رنو با رونمایی از نسخهی مدرن خودروی Plein ایر در حال گرامیداشت دهمین سالگرد برگزاری مراسم 4L میباشد.
این کانسپت که e-Plein ایر نام گرفته نتیجهی همکاری رنو کلاسیک و رنو دیزاین میباشد. شرکت Melun Rétro Passion که متخصص تأمین قطعات برای خودروهای کلاسیک ساخت آلپاین، سیتروئن، پژو و رنو میباشد نیز در این پروژه حضور داشته است.
رنو چیز زیادی دربارهی این خودرو نگفته اما خاطرنشان ساخته e-Plein ایر از طراحی مدرن شده و قوای محرکهی الکتریکی برگرفته از توئیزی سود میبرد. اگرچه این خودروساز فرانسوی اشاره زیادی به مشخصات خودرو نداشته اما میتوانیم طراحی رتروی خودرو که قرابت زیادی با نسخهی اولیه دارد را مشاهده کنیم.
البته این خودرو از جلوپنجرهی کاملاً بسته شدهای که ظاهراً دارای پلاستیک سفید است استفاده میکند. e-Plein ایر همچنین از صندلیهای دو رنگ و بخش عقب اصلاح شده برای قرار گرفتن باتری یا پیشرانه الکتریکی برخوردار شده است.
اگرچه ما مشخصات دقیق خودروی جدید رنو را نمی دانیم اما توئیزی با دو نوع قوای محرکه عرضه میشود. مدل توئیزی ۴۵ دارای مجموعه باتری ۶.۱ کیلووات ساعتیای است که نیروی خود را به پیشرانهای الکتریکی با قدرت ۵ اسبی و گشتاور ۳۳ نیوتون متری میدهد. این نسخه از توئیزی برد ۱۰۰ کیلومتری داشته و حداکثر سرعت آن به ۴۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
اما مدل فول تر این خودرو از پیشرانهای با قدرت ۱۷ اسبی و گشتاور ۵۷ نیوتون متری استفاده کرده و میتواند به حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعتی برسد.
مهدی
۲ مرداد ۱۳۹۸یه ماشین کوچولو برای تابستون و ساحل و خریدهای خانواده البته فکر کنم به درد زمین گلف هم بخوره
دانیال
۳ مرداد ۱۳۹۸با اینکه از ایده ی کلی هوندا استفاده کردن ولی برعکس هوندا که از طراحی قدیمی استفاده کرد و دوتا ماشین جذاب معرفی کرد این ماشین بنظرم جذاب نیست چون به طور کامل کلاسیکه طراحیش ، رنو خواسته تمایزی با کار هوندا توی این زمینه ایجاد کنه که جالب نیست نتیجش
M
۳ مرداد ۱۳۹۸نوشته نسخه 5 اسبی به 45 کیلومتر درساعت محدود شده !
رنو خان اگه بخوادم فوقش تا 47 بره اخه با 33 نیتون متر و 5 اسب چیکار میشه کرد؟
مهدی سیستم
۴ مرداد ۱۳۹۸میگم نه اینوچکارش میشه کرد فکرکن برای بچهها ساختنش