جدیدترین نسل رنو اسپورت مگان تروفی حرفهای زیادی برای گفتن دارد چراکه بازوی پرفورمنس رنو همواره به دنبال ساخت سریعترین و هیجانانگیزترین محصولات بوده است. هماکنون ما شانس بررسی یکی از محصولات جدید این برند را داریم.
تروفی اقدام به بهبود پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری مگان کرده و هماکنون قدرت آن را به ۲۹۶ اسب بخار رسانده و گشتاور نیز با افزایش ۱۰ واحدی به ۴۰۰ نیوتون متر رسیده است. البته در صورتی که بجای گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد از گیربکس دوکلاچه استفاده شود گشتاور به ۴۲۰ نیوتون متر افزایش مییابد.
این خودرو همچنین از آپشن شاسی کاپ سود میبرد که شامل بازنگریهای سیستم تعلیق و وجود دیفرانسیل لغزش محدود است. ترمزهای جلو نیز جدید هستند تا قدرت توقف بیشتری ایجاد کنند. مگان R.S. تروفی همچنین از رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی مخصوص سود میبرد.
این تغییرات باعث بهبود یکدهم ثانیهای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مگان تروفی شده و حداکثر سرعت خودرو نیز کمی افزایش یافته است.
اما واقعیت پشت این اعداد پیچیدهتر بوده ولی جذاب است. در حقیقت مگان در خط مستقیم همانند هوندا سیویک تایپ R فوقالعاده سریع حس نمیشود. در دور بالاتر از ۱۵۰۰ کمی تأخیر در دور گرفتن پیشرانه مشاهده میشود اما پس از آن است که با کوهی از گشتاور روبرو خواهید شد.
این خودرو سریعتر از مگان عادی بوده و صدای سیستم اگزوز ارتقا یافته نیز جذاب است.
اما این هندلینگ مگان است که آن را از دیگر هاچبک های کلاس جدا میکند. ترکیب دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب باعث تولید خودرویی فوقالعاده چابک و سریع شده است. دماغهی مگان تروفی به شدت علاقه مند است که وارد پیچها شود و اگرچه در صورت فشار بیشتر بر پدال گاز در پیچها اندکی نافرمانی حاصل از گشتاور پیشرانه وجود دارد اما در کل خودرو رام و قابلکنترل است.
سیستم فرمان خودرو وزن مناسبی داشته هرچند از نظر بازخورد در سطح بالایی قرار ندارد. ما هنوز هم گیربکس دستی مگان را به نمونه دوکلاچه ترجیح میدهیم. گیربکس ۶ سرعته رنو شاید نرمی گیربکس هوندا را نداشته باشد اما اگر به حد کافی خوشبین باشید آن را رضایتبخشتر خواهید دانست.
برخی ویژگیهای اسپورت هم دیده میشوند که از جملهی آنها میتوان به کنترل حالتهای رانندگی، لوگوی خاص رنو اسپورت و پدالهای آلومینیومی اشاره کرد. صندلیهای ریکاروی آلکانترا باعث میشوند موقعیت راننده ۲۰ میلیمتر پایینتر از نمونههای استاندارد باشد که همین امر حس رانندگی اسپورت تری را به ارمغان خواهد آورد.
مشخصات رنو مگان ۳۰۰ R.S. تروفی
- قیمت: 31810 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 261 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Abbas
۱۱ فروردین ۱۳۹۸فرانسوی ها هر چیزیو بد بزنن در عوض تو هاچبک سازی عالی کار میکنن،از این زبان طراحی رنو هم بینهایت خوشم میاد
فرزاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۸فرانسویا نه تنها هاچ بکهای عالی میسازند بلکه سدانها و جدیدا هم اس یو وی های خوبی میسازن نمونش 508 که پرچمدار اروپاست یا 3008 که خودروی سال 2017 اروپا شد اگه اشتباه نکنم
احسان
۲۳ فروردین ۱۳۹۸کلا برداشت اکثر ایرانیها از خودروی فرانسوی ۴۰۵ ساخت ایرانخودرو هست. مثل اینکه برداشتمون از کیا پراید باشه!
فرزاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۸لامصب بی نهایت زیبا و با ابهته وچقدر کابین با کیفیتی داره امکان نداره تو خیابون چشمهارو به خودش خیره نکنه
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۸خیلی عالیه این
به ولوستر که ترجیحش میدم
ایمان
۱۱ فروردین ۱۳۹۸به نظرم زیباترین هاچبک دنیاست البته سلایق متفاوته
بازار هاچبک های اسپرت خیلی گرم شده و رقابت بالا رفته
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۸جای موتور ۱۸۰۰ توربو خالی بود تو این سگمت!
۱.۶ بود ، ۱.۷ بود ، ۲ بود! اما ۱.۸ نبود
حسین دهمرد
۱۱ فروردین ۱۳۹۸لوگوی رنو زیادی بزرگه.فکر کرده بنزه
البته قیافه ش از هاچبک های بنز بهتره.
بینام
۱۲ فروردین ۱۳۹۸از وقتی هوندا تصمیم به خروج از بریتانیا گرفت انگلیسیها دارند همش هاچبکهای مختلف رو تعریف و تمجید میکنند تا ثابت کنند سیویک همچین مالی هم نبوده!!!