داچیارنو

ملاقات با داچیا ساندرو استپ‌وی فیس‌لیفت 2017

درحالی‌که نسل قبلی داچیا یا همان رنو ساندرو استپ وی در کشورمان طرفداران زیادی داشته، صف خرید طولانی برای آن تشکیل شده و فاصله قیمتی این خودرو در کارخانه و بازار به چندین میلیون تومان نیز رسیده، اما این خودرو یکی از ارزان‌ترین محصولات قابل ارائه در اروپا بوده و به واسطه همین بهای کم موفقیت شایانی را نصیب کمپانی کرده است.


حدود ۶۰ درصد فروش ساندرو به نسخه خشن‌تر و بلندقدتر استپ وی مربوط می‌شود و هم‌اکنون مدل فیس لیفت از نسل جدید آن روانه بازارهای اروپایی شده است.


تغییرات ظاهری این خودرو شامل چراغ‌های جلو و عقب بازنگری شده، جلوپنجره جدید و سپر جلوی متفاوت می‌باشد. داخل کابین شاهد استفاده از متریال جدید و تریم کرومی و غربیلک فرمانی تازه هستیم. ارتفاع مدل استپ وی نسبت به نسخه استاندارد ساندرو ارتفاع بیشتری داشته و پوشش‌های پلاستیکی مشکی در اطراف بدنه موجب متمایز شدن نسبت به نمونه‌های عادی شده است. فلاپ های جلو و عقب آلومینیومی و ریل‌های سقف تکمیل کننده تغییرات ساندرو استپ وی هستند.

استپ وی در مدل پایه عرضه نمی‌شود بنابراین برای خرید آن باید مدل گران‌تر اما مجهزتر Ambiance (تست شده در این مقاله) یا مدل فول Laureate را خریداری نمایید.

داچیا ساندرو استپ وی
مدل Ambiance هنوز هم کاملاً پایه بوده اما بهای ارزانی دارد و قیمت آن از ۸۹۹۵ پوند آغاز می‌شود (این قیمت را با بهای حدود ۶۲ میلیون تومانی نسل قبل ساندرو در کشورمان مقایسه کنید). اگرچه این خودرو جزو مدل‌های ارزان‌قیمت محسوب می‌شود اما دارای تجهیزاتی چون شیشه‌های جلوی برقی، رادیوی DAB با بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، اهرم تعویض دنده چرمی، دستیار کمک به حرکت در سربالایی و شیشه‌های دودی است. همچنین چراغ‌های روز روشن LED نیز وجود دارد.

داچیا ساندرو استپ وی
در روی جاده می‌بینیم که فرمان خودرو سنگینی خاصی در سرعت‌های پایین داشته و تعویض دنده نیز با ناهنجاری صورت می‌گیرد. همچنین با افزایش سرعت شاهد تکان‌های زیاد بدنه خواهید بود. سیستم تعلیق قدبلندتر استپ وی به این معنی است که خودرو به خوبی از عهده دست اندازهای بزرگ برآمده و صندلی‌های نرم نیز راحتی زیادی دارند.

داچیا ساندرو استپ وی
پیشرانه ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری ساندرو استپ وی قدرت ۸۹ اسب بخاری داشته و در رانندگی‌های شهری قدرتمند احساس می‌شود اما زمانی که وارد جاده می‌شوید باید صبوری بیشتری به خرج دهید. برای حل این مشکل می‌توانید نسخه دیزلی کم‌مصرف‌تر با همان قدرت را انتخاب کنید که گشتاور بیشتری دارد اما ۱۵۰۰ پوند گران‌تر است.

ساندرو استپ وی با بهای زیر ۹ هزار پوند خود نشان می‌دهد که هنوز هم ارزش برجسته‌ای دارد. البته اگر بخواهید این خودرو را به‌صورت اقساطی بخرید و اقساط ماهانه شما کمتر از ۱۰۰ پوند باشد مجبور هستید سپرده پیش‌پرداخت نسبتاً سنگین ۲۳۷۰ پوندی را بپردازید. ساندرو استپ وی جایگاه خود به عنوان مدلی شیک‌تر در طیف محصولات ساندرو را حفظ کرده که این امر به لطف ظاهر کراس اوور مانند، سواری راحت و لیست تجهیزات قابل‌احترام میسر گردیده است. اگرچه این خودرو رانندگی فوق‌العاده‌ای ندارد اما بهای آغازین ۸۹۹۵ پوندی به این معناست که ساندرو استپ وی هنوز هم گزینه‌ای درخور تأمل محسوب می‌شود.

