوق سازی دوغ سازی کشک سازی .و غیره دست نداشته باشه دوست عزیز و اگر به بد عهدی باشه خیلی کشورهای دیگه بد عهدتر فرانسه هستند .