ظاهراً دولت ژاپن نیز در قضیهی شکست پروژهی ادغام رنو/فیات-کرایسلر دخالت داشته و نگران بوده که این حرکت تأثیری منفی روی نیسان داشته باشد.
بلومبرگ به نقل از منابع موثق اعلام کرده مقامات ژاپنی نظرات خود دراینباره را با دولت فرانسه در میان گذاشتهاند. این امر باعث شده فرانسه که بزرگترین سهامدار رنو محسوب میشود گفتوگوها را به منظور جلب نظر و حمایت نیسان متوقف کند اما خب فیات-کرایسلر از این تأخیرها عصبانی شده و پیشنهاد خود را پس گرفته است.
ظاهراً جزئیات مربوط به نقش دولت ژاپن در این پروژه تا به امروز مخفی نگه داشته شده بود اما اگر خبر منتشر شده صحیح باشد بنابراین میتوانیم میزان پیچیدگی این گفتوگوهای ادغام بین رنو و فیات-کرایسلر را بفهمیم.
وزیر اقتصاد ژاپن از اشاره به این موضوع خودداری کرده و وزیر اقتصاد فرانسه هم از اظهارنظر دراینباره طفره رفته است. رنو و نیسان نیز همین روش را در پیش گرفتهاند.
همان منابع موثق اعلام کردهاند نیسان علیرغم اینکه احساس کرده در قضیهی ادغام رنو و فیات-کرایسلر کنار گذاشته شده اما از وزارت اقتصاد ژاپن درخواست دخالت و گفتوگو با دولت فرانسه را نکرده است.
اما حالا تمرکز اصلی روی بهبود روابط بین رنو و نیسان معطوف شده و هر دو خودروساز قبلاً قدمهایی را برای رسیدن به این هدف برداشتهاند.
اندکی پس از تائید ساختار جدید نیسان توسط رنو، ژاپنیها به مدیرعامل رنو آقای تیری بلور اجازه دادند تا یکی از صندلیهای کمیتهی حسابرسی نیسان را در اختیار داشته باشد. ژان دومنیک سنارد دیگر مدیر بلندپایهی رنو نیز یکی از صندلیهای کمیتهی نامزدی نیسان را در اختیار خواهد داشت.
ایمان
۲ تیر ۱۳۹۸خوبه که ادغام نشدن بنا به دلایل زیادی که خیلی ها بهش اشاره کردن که مهم ترینشون انزوایِ نیسان در این اتحاد بود
آفرین به دولت ژاپن و نیسان ??
Mad.z.Max
۲ تیر ۱۳۹۸واقعا عکس دوم رو یه نگاهه خوب کنین..
یدونه از زیر برندای فیات کرایسلر به تمام رنو و متعلقاتش می ارزه خب ?
Landscape
۲ تیر ۱۳۹۸شاهین جان ترول از این واضح تر
فقط باید نظر من سانسور کنی؟
شاهین
۲ تیر ۱۳۹۸سلام وقت بخیر
بخش کامنت ها دست من نیست دوست عزیز.
مخلصم
امیرهمایون
۲ تیر ۱۳۹۸اقا اینکارو نکنید .مزاراتی و آلفا رو با نیسان ادغام نکنید برای این برندهای قدیمی و بزرگ حیفه
بهزاد
۲ تیر ۱۳۹۸از اول معلوم بود طرح ادغام رنو و fca بیشتر جنبه ی گرو کشی داشت و نیسان هم میدونست بدون حضورش عملا این ادغام جذابیتی برای fca نداره.
با هیبریدی و الکتریکی شدن اکثر محصولات لوکس بازار اوضاع برای مزراتی و آلفا سخت تر خواهد شد و fca نمیاد هزینه ی زیادی برای این روند انجام بده و به صرفه نیست ، در حال حاضر بهترین راه کار فروش این دو برند برای نجاتشون هست.
امیر
۲ تیر ۱۳۹۸زیر این مقاله هرچی کامنت بزاریم دیسلایک میخوریم اما اگه یه نگا به عکس ۲ بندازید همه چی واضحه
شکر ک نشد
رنو برند معتبر و موفقیه ولی حیف کرایسلر و …