رنو

بررسی رنو مگان RS 275 Cup-S

سال ۲۰۱۶ سال هاچبک های بسیار داغ بوده است و فورد فوکوس RS، هوندا سیویک تایپ R و آئودی RS3 با توانایی و کارایی عالی شاهد این مدعا هستند؛ بنابراین غیر قابل درک خواهد بود که پس‌ازاین خودروها، نام مگان را از یاد ببریم. این خودرو حدود ۶ سال در بازار بوده است. اگر دنبال هاچبکی سریع در بازار می‌گردید، اشتباهی انجام ندهید.

Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
آخرین نسخه‌ی مگان داغ این است: ۲۷۵ Cup-S در مشخصات استاندارد. قطعاً این خودرو در مقایسه با خودروهایی که نامشان ذکر شد خریدی ارزان محسوب می‌شود. قیمت مگان از ۳۴۵۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که خودروهای نام‌برده شده از قیمتی بالاتر از ۴۳ هزار دلار برخوردارند.Cup-S قوی‌ترین نسخه‌ی پیشرانه‌ی ۲ لیتری رنو را دریافت کرده و این نیروگاه ۲۷۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. شاسی مخصوص Cup نیز بکار رفته که در ترکیب با دیفرانسیل لغزش محدود، هندلینگ و چسبندگی خودرو افزایش می‌یابد.
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
علیرغم حضوری طولانی‌مدت در بازار، مگان RS سواری خیلی خوبی دارد. فرمان تندوتیز و دقیق است و به خوبی بالانس شده و دماغه‌ی خودرو در پیچ‌ها تمایل به دایو دارد. سفتی سیستم تعلیق بر حرکات بدنه غلبه می‌کند و از طرف دیگر وجود دیفرانسیل لغزش محدود به این معنی است که شما می‌توانید پدال گاز را بفشارید و احساسی شبیه چرخش خودرو به دور خود داشته باشید. شاسی خودرو به زیبایی بالانس شده و اگر در زمان مناسب در پیچ پدال گاز را بفشارید، خودرو تمایل دارد تا اندکی بازیگوشی کند.
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
360 نیوتون متری که از پیشرانه حاصل می‌شود برای حس قدرت کافی است اما هنوز هم جای کار وجود دارد، مخصوصاً در حالت اسپورت. این تنظیمات باعث تیزتر شدن پاسخ‌های پدال گاز می‌شود و ۲۷۱ اسب بخار خالص را برای لذت در اختیارتان می‌گذارد. گیربکس ۶ سرعته ی دستی با ضرایب کوتاه به معنی لذتی زائدالوصف در جاده است.
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
پرفورمنس خودرو نیز عالی است و درحالی‌که این خودرو به ساکتی رقبا نیست اما بدنه‌ی سبک‌وزن مگان و پیشرانه‌ی نسبتاً قدرتمندش باعث ایجاد فاصله بین این خودرو و رقبا می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مگان RS در ۵.۸ ثانیه ثبت می‌شود که به حد کافی احساس‌برانگیز است اما آنچه که واقعاً باعث شادمانی می‌شود، هندلینگ عالی این خودروی دیفرانسیل جلو است. از نظر ما این خودرو یکی از خوش‌تیپ‌ترین‌ها هم هست حتی اگر RS بر پایه‌ی بدنه‌ی کوپه‌ی نسل قبل ساخته شده باشد. رینگ‌های آلیاژی مشکی و رنگ بدنه‌ی قرمز آتشین آپشنال در خودروی حاضر در تست خودنمایی می‌کردند اما این دو مورد پول اضافه‌تری را طلب می‌کنند. در حقیقت، خودرویی را که مشاهده می‌کنید حدود ۴۷ هزار دلار قیمت دارد که رقیبی مستقیم برای فورد فوکوس RS به حساب می‌آید؛ بنابراین، درحالی‌که قیمت آغازی مگان موردتوجه خیلی‌ها قرار می‌گیرد اما در حقیقت تعداد کمی از این خودروها با این برچسب قیمت نمایندگی‌ها را ترک می‌کنند.
به منظور هر چه بهتر شدن مگان RS، آپشن هایی که واقعاً نیاز دارید عبارت‌اند از: صندلی‌های ریکارو (۱۸۰۰ دلار) و دامپرهای قابل تنظیم دستی (۲۸۰۰ دلار). سیستم اگزوز مخصوص ۳۶۰۰ دلار قیمت دارد اما ضروری نیست. مورد دیگر اینکه شما باید با راحتی یا فقدان آن کنار بیایید. شاسی Cup در جاده‌های هموار بسیار عالی است اما سواری سفت آن در شهر شاید برخی خریداران را پس بزند. البته هندلینگ و موقعیت رانندگی خودرو در حد خیلی خوبی است و نباید از این بابت نگرانی خاصی داشت.
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
Renault Megane RS 275 Cup-S 2016
کابین خودرو نیز ساده اما مطلوب است اما از آنجایی که این خودرو بر پایه‌ی نسل قبلی ساخته شده، کابین به مدرنی برخی رقبا نیست. مواد بکار رفته نیز کهنه نشان می‌دهند و بدنه‌ی سه در نیز کاربردی بودن مگان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. صندوق نیز کمی کوچک بوده و تنها ۳۰۶ لیتر حجم دارد. با خم کردن صندلی‌ها می‌توان به فضای ۹۹۱ لیتری دست یافت. فضای پای عقب چندان زیاد نیست و خط سقف کوتاه نیز باعث کاهش فضای سر شده است.

Renault Megane RS 275 Cup-S 2016 3

Renault Megane RS 275 Cup-S 2016 2
درنهایت، انتخاب‌های بهتری برای کسانی که خواهان خودرویی خانوادگی و درعین‌حال جذاب هستند وجود دارد که یکی از آن‌ها فولکس گلف GTI است.
ممکن است که این خودرو بر پایه‌ی نسل قبلی بنا شده باشد اما لذت رانندگی بالایی دارد و اگر آپشن های گران‌قیمت را نخواهید، با قیمت معقول خود از رقبا پیش می‌افتد. اما کلاس هاچبک های داغ رشد نموده و خودروهایی مثل گلف GTI ثابت کرده که شما مجبور نیستید تا راحتی و کاربردی بودن را فدای هیجانات بکنید.

مشخصات رنو مگان RS 275 Cup-S
قیمت: ۳۴۵۰۰ دلار
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۲۷۱ اسب بخار/۳۶۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۴ کیلومتر در ساعت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 34500 دلار میشه 117300000 تومان
    قدرت 271 اسب بخار هم خوبه
    شتاب و سرعتش هم نسبت به هاچبک بودنش خوبه

    1. Merdad

      ۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      وارد که بشه به 18-200 میرسه.

      1. بهنام طیبی

        ۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        با این تعرفه گمرکی که داریم بیشتر هم میشه که کمتر نیست

        1. rasa

          ۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (85 ديدگاه)

          تعرفه 40 درصدی اونقدر ها هم زیاد نیست فقط دلال هامون خیلی منصفند :/

        2. بهنام طیبی

          ۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          شما بگو دلال کیه؟؟؟؟؟
          دلال ها همون کل گنده های گمرک هستن
          درضمن شما ظاهرا خواب تشریف داری.تعرفه کجا 40 درصد؟؟؟؟؟؟

        3. بهنام طیبی

          ۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اقای rasa عزیز شما یک خودرو وارداتی نام ببر که تعرفه اش 40 درصد محاسبه شده باشه.اگه حرفت درست بود هیچکسی ال 90 و دنا نمیخرید
          شما معلوماتتو افزایش بده لطفا به نفع خودته که این سخن جای دیگه نگی.
          البته اینم بگم منم معلومات زیادی ندارم و ادعایی هم نمیکنم.
          شما برو قیمت جهانی بنز و بی ام و که در ایران موجود دربیار بعدش بیا ببین همون خودرو حداقل دارن دوبرابر قیمت در کشور ایران عرصه میشه.
          مدتی بود تعرفه شده بود 120 الی 140 درصد یعنی از دوبرابر قیمت جهانی هم بیشتر میفروشن.برو امارشو دربیار

    2. mohsen

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اه شما خسته نمیشی هی میگی با این پول میشه ماسل خرید و فلان
      عزیز ماسل کار ماشینی نیست که تو اروپا بهش ارزش بدن
      گنده خیلیشون پر مصرف و به درد نخور که دولت بابتشون تا خر خره مالیات میگیره خیلیا تو کشور های سطح بالای اروپایی مثل سوئد و دانمارک هستند که مثلا طرف با یه شغل نرمال با 2 ماه پس انداز شاید بتونه یه فراری بگیره ماسل که دیگه هیچ ولی نمیخره چون هر سال باید به اندازه ی قیمت اون ماشین مالیات بده

  2. علي رضا

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    سریعترین هاچبک دیفرانسیل جلوی دنیا..

  3. anvar

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه وارد بشه فقط شبیه مگانRS هست .

  4. Amirenault

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    رنو واقعا ترکونده.
    مشخصات فنی و تکنولوژیه خودرو محشره.

  5. محمد حسین

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    من A45 AMG 2013 با مشخصات : 360اسب بخارقدرت -450نیوتون متر گشتاور-مصرف سوخت در شهر 9/1لیتر در هر 100کیلومتر و گیربکس7دنده اتوماتیک , رو به رنو ترجیح میدم گرچه حدود64000دلار قیمت داره!

  6. احمد باقری

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خوب طراحی شده، قدرت و شتابش هم خوبه.

  7. ASTON

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    خدایی خوبه
    به پیر خوبه
    به آیین خوبه
    تو رو خدا عیب نذارین رو ماشین
    این جور ماشینها واسه روکم کنی خوبن چون به قیافشون نمیان اینهمه قدرت

  8. یاسین

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام و با تشکر از جناب احمد زاده!آره موافقم اصلا بهش نمیاد اینجور اعجوبه ای باشه.و اینم باید ذکر کرد که شاید آمریکایی ها از خودروهای اندامی خوششون بیاد که ناشی از طرز فکر قُلدر مآبانه و به اصطلاح کُری برا این و آن خوندنه.ولی اروپایی ها،مردمانی ساکت هستن که ترجیح میدن یه خودرو خانوادگی در عین حال تند و تیز بخرن که این حاکی از شخصیتهای مرموزشونه که ترجیح میدن در صورت نیاز خودنمایی کنن!

  9. Archi KHAN

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    34500 دلار ؟؟!!
    چه خبره ؟؟؟!!!!!

  10. Hamid

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    قیمت ماکسیما با اون یال و کوپال بین 33 تا 40 هزار دلار. اونوقت این قوطی کبریت از 34 تا 47 هزار دلار.
    جالبه بعضی از اندیشمندان پدالی مدعی شدند قیمت ماکسیما بالاست و خریدش توجیه نداره!!!!!!

  11. حسین

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    واقعا باهات موافقم حمید جان
    درسته که اینو و ماکسیما تو یه کلاس نیستن ولی خدایی اون ماکسیما با اون همه تکنولوژی جدید کجا و این کجا

  12. میثم

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ارزش دلار اگه منطقی باشه تو کشور سقف پرش همون 1000تومنه
    یعنی با 40یا50میلیون میتونستیم خودروهای روز دنیا رو سوار شیم
    ولی حیف که با این بی ارزشی پول و دست های پنهانی که تو صنعت خودرو شاهدیم باید با این پول ماشین های درپیتی 40سال پیش رو سوارشیم که از همون روز اول نشون میده که درپیتیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا