حدود سه هفته پیش نسخه ون فورد فیستای جدید در بریتانیا معرفی شد و هماکنون این داچیا داستر است که میخواهد همین تغییر را تجربه کند. علاوه بر ساندرو فیسکل و لوگان MCV فیسکل، داستر فیسکل نیز چندین سال است که در اتریش عرضه میشود و هماکنون نیز وارد دومین نسل خود شده است. این خودروی ارزانقیمت صندلیهای عقب خود را به منظور حمل اسباب و وسایل بیشتر از دست داده است.
بخش تخت محفظه بار این خودرو دارای کفپوش لاستیکی با طول ۱.۶۴ متری بوده و دارای ۴ نقطه اتصال به منظور حفظ امنتر محمولههای قابلحمل می باشد. همچنین یک دیواره فولادی جدا کننده نیز وجود دارد که بخش سرنشینها را از بخش بار مجزا میکند. همچنین شیشههای عقب نیز حذف شدهاند تا محفظه بار دیده نشود. شایان ذکر است داچیا تنها اقدام به حذف شیشههای عقب و قرار دادن یک پلاستیک سفید بجای آنها نکرده بلکه یک پوشش فلزی به همراه لایهای پارچهای را در این بخش بکار برده است.
اگرچه در زمان معرفی این خودرو اشارهای به حجم محفظه بار نشده اما احتمالاً فضای این بخش با فضای محفظه بار داستر استاندارد در زمان تا شدن صندلیهای عقب یکسان باشد. مدلهای دیفرانسیل جلوی داستر محفظه بار ۱۶۳۶ لیتری دارند درحالیکه این میزان فضا در مدلهای چهار چرخ محرک به ۱۶۰۴ لیتر کاهش مییابد.
خب صحبت از سیستم چهار چرخ محرک شد و باید گفت بزرگترین مزیت داستر فیسکل نسبت به مدلهای ساندرو و لوگان MCV یاد شده وجود طراحی چهار چرخ محرک در داستر است درحالیکه دو مدل دیگر تنها بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود. داچیای اتریش در حال فروختن این شاسی بلند-ون دوگانه با تمامی تجهیزات و پیشرانههای در دسترس برای داستر معمولی بوده و برای تبدیل نسخه عادی به فیسکل بهای ۱۷۳۰ یورویی طلب میکند.
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷تازه باید یه چیز هم بدی!
جالبه!
A.B
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷یزمانی جزو شاسی بلندای ارزون محسوب میشد اتاق جدیدش که نگین خودرو نداشت همونم قیمتش تا 160 رسونده بودن بازم افزایش داشته نمیدونم
emad1990
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷مناسب برای شغل شریف دزدی از منازل
تو آمریکا هم دزدا علاقه وافری به فورد ترانزیت دارن
پارسا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷نه عزیزم برا ما که ندید بدیدیم همینم از سرمون زیادیه
تو ترکیه اصلا چیزی به اسم وانت ندارن من خیلی کم دیدم وانت داشته باشن
چندباری سانگ یانگ دیدم با اون قیافه زشتش
ولی ون خیلی دیدم
ونای فولکس و داچیا هر اندازه ایی که بگی پیدا میشد
تو یه خیابون سی تا ون با اندازه های مختلف
عاقل کارایی میکنه که پیش چشم یه احمق خنده داره
الان یه عده میان میگن چرا به جای ون سمند نخریم
چون نمیدونه ون کارش چیه و سمند کارش چیه
من خودم ون فولکس کدی سوار شدم چندباری که دیدم و تحقیق کردم همشون راضی ان و تنها ایرادش اینه که به علت زیرساختهامون که چشم دنیا رو کور کرده دیزلشو وارد نمیتونن
طرف میگفت تو ده دقیقه کل صندلی ها رو میشه با یه اچار جدا کرد و باهاش مبل و تخت و کمد جابجا کرد و لی ما چون پیشرفته ترین کشوریم ون برامون خنده داره و تنها کاراییشو دزدی میدونیم
همین ونای دلیکا که فامیلمون داشت به نظر من خیلی خوب ظاهر شد هرکی داشت راضی بود حالا به کیفیت بقیه ونا مثل فولکس نمیرسه ولی با قیمت خودش واقعا ارزش داشت
یا همین تویوتا هایسایی که تو هتلای مشهد ترانسفر گذاشتن من و خانوادم سوارش شدیم واقعا حرف نداشت نرمی و سواریش کمتر از کرولا نبود فقط راننده ترمز شدید میکرد انگار ون به جلو مایل میشد که مشکل از سبک رانندگی راننده بودش نه خود ون
ما سبک خودروی عجیبی داریم نمیدونم بده یا خوب ولی به نظر من بده
باعث یکدستی سلیقه شده
مثلا من بخوام یه ماشین کرولای قرمز بخرم پیدا نمیشه
یا بخوام یه مگان استیشن بخرم پیدا نمیشه. به نظر من مگان استیشن یکی از زیباترین ماشینایی هستش که تا الان رنو ساخته
دلیلشم اینه که اگه یکی بخره همه شدیدا باهاش مخالفت میکنن در واقع باعث سرکوبی سلیقه ها میشن و سلیقه خودشونو قالب میکنن و اسمشم میزارن کم اوردن و یا پیروز شدن
ما یاد نگرفتیم که خودمون باعث ایجاد و نوع بازار خودرویی کشور میشیم نه وارد کننده و فروشنده
اونا چیزی رو وارد میکنن که ما بخریم
قبلا یادمه ماشینای خوبی پیدا میشد ولی الان همش شده یکدست ولی بری کشورای اطراف مثل عراق و ترکیه و اذبایجان و ارمنستان تنوع و خودروها رو میبینی حال میکنی