رئیس بخش طراحی رنو آقای Laurens van den Acker گفته از اینکه رقبا هنوز تلاشی برای رقابت با برند ارزانقیمت داچیا نداشتهاند سورپرایز شده است.
او در خلال مراسم رونمایی از داستر جدید و در مصاحبه با اتوکار گفت:
ما سورپرایز شدهایم زیرا میدانیم که رقبا دیر یا زود از راه میرسند. ما انتظار داشتیم رقیبان زودتر دستبهکار شوند بنابراین این موضوع که هنوز رقیب مستقیمی برای داستر در بازار وجود ندارد کاملاً شگفتانگیز است.
تعهد رنو به ارزان نگهداشتن داچیا باعث شده تا این برند رومانیایی جای پای خود در بازار را مستحکم کند. مدیر طراحی رنو اضافه میکند:
رنو دیسیپلین باورنکردنی در افزایش ندادن قیمتها داشته است. حتی دوستان آلمانی ما برندهایی دارند که وارد شدن به یک سطح بالاتر را شروع کردهاند.
داچیا در عمل به قول خود واقعاً خوب بوده و همهی صرفهجوییها از سوی خودروها تأمین نمیشود. داچیا در یک مدل تجاری است. خودروهای داچیا به پشتیبانی شبکه رنو و اغلب در یک نمایندگی فروخته میشوند.
van den Acker در خاتمه میگوید:
اگر رنو را کنار بگذارید نمیتوانید داچیا را به عنوان برندی جداگانه به فروش برسانید. یک کمپانی دیگر برای ایجاد یک برند تازه باید شبکه جدیدی خلق کند که بسیار هزینهبر بوده و بر قیمت خودرو تأثیر خواهد گذاشت. مدل تجاری رنو/داچیا منحصربهفرد بوده و شاید به همین دلیل است که همانندسازی آن سخت میباشد.
peyman
۱۴ شهریور ۱۳۹۶فعلا که تو ایران برعکسه.قیمت داچیا نسبت به امکاناتش از جمله کابین خشکش خیلی گرونه.
کامیاب
۱۵ شهریور ۱۳۹۶والا تندر رو یکم لیفت کردن ،فیس لیفت کردن،یه دیفرانسیل عقب گذاشتن،یه ماشین زشت ضعیف ارزون کم کیفیت نا امن دادن بیرون،رقابت با این ،مث ضعیف کشی میمونه.
مث ایران خودرو که میخواد از سمند شاسی بلند بزنه
پ.ن:الان میاین میگین پلتفرمش تندره،خودش که نیست،ولی این ماشین رسما یه تندر با ارتفاع زیاد تره.تمام
me84
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
شرکت فولکس و تویوتا تو این مورد پتانسیلهای بالایی دارن.تویوتا با دایهاتسو و سایون میتونه این کار رو بکنه.
علی آقا
۱۴ شهریور ۱۳۹۶برند سایون تویوتا چندسال پیش کنار گذاشته شد.
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
داچیا در یک بازه ی قیمتی خیلی محدود فعالیت میکنه ، یعنی حتما باید ماشین هاش زیر 15 تا 20 هزار دلار باشن تا نسبت به بقیه مزیتی برای خرید داشته باشه و خریدار بره سمتشون .
داچیا در سگمنت فوق ارزون داره کار میکنه و این سگمنت واقعا جذابیتی برای رقبای آلمانی فعلا نداره.
حاشیه ی سودش بسیار کمه و باید از خیلی چیز ها بزنی تا بتونی قیمت یک ماشین رو با حفظ رضایت مشتری از محصول نهایی اینقدر کم کنی.
ماشین های لوکس حاشیه ی سودشون خیلی بیشتره.
سپهر
۱۴ شهریور ۱۳۹۶کاشکی حداقل یه قیمت گذاری خوب در ایران اجرا میشد که جای چینی های ظاهر فریب حداقل از اینا استفاده کنیم
حسن
۱۴ شهریور ۱۳۹۶جالبه که تو ایران داچیا را به جای رنو و به قیمت محصولات روز رنو به خوردمون می دن.
فرشاد
۱۴ شهریور ۱۳۹۶رنو باید بیشتر به خاطر قیمتهای بیربط این محصولات تو ایران تعجب کنه، نه نبود رقیب.
hussein
۱۴ شهریور ۱۳۹۶داچیا sandero نسل جدید با نود اسب بخار قدرت. سوخت بنزین و دنده ایی. مدل 2017
رنگ قرمز شرابی چشم من یکی رو گرفت
موتور دارای زنجیر به جای تسمه تایم
رادیو
ام پی تری
یو اس بی
CD خور
Aux
بلوتوث
پاکت کامفرت
کروز سرعت با قابلیت محدودیت سرعت
پریز دوازده ولت
شیشه های عقب دودی
هشدار نبستن کمربند
کیت تعمیر چرخ
ESC- ASR ضد لغزش
قفل مرکزی و کنترل از راه دور
محل نصب صندلی مخصوص کودک
کیسه های ایمنی جلو کناره ها
قابلیت استارت و استاپ
AC
شیشه های جلو برقی
صندلی های جلو گرم شونده
کمربند سه نقطه ایی
دارای کنترل باد لاستیک
شیشه ی عقب گرم شونده و دارای شیشه خشک کن
صندلی های عقب قابلیت خم شوندگی 1/3-2/3
ایربگ سمت شاگرد قابلیت خاموش شدن
دارای حفاظ زیر محفظه ی موتور
دارای Sh کمکی یه قابلیت که تو سربالایی کمک میکنه ماشین راه بره موقعی که تازه روشن میکنه
صندلی راننده برقی
دارای دکمه های کنترل روی فرمان
چهار عدد لاستیک بهاری و چهار عدد لاستیک زمستانی با رینگ. یعنی هشت تا لاستیک و رینگ
بیمه ی کامل تا سه سال بعد اون معمولا سالی دویست یورو
داچیا اسیستانس یا کمک جاده ایی داچیا سه ساله. یک نوع بیمه یا قرارداد کمک کننده تو جاده.
کسی که تو کشورهای اروپایی زندگی میکنه میدونه که همه ی شرکتهای اتومبیل سازی با یکی از شرکتهای کمک کننده تو جاده قرارداد دارن و هزینه ی سه سال رو خود شرکت خودروسازی میده بعدش سالی معمولا پنجاه تا صد یورو هزینه ی استفاده از این سرویس هست. مثلا بنزین تموم کنید یا تو راه بمونید یا ماشین خراب بشه این شرکتا کمک میکنن. یا اگه ماشین خراب بشه اگه این قرارداد رو داشته باشید تا تعمیرگاه ماشینو حمل میکنن ولی اگه نداشته باشید حمل ماشین تا تعمیرگاه به فاصله ی پنجاه کیلومتر تا چهارصد یورو خرج داره
قیمت این ماشین چهل و دو میلیون تومن تو سوئد با نرخ امروز
حمیدرضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۶تنها رقیب این خودروها ساخته های چینن تو امریکا هم شورلت برند ارزون هست کلا نیازی نیست همه شرکتا وارد کار هم بشن