رنو تأیید کرده که علیرغم پایان دادن به توافق خود با کاترهام، خودروساز بریتانیایی، به احیای برند خودروهای اسپرت آلپاین ادامه خواهد داد و به این منظور، یک مدل جدید در سال ۲۰۱۶ ارائه خواهد شد. رنو و کاترهام قبلاً به صورت کاملاً برابر مالکیت کمپانی «Société des Automobiles آلپاین کاترهام» را در دست گرفته بودند؛ ولی در حال حاضر رنو کنترل کامل کمپانی را با نام جدید «سوسیهته دز اتومبیل آلپاین» در اختیار دارد.
بر اساس شرایط توافق اولیه، کاترهام میبایست در توسعه خودروهای اسپرت دو سرنشینه آلپاین همکاری میکرد؛ خودرویی که قرار بود به صورت دو مدل مجزای آلپاین و کاترهام تولید شود. اکنون رنو توسعه خودروی اسپرت را به تنهایی جلو میبرد و این در حالی است که کاترهام مشغول ادامه کار بر روی خودروهای اسپرت متفاوت خودش است. خودروی اسپرت آلپاین اولین خودرو با نشان «آلپاین» از سال ۱۹۹۴ خواهد بود. آلپاین در سال ۱۹۵۵ به عنوان یک تیونر برای رنو تأسیس شد؛ ولی بعداً تبدیل به سازنده خودروهای اسپرت سفارشی با پیشرانه رنو با کاربریهای رالی و مسابقات سرعت شد. آلپاین A110 اولیه مدل معرفی شده از این کمپانی در سال ۱۹۶۱ بوده و خودروی اسپرت بعدی آلپاین نشانههایی از آن مدل را در خود خواهد داشت. این مدل در کارخانه دیپ رنو در نورماندی فرانسه ساخته خواهد شد. این مدل، نزدیکی زیادی با کانسپت A110-50 در سال ۲۰۱۲ خواهد داشت؛ کانسپتی که در آن از موتور میانی ۳/۵ لیتری V6 با دو توربوشارژر و ۴۰۰ اسببخار قدرت استفاده شده بود و از سیستم گیربکس ۶ دنده دستی بهره میبرد. رنو اعلام کرده که ۹۰ درصد کارهای مربوط به تعیین مشخصات طراحی خودروی اسپرت آلپاین انجام شده است و برای ساخت شاسی و بدنه آماده میشوند. شنیدهها حاکی از آن است که این خودرو نیز از همان فریم آلومینیومی رنو اسپرت اسپایدر استفاده خواهد کرد. برنارد اولیویه، مدیر پروژه میگوید که طراحی داخلی این مدل تا قبل تابستان به جمعبندی خواهد رسید.۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
sadegh
۲۲ خرداد ۱۳۹۳این طراحی، بد نیس، قشنگه
نمیدونم چرا به چراغای جلوش که نگاه میکنم یاد فورد میوفتم
موتورش هم گرچه برای سوپر اسپرت یکمی ضعیفه ولی برای یه ماشین اسپرت خوبه
میلاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۳وزن مدل کانسپت 880 کیلوگرم هست.(مطمئن نیستم)-فقط 40 کیلوگرم سنگین تر از پراید!
بنابراین 400 اسب بخار براش خیلی زیاد محسوب می شه.(قدرت به وزنش با این وضع از 458 اسپشیاله هم بهتره!)
بر خلاف بقیه ی رنوها دف عقب هم هست.
صدای بسیار تیز و فرمول وانی هم داره.
iman mclaren p1
۲۲ خرداد ۱۳۹۳بچه ها کسی میدونه چرا از سیتروئن خبری نیست؟؟؟
فقط داره معرفی میکنه ولی تولید جدید نه
مک میسل
۲۲ خرداد ۱۳۹۳رنو خیلی اشتباه کرد که قراردادشو تموم کرد………ولی باز رنو میتونه رو پای خخودش وایسته
Germany & Japan
۲۲ خرداد ۱۳۹۳خوشم اومد
فرهاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۳پدال از نمایشگاه شیراز هم خبر بذار
مثل این که خبرایی از پروتون و اوپل به گوش میرسه.
امید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳خوبه
انزو
۲۲ خرداد ۱۳۹۳حالا این رنو هست ال نودم رنوه.
رضا
۲۲ خرداد ۱۳۹۳بنظرم طراحی قشنگی داره و منو یاد محصولات آئودی بخصوص r8 میندازه
Hadi
۲۳ خرداد ۱۳۹۳داداش رضا این ماشین کجاش شبیه r8 اخه
رضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳نگفتم شبیهه
شمای کلیش در اولین نگاه منو یاد r8 انداخت خصوصا نمای عقب و قوس گلگیرهای جلو
از دید من اینجوری اومد
Sadjad97
۲۳ خرداد ۱۳۹۳شمای کلی زنوو (Zenvo) خیلی بیشتر شبیه آئودی R8 است
PEUGEOT
۲۲ خرداد ۱۳۹۳رنو جدیدا پیشرفت خوبی داره
اگه همین جوری پیش بره می تونه یکی از خودروسازای موفق جهان باشه
چ مثل چاپلو
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه.
زیباست. کلیت این طرح منو به یاد کانسپت کیا که تولید نشد میندازه مخصوصا از نمای عقب.
فک میکنم یکم عجله کرده واسه اینکار به نظرم از موتور هیبریدی استفاده میکرد بهتر بود.
موتور3.5 لیتری V6 با توربو دوقلو کسی میدونه این موتور ساخت کجاست؟
اگه قیمتش مناسب باشه که معمولا محصولا ت رنو قیمت خوبی دارن گزینه ی جالبی خواهد بود.
اما مسلما نمیشه خیلی بهش فشار اورد ینی تو این کلاس اول ماشین المانی و بعد ژاپنی
یه چیز که برام جالبه اینه که خودرو سازای دنیا هرکدوم یه مولفه هایی تو ماشیناشو دارن مثلا المانیا ماشینای لوکس با قابلیت خوب میسازن امریکاییا ماشینای جون دار و پر قدرت ژاپنیا خوش دست و پر بازده ایتالیایی ها سوپر اسپرتای واقعی و فرانسوی ها هم ماشینای فانتزی و کم بازده متاسفانه. البته حساب رنو کمی فرق داره
تو این چند سال خودروساز های فرانسوی خیلی علاقه به ماشینای کانسپت نشون دادن اما به ندرت شاهد تولید یه ابر ماشین بودیم در کل طرح هایی از این دست رو خیلی دوست دارم مس پژو اونیکس و امثالهم که زیاد هستن.
محمدعلی
۲۴ خرداد ۱۳۹۳قبلا زیاد دیده بودمش،اما هرچی نگاه کنی انگار باز حرفی برای گفتن داره،این یعنی طراحی دلچسب
مجتبی
۲۵ خرداد ۱۳۹۳باسلام انزو جات ال90مال کمپانی داچیایه رومانیه فکر کن ایران خودرو داره ماشینای پژو رو میزنه .در برابر ماشینایی که رنو میزنه اصلا هیچی نیست قیاس مع الفارقه من یه مگان 1600دارم با این وزن بالا با اون که به تظر زور موتورش به هیکلش نمی خوره و تکنولوژیش هم مال 2003فرانسست ولی خیلی خره تو دور بالا واقعا داخلی هارو که سوسک میکنه از صد تا چینی که چهار پنج میلیونهم ازش گرونترن خیلی بهترهواقعا ماشین خانوادست ای کاش دوباره فعالیتش رو تو ایران شروع کنه .یادم رفت بگم مثله تویوتا باتعمیرگاه قهره