رنو

پیش‌نمایشی از رنو آلپاین با مدل کانسپت

نام تجاری آلپاین، شصتمین سالگرد خود را همزمان با برگزاری مسابقات ۲۴ ساعته لمانز فرانسه با نمایش یک خودروی کانسپت مسابقه ای جشن گرفت. خودرویی که پیش‌نمایشی از مدل اسپرت تولیدی این برند در سال آینده خواهد بود.

Alpine Celebration Concept
Alpine Celebration Concept
کوپه دونفره کانسپت آلپاین Celebration با رنگ آبی و قسمت‌های نارنجی و سفید روی بدنه، اشاره ای به مدلهای مسابقه‌ای آلپاین در لمانز سالهای دور دارد. با اینکه رگه هایی از خودروی آلپاین A110-50 مفهـومی در
این خودرو نیز به چشم می‌خورد اما به‌وضوح، طراحی آن محافظه‌کارانه و عمل‌گرایانه‌تر شده است. طراحان به شدت به دنبال ایجاد شباهت‌هایی بین این مدل و مدل A110 آلپاین متعلق به ۶ دهه پیش بوده‌اند. هرچند چنین رویکردی، آن را از جذابیت و هیجان تا حدودی دور کرده است.
Alpine A110
Alpine A110
Alpine Celebration Concept
Alpine Celebration Concept
برای بدنه خودرو از ویژگی‌هایی عملی نظیر اسپویلرها و دیفیوزر یا منتشرکننده هوای پشت و قاب آینه‌های آئرودینامیکی از جنس فیبر کربن استفاده شده است. سقف با شیب ملایم و گنبدی فرمی به شیشه عقب متمایز آن ختم می‌شود. چرخ‌ها نیز از سبک چرخ‌های مدل A310 دهه ۷۰ میلادی الگوبرداری شده‌اند. در پشت این چرخ‌های آلومینیومی براق تک‌مهره ای، کالیپرهای ترمز نارنجی‌رنگ نیز به چشم می‌خورند.
Alpine Celebration Concept
Alpine Celebration Concept
Alpine Celebration Concept
Alpine Celebration Concept
هواکش‌های دایره ای روی پنجره عقب، بیانگر این نکته می‌باشند که موتور در میانه خودرو و درست جلوی محور عقب نصب گردیده است. هنوز از مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده و باید تا جشنواره گوودوود و رونمایی رسمی آن منتظر ماند.
Alpine Celebration Concept
Alpine Celebration Concept
سؤال مهم‌تر، هدفی است که رنو با آلپاین به دنبال آن است. آیا این خودرو رقیبی برای اسپرت‌های آلمانی و ایتالیایی نظیر پورشه کیمن و آلفارومئو 4C خواهد بود؟ ظاهراً آلپاین می‌خواهد با یک گام بزرگ و شروع رقابت با بزرگان، خود را وارد عرصه ای دشوار نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. الوند

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    عجب چیزی شده به نظرم میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه

    1. huayra

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      من باید اینجا ب 2 مورد اشاره کنم:
      اول اینکه آلپاین خاک پای آلفا ی ایتالیایی هم نمیشه.
      دوم من از رنو متنفرم واس خاطر تحریم بازیاش

      1. Xman

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        خاک پارو خوب اومدی لوتی!!!!!!

    2. Xman

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      شاید بتونه با سمند یا دنا یا تیبا رقابت کنه اما با خودروهای المان وایتالیا اصن حرفشو نزن!!!!!!!!!!

  2. محمد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    کانسپت کلاسیک!

  3. علي رضا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    قیافش جالب نیست زیاد..

  4. datsun

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    کسی از مسابقه لمانز که در حال برگذاریه خبری داره ؟
    فکر کنم دیگه چیزی به پایان مسابقه نمونده باشه

  5. بهزاد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    درود داتسون جان.
    الان حدود 22 ساعت از این مسابقه گذشته و نتایج تا این لحظه اینطور بوده؛
    در کلاس p1 دو خودروی پورشه رده ی اول را دارند وشماره 19 این شرکت با 360 دور در صدر قرار داره.
    در کلاس p2 خودروی نیسان oreca در رده ی اول هست.
    در کلاس GT پرو فراری 458 اول هست و کوروت زرد رنگ cr7 با اختلاف 40 ثانیه ای قرار داره و یک دستگاه 458 دیگر با 5 دور فاصله سوم هست.
    خودروهای نیسان GTR هم هر سه تاشون در گاراژ هستند و فکر نکنم برگردند. البته GTR لمانز که دیف جلو بود.
    خودروی لمانز تویوتا هم یکیش ششم و اون یکی هشتم و به نظر نمیرسه مقامی بیارند و حدود 8 دور فاصله دارند.

    1. datsun

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      ممنون بهزاد جان

  6. بهزاد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    علاقه مندان MOTOGP هم ساعت 16:30 میتونند امروز مسابقه کاتالونیا رو از tv مشاهده کنند.

  7. بهزاد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    خودرو فراری 458 که در GT پرو اول بود براش مشکلی پیش آمده و وارد گاراژ شد و فعلا کوروت در رده ی اول قرار گرفت.
    در کلاس p2 هم خودروی نیسان ligier فاصلشو با oreca که اوله کمتر کرده و شاید بتونه بهش برسه.

  8. بهزاد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    فراری GT پرو بعد از تعمیر در رده ی سوم وارد پیست شد و اختلافش با کوروت 6 دور هست.
    در کلاس p2 نیسان گیبسون توانست به رده ی دوم برسه.
    خودروهای audi بسیار سریع هستند ولی مشکلی براشون پیش اومده در بدنشون هست به این شکل که با وصله های چسبی جداشدگی یا لقی اونهارو میگیرند و همین عامل سبب شده چندین بار وارد پیت بشن و زمان از دست بدن.

  9. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    رنو نسبت به دو اشغال ساز دیگه فرانسوی ماشینای بهتری میزنه ولی عمرا به پورشه و الفا بتونه برسه.
    کانسپت الپاین چندسال پیش خیلی قشنگ تر بود این از جلو پورشه ست از عقب هم آئودی!

    1. Xman

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      فرانسه فقط بلده بوگاتی بزنه و بس ………اعتبار فرانسه به بوگاتیشه… خودایی ماشینای تکی میده بیرون!!!!!!! در ضمن داش رضا با واژه ی اشغال خیلیییییییییییییییی هال کردم.

      1. نوید جهرمی

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        بوگاتی هم که زنده به نفس فولکس واگنه. صاحب قدیمیش ک ایتالیایی الانم ک زیرمجموعه آلمانی . بجز این که توی خاک فرانسه تولید میشه هیچ بویی از فرانسه نبرده. اگه فرانسوی بود که خفن نبود.
        هر چند به شخصه از بوگاتی هم خوشم نمیاد و پاگانی رو با ده تا بوگاتی عوض نمیکنم. کوئنیگزگ هم بهتر از بوگاتیه

      2. رضا

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        بوگاتی که عملا هر قسمتش از یه جای اروپاست ولی فقط اتلیه ساختش تو فرانسه ست.کل کار مهندسی و پیشرانشم که فولکس واگن بزرگ و آلمانیها انجام دادن

  10. Xman

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    درسته ماشین معروفی نی اما عجب رینگایی داره لا کردار!!!!! جون من یه بار دیگه برو تو عکس ببین. ینی کل ماشین یه طرف رینگاش یه طرف !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا