داچیارنو

رونمایی از داچیا داستر پیکاپ 2018

اولین داستر پیکاپ تاریخ نه ساخت داچیاست و نه محصول رنو! این خودرو توسط کوچ بیلدر رومانیایی با نام Romturingia ساخته شده شرکتی که اولین بار یک پیکاپ بر مبنای داستر را در اکتبر سال ۲۰۱۴ هم معرفی کرده بود.


البته افراد عادی نتوانستند آن را بخرند زیرا تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه و برای مشتریان سازمانی ساخته شده بود. حدود ۶ ماه بعد رنو پیکاپ خاص خود با نام داستر Oroch را در بازار آفریقای جنوبی عرضه کرد.


خودروی یاد شده از نوع کرو کب و چهار درب بود؛ اما نسخه‌ی ساخت Romturingia بیشتر به درد کارهای سنگین می‌خورد و از کابین عادی دو درب با محفظه بار طولانی‌تر سود می‌برد.


حدود یک سال از زمان معرفی رونمایی نسل دوم داستر می‌گذرد و مشتریان هم مدام می‌پرسند که چرا نسخه‌ی کاری و پیکاپ این خودروی محبوب ساخته نمی‌شود. خب دیگر نیازی به منتظر ماندن نیست چراکه بازهم این کوچ بیلدر رومانیایی با داستر پیکاپ به میدان بازگشته است.


این شرکت در نمایشگاه خودروی تجاری هانوفر ماه پیش از پروتوتایپ داستر پیکاپ ۲۰۱۸ رونمایی کرد. در همین خودرو نیز از قدم‌های برداشته شده برای نسل پیشین داستر پیکاپ پیروی شده است.


این خودرو دارای کابین عادی و همچنین محفظه بار مجهز به متریال پیشگیری کننده از آسیب به بدنه سود می‌برد. ظاهر خودرو بسیار جذاب از کار درآمده و به آسانی می‌توان آن را روی خط تولید برد. در واقع همه‌چیز خودرو از ستون B به بعد اصلاح شده است اما زیرساخت داستر پیکاپ همانند نسخه شاسی‌بلند است.


پیکاپ مورد بحث از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۱۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. ما هیچ اطلاعاتی درباره احتمال تولید و عرضه‌ی این خودرو برای عموم مردم نداریم اما اگر Romturingia نسخه‌ی تولیدی آن را روانه بازار کند سورپرایز نخواهیم شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    درواقع میشه گفت نتیجه جذاب شده
    اما با توجه به حجم فضای بار میشه گفت کارایی کمتری داره
    درضمن
    با خوندن چند خط اول خبر ( ارائه پیکاپ داستر توسط مونتاژکار اوکراینی و نه خود رنو)
    یاد خودمون افتادم که تا هر ماشینی رو مونتاژ میکنیم، بجای ارایه نسخه های بروز و فیس لیفت اونها،
    پیکاپشونو طراحی میکنیم
    تندر رو پیکاپشو میزنیم بجای ارائه نسخه فیس لیفتش
    ۴۰۵ رو وانتشو میزنیم بجای فیس لیفت کردن خودش بعد از چندین دهه

    و تازه تیراژ نسخه های پیکاپشون شاید در سال کمتر از ۱۰.۰۰۰ هم باشه
    درحالی فیس ایفت کردن خودشون مشتریان چند ۱۰.۰۰۰ و حتی ۱۰۰.۰۰۰ نفری میتونه داشته باشه

    1. مزدا

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      شک نکنید از متخصصان ایرانی کمک گرفتن!!!خخخخ

  2. F22RAPTOR

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    محفظه بار پشت این برابر با ال ۹۰ ایرانه
    واسه یه وانت بد نیست

  3. Sajjad

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حمل پفک

  4. Solid Snake

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ایده بسیار بدیه
    چون نه اروپایی ها از وانت استفاده میکنن(برای حمل و نقل از ون استفاده میکنن)
    و نه آمریکایی ها رنو (داچیا) می‌خرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا