رنو یا داچیا داستر، شاسیبلند ارزانقیمتی روی پلتفرم لوگان است که توانسته محبوبیت زیادی کسب نماید. اکنون رنو میخواهد با داستر در یک رالی سخت و توانفرسا به پیروزی برسد. هدف رنو رسیدن به یکی از ده رتبه نخست این رالی در سال ۲۰۱۵ است.
در سال ۲۰۱۳ و اولین فصل حضور داستر، رنوی آرژانتین توانست در رده بندی کلی در جایگاه ۲۹ رالی داکار قرار بگیرد. این نتیجه در سال ۲۰۱۴ بسیار بهتر شد و رتبه کلی ۱۴ و رتبه ۴ در کلاس، به دست آمد. حالا تیم پشتیبانی با تمام قوا به دنبال رفع موانع و دستیابی به رتبههایی بهتر است. دو عدد رنو داستر در این مسابقات شرکت میکنند. اما اگر فکر میکنید که نیروبخش آنها همان موتور معروف لوگان یا تندر ۹۰ است، سخت در اشتباهید. در واقع پیشرانه این خودروها یک موتور ۸ سیلندر V شکل ساخت مجموعه رنو-نیسان است که ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد. بنابراین تنها وجه اشتراک این خودرو با داستر، چهره ظاهری آن است و در واقع برای تقویت وجهه و تبلیغ نام تجاری داستر وارد میدان میشود.۳۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
AliZeus
۶ دی ۱۳۹۳تصویر اول خیلی باحاله.
اونوقت 380 اسب بخار واسه رالی داکار و این مسیرهای ماشین گیر کن کم نیس!؟
farzam79
۶ دی ۱۳۹۳آخه دیزلن گشتاورشون خیلی بالاس
حسین
۶ دی ۱۳۹۳رنو داستر خیلی زشته ولی بازم بهتر از خودرو های چینی هست
دوستان یک نظر سنجی
کدام خودرو:
رانا lx لایک
تندر 90 e2lp دیس لایک
حسین
۶ دی ۱۳۹۳با توجه به اختلاف قیمت فعلی، رانا بهتر به نظر میرسید تا اینکه وقتی از یکی از رفقا که امداد خودرو هستند پرس و جو کردم گفتن با بومی سازی سیسم های برق و مولتی پلکس مدلای مذکور یعنی 206 SD و رانا به لعنت … اما از کیفیت تندر راضی بود اما چون خودم چن ساله تندر سوارم با این قیمت توصیه نمیکنم بهتر اونه که دنبال یه SD کارکرده ترو تمیز باشی یا اگه میخوای 42 برا تندر بدی 1 تومن بذاری روش لیفان 620 فول بگیری که زیادم ازش بد نشنیدم لااقل از تولیدات روز ایران خورو و سایپا با کیفیت تره تاکید میکنم کیفیت.
توهمین 3 ماهه 206 تیپ 5 یکی از رفقا تو 10000 تسمه دینام پاره کرد البته مهم نیست ولی خوب دیگه تو خود بخوان باقی ماجرا
پرشیا صفر یکی دیگه از رفقا تو 2000 گیربکس تعویض شد و در نهایت فروخته شد .
اگر انجمن های مختلفو بخونید ظاهرا گیربکس ایرانخودروییا خیلی مشکل دار شدن حتی در همین تندر مشکلات موتور و گیربکس پیدا شده
اما اگه میتونی ثبت نامی تندر بگیری به شرطی که تا 35 بیفته ارزششو داره بیشتر نه
ماسل کار
۶ دی ۱۳۹۳تو این رنج فقط فیات سی ینا ارزش خرید داره البته اینم متذکر بشم درسته ظاهر قشنگی نداره ولی کسایی که این ماشینو سوار شدن میدونن من چی میگم.
اتاق فوق العاده نرم ، موتور عالی [به قدرت و حجم پایینش نگاه نکنیدواقعا شتاب خوبی داره هم اولیه هم ثانویه] طوری که با پژو پارس 1800 ELX راحت راه میاد
البته نظر حسین عزیز هم محترمه.
Just Muscle Cars
محمدMOHAMMAD
۷ دی ۱۳۹۳نمیدونم شما چه تندر سواری هستی که میگی بخاطر چند میلیون رانا بهتره یا تا حالا رانا سوار نشدی یا از اونا که داشتند نپرسیدی که به چه فلاکتی افتادند اگه شما پول بیشتر برای تندر میدی سواری و کیفیت بهتر هم میگیری ماشینی میخری که تمام قطعاتش از یک برند معتبر هست در پشت تمامی قطعاتش یک کد حک شده که در تمامی دنیا برای خریدش همین کد را که بدی همان قطعه را که میخواهی بهت میدهند اونوقت شما این ماشین را با رانا مقایسه میکنی که هر یک از قطعاتش متعلق به یک خودرو است مثلا گیربکس تولید مشترک نجف آباد و چین – اتاق و موتور206 -دسته راهنما و چراغ و برف پاکن داخل اتاق متعلق به سمند – داشبورد کپی برداری ناقص از تندر90 و بسیاری از قطعات دیگه که از حوصله این متن خارج است حالا متوجه شدی چرا رانا چند میلیون ارزانتر است
حسین
۸ دی ۱۳۹۳باریکلا تو…
تندر سواری ؟
کامتمو درست خوندی ؟ نوشتم اگر تا 35 تونسی تندر بگیری ، بگیر با علم به اینکه رانا فول 32-33 فی میخوره.
میشه بگی دقیقا چه چیز تندر 10 ملیون اختلاف قیمتو توجیه میکنه ؟
دوست عزیز تجربۀ کاربری با چیزی که تو مجلات و سایتا میخونی متفاوته یا اگر فرضاً سوارم شده باشی خودت پولشو ندادی که از 10 ملیون بیشتر انقدر راحت میگذری .
کد داره آره خوبه ولی تاحالا برا تعویض تسمه تایم و دینام نرفتی که 380 بابت کیت تایم 80-90 بابت کیت دینام و 200 بابت اجرت ازت طلب کنن. خدارو شکر من تاحالا کوئل نسوزوندم اما میدونی تو تولیدات بعد 91 اکثرا تا 55-60 تا یکی دو تا کوئل میسوزونن ومیدونی قیمت هر کدومش تو نمایندگی بیش از 120 هزاره !!!! میدونی تا 60-70 تا حتماً ترموستاتت خراب میشه که باید آب موتورم عوض کنی که در صورت استفاده از جنس اصلی مجموع 140-150 آب میخوره ،میدونی بعد 3-4 سال باید واسکازین ، روغن ترمز ، روغن هیدرولیکم عوض کنی که اگر باز بخوای از جنس اصلی استفاده کنی باید 200 هم برا اینا بذاری کنار ، میدونی اگه پمپ هیدرولیکت خراب شه جنس اصلی 700-800 تومن آب میخوره ؟
البته قطعات رانا هم ارزونتر نیست اما به اون 10 تومنه که فکر میکنی میبینی نفع با هیچ کدوم نیست .
آره بالام گفتم تندر ماشین خوبیه اما 42 بابتش نمیدم
حسین
۸ دی ۱۳۹۳تازه گرد گیر پولوسو دسته موتور شاتونیو باقی قضایا یادم رفت بگم تازه اینا بجز هزینه های روتین مثل روغن و فیلترا و شمع ها و لنتا و … ست تازه برا وقتی که نخوای برا بزک کردن ماشین هزینه کنی .
تازه خوبه من بچه ها رواز رانا بر حذر داشتم !
محمدMOHAMMAD
۸ دی ۱۳۹۳شما خودت علامه دهر میدونی فکر میکنی بقیه که میان توی این سایت از همه جا بی خبرند که شما داری توهمات ذهن خودت را پشت سرهم ردیف میکنی 1- قیمت کارخانه تندر90 با رانا 4 میلیون فرق داره که با این تفاوت قیمت خریدن رانا یک اشتباه بزرگه 2- این هزینه هایی که شما تند تند ردیف میکنی تندر و رانا باهم یکسان است 3- پس میخواستی ماشین را فقط سوار بشی هیچی هم خرجش نکنی همچین ماشینی تا حالا ساخته نشده 4- از پراید ارزانتر که نداریم برو از اونهایی که دارن بپرس قطعات بی کیفیتش را چند میخرند 5- پس اونی که میره یک ماشین خارجی میخره تا بشنوه برای خریدن یک چراغ یا یک آینه باید چند میلیون پول بده بترسه بگه نه من میرم پراید میخرم که که کم خرج باشه 6- شما هم اگه خیلی سختت است که پول برای ماشین خرج کنی بهتره بری دوچرخه سوار بشی البته نه این کار را هم نکن چون دوچرخه هم تایر و تیوپ میخواد و اصلا نمی صرفه بهترین کار اینکه یک آژانس رایگان پیدا کنی و از اون استفاده کنی 7- در ضمن غصه آب رادیاتورش را نخور ماشینا ببر از یک سقاخونه پر کن 8- جایی دیگه هم این قیمت ها را نده بهت میخندند من خودم هم ماشین و هم لوازم فروشم این قیمتها را کجا در آوردی
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۳دقیقا با کدوم قیمت مشکل داری تا آدرس بدم برم بری بگیری تو ارزونتر میدی آدرس بده بیایم از تو بخریم !!! کد داره کد داره چی شد قیمت کد دارش رو تو نمایندگی گفتم. قیمتا متفاوته تو قیمت بده چرا فرافکنی میکنی ؟
پراید ! بنده دو پراید مدل 74 و 86 داشتم هنوزم 86 رو دارم بیش از 150 هزار تام باش را رفتم از هزینه هاشم مطلعم زیاد خودتو ناراحت نکن 1-2-3-4-5-6-7 و 8 هروقت تندر ثبت نامی بهت دادن بیا باهم صحبت کنیم
تو خوب، میشه توضیح بدی چرا امروز تندر پارس خودرو تو بازار 43 قیمت داشت !!! جواب بده
حسین بالایی
۹ دی ۱۳۹۳سلام بابا چرا دعوا میکنید اونوقت حسین آقا که گفتی تندر 42 نمی ارزه فکر کنم هنوز بنزین 300 تومانی می زنی هنوز تو قیمت های قدیم هستی عزیز من ال 90 هنوز موتورش از فرانسه هست
شتاب ال 90 در برابر با تمام خودرو های زیر 100 میلیون بیشتره شرط می بندم ال 90 هنوز تو فرانسه ماشین پلیسه تو ترکیه ماشین پلیسه اونوقت تو داری میگی قیمت قطعات گرونه اصلا تو مطمئنی ماشین داری فرغون نیست
آخه عزیز من تو اگه ماشین بی خرج می خوای باید تن تاک بخری
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۳چقدر با مزه
تو هنوز نمیدونی ال 90 تو کدوم کشور تولید میشه !
موتور ال 90 از فرانسه میاد ؟ تو بخر با تن تاکت سوار شو بدم با مزدا 3 کورس بزار باریکلا.
"Amir"
۶ دی ۱۳۹۳جدیدا خیلی از رنو خوشم اومده ،،،تو همه زمینه ها داره پیشرفت های محسوسی میکنه
saeid
۷ دی ۱۳۹۳بسم حق
بجز قیافه !
