رنو

بازیافت باتری‌های کارکرده توسط رنو و Powervault

کمپانی‌های رنو و Powervault که یک شرکت ذخیره انرژی به شمار می‌رود در حال همکاری برای بازیافت باتری خودروهای الکتریکی برای استفاده در خانه‌ها هستند. این یک موقعیت برد-برد برای شرکت‌ها است زیرا رنو خریداری برای باتری‌های کارکرده پیدا کرده و Powervault نیز معتقد است این معامله می‌تواند هزینه‌ی تولیدات آینده در بریتانیا را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.


مدیر برنامه باتری‌های الکتریکی و زیرساخت‌های رنو می‌گوید: “به لطف این همکاری با Powervault، رنو در حال اضافه کردن عنصری جدید به استراتژی جهانی زندگی دوم باتری‌ها بوده است. این استراتژی قبلاً تعداد وسیعی از باتری‌های کارکرده را پوشش داده است.”


باتری‌های رنو معمولاً حدود یک دهه در خودروها کار می‌کنند اما هنوز هم برای به‌کارگیری در دستگاه‌های ذخیره انرژی مناسب هستند. با این همکاری رنو باتری‌های کارکرده را از خودروها جدا و رتبه‌بندی کرده و سپس Powervault پکیج‌هایی کوچک‌تر برای استفاده خانگی خواهد ساخت. دستگاه یاد شده قادر خواهد بود تا در زمان‌های غیر اوج مصرف با برق استاندارد نیز شارژ شود.


این کمپانی با آغاز ماه جولای و به‌صورت آزمایشی ۵۰ مجموعه از باتری‌های بازیافت شده رنو را در اختیار ۵۰ مصرف‌کننده قرار خواهد داد. نیمی از این دستگاه‌ها به خانه‌های مشتریان شرکت M&S راه خواهد یافت. کمپانی از واکنش مصرف‌کنندگان برای توسعه‌ی یک استراتژی برای عرضه انبوه محصول استفاده خواهد کرد.


خودروسازان به‌طور فزاینده‌ای در حال استفاده از تجارب توسعه‌ی خودروهای الکتریکی برای ساخت تکنولوژی‌های قابل استفاده در خانه‌ها هستند. برای مثال مرسدس و ب‌ام‌و چگونگی کمک باتری‌ها به کاهش هزینه‌های الکتریسیته خانواده را شرح داده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    یکی از واجب ترین پیش فرض های همه گیر شدن خودروهای الکتریکی اینه که به توانایی بازیافتشون دست پیدا کنیم.
    دَم رنو گرم که در این زمینه کار میکنه.

  2. یاسین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    یه واقعیتی که هست اینه که درسته تسلا اینروزا واقعا تو بحث خودروهای الکتریکی پیشتازه ولی خب چون یه برند لوکسه در واقع ماشیناش برای غالب مردم در دسترس نیست ولی رنو نیسان چون ماشین های اقتصادی الکتریکی تولید میکنن در واقع باید به این برنامه میرسیدن چون در حال حاضر شماره 1 دنیا در تولید خودروهای الکتریکین و تیراژ فروش بالایی دارن باید یه فکری به حال باتری ها میکردن مثلا الان تسلا باتری ها رو بعد از اتمام عمر عملکردشون تو ماشین اونارو به مزرعه های تولید انرژی خورشیدی میبره تا در تولید برق خورشیدی ازشون استفاده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا