هر زمان بحث خودروهای پرچمدار میشود رنو روش متفاوتی را در پیش میگیرد. خودروی ول ساتیس این برند که به اوایل قرن ۲۱ تعلق دارد روش منحصربهفرد خود در نمایش تجمل را در پیش گرفته بود اما این خودرو توجهات چندانی را به خود جلب نکرد به گونهای که در عرض سه سال تنها به خانه ۱۴۰۰ نفر از خریداران بریتانیایی راه یافت. شاید بتوان گفت پرچم پرچمداران رنو در سالهای اخیر خیلی بالا نبوده است!
بنابراین رنو به خود آمده و جدیدترین پرچمدارش یعنی کولئوس Initiale Paris با ساختههای پیشین فرانسویها کمی متفاوت است. این تریم جدید برای بازار بریتانیا در نظر گرفته شده و البته این بار به فرم یک شاسیبلند میان سایز خود را نشان داده است؛ اما آیا روش رنو این بار جواب میدهد؟
قطعاً اولین تلاش رنو در این سالها احساسبرانگیز بوده است. کولئوس ظاهری هوشمندانه را مخصوصاً در زمان همراه شدن با رنگ سفارشی آمتیست و رینگهای ۱۹ اینچی نشان میدهد. کابین این خودرو نیز فوقالعاده است. همه صندلیها دارای گرمکن بوده و البته صندلیهای جلو سردکن نیز دارند. این صندلیها از پوشش چرم ناپا سود برده و بهطور شگفتانگیزی حمایت زیادی از بدن به عمل میآورند. البته ترکیب رنگ مشکی و کرمی کابین با ذائقه همه افراد همخوانی ندارد اما میتوان کابین تماماً مشکی را نیز سفارش داد.
لیست تجهیزات کولئوس نیز فوقالعاده بوده و رنو در این بخش واقعاً میدرخشد. تمامی مدلهای Initiale Paris بهصورت استاندارد دارای سانروف پانورامیک، چراغهای جلوی LED، سیستم صوتی Bose و دوربین دندهعقب هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link رنو با صفحهنمایش ۸.۷ اینچی عملکرد خوبی داشته و استفاده از منوهای بزرگ آن راحت است. البته حالت عمودی این صفحهنمایش باعث شده طراحی اندروید اتو و اپل کارپلی کمی عجیب به نظر برسد.
کولئوس از نظر کاربردی بودن و فضای بار نیز برجسته است. محفظههای بزرگ روی پانل دربها و محفظه عمیق مرکزی فضای زیادی در اختیار سرنشینان میگذارند و فضای پای صندلیهای عقب نیز زیاد است. البته سقف پانورامیک کمی روی فضای سر سرنشینان تأثیر گذاشته است. محفظه بار ۵۶۵ لیتری این خودرو نیز کاملاً رضایتبخش بوده اما در برابر اشکودا کودیاک با محفظه بار ۶۳۰ لیتری کم میآورد.
کولئوس Initiale Paris در جاده تفاوتهای بیشتری را نسبت به رقبا نشان میدهد. با وجود استفاده از رینگهای بزرگ ۱۹ اینچی، سواری کولئوس در زمان عبور از دستاندازها و ناهمواریها با ناهنجاری زیادی همراه نمیشود. اگر کولئوس را در زمان ورود به یک پیچ تحتفشار بگذارید تکانهای بدنه آن بیش از حد انتظار خواهد بود اما خب فرمان به حد کافی دقیق است. کودیاک از این نظر مطمئنتر احساس میشود و سواری دی اس ۷ کراس بک نیز نرمتر از کولئوس است.
تریم Initiale Paris تنها با یک پیشرانه عرضه میشود. قلب آهنین ۲ لیتری توربودیزل ۱۷۵ اسب بخاری همیشه توی چشم بوده و حتی در زمان فشار نه چندان پا روی گاز نیز صدای خود را به گوش میرساند. یک گیربکس اتوماتیک هم میتواند در زمان آغاز به حرکت پاسخ خودرو را کند نشان دهد و اگر بخواهید با عجله حرکت کنید این گیربکس شما را راضی نخواهد کرد. البته زمانی که سرعت گرفتید، گیربکس ۷ سرعته تعویضهای نرم خود را به شما یادآوری کرده و اکثر گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری پیشرانه را در اختیارتان قرار میدهد.
البته بزرگترین اشکال کولئوس stumbling قیمت آن است. با بهای ۳۷۰۳۰ پوندی، پرچمدار رنو کولئوس مستقیماً به جنگ ولوو XC60 و دی اس ۷ کراس بک میرود، دو خودرویی که راحتتر بوده و لوکستر احساس میشوند. اگر توانا بودن یک شاسیبلند خانوادگی برای شما مهمتر از خاصتر بودن است، اشکودا کودیاک و پژو ۵۰۰۸ هم خودروهای همهکارهتری هستند.
مشخصات رنو کولئوس Initiale Paris dCi 175 4WD X-Tronic
- قیمت: ۳۷۱۴۰ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
- قدرت/گشتاور: ۱۷۵ اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۰۱ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
sina
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷زیباس ولی با این قیمت ایا شانسی برای رقابت با مزدا CX5 و هوندا CRV داره ؟
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷این از اون خودروهای باکیفیتیه که ۲-۳ سال دیگه به قیمت مناسب تو بازارهای خارجی دست دومش رو میشه خریداری کرد
(برخلاف اینجا)
Explorer
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷سورنتو ?
کولئوس ?
آراز
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷سورنتو ظاهر باابهت تری داره وشبیه شاسی بلند های آمریکایی هستش
Mohammad
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فرانسه ابروی خودش رو در ضمینه خودرو در دنیا برده در چنین سال اخیر . الان میخواد کم کم ابروی رفته شو جمع و جور کنه . ولی این راهش نیست . باید سعی کنه ماشین هایی با ارزش بالا رو با قیمت پایین ارزه کنه . فروش بیشتر سود کمتر . تا اسمش به بازار برگرده
Hamid.Hellcat
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷نمیدونم بعضیا چطور 350 میلیون میدن به یک ماشین با موتور 1600 سی سی
من سورنتو و سانتافه رو ترجیح میدم
javad
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷منظورت از 1600 سی سی کولئوس هست؟
داری اشتباه میزنی اون 2400 هست
تالیسمان هست که1600 توربو داره
بعدشم سانتافه رو ترجیح میدی؟ سانتافه ای که تو کورس با405 جا میمونه! ?
net
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷سقف سانروف بزرگش از سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ کپی کرده قشنگه.بدترین جای کلیوس و تالیسمان که خیلی تو ذوق میزنه و زشته خط ال ای دی زیر چراغ جلو هست
javad
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷به این نتیجه رسیدیم که هر ماشینی که سقف پاناروما(سانروف بزرگ ?) داره از سانتافه 2018 کپی کرده
تا نتیجه گیری دیگر، خدانگهدار
net
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ال سی دی رو داشبورد عمودی هست جالب نیست.صندلیها چرمی و داشبورد که یکپارچه مشکی هست و سقف بزرگ سانروفش قشنگه،ولی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ یه چیز دیگه هست
ایلیا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش این پیام رو هربار تایپ میکنی یا یه جا سیو کردی فقط کپی میکنی که اذیت نشی هر دفعه؟
یاس ی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷من شخصا از طراحی تالیسمان و کولئوس خیلی خوشم میاد، البته اونجوری که دوستمون گفتن کولئوس موتورش 1600 نیست، تالیسمان 1600 توربو هستش، از این مدل کولئوس هم از رنگ صندلی هاش که هرچه به سمت پایین میره تیره تر میشه خیلی خوشم اومد. ایده جالبی بود. هم زیباست و هم اینکه از بیرون نگاه میکنی رنگ سفید لوکسی داره ولی نشیمنگاه صندلی سیاه هستش و به راحتی لک و لوک نمیشه.
ساسان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی بیرونیش خیلی بهتر ازطراحی داخلیش هست..ولی تواین دوسال رنو پیشرفت خیلی خوبی داشته