رنو

رنو در تلاش برای احیای آلپاین بدون کاترهام

رنو تأیید کرده که علی‌رغم پایان دادن به توافق خود با کاترهام، خودروساز بریتانیایی، به احیای برند خودروهای اسپرت آلپاین ادامه خواهد داد و به این منظور، یک مدل جدید در سال ۲۰۱۶ ارائه خواهد شد. رنو و کاترهام قبلاً به صورت کاملاً برابر مالکیت کمپانی «Société des Automobiles آلپاین کاترهام» را در دست گرفته بودند؛ ولی در حال حاضر رنو کنترل کامل کمپانی را با نام جدید «سوسیه‌ته دز اتومبیل آلپاین» در اختیار دارد.

Renault Alpine a110-50 concept
Renault Alpine a110-50 concept
بر اساس شرایط توافق اولیه، کاترهام می‌بایست در توسعه خودروهای اسپرت دو سرنشینه آلپاین همکاری می‌کرد؛ خودرویی که قرار بود به صورت دو مدل مجزای آلپاین و کاترهام تولید شود. اکنون رنو توسعه خودروی اسپرت را به تنهایی جلو می‌برد و این در حالی است که کاترهام مشغول ادامه کار بر روی خودروهای اسپرت متفاوت خودش است.
Renault Alpine concept
Renault Alpine concept
خودروی اسپرت آلپاین اولین خودرو با نشان «آلپاین» از سال ۱۹۹۴ خواهد بود. آلپاین در سال ۱۹۵۵ به عنوان یک تیونر برای رنو تأسیس شد؛ ولی بعداً تبدیل به سازنده خودروهای اسپرت سفارشی با پیشرانه رنو با کاربری‌های رالی و مسابقات سرعت شد. آلپاین A110 اولیه مدل معرفی شده از این کمپانی در سال ۱۹۶۱ بوده و خودروی اسپرت بعدی آلپاین نشانه‌هایی از آن مدل را در خود خواهد داشت. این مدل در کارخانه دیپ رنو در نورماندی فرانسه ساخته خواهد شد. این مدل، نزدیکی زیادی با کانسپت A110-50 در سال ۲۰۱۲ خواهد داشت؛ کانسپتی که در آن از موتور میانی ۳/۵ لیتری V6 با دو توربوشارژر و ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت استفاده شده بود و از سیستم گیربکس ۶ دنده دستی بهره می‌برد.
Renault Alpine concept
Renault Alpine concept
رنو اعلام کرده که ۹۰ درصد کارهای مربوط به تعیین مشخصات طراحی خودروی اسپرت آلپاین انجام شده است و برای ساخت شاسی و بدنه آماده می‌شوند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو نیز از همان فریم آلومینیومی رنو اسپرت اسپایدر استفاده خواهد کرد. برنارد اولیویه، مدیر پروژه می‌گوید که طراحی داخلی این مدل تا قبل تابستان به جمع‌بندی خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. sadegh

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    این طراحی، بد نیس، قشنگه
    نمیدونم چرا به چراغای جلوش که نگاه میکنم یاد فورد میوفتم

    موتورش هم گرچه برای سوپر اسپرت یکمی ضعیفه ولی برای یه ماشین اسپرت خوبه

    1. میلاد

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (221 ديدگاه)

      وزن مدل کانسپت 880 کیلوگرم هست.(مطمئن نیستم)-فقط 40 کیلوگرم سنگین تر از پراید!
      بنابراین 400 اسب بخار براش خیلی زیاد محسوب می شه.(قدرت به وزنش با این وضع از 458 اسپشیاله هم بهتره!)
      بر خلاف بقیه ی رنوها دف عقب هم هست.
      صدای بسیار تیز و فرمول وانی هم داره.

  2. iman mclaren p1

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    بچه ها کسی میدونه چرا از سیتروئن خبری نیست؟؟؟
    فقط داره معرفی میکنه ولی تولید جدید نه

  3. مک میسل

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    رنو خیلی اشتباه کرد که قراردادشو تموم کرد………ولی باز رنو میتونه رو پای خخودش وایسته

  4. Germany & Japan

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    خوشم اومد

  5. فرهاد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    پدال از نمایشگاه شیراز هم خبر بذار
    مثل این که خبرایی از پروتون و اوپل به گوش میرسه.

  6. امید

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خوبه

  7. انزو

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    حالا این رنو هست ال نودم رنوه.

  8. رضا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بنظرم طراحی قشنگی داره و منو یاد محصولات آئودی بخصوص r8 میندازه

    1. Hadi

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      داداش رضا این ماشین کجاش شبیه r8 اخه

      1. رضا

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        نگفتم شبیهه
        شمای کلیش در اولین نگاه منو یاد r8 انداخت خصوصا نمای عقب و قوس گلگیرهای جلو
        از دید من اینجوری اومد

        1. Sadjad97

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          شمای کلی زنوو (Zenvo) خیلی بیشتر شبیه آئودی R8 است

  9. PEUGEOT

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    رنو جدیدا پیشرفت خوبی داره
    اگه همین جوری پیش بره می تونه یکی از خودروسازای موفق جهان باشه

  10. چ مثل چاپلو

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    زیباست. کلیت این طرح منو به یاد کانسپت کیا که تولید نشد میندازه مخصوصا از نمای عقب.
    فک میکنم یکم عجله کرده واسه اینکار به نظرم از موتور هیبریدی استفاده میکرد بهتر بود.
    موتور3.5 لیتری V6 با توربو دوقلو کسی میدونه این موتور ساخت کجاست؟
    اگه قیمتش مناسب باشه که معمولا محصولا ت رنو قیمت خوبی دارن گزینه ی جالبی خواهد بود.
    اما مسلما نمیشه خیلی بهش فشار اورد ینی تو این کلاس اول ماشین المانی و بعد ژاپنی
    یه چیز که برام جالبه اینه که خودرو سازای دنیا هرکدوم یه مولفه هایی تو ماشیناشو دارن مثلا المانیا ماشینای لوکس با قابلیت خوب میسازن امریکاییا ماشینای جون دار و پر قدرت ژاپنیا خوش دست و پر بازده ایتالیایی ها سوپر اسپرتای واقعی و فرانسوی ها هم ماشینای فانتزی و کم بازده متاسفانه. البته حساب رنو کمی فرق داره
    تو این چند سال خودروساز های فرانسوی خیلی علاقه به ماشینای کانسپت نشون دادن اما به ندرت شاهد تولید یه ابر ماشین بودیم در کل طرح هایی از این دست رو خیلی دوست دارم مس پژو اونیکس و امثالهم که زیاد هستن.

  11. محمدعلی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    قبلا زیاد دیده بودمش،اما هرچی نگاه کنی انگار باز حرفی برای گفتن داره،این یعنی طراحی دلچسب

  12. مجتبی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    باسلام انزو جات ال90مال کمپانی داچیایه رومانیه فکر کن ایران خودرو داره ماشینای پژو رو میزنه .در برابر ماشینایی که رنو میزنه اصلا هیچی نیست قیاس مع الفارقه من یه مگان 1600دارم با این وزن بالا با اون که به تظر زور موتورش به هیکلش نمی خوره و تکنولوژیش هم مال 2003فرانسست ولی خیلی خره تو دور بالا واقعا داخلی هارو که سوسک میکنه از صد تا چینی که چهار پنج میلیونهم ازش گرونترن خیلی بهترهواقعا ماشین خانوادست ای کاش دوباره فعالیتش رو تو ایران شروع کنه .یادم رفت بگم مثله تویوتا باتعمیرگاه قهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا