نسل پیشین رنو مگان RS در سپتامبر سال ۲۰۱۶ از خط تولید خارج شد اما هماکنون چندین ماه با ارائهی RS جدید فاصله داریم. به خاطر آسان شدن این انتظار و همچنین گرامی داشت یک میلیون شدن تعداد لایک های رنو اسپورت در فیسبوک، این خودروساز فرانسوی اولین تیزر از رقیب فوکوس ST و گلف GTI را منتشر کرده است. در این تصویر چیز زیادی دستگیرمان نمیشود زیرا خودرو زیر کاور بوده و تنها نشان طراحی کاملاً LED چراغهای جلو را میتوان دید. همچنین احتمال استفاده از نسخهی جدید مه شکنهای دیده شده در کلیو RS نیز وجود دارد.
این خودرو پهنتر و گیراتر از نسخهی GT مگان خواهد بود. شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه رنو در این خودرو از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده خواهد کرد اما جدیدترین اخبار پیشنهاد میکنند که این سرباز جدید رنو از همان سیستم دیفرانسیل جلو سود خواهد برد. ما از این موضوع مطمئن هستیم که مگان RS تنها بهصورت ۵ درب هاچبک فروخته خواهد شد.
اما سؤال اصلی این است که نیروبخش مگان RS چیست؟ برخی منابع میگویند این خودرو از پیشرانهی ۲ لیتری توربوی جدید با قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. هرچند گزارشی منتشر شده که طی آن ادعا میشود مگان RS در واقع از همان پیشرانهی ۱.۸ لیتری توربوی آلپاین A110 بهره خواهد برد.
این پیشرانه در خودروی زیبای آلپاین قدرت ۲۵۲ اسبی دارد اما انتظار میرود نسخهی قدرتمندتر AS100 قدرتی در حدود ۲۸۰ تا ۳۲۵ اسب بخار داشته باشد. این پیشرانهی قدرتمندتر کاندید مناسبی برای استفاده در مگان RS است اما نمیتوان چیزی را با قطعیت اعلام نمود.
به منظور بهبود قابلیتهای عبور از پیچ مگان RS، رنو ظاهراً نسخهی پرچمدار خود را با سیستم فرمان پذیری چهارچرخ دیده شده در GT عرضه خواهد کرد. اگرچه این سیستم در GT بهصورت استاندارد وجود دارد و نمیتوان آن را حذف کرد اما در RS بهصورت یک آپشن ارائه خواهد شد و بدین ترتیب مشتریان میتوانند دربارهی وجود یا عدم وجود آن تصمیمگیری نمایند.
گیربکس بکار رفته در این خودرو از نوع ۶ سرعته دستی با تکنولوژی هماهنگی با دور پیشرانه خواهد بود. مشابه این سیستم را در نیسان 370Z دیدهایم. البته خریداران خواهند توانست گیربکس EDC دوکلاچه ی رنو را نیز انتخاب کنند.
با توجه به اینکه شایعاتی مبنی بر عرضهی مگان RS در ماه سپتامبر وجود دارد، احتمالاً این خودرو را در همان ماه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهیم دید.
اشکان
۱۳ فروردین ۱۳۹۶خدا وکیلی خیلی طراحی پخته ای داره…اصلا به دل میشینه.ای کاش این نسلش وارد شه…
یاسین
۱۳ فروردین ۱۳۹۶خیلی دوست داشتنیه اصل جنس برای رانندگی لذت بخشه
امیدوارم نسل فعلی مگان سدان بیاد ایران مطمئنم بازار و رو بدجوری تکون میده با طراحی فوق العادش
رامین
۱۳ فروردین ۱۳۹۶آقا یاسین من خودم مگان دارم و عشق رنو. اما مگان سدان ارزش خرید نداره چون ساخت ترکیه هست که از نظر مونتاژ حتی از ایران ضعیفتره. دلیل دوم اینکه موتور مگان سدان 1200توربو 127اسبی هست که بنظرم ضعیفه. من خودم عاشق اینم مگان هاچبک بیاد. چرا؟ چون فقط در فرانسه تولید میشه و نسخه معمولی 127اسبی و gt با 200اسب و rs با 300اسب داره. یکی از دوستان نویسنده سایت همسایه گفت نسخه gt شاید به ایران بیاد. 140تومن قیمت مگان سدانه که چون موتورش ضعیفه ارزش خرید نداره. حتی از مگان فعلی من که 133اسبه ضعیفتره!
pooriya
۱۳ فروردین ۱۳۹۶نمی دونم چرا رنو ی مدل سطح بالا از تلیسمن معرفی نمی کنه مثلا رنو تلیسمن RS با موتور ۲ لیتری توربو ۳۰۰ اسبی یا ۱.۸ لیتری ۲۵۰ اسبی واسه رقابت با مدل جدید فولکس واگن آلتئون واقعن جای خالیش حس میشه
رامتین
۱۴ فروردین ۱۳۹۶بنظرم مقایسه تالیسمان با آرتئون خنده داره. هیچوقت نمیتونه مثه فولکس باشه همونطور که مگان rs جلوی گلفr تقریبا صفره!!