قطع همکاری رنو با شرکای ایرانی برای دومین ماه متوالی ادامه یافت و گزارش جدید این شرکت فرانسوی نشان داد مقامات رنو بهرغم ادعای خود هنوز نتوانستهاند جایگزینی برای بازار پرسود ایران پیدا کنند.
بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی این خودروساز فرانسوی، این شرکت طی دومین ماه متوالی هیچ فروشی در بازار ایران نداشته و با پیروی از تحریمهای آمریکا علیه ایران فروش محصولات خود را در ایران بهطور کامل متوقف کرده است. این شرکت فرانسوی در ماه سپتامبر گذشته و بهیکباره فروش محصولات خود را در بازار ایران متوقف کرد.
بر اساس جدیدترین گزارش رنو، این شرکت در ماه اکتبر نیز از روانه کردن محصولات خود به بازار ایران خودداری کرده است. رنو با وجود روابط طولانی و گسترده با خودروسازان ایرانی بهیکباره همکاریهای خود را متوقف کرده است. این شرکت در دوره اول تحریمهای خودرویی که توسط دولت اوباما علیه ایران به اجرا گذاشته شد همکاریهای خود را با ایران کاهش داده بود، اما در دوره جدید تحریمها این همکاریها را بهطور کامل قطع کرده است.
درحالیکه ایران بخش مهمی از بازار این شرکت فرانسوی را به خود اختصاص داده بود مقامات رنو به سهامداران خود وعده دادهاند با یافتن بازارهای جدید زیان از دست دادن بازار پرسود ایران را جبران خواهند کرد. این در حالی است که رنو در گزارش جدید خود اذعان کرده است هنوز نتوانسته جایگزینی برای بازار ایران پیدا کند. رنو در اکتبر امسال ۱۵۵ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو روانه بازار جهانی کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ هزار و ۳۸ دستگاه کاهش داشته است. متوسط فروش ماهانه رنو به ایران پیش از تحریمها در حدود ۱۱ هزار دستگاه بوده است و این گزارش نشان میدهد رنو هنوز نتوانسته است برای حدود ۱۱ هزار دستگاه خودرویی که هرماه روانه بازار ایران میکرد مشتری پیدا کند.
محمد
۲۷ آبان ۱۳۹۷بازار آمریکا دیگه!!!
رنو به ایران پشت کرد چون داره به حضور تو بازار آمریکا فکر میکنه
اونجا اینجوری هم نیست که مثلا تلیسمان رو ۵۰۰ میلیون کولئوس رو ۶۰۰ میلیون نقد بفروشن
بعد درامد عموم باشه ۱ میلیون
ماشینو از دم قسط میفروشن
با اقساط بلند
سود کم
و متناسب با درامد عموم
واسه همین فروش بالاتره
در آخر هم بازی رنو با ما واقعا جذاب بود
سری قبل رنو میگفت خود دولت فرانسه توی رنو سهام داره و ما پشتوانه دولت رو داریم و از ایران خارج نمیشیم
این دفعه تحریم شورای امنیت هم نیستیم
خود فرانسه توی برجامه، اما رنو کاملا با افتخار از ایران خارج شد
اما رنو هم میدونه که توی آمریکا هم نمیتونه ماشین رده خارجی مثل نسل قدیم لوگان رو به اسم النود هنوز تولید کنه و ازش سود ببره و بازار و مردم هم پش فروش ۳ سال بعدشو بخرن
اما بهتره اگه روزی بازار ایران از تحریم درومد دیگه به سودآوری از ما فکر نکنن
چون همیشه در روی یه پاشنه نمیچرخه و اونهایی که دو رو با مردمی برخورد میکنن کاملا منفورند
Qamgosar
۲۷ آبان ۱۳۹۷سلام آقا محمد.فکر بلند پروازانه ای داری ولی ما مردم در بازار انحصاری تعیین کننده ی نقش و رفتاری نیستیم و عملا پاراگراف آخر فرمایش شما کاملا تشریفاتی هست.به ما مردم تحمیل میشه با قیمتهای چند برابری تا زیان غیبت موقت رو هم جبران کنن و تازه ما مردم استقبالم میکنیم !!!!!!!
مهمان
۲۷ آبان ۱۳۹۷ولی من با پاراگراف اخر موافقم ، در همیشه روی یه پاشنه نمیچرخه ، اگه خودمون بخوایم قطعا میتونیم همه چیز و عوض کنیم…
جنوب
۲۷ آبان ۱۳۹۷با قسمت تحریم کردن رنو موافقم باید گزینشی تحریم کرد.دقیقا متناسب با رفتار هر شرکت ما رفتار کنیم.اما استقبالی از رنو در امریکا نخواهد شد.اصلا پژو و رنو تو بازار امریکا شانسی ندارن.
علی
۲۷ آبان ۱۳۹۷بله هیچ جای دنیا نمیتونه لوگان ارزان قیمت رو به قیمت ماشن لوکس مثل ایران بفروشه
امیر
۲۷ آبان ۱۳۹۷رنو اگر این دور تحریم هم میموندیا حتی میزاشتن میموند خدایی می کرد !
قشنگ بازار انحصاری می شد براش اما نذاشتن یا نخواست !
به هر حال تحریم بعدی امیدوارم دست از این فرانسوی ها بکشن !
Genius
۲۷ آبان ۱۳۹۷دقیقا!رنو حتی اگر بخواد وارد بازار بورکینافاسو هم بشه یقینا مجبورش میکنن تا هم انتقال دانش بده هم نمونه های تولیدی در اون کشور مطابق مدلی که در اروپا تولید میشه باشه برای همین دیگه نمی تونه بیاد و لوگان و ساندروی سال 2008 رو تو سال 2018 به قیمت مدل روز به ملت قالب کنه و نتیجتا سودش خیلی افت میکنه!!
یاشار کزیلو
۲۷ آبان ۱۳۹۷شرکت هایی مثل پژو و رنو عملاً هیچ شانسی در بازار امریکا ندارند ، بازار آنجا مثل بازار اینجا نیست که خودروهای پر استهلاک و نا ایمن خود را به اجبار مشتری امریکایی قالب کنند.
datsun
۲۷ آبان ۱۳۹۷رنو به خاطر حضور نیسان تو بازار آمریکا بدون حضور سود خودش رو میبره ولی پژو برای ورود به آمریکا نیاز به سرمایه گذاری سنگین داره و همچنین پذیرفتن ریسک
علیx76
۲۷ آبان ۱۳۹۷پر استهلاک و نا ایمن؟
۵۰۸ سوارا ببینن کامنتتو درجا میرن میفروشن یه i10 کم مصرف و ایمن میخرن تا از جون و سرمایشون محافظت کنن
H
۲۷ آبان ۱۳۹۷اون موقع که میرفت باید فکر اینجاشم میکرد اگه مردم نخرن میدونه چه غلطی کرده
آآآآرماااانننن
۲۷ آبان ۱۳۹۷بشینه تا تو امریکا بتونه خوب فروش کنه!
کی اونجا واس مثلا تالیسمان با اون سواری خشک و مشکل های دیگش پول میده
جوگیر شدن حالا نتیجشم میبینن امیدوارم اگر باز وارد بازار ایران شدن مردم دیگه نخرن
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۳۹۷قابل توجه دوستانی که رنو را واسه ما شاخ میدونن .
دوستداران رنو فرانسه خبر ندارن که تو این کشور ، فرقون هم طرفدار داره ، از بس که مردم تو تنگنای انتخاب خودرو سر میکنن ، هر چهار چرخی را به چشم خدا میبینند .
رند خوبه ، ولی نه به اندازه شرکتهای مطرح ژاپنی و آلمانی .
رنو را باید با کره مقایسه کرد و نه بیشتر .
حسن
۲۷ آبان ۱۳۹۷رنو کلاسش خیلی بالاتر از کره اییها هست بخصوص از کیا که رتبه اخر جی دی پاور نصیبش شد
بهزاد
۲۷ آبان ۱۳۹۷امیدوارم تمام این شرکتهای درجه دو و بی کیفیت ،که بعد سالها چاپیدن ما، در شرایط سخت مارو تنها گذاشتن رو ، دوباره با حلوا حلوا کردن برنگردونن به این مملکت
بی نام
۲۷ آبان ۱۳۹۷جایی گفته بودین فروش ایران فقط یک درصد از کل فروش رنو رو تشکیل میداده.
حمیدرضا
۲۷ آبان ۱۳۹۷من همچنان اعتقاد دارم خروج رنو از بازار ایران دلیلی غیر از تحریم داره و اخساس من رفتار طرف داخلی با رنو بوده
فکر نکنم یازده هزار دستگاه رقم سنگینی باشه که رنو کلا نتونه جبرانش کنه الان خیلی از خودروسازها به خاطر قیمت نفت فروششون کم شده
آرش
۲۸ آبان ۱۳۹۷11هزار تو 155هزار میشه 7درصد. کم نیست، اصلا هم کم نیست.
رضا
۲۷ آبان ۱۳۹۷دوستان شما جایه مدیران رنو بودین چیکار میکردین؟با امریکا در میوفتادین؟ژاپن،کره،عراق……….همه دارن روابط اقتصادیشون رو با ما کاهش میدن.یسری کشورها هم از اب گل الود ماهی میگیرن مثل ترکیه و روسیه و هند وچین….مشکل ما دولتمونه…اونا که پراید و ال نود سوار نمیشن؟ما کشوری هستیم که سیتروئن التماس میکرد اینجا ماشین تولید کنه….جنرال موتور بنز کادیلاک ……مشکل از رنو نیست دوستان
ahmad
۲۷ آبان ۱۳۹۷نه اینا فقط بلدن از فرانسویا ایراد بگیرن ، وقتی کره ای ها ، المانیا ، ژاپنیا و کشورهای دیگه به خاطر تحریمها رفتن شدند خودروسازهای معتبر و درجه یک ، خیلی از همین افرادی که دائما به خودروسازهای فرانسوی بد و بیراه میگن و میگن خودروساز درجه دو اتفاقا از رفتن دیگر کشورها تمجید و تشکر هم کردند ، مثل اینکه فقط فرانسه کار بدی میکنه که از تحریمها تبعیت میکنه ، بقیه کشورها کار بدی نمیکنن ، خود همین امریکا که چهل سال پیش تمام شرکتهاش از ایران رفتند چرا به اونا ایراد نمیگیرید ، همین کشور دوست و برادر عراق که داریم گاز وبرق مفتی بهشون میدیم ، دیگه حاضر نیست از ما گاز و برق بگیرن .
emad1990
۲۷ آبان ۱۳۹۷شک نکنید رنو به نفعش شد از بازار ایران رفت
کشوری که واحد پولش بعد از ونزوعلا اینقدر داغونه و قدرت خرید مردم هم پایین
رنو توش راه به جایی نمیبرد
الان رنو بره سوریه بساط کنه بهتر از اینجا میفروشه