گروه رنو با رونمایی از برنامه استراتژیک خود که Renaulution نام گرفته سال جدید را با تمام قوا شروع کرده است. این برنامه به دنبال تمرکز همهجانبه روی خودروهای الکتریکی، بازنگری در برند آلپاین و گسترش سبد محصولات داچیا میباشد.
برنامه موردبحث از سه فاز تشکیل شده که فاز رستاخیز تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و روی احیای تولید سرمایه و سود تمرکز خواهد کرد. فاز نوسازی رنو تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته و شامل تولید محصولات جدید و افزایش سوددهی است. فاز انقلاب نیز از سال ۲۰۲۵ شروع خواهد شد و روی تکنولوژی، انرژی و حملونقل جدید تمرکز خواهد داشت.
لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو گفته است:
این برنامه باعث بهبود راندمان و تولید محصولاتی تکنولوژیک، الکتریکی و رقابتی خواهد شد. برنامه استراتژیک ما همچنین باعث تقویت برندهایی خواهد شد که هر یک دارای قلمروی مشخص و متمایز خود خواهند بود. ما از یک شرکت خودروسازی به شرکتی تکنولوژیک که با خودروها کار میکند تبدیل خواهیم شد و حداقل ۲۰ درصد درآمدها را از کسبوکارهای داده و انرژی و سرویس تا سال ۲۰۳۰ به دست خواهیم آورد.
این گروه خودروسازی تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۲۴ خودرو را عرضه خواهد کرد که نیمی از آنها در کلاس محصولات کامپکت و میان سایز حضور خواهند داشت. همچنین ۱۰ خودرو نیز کاملاً الکتریکی خواهند بود. همچنین تعداد پلتفرمهای گروه رنو از ۶ به ۳ پلتفرم کاهش خواهد یافت و ۸۰ درصد محصولات بر پایه این سه معماری شکل خواهند گرفت. همچنین فقط ۴ خانواده از قوای محرکه وجود خواهد داشت که نشان دهنده کاهش ۵۰ درصدی است. همچنین میزان تولید گروه رنو از ۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ۳.۱ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۶ خواهد رسید.
به عنوان بخشی از استراتژی جدید، برند رنو بازیگری کلیدی در بازار خودروهای الکتریکی خواهد بود و نیمی از محصولات آن در اروپا طی ۴ سال آینده از این نوع قوای محرکه استفاده خواهند کرد. این شرکت کارخانهای در شمال فرانسه احداث خواهد کرد که احتمالاً به بزرگترین سایت تولیدی محصولات الکتریکی این گروه تبدیل خواهد شد.
برنامه جدید رنو همچنین شامل جوینت ونچر هیدروژنی، محصولات C تقویت کننده جایگاه رنو در اروپا و تمرکز روی کلاسهای سودده در روسیه و آمریکای لاتین است.
آلپاین که بخش فرمول ۱ را در قلب خود جای داده رشد خواهد کرد و شامل خودروهای رنو اسپورت و مسابقات رنو اسپورت خواهد بود. سبد محصولات این شرکت نیز گسترش یافته و شامل محصولاتی بر پایه پلتفرمهای CMF-B و CMF-EV خواهد بود. از جمله این خودروها میتوان به یک خودروی اسپورت و الکتریکی جدید اشاره کرد که با همکاری لوتوس تولید خواهد شد.
از آنجایی که رنو به دنبال سودده کردن آلپاین تا سال ۲۰۲۵ است بنابراین این برند دارای شبکه توزیع و سرویسهای مالی جهانی نیز خواهد بود.
رنو اعلام کرده داچیا و لادا تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۷ خودروی جدید تولید خواهند کرد که دو نمونه آنها در کلاس C حضور خواهند داشت. از این ۷ خودرو ۴ نمونه توسط لادا و بقیه توسط داچیا تولید خواهند شد.
رومانیاییها تأکید بیشتری روی سیستمهای هیبریدی و LPG خواهند داشت و برخی محصولات نمادین آنها نیز احیا خواهد شد.
این مدل تجاری به دنبال بهبود راندمان و کاهش تعداد پلتفرمها از ۴ به ۱ پلتفرم و کاهش تعداد شکلهای بدنه از ۱۸ به ۱۱ نمونه است.
رنو همچنین واحد تجاری جدیدی با نام Mobilize تأسیس کرده که به دنبال تولید بیش از ۲۰ درصد درآمدهای گروه تا سال ۲۰۳۰ بوده و تمرکز آنها روی سرویسهای حملونقل، داده و انرژی جدید است.
چهار وسیله نقلیه توسط این بخش تولید خواهد شد که دو تای آنها برای سرویسهای اشتراک خودرویی میباشد.
Ali
۲۶ دی ۱۳۹۹یه چیزی که از خودرو های الکتیریکی خوشم میاد بحث خرابی کم تر اون هاست که باعث میشه اکثر مردم ماشین های راحت و بی دردسر سوار بشن یه اتفاق خوب دیگه بحث مصرف هست که آلودگی تو شهر ایجاد نمیکنه و در اینده قطعا در فرایند تولید هم اوضاع بهتر میشه..در حال حاضر تنها مشکل ما بحث شارژ این خودرو ها و قیمتشونه که به لطف شرکت هایی مثل رنو اوضاع از لحاظ قیمت بهتر میشه
به امید اینده ای بهتر برای زمین
Sina
۲۶ دی ۱۳۹۹مشکل اینه که برخلاف تصور اولیه اصلا اینجور نیست
تسلا که دیگه از همه ی برقی ها بهتره ، توی آمار های که دیده شد تسلا نتایج ضعیفی داشت
البته میشه این رو گفت که دلیل این مشکل تکنولوژی های زیادشونه
Ramin
۲۶ دی ۱۳۹۹رنو : مضخرف ترین خودرو اروپایی
پژو : زیاد بدک نیست. ولی هنوز ماشین های خوبی نمیسازه…
خودرو سازی فرانسوی فقط دی اس…
هم لوکس هم ارزون هم ایمنی بالا…
رنو و پژو خودشونو بکشن تازه میشن 1 چرخ دی اس. ( تازه شاید )
فراسنه دیگه تو این 1 دهه خودرو های خوبی نمیسازه….
Abbas.Lambo
۲۶ دی ۱۳۹۹دی اس برند لوکس پژو-سیتروئن هس،بعد خوده پژو بهش نمیرسه؟؟؟
اتفاقا پژو تو این یک دهه باز افتاده رو دور،چجوری میگی تو این یک دهه زیاد ماشینای خوبی نمیسازه؟نمونه ی بارزش نسل فعلی ۵۰۸ و ۲۰۸
MEHDI8.1.2.0
۲۶ دی ۱۳۹۹پژو و رنو و سیتروئن
بهترین خودرو ساز میان رده هستن
دوستانی که متعصب نیستن میدونن که این سه خودرو ساز خیلی عالی و بی رقیب هستن تو بحث خودرو های کامپکت
رنو که واقعا طراحی داخلی و خارجی محشری داره
پژو هم مهندسی دقیقی داره
من پژو رو از روی پژو پارس و ۴۰۵ قضاوت نمیکنم
محصولاتش واقعا عالی هستن
شما برو مطالعه رضایت این سه تا کمپانی رو بخون
میفهمی که چقدر عالی هستن
هنوز به پای بزرگان نمیرسن ولی تو رده خودشون بهترینن
?porsche?
۲۶ دی ۱۳۹۹تسلا مضخرف ترین خودروساز آمریکایی?
شوخی کردم جو گیر نشین
$Ãbţìň$
۲۶ دی ۱۳۹۹نه والا راستشو گفتی،ننگ آمریکا تسلاست…
$Ãbţìň$
۲۶ دی ۱۳۹۹رامین همونطور که توی بحث لادا نیوا گفتی ژاپنی مزخرف و بی کیفیته،منم میگم آشغال ترین و مزخرف ترین خودروساز های دنیا چینیا هستن،آقایون ایشون توی بحث لادا نیوای برقی از ژاپنیها به عنوان ماشینای بی کیفیت و گرون اسم برد،میتونید برید بخونید….
هومن
۲۶ دی ۱۳۹۹حالا ی نظری اینم داد شما بدل نگیر?
اقا اصن من حس میکنم این اقا از تحریریه پداله…
میاد ی نظری میده مخالف نظر جمع ک بحث داغ بشه?
هشتگ تئوریه توطئه ?
S
۲۶ دی ۱۳۹۹رامین چینیا هر وقت تونستن از موتور ۱.۵توربو میتسوبیشی دل بکنن و خودشون انجین بسازن بیا برای ما سخنرانی کن???
Ramin
۲۷ دی ۱۳۹۹اقای s ساختن…
موتور v6
6 سیلندر توربو شارژ با حجم موتور 3 لیتر
330 اسب و گشتاور 450 نیوتون….
هرچند فقط هونگچی h9 به چنین موتوری داره… و h9 پلاس…. ???