4MATIC
۶ دی ۱۳۹۳ینی ازش متنفرم یه همچین ماشین اشغالی که نه اپشن داره ونه رخ داره وتک دف هم هست وتوشم شبیه ال 90 هست روباید105 ملیون پول بدی براش
البته فقط تو ایران گرونه
4MATIC
۶ دی ۱۳۹۳به نظرمن کسی که بخواد با105ملیون داستر بخره می تونه با همین پول یه توسان ویا اسپورتیج2008تا2010بخره که هم دودیفرانسیل هستن وهم خوشگل تر وامکانات رفاهیشونم بیشتره
RETOLEX
۶ دی ۱۳۹۳درسته اون دوتا خوشگل تر هستن ولی کیفیت رنو خیلی بیشتر از کره ای ها هست
حجت
۶ دی ۱۳۹۳از رنو بدت میاد چرا سه تا سه تا ثبت نام میکنی.
سپهر
۶ دی ۱۳۹۳چقدرزشته بعدم این آرما چیه روش مادیده بودیم ماشینای مسابقه ورالی چندتا آرم تبلیغاتی داشته باشن ولی نه دیگه این همه مثل ماشین سوپرمارکت میمونه واقعا که رنو توطراحی تعطیله فقط ماشینای جون داری میزنه.
amir
۶ دی ۱۳۹۳شانسی نداره!حتی برای 10 رتبه اول!ولی یه چیز را بگم رنو اسپرت ساز قهاریه اگر اراده کنه تو یک مسابقه ماشینی بسازه که مقام بیاره حتی غولهایی مثل مرسدس را هم به زانو در میاره فرمول 1 که یادتون هست؟
edris
۶ دی ۱۳۹۳من عاشق رالی داکار هستم بیشتر توی بخش موتور سواری بچه ها کسی میدونه چه کانالی پخش زنده داره
Predator
۶ دی ۱۳۹۳پخش نمیشه گلم
همین فرمول یک هم که میذارن کلی منت سرمونه
این دیگه بماند
.
.
.
تو داکار تو کلاس موتور که معمولا یاماها شاخه
تو کامیون هم که کاماز دهن همه رو سرویس میکنه…(زنده باد سلطان مرسدس!)
bse7en
۶ دی ۱۳۹۳رنو که خیلی از ماشیناش زشته!
در ضمن اتاق نرم یعنی چی؟ فرمون نرم شنیده بودیم اتاق نرم دیگه چیه!
فیات سی ینا هم یک آشغال که ….
saeid
۷ دی ۱۳۹۳بسم حق
تا اسم داسترو دیدم
اومدم درجا کامنت بذارم :
”
داستر !
رالی !
داکار !
بیخیااااااال
”
بعد دیدم نوشته موتورش V8
حالا مینویسم
هی …
نظر نمیدم
ببینم نتایج چی میشه !
4MATIC
۷ دی ۱۳۹۳اقا حجت منم اشتباه کردم
ایکاش سه تا کره ای ثبت نام می کردم
درضمن من نگفتم ازرنو بدم می اد گفتم از داستر بدم می اد
خواهشا اول فکر کن بعد حرف بزن
امیر محمد
۷ دی ۱۳۹۳چیزیم هستش :)
محمدMOHAMMAD
۸ دی ۱۳۹۳داستر خیلی ماشین خوبی فقط خیلی دیر بدست مردم ایران رسید و مثل ماشین های دیگه با قیمت غیر واقعی اگر همون 3 سال پیش که توی اروپا اومد توی ایران هم اومده بود الان مثل تندر90 زیاد بود
bse7en
۱۱ دی ۱۳۹۳خدارو شکر که نیومده ، تندر نود هم باید 40 سال تحمل کنیم همین برامون بسه
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳واقعا زشته
mt amreh
۸ اسفند ۱۳۹۳خیلی جالبه که طرف تا حالا سوار داستر نشده ولی یک جوری نظر منفی راجع بهش میده که انگار از هفت نسل قبلش داستر سوار بوده
واقعا جالبه توهم بعضیها رو برداشته
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۳فکر نمیکنم موفقیت چشمگیری به دست بیاره!