مشخصات داچیا ساندرو استپ وی ۰.۹ TCe 90 Ambiance

قیمت: 8995 پوند

پیشرانه: 3 سیلندر ۰.۹ لیتری توربو بنزینی

قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/۱۴۰ نیوتون متر

گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۱ ثانیه

حداکثر سرعت: 167 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 5.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ستار

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نسلی از ساندرو که در ایران تولید میشه خیلی باس ارزونتر در بیاد برا پارس خودرو.فک کنم ساندرو معمولی زیر 20 میلیون دربیاد
    فقط یک آرم رنو میزنن جلوش 55 میلیون میفروشن
    طراحی ش خیلی خیلی بهتر شده نسبت به ساندرو ایران.ولی فقط شیشه های جلوش برقی!!!!تو سال 2017!!!

    1. حسین

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      نسل قدیم رو اگر ۸ هزار دلار در نظر بگیریم میشه ۳۲ میلیون چه طوری انتظار داری زیر ۲۰ میلیون دربیاد.

      1. فرامرز

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        همین نسل جدید (قبل فیس لیفت 2018) تو آلمان از ۷۰۰۰ یورو شروع میشه تازه با ۱۹ درصد مالیات و بدون مالیات حدود 5880 یورو میشه که با نرخ آزاد یورو 4700 تومن حدود ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار میشه. حالا تفاوت ارز دولتی با آزاد رو کم کنیم و سود خود مونتاژ کننده رو کم کنیم ۱۰۰ درصد زیر ۲۰ میلیون واسه پارس خودرو آب میخوره. تازه من نسل جدید رو گفتم و مطمئناْ سود پارس خودرو از نسل قدیم بیشتر بوده که ترجیح داده اون بی ریخت رو وارد کنه

        1. احسان

          ۷ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (57 ديدگاه)

          دوست عزیز قبل از اینکه حساب کتاب کنی بهتره بدونی اون مدل ارزون اروپا‌ شیشه هاش دستیه موتورش ۰.۹ لیتره! مدل تو ایران امکاناتش فوله

  2. mohammad_FM 480

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    کلا چیز مالی نیست بنظرم .بگذریم ولی طراحیش واقعا از نسل قبل بهتر شده .

  3. ‍SS

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (823 ديدگاه)

    فقط عاشق قسط های سنگین 100 پوندی ام
    تو ایران کارمندی که 2-3 میلیون حقوق میگیره برای اینکه ماشین اقساطی از ویران خودرو بخره باید 4000-5000 پوند پیش پرداخت و ماهی 200 پوند قسط و سود 20+ درصدی بده
    بعد هم یه 405 با چراغ های جدید بهش تحویل میدن میگن اسمش دنا پلاس پلاس پلاسه!
    برای سرگرمی هم میتونه داستان های من ونمایندگی رو تجربه کنه

  4. رضا

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    دوستان واقعا شرمنده
    فردا دارم میرم تهران ی خیابون بهم معرفی کنید ک فقط بنز پورشه bmw و این چیزا ببینم .
    بعد میزارن بشینیم توشون دوستان ی ندا بهشون بندازیم.ی راهنمایی جامع میخوام
    ممنونم

    1. amin

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      والا برید اندرزگو طرفای شب ولی کسی نمیزاره تو ماشینش بشینی مگر اینکه پسر نباشی!!!

      1. رضا

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (144 ديدگاه)

        دمتون گرم ممنونم

    2. mahdi.mp

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (44 ديدگاه)

      شما یه سر بزن خیابون عباس اباد سالم وارد خیابون میشی با انواع اقسام بیماریا(دور از جون) خارج میشی

  5. ali a

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    همین مدل 2017 اش هم 63 میلیون نمی ارزه !!! چه برسه به این مدل قدیمی و زشت و بدون امکانات تولید ایران…تازه همون مدل ساندرو هم قیمتش بالاس به نصبت امکانات و غیره ..چه برسه استپ وی!!
    خلاصه تو مملکت ما ماشین خوب و قیمت مناسب نیست که ملت ریختن رو ساندرو استپ وی…

  6. ح ع

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    تقصیر خودمونه.همه چیز دست خودمونه..همون اروپا هم بخاطر مردمش شده اروپا وگرنه اگه امثال ما رو داشتن همین قیمتهارو اونجا هم داشتیم.
    بعضی وقتها از خودم میپرسم واقعا اینقدر قابل ترحم هستیم؟!!!!

  7. حمیدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چهرش بهتر شده ولی نسبت به مدل ایران موتور خیلی کوچیک تری داره که همین قیمتشو کم کرده
    اما اینا هیچ کدوم دلیل نمیشه تفاوت قیمت مدل جدید در اروپا با مدل دو نسل قبل تو ایران انقدر زیاد باشه

  8. سیاوش

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    پیش پرداخت سنگین 2370پوند یعنی واقعا فکر میکنید تو اروپا هم این پیش پرداخت سنگینه ؟؟؟هیچ تو ایرانش با این سطح نازل دستمزد ها سنگین نیست چه برسه اونجا من نمی دونم کی این متن رو تدوین کرده!!!

  9. پیمان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مقاله اشتباها پوند ذکر شده به جای دلار . قیمت مدل ذکر شده 9000 دلاره نه 9000 پوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا