به گزارش پدال و به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایطی که طبق اعلام مدیر اجرایی رنو، این شرکت احتمالاً ایران را به تبعیت از سیاستهای آمریکا و به دلیل بازگشت تحریمها، ترک خواهد کرد، ظاهراً قرار است تولید خانواده تندر ۹۰ و ساندرو در کشور تا چند ماه دیگر ادامه داشته باشد.
آنطور که یک منبع آگاه در گفتوگو با «دنیایاقتصاد» عنوان کرد، رنوییها به ایرانخودرو و پارسخودرو پیغام دادهاند که تنها حدود ۴۰ هزار دستگاه تندر ۹۰ و ساندرو را طی چند ماه آینده در ایران به تولید رسانده و پس از آن، روند تولید قطع خواهد شد.
به گفته این منبع آگاه، در واقع رنو تأمین قطعات تندر و ساندرو را تنها در حد ۴۰ هزار دستگاه دیگر بر عهده گرفته و این یعنی توقف تولید این دو محصول در خودروسازی ایران.
گویا دلیل این تصمیم رنو، مختل شدن ارتباط بانکی بین ایران و سایر کشورهای دنیا و در نتیجه، سخت و حتی ناممکن شدن نقل و انتقال پول است. به عبارت بهتر، با بازگشت تحریمها، رنو قادر نخواهد بود پول قطعات ارسالی به ایران را دریافت کند و بنابراین ادامه تولید تندر ۹۰ و ساندرو برای این شرکت توجیه ندارد.
در همین راستا، جمعه گذشته نیز مدیر امور مالی رنو اعلام کرده که فروش محصولات این خودروساز فرانسوی در ایران طی نیمه دوم سال میلادی جاری، به صفر خواهد رسید. با توجه به گفته وی، مشخص است که رنو قصد دارد روند تأمین قطعات تندر ۹۰ و ساندرو را قطع کند.
این در حالی است که رنوییها در دور قبلی تحریم، با وجود کاهش سطح فعالیتها، تولید را کم و بیش ادامه داده و این روند قطع نشد. حالا اما ظاهراً سختی تحریمها به حدی است که رنو تصمیم گرفته ارتباط با ایران را تقریباً بهطور کامل قطع کرده و شانس خود را در دیگر بازارهای جهانی از جمله آفریقا، امتحان کند.
PARTHIAN
۸ مرداد ۱۳۹۷این که چیزی نیست
همانطور کا با کارشکنی های
بیشرفا اولین بار کویید بجای اینکه تو ایران تولید شه رفت امریکا جنوبی و هند ،اون ۶۰میلیون یورو هم میره افریقا،از بس سنگ جلو راه این قرار داد گذاشتن که به اینجا کشید،با این حرکت
صنعت قطعه سازیمون یه ۲۰ سال دیگه از پیشرفت جاموند
فاااااااتحه
حمید
۸ مرداد ۱۳۹۷اخه یک شرکت بر اساس اقتصاد بنا شده نمیشه انتظار داشت وطبیعی هست که بره
آیندگان هستند که ما رو قضاوت میکنند تو کتاب تاریخ
نمیدونم شاید نهایتا تو یک صفحه کل این چند سال سختی و خون دل خوردن رو بخوانند
شاید هم یک پاراگراف
خدا کنه همش در مورد آقا زاده ها و فساد اقتصادی نباشه
البته بستگی به نویسنده ها هم داره
مطلب زیاده بهتره دوستان شما بگیند چی تو صفحه تاریخ ما چی مینویسند
علی
۸ مرداد ۱۳۹۷بهتره چیزی ننویسن که آبروی خودمون میره چون نشون میده که آدمهایی هستیم مغرور خودبزرگ بین اما در حقیقت تهی از تفکر و پوشالی و همیشه دیگران رو مقصر عقب موندگی خودمون میدونیم مثله پژو و رنو که همیشه اونا رو مقصر میدونیم و نه بی خردی و دزد بودن *** رو
محمد
۸ مرداد ۱۳۹۷انشاالله خدا خودش جواب این نامردی های شرکت های فرانسوی رو بده. اگه خودروساز های ما بجای دل بستن به اینها خودشون تحقیق و برسی میکردن و با کمک دانشجو ها و همکاری ایرانی های موفق خارج از کشور حداقل تا الان دوتا پلتفرم درست حسابی ارائه میدادن که تا ده پونزده سال دیگه بیس خودروهای ساخت داخل میشد. ولی امان از بی اعتمادی به داخل??.
PARTHIAN
۸ مرداد ۱۳۹۷وختی مرکز تحقیق و توسعه درست حسابی در کار نباشه همینه دیگه،
خدا همه خائنین به مردم و وطن رو از دم به ذلت بکشونه
Genius
۸ مرداد ۱۳۹۷آقا محمد گل!یکی از اصلی ترین پیش نیازهای ساخت قالب و فیکسچر بدنه خودرو نرم افزار طراحی مکانیکی Dassault Catia است که از بیخ و بن متعلق به گروه داسو فرانسه(سازنده جنگنده های رافائل)میباشد.علوم مهندسی پیچیدگی های عجیب و غریبی داره که فقط کسی درکش میکنه که درگیرش باشه اشکال مملکت ما اینه که تصمیم گیران اصلی اشرافی به این موضوعات ندارن و فکر میکنن مثل ادبیات و حسابداری و الهیات و روانشناسی و… مهندسی یک سری محفوظاته و کار خاصی نداره پس باید خودکفا بشیم!
yashar
۸ مرداد ۱۳۹۷حسابداری محفوظاته!!!!!؟؟؟؟
اگه نگیم علم حداقل فن حسابداری رو مملکتمون خوب میدونست اینهمه اختلاس و سواستفاده پیش نمیومد
حسابداری یکی از مهمترین عوامل اقتصاده چه خرد چه کلان
اگه اهمیت حسابداری رو میدونستیم وضعیتمون این نبود
بهتره در مورد چیزی اطلاع نداریم اظهار فضل نکنیم
محمد
۸ مرداد ۱۳۹۷ممنون از اطلاعات مفیدی که دادین?
amin
۸ مرداد ۱۳۹۷نامرد افراد دیگری هستند نه شرکت های خارجی
نامرد افرادی هستند که ایران عزیز ما را به لجن کشیدند
King 918
۸ مرداد ۱۳۹۷راستی شرکت های چینی پس چی میشن اونا هم باید ارتباطشون رو قطع کنن؟؟ یا کلا چین بلا مانع ست
علیx76
۸ مرداد ۱۳۹۷چین اکثر خودروساز هاش دولتی هستن
میشه نفت بگیرن و جاش ات و اشغال و خودکار و کفش و نهایتا ماشین بفرستن
سام
۸ مرداد ۱۳۹۷طبق آخرین اخبار، فقط شرکت جیلی گفته که تولید و فروش ماشین هاش رو داخل ایران متوقف می کنه ولی بقیه شرکت های چینی به احتمال خیلی زیاد ماندنی هستند به خصوص شرکت های کوچک تری چون چری،جک و یا برلیانس و…..البته باز هم باید منتظر تحولات آینده بود.چون همین الان هم برای انتقال پول بین ایران و چین مشکلاتی وجود داره و به همین خاطر احتمالا در آینده تولید ماشین های چینی هم با مشکلاتی مواجه بشه.فعلا که شرکت های ایرانی میگن که ما قطعات کافی برای تولید ماشین های چینی برای تأمین بازار داریم.
F-23
۸ مرداد ۱۳۹۷یادمه یه بابایی یه جمله گفت که همیشه تو ایران به کار میاد چون اتفاقات بدتر تو راه هستن
دلخوش به این مقدار نباشید !
Genius
۸ مرداد ۱۳۹۷متاسفانه ما ایرانیها آدمهای تهیدست اما پر مدعایی هستیم؛به بیانی همان جیب خالی و پزعالی!
مملکتی که بعد از 50 سال از شروع به تولید خودرو هنوز که هنوزست نتوانسته راهی را که چینی ها طی 15 سال طی کرده بپیماید و هنوز بیش از 70 درصد قطعات مصرفی در صنایع خودروئی آن وارداتی است و کمترین اطلاعی از دانش و علم طراحی خودرو ندارد آنهم با دارا بودن رتبه سوم میزان فارغ التحصیلان رشته های مختلف مهندسی در سطح جهان ، جامعه ای دارد با ضریب هوشی و نبوغ بسیار نرمال و حتی رو به پایین که نوآوری،ابداع و اختراع در آن جایی ندارد و همواره نیازمند سایرین است
aaaeee
۸ مرداد ۱۳۹۷مهندسی که مهندس باشه مهندسه
این مهندسا رو شما فکر میکنی واقعا مهندسن؟
هشتاد درصداین فارغ التحصیلا دیپلمشونو به زور گرفتن و با پول رفتن تحصیل کنن
من رفتم کاردانی پسر عموم رفت ازاد و مهندسی صنایع خوند. ازش بپرسی نسبت سینوس مربوط به کدوم زاویه و اضلاع هست نمیدونه ولی پول داد پذیرش براش اومد
الانم داره پز میده میخواد فوق بخونه. با پول رفت دانشگاه با پول لیسانس گرفت الانم با پول میخوادفوق بخونه.این پسر عمو جان به من میگفت مغزخر خوردم نمیام مهندسی
شما به اینا امیدنبند. من بهت میگم
پدرمن که معلم دبیرستانه بهت میگه. از اینا مهندس بیرون نمیاد به جز اونایی که تونستن وارد دانشگاهای دولتی خوب بشن
به جز ده دانشگاه برتر کشور هیچکدومشون ارزش درس خوندن نداره
هاشم زندانی
۸ مرداد ۱۳۹۷عامو دلت خوشه من هم دبیرستان سمپاد بودم هم دانشگاه دولتی ام، با هرکی م بگی حشر و نشر داشته م از هر دانشگاهی، کلا ۱ درصد کسایی که مهندسی میخونن تو ایران تو دانشگاه دولتی واقعا هنرشو دارن و لیاقت کسب درامد ازشو دارن که همینام اگه از اول میرفتن پی مطالعه و تحقیق در کنار همون کار مربوط بینهایت بهتر میشدن
A.B
۸ مرداد ۱۳۹۷دمشون گرم چهل تای آخریم بدین 150 میلیون یه پول دیگه به جیب بزنید تا ما بمونیم و 405 و پراید و سمند و برو بچه های چین
aaaeee
۸ مرداد ۱۳۹۷ها ایی یعنی چه که به جیب بزنند؟
وقتی خودمون بی عرضه اییم و مسولینمون پول ما رو میخورن به رنو چه ربطی داره؟
رنو همونقدری تو ایران سود میکنه که تو مصر و ترکیه سود میکنه
حالا ما بی عرضه اییم و قیمت دو برابر میدیم همش به جیب رنو نمیره. نصفش به جیب مسولین میره .
مهدی
۸ مرداد ۱۳۹۷البته تا الان هم ساندرو و تندر 90 با قطعات چینی وارد بازار میشدن
قطعات اصلی رونو بیشتر به عنوان یدکی با قیمت های چند برابر عرضه میشدن
مهدی
۸ مرداد ۱۳۹۷برن گورشان را گم کنن
راحت شدیم
دوستان بدانید در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و اگر سکه 10 میلیون شود بنفع منافع ملی است چون فرض کنیم سکه 1 میلیون باشه آنوقت حکم قاچاق بنزین را دارد هررزو منابع طلا ایران غارت میشه
ضمنا بیش از 99 درصد مردم طلا برزایشان مهم نیست معیشت مهم است طلا یک کالای استراتژیک است باید قیمتش حداقل 10 میلیون شود
sevlan
۸ مرداد ۱۳۹۷برادر گرامی ، یعنی چی طلا بشه ۱۰ میلیون ، طلا رکن اصلی و پشتوانه ای اصلی برای تولید و چاپ اسکناس و به تبع ارزس اون واحد پولی هستش ، اگه طلا بشه بقول شما ده میلیون -با فرض اینکه شما سکه تمام بهار رو میگیدیعنی پول شما داره چند برابر تضعیف میشه، الانشم سکه شده ۴۵۰۰تومن یعنی ارزش ریال سه برابر سقوط کرده ،هزار تچمن شده سیصد تومن ، بعد شما تحلیل میکنی؟! ای وای ای واااااای!!!!
حسین
۸ مرداد ۱۳۹۷اینا چه میدونن اقتصاد چیه علم چیه؟
همین ترفندی که چهل ساله تو کشورای غربی ممنوعه اینجا راحت انجام میدن کسیم نه کاری داره نه برا مردم مهمه.
طرف موسسه مالی با روشی که تو غرب ممنوعه و جرمه میزنه ولی اینجا طرف میره پولشو میده به این موسسه.
اینا حقشونه بدتر از این سرشون بیاد
حسین
۸ مرداد ۱۳۹۷افرین
احسنت
احسنت به این همه شعور و ذکاوت
من به شما رای میدم اگه کاندید بشی
وقتی به طرف گفتن اقتصاد سخته و پیچیده هست و نمیشه برگردیم به دوران ما قبل تاریخ میدونی جوابش چی بود؟ گفت اقتصاد مال خر است.
یه عده راه افتادن دنبال چنین اشخاصی
طرف نمیدونه اقتصاد چیه باکدوم الف نوشته میشه ولی چون سالها تو حوضه و اینجور جاها درس خونده اونم درسایی که به هیچ دردی نمیخوره اگه بگه اقتصاد بدرد نمیخوره مردم میره دنبالش. چون مردم جاهل شدن. هرچی جهل بیشتر مردم جاهلتر و بیشتر گوش میدن
این مردم بهشون بگی طلا استراتژیکه قیمتش به ده میلیون برسه میگن بله بله.
گوسفند باز خوبه عقل داره علف تلخ بهش بدی نمیخوره
unas
۹ مرداد ۱۳۹۷انگار شما هم موافقی اقتصاد مال خر است ؟!؟!؟
Danial
۸ مرداد ۱۳۹۷حالا نگاه کن همینکه تولید تموم بشه یهو ال 90 میشه 150 میلیون.
مملکت نیست که ***
محسن صفری
۸ مرداد ۱۳۹۷با خروج فرانسوی ها باعث می شود که ایران به خود تکانی بدهد و مانند صنایع خود را رو به پیشرفت داخلی ببرد و خود کفا شود.
محمد علی
۸ مرداد ۱۳۹۷طلا اگه بیشتر بره بالا دیگه نمی تونیم زن بگیریم خودرو پیش کش جوانی ام گذشت و نه زن دارم نه وسیله نه درامد خوب نه بیمه واقعا من جون چه خاکی بسرم بریزم خدا
رامین
۸ مرداد ۱۳۹۷خدا کنه جنگ نشه.اینا همه پیامیه که باید عمیق دید و جدی گرفت
farzad
۹ مرداد ۱۳۹۷چرا ی چهارتا قالب کوفتی از ی شرکتی نمیخریم ی موتور گیربکس تولید کنیم دیگه منت شرکتارو نکشیدم …خدایا چرا نمیشه تو این کشور یکم امیدوار بود
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷اسراییلیها و آمریکاییها حدود 50جاسوس را اجیر کردند در ایران به هرکدام 3 تا 10 میلیارد پول دادن و گفتند در بازار ایران فقط طلا بخرید و بغروشید بسیار آرام شروع به اینکار کردن مثلا جاسوسه چهار سکه میخرید روز بعد در جایی دیگه میفروخت هرروز کارش این بود آرام آرام در مغازه ها و صرافیها دوست شدن کم کم بیشتر میخریدند ولی تا 15 سکه با این کار طی سه سال بازار را بهم زدن یعنی خرید و فروش ؛ بعد افزایش قیمت .. خرید وفروش کاذب … افزایش قیمت
چون در ایران سازو کار مالی محکمی نیست یک نوع پول شوی و اخلال در بازار است حالا به این مشکل بزرگ رسیدیم عدم کنترل و احاطه به بازار طلا پس چکار کنیم باید این کالا استراتژیک و انحصاری شود نزد دولت (( چون الان یک سلاح است که به معیشت مردم نشانه رفته است )) یعنی سکه باید 10 میلیون بشود تا تیر دشمن به سنگ بخورد اما اما شرطش اینست که کالاهای ضروری مردم که بیش از 90 درصد مردم نیاز دارند در قدرت خریدشان باشد (( گوشت و برنج حبوبات و لبنیات و…. مسکن )) باید در قدرت خرید مردم باشد این تنها راه مبارزه با دشمنی است که سلاح طلا را برداشته است
کاوه
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بابا سازمان سیا، موساد، وزارت اطلاعت، خفن،..
خودتی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷اگر 4 تا سکه بخرین و روز بعد در جای دیگر بفروشین، طبق اصل عرضه و تقاضا عملا در قیمت بازار تاثیر خاصی ایجاد نمیشه، شاید اگر این 4 سکه درصد بزرگی از بازار باشن، بازار میتونه دچار تلاطم بشه ولی تا وقتی سکه ها برمیگردن به بازار، در قیمت متوسط تاثیرگذار نخواهد بود، با توجه به اینکه بانک مرکزی مقدار زیادی طلا به بازار تزریق کرد این حربه باید خنثی میشد (که نشد چون دلیلش تقاضای زیاد مردم برای حفظ ارزش داراییشون بوده، در همه جای دنیا وقتی اقتصاد دچار مشکل میشه، سرمایه گذاران به طلا که سرمایه گذاری امنیه پناه میبرن) در ضمن این مبلغ 0.5 هزار میلیارد تومن رقم بسیار کوچکی در 1530 هزار میلیارد تومن نقدینگی ایرانه ( 0.03 درصد)
راه حل انحصاری کردن طلا هم مثل دلار اثر منفی داره، شما طلا رو حذف کنی مردم پلاتین میخرن، اونو برداری نقره میخرن، اونو برداری ماشین و ملک میخرن، با پاک کردن صورت مسئله که مشکل حل نمیشه.
نکته اخر اینکه اگر من و شما میدونیم این جاسوسان هستن و تعدادشون چقدره، چطور دستگاه اطلاعاتی تابه حال هنوز دستگیرشون نکرده؟