HS7 هم این موتور رو داره… ( البته فکر کنم نسخه دقیقش یادم نیست)
چین میتونه …. خیلی خوب هم میتونه…. ولی نمیسازه… چون لزومی نداره
با موتور 2 لیتری و 1.5 لیتری نیاز هاشون بر آورده میشه…
ولی…
مگه بده موتور 1.5 لیتری با 180 اسب…. ؟؟؟؟ ????
( حال جالب اینجاست که مثلا بنز کلاس c کوپه موتورش 2 لیتری توربو هست
با قدرت 220 اسب… این اشکالی نداره…. ) ( نسخه 2014)
چین موتور 1.5 یا 2.0 میزنه….. اون اشکال داره…
جالبه….
پدال بزار کامنتم منتشر بشه ….. ??? با سپاس…
datsun
۲۶ دی ۱۳۹۹برنامه رنو برای آینده…
مدیران رنو: خوب نیسان جان پلتفرم و انجین چی تو دست و بالت هست ببریم استفاده کنیم.
ツSAMURAIツ
۲۷ دی ۱۳۹۹????
خدا کنه نیسان از رنو جدا بشه…
پویا
۲۶ دی ۱۳۹۹توی عکس دوم، وسط سمت راستی، اون کوچولوئه چیه اسمش؟!!
MOHAMMAD
۳ بهمن ۱۳۹۹رنو موبالایز جدیده پدال معرفی رو گذاشته کانسپته
ولی باحاله
ارسلان
۲۶ دی ۱۳۹۹شرکت های خودروسازی فقط یک تاجر هستن و به تنها چیزی که اهمیت میددن سود دهی هست و بس !! پس الکی شعار برقی = پاک رو ندن
شرکتای خودروسازی چون ماشین برق نیاز به مهندسی نداره و فقط یه دو تا سیم پیچ روی همه براشون بحث فنی خیلی ارزون تموم میشه و سود کلانی میبرن و این وسط الکی شعار میدن که برقی پاکه
چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد الودگی برقی بیشتره … از فرایند تولید باتری بگیر تا الودگی ناشی از تولید برق نیروگاه سوخت فسیلی
هیچ چیز این وسط تغییر نکرده همون الودگی که ماشین بنزینی وارد هوا میکرد رو قراره نیروگاه بجاش وارد هوا میکنه که هیچ نظارتی مثله یورو 5 و 6 و الی اخر روشون نیست و به سبک ماشین های 50 سال پیش الودگی رو وارد جو زمین میکنن و گرمایش زمین همینطور سریع به پیش خواهد رفت
حالا یه عده میتونن خودشونو گول بزنن که مثلا برقی پاک هستن و محیط زیست رو الوده نمیکنه
ضایعات تولید باتری ها و از رده خارج شدنشون بعد از پایان طول عمر باتری نه تنها هوا رو الوده میکنه بلکه باعث الودگی شدید منابع آبی و خاک و محصولات کشاورزی میشهه آقایان و خانم ها از چاله میخوان در بیان و خودشون رو به چاه بندازن
از طرفی در تصادفات حتی تصادفات کوچک رانندگی یک ضربه به باتری های خودروهای برقی باعث اتش سوزی بسیار شدیدی میشه که سرنشین ها رو کباب میکنه و این یعنی علاوه بر بحث الودگی بیشتر خودروهای برقی مرگ و میر بیشتری هم در اینده در تصادفات نسبت به بنزینی ها شاهد خواهیم بود
تبلیغات دروغین برقی = پاکه یه سری تاجر که فقط به سود خودشون فک میکنن اینده سیاهی رو پیش روی بشریت گذاشته
آینده متعلق به هیدروژن هست و بس نه برقی نه بنزینی
ولی دنیا تا دچار بحران نشه از خواب پا نمیشه و با تبلیغات رسانه به بیراهه میره
پدال این کامنت رو منتشر کن تا بلکه یه عده از خواب پا شن هر چند انکار کنن ولی اخرش سیلی حقیقت رو از اینده دریافت میکنن
نوید جهرمی
۲۷ دی ۱۳۹۹یه حرف رو خیلی خوب گفتی: شرکت های خودرو سازی تاجر هستن و به تنها چیزی که اهمیت میدن، سوددهی هست.
نه فقط خودروسازها، که همه اقتصاد غرب همینه. هر جا بوی پول بده میرن سمتش. و فلسفه تولید هم همینه. تولیدی که سوددهی نداشته باشه یا باید اصلاح شه یا تعطیل. نمونش خودروسازی داخلی.
challenger
۲۷ دی ۱۳۹۹درود و رحمت برتو و حرف حقت ،حق ترین حرف تاریخ ((((ارسلان)))))