رنو

معرفی رنو تالیسمان فیس‌لیفت، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر

رنو از نسخه‌ی فیس لیفت تالیسمان میان سایز که به‌صورت استیشن هم عرضه می‌شود رونمایی کرد.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

این خودروساز فرانسوی ادعا می‌کند تالیسمان ۲۰۲۰ با استایلی به‌روز عرضه می‌شود اما برای تشخیص تفاوت‌های نسخه فیس لیفت این خودرو باید چشمان تیزبینی داشته باشید. نمای جلوی خودرو پذیرای جلوپنجره‌ای نسبتاً متمایز، پروفایل سپر بازنگری شده و چراغ‌های LED استاندارد شده است.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت رنو تالیسمان فیس‌لیفت

نمای عقب تالیسمان ۲۰۲۰ دارای چراغ‌های تمام LED بوده و میان آن‌ها نواری کرومی به چشم می‌خورد. همچنین روی سقف نیز آنتن بال کوسه‌ای نصب شده است. تغییرات دیگر این خودرو به رنگ‌های جدید بدنه شامل خاکستری بالتیک، قرمز وینتیج و خاکستری هایلند مربوط می‌شود درحالی‌که رینگ‌های جدید با ابعاد ۱۷ تا ۱۹ اینچ نیز وجود دارند.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

این خودروی فرانسوی از چراغ‌های جلوی LED تطبیقی با تکنولوژی ماتریکس LED به عنوان آپشن برخوردار است. هر جایی که خودرو بچرخد چراغ‌ها نیز به همان سمت خواهند چرخید.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

کابین تالیسمان فیس لیفت حس لوکس‌تری پیدا کرده و در این بخش شاهد نگهدارنده های فنجان بزرگ‌تر، آینه وسط الکتروکرومیک بدون فریم، شارژر بی‌سیم گوشی و کلیدهای بازنگری شده سیستم تهویه مطبوع خواهید بود.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

پشت آمپرهای جدید این خودرو از نوع دیجیتالی و ۱۰.۲ اینچی بوده و گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی دارند. تکمیل کننده این بخش نیز صفحه‌نمایش با استایل پرتره است که ۹.۳ اینچی بوده و از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

نسخه پایه تالیسمان ۲۰۲۰ با پوشش پارچه‌ای جدید عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند از بین سه رنگ متمایز برای چرم کابین یکی را انتخاب کنند. همچنین تریم کرومی جدید، نورپردازی داخلی، تریم چوب و… نیز در فول ترین نسخه وجود دارد.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

سیستم‌های ایمنی فعال این خودرو نیز به‌روز شده و شامل سیستم خودران سطح ۲ با نام Highway & Traffic Jam Companion است. این سیستم در سرعت‌های ۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت کارایی داشته و حتی می‌تواند خودرو را بدون دخالت راننده متوقف کند.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

تالیسمان هنوز هم تنها خودروی کلاس خود با سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب است که به‌صورت استاندارد در تریم های فول عرضه می‌شود. رنو این سیستم را 4Control نامیده و آن را با دامپرهای تطبیقی ترکیب کرده تا حد بهینه پایداری و راحتی تضمین شود.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

پیشرانه‌ها نیز به‌روز شده و یکی از آن‌ها از نوع ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربو در مدل TCe 160 است که تنها با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند. این پیشرانه قدرت ۱۵۸ اسبی و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری دارد. مدل قوی‌تر TCe 225 همچنان از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بکار رفته در رنو مگان RS و آلپاین A110 استفاده کرده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۲۲ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتون متر می‌باشد. این پیشرانه نیز با همان گیربکس ۷ سرعته کار می‌کند.

رنو تالیسمان فیس‌لیفت

دو پیشرانه دیزلی ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری dCi با قدرت ۱۱۷ یا ۱۴۸ اسب بخار نیز در دسترس بوده هرچند گزینه بهتر از نوع ۲ لیتری با قدرت‌های ۱۵۸ یا ۱۹۷ اسبی می‌باشد. این پیشرانه‌ها با گیربکس ۶ سرعته دستی نیز همکاری می‌کنند.

معرفی عمومی رنو تالیسمان ۲۰۲۰ در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. شهاب

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیباااااااااسسسستتتت واقعاااا

    1. مزدا

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      فرانسوی ها دارن خوب پیش میرن.تازگیا DS هم از سدان لوکس خودش رونمایی که واقعا زیبا از آب در اومده من که حال کردم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. Abbas.Lambo

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    بی نقص ترین و زیباترین طراحی رو تو کلاس خودش داره،یادش بخیر چقد مفت بود اون روزای اول،زیر ۲۰۰ میلیون!

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. کیان

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      والا ما ایرانیا همیشه به گذشته حسرت میخوریم
      اون موقعی ک این ۲۰۰ بود همه میگفتن ۲۰۰ تومن مثلا قبلا بنز و بی ام و … اینا می‌دادن، کی میاد بخره اینو مثلا ۲۰۰
      یا خیلی از ماشینهای دیگه به همین ترتیب
      من فقط امیدوارم ک روزی نرسه بگیم یادش بخیر تالیسملن ۸۰۰ بود مثلا کاشکی میخریدیم ک دیگه اون روز واقعا باید مرد اگر همچین چیزی پیش بیاد

      1. مهدی

        ۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        پیش میاد شک نکن

      2. ایلیا

        ۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (731 ديدگاه)

        پیش میاد شک نکن، و نخواهیم مرد

      3. سورنا

        ۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        چه جالبه این مدل تفکر !!!!!
        همین باعث شده که هرکاری میخوان باهامون بکنن حتی فردا اکسیژن رو هم پولی کنن میشینیم میگیم یادش بخیر اون زمون که رایگان بود !!!!!!

        از ماست که در ماست ….

      4. Abbas.Lambo

        ۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        بزرگوار درسته اون موقع هم ۲۰۰ خیلی زیاد بود و دو برابر قیمت جهانیش ولی خیلیام میتونستن بخرنش،این ماشین قیمتش بیش از چهار برابر رشد داشته آیا حقوق ها هم ۴ برابر افزایش داشتن؟نه!در خوشبینانه ترین حالت ۲۰ درصد،یکی ممکنه احتیاج به ۶ ماه صبر کردن داشت تا پولش کامل بشه و بتونه اینو بخره که از قضا یهو بحث چرت تحریم اومد روی کار و قیمت همه چی پوکید،دیه طرف تو خوابم دسش به این ماشین نرسید و شایدم نرسه،مثلا تو فامیل خودمون یکی داشت پول یه ۲۰۶ صفر جمع میکرد که همین اتفاق افتاد و مجبور شد بره یه مدل ۹۱ بگیره،پس بایدم گفت یادش بخیر چون تو دو سال به اندازه ی پنجاه سال پریدیم جلو(البته از لحاظ بدبختی)،وگرنه یه بچه مهدکودکیم می فهمید که اون موقع هم مملکت گل و بلبل نبود!!!،سعی کنیم همه چیزو از یه بعد نبینیم!!!

      5. سیاوش

        ۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (223 ديدگاه)

        عزیزم دیگه تمام شد الان دیگه کسی پول نداره هم 800 یا 900 میلیون پول این ماشینو بده اون موقعشم کسی پولشو نداشت ما فقط کارمون حسرت خوردن عزیز ناراحت نباش

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      قبول دارم
      واقعاً طراحی پخته و بی نقصی داره
      اما تفاوت محسوسی قبل و بعد فیس لیفت نکرده ، جوری نیست که بشه بهش گفت فیس لیفت ، البته از باب طراحی و اگر نه که تکنولوژی و امکاناتش بینظیره .

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. محسن

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا یادش بخیر یه ذره دیگه خودمو چلونده بودم می شد گرفتش حیف شد

  3. محمدرضا

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (55 ديدگاه)

    وقتی تازه اومده بود 190 میلیون بود ، فروشنده میگفت نود بدین بقیش قسطی
    اونوخ نخریدیم و دقیقا نه ماه بعدش ی سانتافه 2015 رو 270 تومن خریدیم
    هروقت به این موضوع فکر میکنم حالم بد میشه
    چی فکر میکردیم ، چی شششدددد…..

  4. net

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    ماشینهای استیشن بد هست.چراغ ال ای دی نازک کج زیر چراغ جلو تالیسمان و کولیوس خیلییییی زشته. ال سی دی عمودی روی داشبورد تالیسمان بد هست و اگر ال سی دی افقی بود قشنگتر میشد

    موافقم 1
    مخالفم 3
  5. ایمان

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    خیلی با کلاس و شیکه این ماشین
    مشخصات فنی خوبی هم باید داشته باشه
    ۰ تا ۱۰۰ و حداکثر سرعت هنوز مشخص نیست ؟؟؟؟

  6. بی طرف

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    در اوردن استیشن رو باید از رنو یاد گرفت.

    1. Me

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (311 ديدگاه)

      جایی که من زندگی میکنم ماشین صندوقدار و هاچبک خیلی کم طرفداره و مردم همه استیشن میخرن.
      همه استیشن های سگمنت d از نظر من زیبا هستن
      اوپل اینسیگنیا
      ائودی a6
      ولوو v90???
      پاسات
      تالیسمان
      پژو ۵۰۸???
      حتی کیا اپتیما

  7. رامتین

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    امیدوارم نسخه دو دیفرانسلش هم در بازار ایران عرضه بشه. سیستم تعلیق گویا تغییر کرده که در این مقاله بهش اشاره نشده. حتما خودم در سایتهای اصلی در موردش بررسی میکنم. به احتمال زیاد اگر بازار خودرو برگرده به آرامش و واردات خودرو هم سال 99 آزاد بشه و دلار هم حدود 12تومن بشود، نسخه 1.8 لیتری با توجه به قیمت دلاریش باید حدود 600 تا 700 میلیون در بیاد که حتما میخرم. اما فعلا تالیسمانهای موجود در کشور که سیستم تعلیق غیر مستقل داره و تک دیفرانسیل و 190 اسب هست 850 میلیون قیمت روزشون هست!!

    1. فررزاد

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (115 ديدگاه)

      حیف این ماشین به این زیبایی و با ابهتی یه همچین موتور ضعیفی روش گذاشتن این ماشین باید یه موتور 6 سیلندر پر قدرت میداشت یا حداقل چنین انجینی براش قابل سفارش بود مثل محصولات قدیم سیتروئن که انجینهای 6 سیلندر هم داشتن

  8. امیر

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (832 ديدگاه)

    اساتید اون وقت که این دویست تومن بود قیمتش دوبرابر قیمت جهانیش بود اون زمان میگفتن با پول یه پورشه تو ایران میشه سه تا پورشه تو آلمان خرید آنوقت انتظار داریم با این روحیه پیشرفت کنیم این حد از وا دادگی نوبر

  9. R

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    دوسش دارم یه ماشین بی نقص تو همه چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا