مفهوم هاچبک داغ موتور وسط دیفرانسیل عقب حتی با استاندارهای امروزی هم دیوانهوار است؛ بنابراین تصور کنید هنگامیکه برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ رنو ۵ توربو معرفی شد چه تأثیری در صنعت خودروسازی آن سالها داشته است. حال یک دستگاه از این هاچبک داغ کلاسیک به حراج گذاشته شده است. این نمونه از نوع توربو ۲ بوده و مدل ۱۹۸۵ است که پیش از آنکه بهصورت قانونی به ایالاتمتحده منتقل شود، در آلمان بهصورت صفرکیلومتر خریداری شده است.
این رنو ۵ توربو ۲ در بیرون به رنگ سفید متالیک بوده و تودوزی آن به رنگ قهوهای است. این خودرو تقریباً زیر ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد داشته و در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. رنو ۵ توربو اساساً خودروی متفاوتی از رنو ۵ معمولی است چراکه این مدل از شاسی اصلاحشدهای استفاده میکند که موتور در میانهٔ آن نصب شده و نیروی آن به چرخهای عقب منتقل میشود. همچنین این نمونهٔ به حراج گذاشته شده به یک رول کیج هم مجهز است که از ابتدا توسط کارخانه نصب شده است.
این خودرو به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که بجای قدرت استاندارد ۱۶۰ اسب بخار، قدرت بیشتری معادل ۱۸۵ اسب بخار تولید میکند. این افزایش قدرت به لطف کیت رسمی رنو اسپرت به دست آمده که شامل اینترکولر بزرگتر، اتصالات قویتر و یک سوپاپ توربوشارژ ویژه (Wastegate) میشود که بوست توربو را تا ۱.۷ بار افزایش میدهد.
این خودرو با قطعات یدکی زیادی به فروش میرسد که با توجه به کمیابی قطعات آن خبر خوبی محسوب میشود؛ بنابراین کسانی که خواهان یک هاچبک داغ موتور وسط هستند و فکر میکنند این رنو ۵ توربو جذابیت کامل را دارد، میتوانند در حراجی شرکت کرده و در صورت پیروزی آنرا خریداری کنند.
احسان
۲۵ مرداد ۱۳۹۶مرسی
لطفا یک مقاله هم در مورد رنو کلیو اسپرت V6 کار کنید
ماتئوس
۲۵ مرداد ۱۳۹۶۱۸۵ اسب واسه این فسقلی عالیه
آرش
۲۵ مرداد ۱۳۹۶مدل 1985 با موتور 1.4 لیتری توربو 165 تا 180 اسب
مدل 2017 با موتور ملی 1.7 لیتری توربو 150 اسب
امید
۲۵ مرداد ۱۳۹۶با این حساب رنو تا قبل از وصل شدن به نیسان ژاپن خیلی افت کرده بوده..اون زمان یه همچین ماشینی داده بوده بیرون… البته بنا به هر دلیلی خیلی مشهور و پرفروش و موفق نبوده که از وجود همچین ماشینی خیلی اخباری منتشر نشده بود
منصور
۱۵ بهمن ۱۳۹۹من در ان دوره در لوس انجلس زندگی میکردم و یکی از طرفدارهای این نوع رنو بودم. ماشینهای اسپرت متعددی داشتم و خودم همه کارهای تیوننیگ را انجام میدادم. همیشه دلم میخواست یکی از این رنو ها داشته باشم ولی سخت میشد یکی با قیمت مناسب پیدا کرد. یکشنبه ها لوس انجلس مرکز رونمایی ماشینهای منحصر به فرد بود و همیشه یکی دو تا از اینها رو میشد تو خیابون دید.