رنو

حراج نسخه ویژه رالی رنو 5 توربو 2

رنو ۵ توربو ۲ دارای هر چیزی است که شما از یک اتومبیل انتظار دارید؛ یک‌هاچ‌بک موتور وسط فرانسوی با گل‌گیرهای برجسته که متعلق به دهه ۱۹۸۰ میلادی است و شجره‌نامه‌اش به مسابقات رالی می‌رسد. در واقع، این مدل خودرویی که بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو در امریکا به دنبالش هستند و روز به روز کمیاب‌تر و گران‌تر می‌شوند. امّا در حال حاضر، یک نمونه از این خودرو قرار است که از طریق حراج به دست یک مشتری خوش‌شانس برسد.

Renault5
این‌ خودرو هم‌اکنون از طریق یکی از وب‌سایت‌های محبوب علاقه‌مندان خودرو با عنوان “Bring a Trailer” به حراج گذاشته شده که تا لحظه نگارش این متن، بالاترین پیشنهاد برابر ۳۵ هزار دلار بوده است. با درنظر گرفتن اینکه این خودرو در سال گذشته با قیمت ۷۹ هزار دلار به فروش گذاشته شده، احتمالاً قیمت نهایی معامله، بیشتر از اینها خواهد بود.

Renault2
این رنو ۵ توربو ۲ مدل ۱۹۸۳ در دهه ۱۹۸۰ میلادی توسط یک واردکننده غیر رسمی به ایالات متحده آورده شده و در طول زندگی‌اش، تنها ۱۰۲ هزار کیلومتر پیموده است. همه‌چیز در این خودرو به حالت اولیه حفظ شده است؛‌ البته به جز یک سیستم اگزوز افترمارکت و چرخ‌های جدید «مینی‌لایت». این چرخ‌های جدید استفاده از انواع تایرهای بیشتری را نسبت به چرخ‌های اولیه با ابعاد متریک میسّر می‌کنند.

Renault4
به نظر می‌رسد که کابین این خودرو از شرایط خوبی برخوردار باشد، ولی در همین حال، برخی رنگ‌آمیزی‌ها بر روی بدنه نمی‌تواند چندان خوشایند باشد. همچنین موتور ۱/۴ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف و همراه با توربوشارژر، احتمالاً همان‌ چیزی است که از ابتدا در رنو ۵ وجود داشته و خروجی ۱۸۵ اسب‌بخاری‌اش از طریق یک ترانس‌آکسل ۵ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. R5 توربو ۲ با موتوری که به جای صندلی‌های عقب نشسته و صندوق جلویی که با یک تایر زاپاس پر شده است، از نظر میزان کارآیی در سطح پایین‌تری نسبت به مدل استاندارد رنو ۵ قرار می‌گیرند؛ موضوعی که شاید در یک نسخه ویژه رالی موتور وسط، چندان اهمیتی نداشته باشد.

رنو ۵ توربو ۲ با چهره‌ای آشنا برای ما ایرانی‌ها، ممکن است برای هر کسی جذابیت نداشته باشد، ولی‌ مطمئناً یک علاقه‌مند واقعی خودرو می‌تواند اشتیاق زیادی برای آن داشته باشد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    ما قبلا رنو داشتیم هر روز جلوی تعمیر گاه بود خدا نصیب دشمنتون هم نکنه

  2. بهنام طیبی

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. محمدرضا

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    80 هزار دلار ؟!

  4. حسین

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    اگه کلکسیونر بودم، حتما می‌خریدمش!
    تفاوت این نسخه با نمونه‌ای که در رالی استفاده شد چیه؟

  5. سعید

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    موتور1400 سی سی توربو با 185 اسب بخار.رنو دست مریزاد د اره.این حجم واین اسب بخار بالا اون هم اون زمان واقعا محشره

  6. Das Beste Oder Nichts

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    اولین ماشینی که خریدم اونم دوران دانشجویی. یک هفته نشد به تعمیرگاه سر نزنم.

  7. احمد باقری

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جالبه، 185 اسب بخار برای این ماشین.

  8. amir

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (522 ديدگاه)

    The Legend

  9. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    یاد دوران نوجوانیم افتادم
    هیچ وقت یادم نمیره که یبار با رنو رفتیم مشهد و در کمال تعجب اتفاقی از لحاظ فنی نیوفتاد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا